Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Omdat de USA besloten heeft om voorlopig deze maand op slot te gaan voor de Europeanen, zijn we aan het rondkijken voor alternatieven. Canada is er 1 van, ook al is mei niet de beste maand lijkt me. Maar is er zicht op dat Canada ( en misschien ook onder druk van trump) ook zijn grenzen dicht gooit?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Njit »

Bedoel je om in Canada op vakantie te gaan? Je mag 14 dagen voor aankomst niet in een Schengenland geweest zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Ja dat is het verbod voor de USA!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door harryh »

De VS ingaan vanuit Canada is zeker geen optie. En met alles wat er gebeurt en nog gaat gebeuren zou ik een vlucht naar Canada nu alleen boeken als je verzekering het eventueel annuleren door corona wel dekt. Je kunt er op wachten...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door mtl »

Ik zou het niet doen. Je weet nooit wat er nog gebeurt.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vermoed dat jullie bedoelen om dan een rondreis in Canada te maken wel, en niet om het te gebruiken om zo naar de US te gaan. Is wel een optie, maar als het voor mei is zou ik misschien ook afwachten.
Canada is koud begin mei (vorig jaar begin mei bij Niagara en Toronto geweest) maar wel al te doen. Misschien is Vancouver ook wel een optie?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

Je kan via Canada naar Amerika. Alleen zul je dan wel minimaal 14 dagen voordat je naar Amerika gaat in een niet EU-land moeten zijn geweest. Of China, Iran, enz.

Vanochtend gesproken met mijn Engelse werkgever. Het seizoen begint pas in september (als er iets begint...) maar is dus nog een eind weg. Maar ik MOET(!!!) 22 april in Las Vegas zijn. Links- of rechtsom. Daar valt of staat onze new business mee voor 2020-2021.

Zoals het er nu uitziet vlieg ik begin april naar Canada. Mexico kan ook. Blijf daar 14 dagen om dan vervolgens Amerika in te reizen als dat dan nog is toegestaan. Of ik dan 26 april terug naar huis ga. Of dat ik naar "huis" ga in Oregon is dan de volgende stap.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Tipsy_1 schreef:
12 mar 2020, 13:37
Ik vermoed dat jullie bedoelen om dan een rondreis in Canada te maken wel, en niet om het te gebruiken om zo naar de US te gaan. Is wel een optie, maar als het voor mei is zou ik misschien ook afwachten.
Canada is koud begin mei (vorig jaar begin mei bij Niagara en Toronto geweest) maar wel al te doen. Misschien is Vancouver ook wel een optie?
Precies dit is de bedoeling, misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn vraagstelling. Inderdaad zou het dan een rondreis Vancouver worden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Tipsy_1 »

Dat is zeker de moeite en een meer dan waardig alternatief voor de US hoor. Maar om dat nu al te boeken, lastig he. :?
ik heb overigens voor mei ook een korte Canada trip voorzien (en voor juni een langere) maar ik kom over land en ik hoop ook wel echt dat het in mei en juni volledig gedaan is met dat stomme virus :mrgreen:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door kastelke »

Wees voorzichtig, want Canada kan natuurlijk ook op elk moment besluiten om in inreisverbod in te stellen. Deze ochtend hier op het nieuws: voorlopig niet, maar dagelijks hebben ze vergadering met het Corona Virus Cabinet Meeting, en ze zullen besluiten nemen "we believe in science, we believe in experts, and we will be guided by the scientific and medical advicse". Dus voorlopig niet, maar het kan wijzigen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Ja vooralsnog wachten en geduld hebben tot 13 april, maar een soort back-up plan maken is wel handig. Hopelijk dan niet alles al volgeboekt.
hoyden
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2016, 19:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door hoyden »

“Reizigers naar Canada
De Canadese overheid kondigde op 13 maart ook enkele maatregelen aan. De precieze details zijn nog niet bekend en daarom is het vooralsnog onduidelijk in hoeverre dit impact heeft op reizen naar Canada. Wij volgen het nieuws van de officiële instanties en onze partners op de voet.“

https://tiogatours.nl/blog/inreisverbod ... de-staten/

Ga er maar vanuit dat er wel een reisverbod komt asap.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Las gisteren een stuk dat de economie van Canada voor 75% afhankelijk is van de USA en er op die manier vanuit Trumpkamp wel druk uitgeoefend zal worden voor een "ban". Maar uiteindelijk geef ik Canada groot gelijk dat zij ook de boel dicht gooien, hadden wij (Europa) dit een ~1,5 maand geleden ook maar gedaan voor vluchten uit China, Korea etc.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Lees nog niets over een (eventueel aankomend) vliegverbod/travelban voor Canada? Of heb ik iets over het hoofd gezien tussen al het nieuws over sluitingen etc?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door harryh »

De aankondiging daarvan wordt vandaag verwacht. Daarnaast is dit al van toepassing:
Upon return to Canada:

Self-isolate for 14 days after your return from travel outside of Canada. Some provinces and territories may have specific recommendations for certain groups such as health care workers.
https://www.canada.ca/en/public-health/ ... dvice.html
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door ClaireVHaut »

vanavond om 19:00 NL tijd is er een persconferentie. Daar worden de maatregelen aangekondigd. Ik denk zelf iig dat de maand april een no-go gaat worden om vanuit Europa naar Canada te kunnen vliegen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Robbie&Irene »

Ok harryh en Claire bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
16 mar 2020, 13:36
vanavond om 19:00 NL tijd is er een persconferentie. Daar worden de maatregelen aangekondigd. Ik denk zelf iig dat de maand april een no-go gaat worden om vanuit Europa naar Canada te kunnen vliegen.
Net ook al in het Corona topic aangegeven:

Mijn werkgever heeft al tickets en accommodatie geregeld voor 2 weken in zowel Canada als Mexico. :blink:
En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als Canada er vanavond uitgaat dat ze nog meer spannende constructies gaat bedenken.
Gast

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Gast »

@Almere vak V Ben benieuwd of het hebben van Global Entry voor het toelaten in de US nog bepaalde voordelen gaat hebben tov andere reizigers.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Canada als alternatief voor het reisverbod?

Bericht door Almere vak V »

@Terpies
Tot op heden heb ik dat nog niet kunnen achterhalen. Mijn werkgever is er ook druk mee. Maar feitelijk heeft het ook niet zo heel veel met elkaar te maken.
Je mag niet in een land geweest zijn wat op de lijst staat 14 dagen voorafgaand voordat je de VS binnenkomt. Dat staat los van ESTA, Global Entry of whatever. Tenminste dat is zoals ik het nu zie of de info die ik nu heb. Als iemand anders meer weet of andere info heeft dan hoor ik het verdomde graag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer