Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

@Almere vak V spannende tijden ook, succes, we volgen je!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door babarage »

Helaas @Almere vak V. Canada ook dicht:

https://globalnews.ca/news/6682040/coro ... ss-nation/
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door kastelke »

De Canadese deur is nu ook voor jullie dicht. Enkel citizens en residents worden nog toegelaten, en diplomaten. Via slechts 4 luchthavens.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

babarage schreef:
16 mar 2020, 21:23
Helaas @Almere vak V. Canada ook dicht:

https://globalnews.ca/news/6682040/coro ... ss-nation/
Jup! Alleen Amerikanen komen Canada nog in.

Het begint nu wel een dingetje te worden. Alle publieke evenementen er rondom zijn nu ook al gecanceld. Met de mededeling dat MGM al zijn hotels dicht gaat gooien zal Caesars naar alle waarschijnlijkheid ook wel gaan volgen. Wat dat dan voor gevolgen gaat hebben voor de niet publieke activiteiten rondom 23, 24 en 25 april zal nog moeten blijken.

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het uiteindelijk op het hoofdkantoor in New York zal plaatsvinden. Hoe het er dan eventueel uit gaat zien is volstrekt onduidelijk.

Normaal is dit een redelijk rustige periode. Afspraken inplannen rondom de 3 dagen. Vervolgens een week gekkenhuis ter plekke en dan richting de trainingskampen. Met name dat ter plekke maakt het lekker overzichtelijk en behapbaar. Daar is nu totaal geen sprake van.

We zijn nu aan het kijken in welk land ik 14 dagen kan verblijven om er vervolgens redelijk zeker van te zijn dat ik ook daadwerkelijk naar de VS af kan reizen. Maar ik heb eerlijk gezegd weinig zin om dadelijk ergens 14 dagen te verblijven om uiteindelijk straks toch de VS niet in te komen. Dan is de vraag hoe lang ik in de VS moet/kan blijven om eventueel weer terug te kunnen naar Nederland of met de garantie dat ik weer terug kan naar de VS.

En daarnaast blijf ik een gezin hebben wat wel gewend is om me niet al te veel te zien van september tot februari. Maar als het nu maart is en ik pak mn koffers in met de opmerking we zien wel weer wanneer we elkaar zien is het enthousiasme toch een stuk minder. Gelukkig maar! :wink:

We gaan morgen maar weer is overleggen met London en dan gaan we wel weer zien.

Ik klim maar weer is in de telefoon met de VS. Nog een paar 100 belletjes en dan ben ik weer klaar voor vandaag! Althans vandaag in de VS... :blink:
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Billy Bob »

Wat voor werk doe je eigenlijk, Almere Vak V, als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

Werk in de sportwereld.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
16 mar 2020, 23:48

We zijn nu aan het kijken in welk land ik 14 dagen kan verblijven om er vervolgens redelijk zeker van te zijn dat ik ook daadwerkelijk naar de VS af kan reizen.
Redelijk zeker .......???
Dat bestaat op dit moment niet.
Zelf heb ik gekeken naar Guadeloupe.
Maar twee weken in de toekomst kijken is wel heel lastig op dit moment.
Succes !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
17 mar 2020, 16:45
Redelijk zeker .......???
Misschien iets beter uit moeten leggen. Met redelijk zeker bedoel ik dat ik straks 2 kanten op kan. De VS of Nederland. Met aan allebei de kanten ook enigszins de mogelijkheid om weer terug te keren.

Inmiddels heeft mijn werkgever ook redelijk door dat het onbegonnen werk lijkt. We gaan het zien!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Inges »

Ik wil het niet ontkennen dat je situatie zeer vervelend is hoor. Maar ik ben ZZP-er en ik zie mijn drukste periode al mijn werk verdwijnen. Ik verdien waarschijnlijk tot juni niets en het werk komt niet terug. Ik denk dat jij nog wel steeds werk hebt en ondanks deze tegenvallende reis-ban nog wel gewoon salaris krijgt? Nou wil ik niet mijzelf hier zieliger wegzetten hoor. Ondanks dat ik geen inkomen heb de komende maanden kan ik nog steeds wel toiletpapier kopen :-) ;-) maar iedereen heeft hier last van en als ik net al lees dat de Amerikaanse CDC verwacht dat er meer mensen de USA zullen overlijden aan dit virus dan in China weet ik niet zeker of je wel hemel en aarde moet gaan bewegen om in de USA te komen (wat nu uitgesloten is lijkt het).

Dit is toch overmacht? Dat snapt je werkgever toch ook?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
17 mar 2020, 17:27
k wil het niet ontkennen dat je situatie zeer vervelend is hoor.
Oh joh, maar dat is helemaal mijn bedoeling niet. Mijn situatie is verre van vervelend. Ik ben gewoon in vaste dienst (zou heel graag voor mezelf beginnen, maar dat staat mn baas niet toe...) en verdien een "belachelijk" goed salaris. Dus maak je alsjeblieft geen zorgen. Er hoeft echt niemand met mij medelijden te hebben.

Ik kan er alleen heel slecht tegen als mensen zeggen dat iets niet kan. Zowel zakelijk als prive trouwens. Dan probeer ik juist het tegenovergestelde te bewerkstelligen. Komt ook nog is bij dat ik zeer slecht tegen mn verlies kan. Zo commercieel als de hel ben. En me dus zit te verbijten om deze hele situatie. Wil graag denken in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. Maar aan het eind van de rit wel meer handel gedaan hebben dan het jaar ervoor.

Ben al (weer) sinds vanmiddag 12 uur aan het Skypen, Facetimen en weet ik veel wat al niet meer. Heb nog nooit zo vaak een virtuele rondleiding door mn kantoor, huis en tuin gegeven. Wat weer "andere" gesprekken oplevert. Alles voor een handtekening zullen we maar zeggen...
Inges schreef:
17 mar 2020, 17:27
Dit is toch overmacht? Dat snapt je werkgever toch ook?
Die snapt het meer dan prima! Accepteren is iets heel anders. Die is uit hetzelfde hout gesneden als ik. Wellicht dat we het daarom ook zo goed met elkaar kunnen vinden...

Ik moet gewoon even een andere manier vinden om mn werk te doen. Mezelf comfortabel voelen bij die andere manier en weten dat het geen invloed gaat hebben op de business. Maar dat staat in geen enkele verhouding tot mensen die ziek zijn, moeten vechten voor hun boodschappen, of hun zuur verdienden centen zien verdampen aan een vakantie die ze nooit gehad hebben. Dus maak je vooral geen zorgen!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
17 mar 2020, 17:14
Met redelijk zeker bedoel ik dat ik straks 2 kanten op kan. De VS of Nederland. Met aan allebei de kanten ook enigszins de mogelijkheid om weer terug te keren.
Ook bedacht als je wel in Amerika kunt komen maar niet binnen 3 maanden terug kunt keren? Wordt dat dan ook als een overstay gezien met misschien nare gevolgen? :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

@Coyote
Thanks voor het meedenken! Hij stond al op het lijstje.

Nou verwacht ik, of beter gezegd hoop ik, niet dat ze de VS langer dan 3 maanden op slot gaan gooien. Mocht dat toch gebeuren en mensen hierdoor wellicht in de moeilijkheden komen dan denk ik dat het een kwestie is van je melden bij Customs en Border protection. Die zullen je niet zo maar de grens over schoppen lijkt mij.

Voorlopige stand van zaken is dat we wachten op verdere maatregelen en anders gaan kijken begin april wat eventueel de mogelijkheden (nog) zijn. Voorlopig heb ik vierkante ogen van het Skypen...
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door kastelke »

Later vandaag wordt verwacht dat de federale overheid gaat aankondigen dat non-essential travel tussen Canada en de US niet meer toegelaten gaat zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Pete.Z »

Grens US-Canada dicht voor “non essential travel” kondigt Trump aan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door harryh »

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

We schakelen door naar Mexico!! :thumbup:
Voor zolang dat duurt... :blink:
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door sunnyrojo »

Betekent dit dan ook voor Canadese toeristen die in de US verblijven, dat die zsm terug moeten?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door harryh »

Nog niet bekend maar zou wel eens kunnen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Old Faithful »

Almere vak V schreef:
18 mar 2020, 16:37
We schakelen door naar Mexico!! :thumbup:
Voor zolang dat duurt... :blink:
Speelt het (voorlopig nog) advies van Rutte op t.v. om niet naar het buitenland te gaan nog mee bij de beslissing?
Groet,

Old Faithful
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door kastelke »

sunnyrojo schreef:
18 mar 2020, 16:51
Betekent dit dan ook voor Canadese toeristen die in de US verblijven, dat die zsm terug moeten?
Die krijgen al een aantal dagen te horen dat ze ASAP moeten terugkeren.
Veel van de 'snowbirds' (meestal gepensioneerden die gaan overwinteren in warme staten zoals Florida) hebben al van hun verzekering te horen gekregen dat ze terug moeten keren of niet meer verzekerd zijn in geval ze Covid 19 oplopen in de US.

Canadezen kunnen terugkeren naar Canada, maar als je al ziek bent, mag je niet aan boord en zal je ter plaatse moeten blijven. De anderen worden gescreend op symptonen en moeten (voorlopig nog vrijwillig) in zelf-isolatie.

Dat is voorlopig de stand van zaken. Men ontkende niet dat men mogelijk in de toekomst zelfs geen non-essential interprovinciaal verkeer meer gaat toestaan. Dingen veranderen van dag tot dag. (en we zitten verdorie nog steeds zonder toiletpapier in de winkels! )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer