Mustang Convertible

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pistolpete
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Mustang Convertible

Bericht door Pistolpete » 25 feb 2020, 11:57

Goedemorgen,

Voor een aanstaande trip in de US wil ik voor het eerst een Mustang Cabrio huren. Ik weet dat je nooit de garantie hebt dat het dan ook een Mustang is (similar), maar ik vraag me wel af of iemand iets weet over de motorinhoud. De voorkeur gaat uiteraard uit naar een V8 :thumbup:

Wie heeft ervaring met het verkrijgen van een V8? Wat zijn de tips and tricks?

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid-Oost

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Mustang Convertible

Bericht door Terpies » 25 feb 2020, 13:43

@tetouani heeft goede ervaringen (gehuurd via Hertz), maar houd wel in de gaten dat je, als je een V8 wilt, je dan de PREMIUM category convertibles moet huren (U4 Adrenaline Collection) en niet de STANDARD (U), anders heb je ook kans dat je in een VW beetle oid weg moet rijden (een standaard Mustang (convertible) is nou eenmaal in de US weinig bijzonders).

Bij Hertz en ook bij National kun je mazzel hebben dat er een Mustang Convertible in de rijen staat als je PC of EC Executive bent, maar die kans is klein, en nog kleiner als je ook nog een 5.0 V8 GT wilt. (je kunt natuurlijk altijd een UC/EC backup boeking maken en ter plekke kijken of je dat geluk hebt of een greeter aanspreken).
Ik zou dan bij Hertz tevens een Standard Convertible klasse boeken (als 2e backup en als derde boeking dus) en ter plekke kijken of je (al dan niet via een greeter) een GT mee mag nemen....

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 25 feb 2020, 15:30

Hoi Terpies,

Dank je. Niet bij alle aanbieders kun je de luxe klasse boeken begrijp ik? Bij Hertz zie ik inderdaad dat je een luxe wel kunt boeken.

Hoe werkt het als je meerdere boekingen doet? Als er bij je bij de voordeligste boeking een V8 kunt 'pakken' dan de andere boekingen annuleren?

Kan annuleren als je aan de counter staat dan?

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2020 Alaska of Zuid-Oost

analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid » 25 feb 2020, 16:36

Ik had ook een Mustang Convertible gehuurd in Washington. Daar aangekomen bleken ze die niet te hebben. Gelukkig hadden ze nog wel een Camaro SS (V8 - 455PK) staan 🤘. Eigenlijk een klasse hoger, maar ik kreeg hem voor dezelfde prijs mee.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 25 feb 2020, 17:15

@pistol pete Bij Hertz kun je altijd nog tot op de dag zelf annuleren, sterker nog: je reservering vervalt automatisch als je de auto niet komt ophalen (maar wel zo netjes om even te annuleren).

Ik zou als ik jou was dus drie boekingen maken: UC, Standard Convertible en Premium Convertible.

@analogkid je kunt inderdaad geluk hebben, maar zoals met alles: je krijgt waar je voor betaalt, al het andere is meegenomen: wil je een bepaald type rijden, dan moet je dat type boeken, of gokken en ter plekke genoegen nemen met wat er staat c.q. wat je kunt regelen met een greeter (-> dat laatste is mij tot nu toe nog altijd gelukt :))

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 26 feb 2020, 10:35

Hoi Terpies,

Bedankt voor de toevoeging. Toch nog wat vragen voordat ik spannende boekingen ga doen...... Wat betekent UC?

Loopt het praktisch dan zo dat ik met 2-3 formulieren naar de counter ga en eerst 'inzet' op de goedkoopste boeking? En als ik dan merk dat ik dan een Beetle zou krijgen dat ik dan boeking 2 laat zien? Zien ze al niet direct dat ik 2-3 boekingen heb gedaan en dat ze me hoe dan ook richting de dure boeking sturen?

En betreft de betaling, dat is allemaal creditcard en er wordt pas betaald zodra een auto daadwerkelijk wordt meegenomen?

Ik hoop dit nog te horen van je,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2020 Alaska of Zuid-Oost

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 26 feb 2020, 10:46

Pistolpete schreef:
25 feb 2020, 11:57
Voor een aanstaande trip in de US wil ik voor het eerst een Mustang Cabrio huren. Ik weet dat je nooit de garantie hebt dat het dan ook een Mustang is (similar), maar ik vraag me wel af of iemand iets weet over de motorinhoud. De voorkeur gaat uiteraard uit naar een V8 :thumbup:
Al diverse keren een cabrio gehuurd en een Mustang Convertible meegekregen. Ik heb eerlijk gezegd nooit naar de motorinhoud gekeken. In 2018 mocht ik echter een GT niet meenemen :wink: maar wel de gewone en daar stonden er genoeg van op LAX.

Het is altijd afwachten wat je meekrijgt. Toen ik tijdens diezelfde reis in 2018 in Chicago een Cabrio had gehuurd hadden ze alleen een VW Beetle en Mini Cooper Cabrio op voorraad. Die waren mij te klein en vind ik niet bijzonder. Toen gevraagd of ik niet een SUV mocht en kreeg ik een Ford Explorer mee. Ik houd daar altijd rekening mee dat er geen Mustang beschikbaar is maar zal dan liever een SUV meenemen dan andere Cabrio (Camaro uitgezonderd). Ooit een Toyota Solara in Florida meegekregen. Was gelukkig maar voor enkele dagen maar wat een lelijke auto! :shock: Dat dus nooit meer, het oog wil tenslotte ook wat. :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 26 feb 2020, 11:03

Pistolpete schreef:
26 feb 2020, 10:35
Wat betekent UC?
Ultimate Choice.
Pistolpete schreef:
Loopt het praktisch dan zo dat ik met 2-3 formulieren naar de counter ga en eerst 'inzet' op de goedkoopste boeking? En als ik dan merk dat ik dan een Beetle zou krijgen dat ik dan boeking 2 laat zien? Zien ze al niet direct dat ik 2-3 boekingen heb gedaan en dat ze me hoe dan ook richting de dure boeking sturen?
Bij Hertz hangt in de garage een bord. Als je 3 boekingen hebt staat je naam 3 keer op dat bord met een parkeervak erbij genoemd. In die vakken staat je auto. Daar kan je gaan kijken of het je past. Kijk wat je bevalt. Neem die auto mee naar de uitgang. Geef het reserveringsnummer wat erbij hoort. En geef vervolgens de andere 2 om te annuleren.

Vaak heb je ook al een melding in je mail voordat je het vliegtuig uitbent met dezelfde informatie vaak aangevuld met merk, type en kenteken.
Zie onderstaand:

Your Vehicle Information
Vehicle: CADILLAC ESCALADE
Plate: BKF4793
Stall: 212
Color: BLACK
Car Class: CADILLAC ESCALADE-HPC

More details about your rental. Want to drive a different car?
Ask us about our special offers of the day at the Gold VIP desk.

Pistolpete schreef:
En betreft de betaling, dat is allemaal creditcard en er wordt pas betaald zodra een auto daadwerkelijk wordt meegenomen?
Nee, er wordt pas betaald als je de auto weer inlevert. Wel kan het zijn dat ze een reservering maken op je CC.
Pistolpete schreef:
Toch nog wat vragen voordat ik spannende boekingen ga doen
Mocht je nou echt een spannende boeking willen doen...

https://www.motor1.com/news/371863/cama ... tz-rental/

Dan zou ik even naar deze kijken. En dan de ZL1 versie. Slechts 750pk onder de motorkap. Heb er een paar maanden geleden in gereden. Als ik er aan denk schiet mn hart nog spontaan mn keel in...

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 26 feb 2020, 18:32

Hoi Almere,

Dank je. Die UC noemen ze niet in alle landen zo zeker? Op Hertz.nl en .de komt die niet voor. Is dit een soort van 'open' categorie voor wat exclusievere wagens?

Ik zie op de Nederlandse Hertz pagina wel de V4 categorie en die staat voor American muscle. En U4 voor Elite Convertbile.

In jou scenario maak je 3 boekingen voor alleen de UC categorie?

Die ZL1 is wel heeeeel dik he :) ik vind een normale V8 al prima hoor :thumbup:

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2020 Alaska of Zuid-Oost

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 26 feb 2020, 19:56

Pistolpete schreef:
26 feb 2020, 18:32
Dank je. Die UC noemen ze niet in alle landen zo zeker? Op Hertz.nl en .de komt die niet voor. Is dit een soort van 'open' categorie voor wat exclusievere wagens?
Kijk even in dit draadje : viewtopic.php?f=30&t=71561
Daarin wordt het helemaal uitgelegd.

Kijk op verschillende Hertz sites. Niet alleen van Nederland. Dit kan veel verschil maken. Ik weet niet waar je op vliegt. Maar ook dan kan het lonen om te kijken buiten de vliegveldlocatie.
Pistolpete schreef:
In jou scenario maak je 3 boekingen voor alleen de UC categorie?
Ik maak meestal 2 boekingen. Eentje voor de UC, je weet namelijk nooit wat er tussenstaat. Ik heb er wel is een pickup uitgehaald. En als ik alleen ben een geinig karretje.
En de andere boeking pak ik iets wat ik graag wil. Vooral als ik met anderen of met mn gezin ben. Meestal een fullsize SUV of een Premium SUV. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik iets heb wat ik wil. En kan ik me altijd laten verrassen wat er eventueel voor (veel) minder geld in de UC staat.
Pistolpete schreef:
Die ZL1 is wel heeeeel dik
Die is echt niet normaal. Een klant van mij had dat ding gekregen bij 1 of andere MVP titel. Het ding is zo achterlijk snel, maakt zoveel kabaal dat je jezelf afvraagt mag ik echt legaal met dat ding de weg op?? Ik heb wel eens een paar rondjes gereden met een NASCAR op Las Vegas Speedway. Daar komt niks bij in de buurt. Maar dit begint er op te lijken.
Nou weet ik niet precies waar die dingen voor in de showroom staan, maar ik begreep voor iets van $75k. Dat is echt een schijntje.

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 27 feb 2020, 14:05

Hoi,

Ik heb een account gemaakt bij Hertz i.c.m. mijn Am Expr. In een ander topic had ik gelezen dat je met Am Expr van Gold naar 5 stars gaat, maar dat zie ik in mijn profiel nu niet.

Ik zie wel dat ik een American Muscle, Cat. V4 kan huren voor 897 euro bij nu betalen. Dit voor 18 dagen. Lijkt me niet verkeerd. Een compacte 2/4 deurs kotm op 650 euro. Wat is overigens het effect van nu betalen of later betalen? Ze schrijven toch altijd pas af na retourneren auto?

Nog steeds zie ik niet hoe je de Ultimate Choice kan boeken bij Hertz............ :shock:

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2020 Alaska of Zuid-Oost

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 27 feb 2020, 16:31

Kijk even in deze post, daar staat hoe je status moet matchen vanaf National EC Executive Elite.

viewtopic.php?f=30&t=72702&p=1223695#p1223695

Als je status gematcht wordt heb je Presidents Circle Status (de hoogste vrij verkrijgbare status binnen Hertz), dit geeft je Ultimate Choice als je minimaal een groep C auto boekt, en in de garage heb je keus uit maar liefst 3 vakken: Gold, Five Star en Presidents Circle.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 28 feb 2020, 06:00

Pistolpete schreef:
27 feb 2020, 14:05
Wat is overigens het effect van nu betalen of later betalen? Ze schrijven toch altijd pas af na retourneren auto?
Bij nu betalen betaal je vooraf, dus op het moment van boeken.

Je betaalt dus niet altijd achteraf, net waar je voor kiest op het moment van boeken. Soms kun je echter alleen maar voor één van de twee kiezen dus wees je daar bewust van.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Mies2301
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 » 28 feb 2020, 08:21

Let ook op de annuleringsvoorwaarden bij nu betalen. Vaak kan je dan niet meer gratis annuleren, terwijl bij later betalen je bijna altijd gratis kan annuleren.

knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje » 28 feb 2020, 11:16

Mijn ervaring is, dat als je met bijv. de ANWB kortingscode boekt je alleen maar gelijk kan betalen.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 28 feb 2020, 11:46

Ik heb de anwb code geprobeerd (maar de ABN code 1261109 geeft hogere korting, dus die zou ik sowieso altijd gebruiken als CDP) en hoef niet vooruit te betalen.

Heb je al de .nl/.co.uk/.de/.es/.fr etc etc sites geprobeerd?

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 29 feb 2020, 09:44

Hoi Terpies,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nu een Emerald (National) account en een Hertz Gold account. Je link om deze twee te matchen is niet meer geldig......

Hiernaast heb ik al een beetje gekeken naar de prijzen van de andere Europese landen, maar daar ben in nog geen daverende verschillen tegen gekomen.

Ik dacht ik ga eerst proberen te matchen. Kun je me daarbij nog helpen?

Alvast bedankt,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2020 Alaska of Zuid-Oost

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 29 feb 2020, 11:27

@Pistolpete kijk even in de autohuur topics van National en Hertz Ultimate Choice, die vraag is al vaak gesteld en beantwoord.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 29 feb 2020, 13:07

Pistolpete schreef:
29 feb 2020, 09:44
Je link om deze twee te matchen is niet meer geldig......
Klopt, was geldig tot gisteren...had ik ook al aangegeven...dus je bent te laat. Ik zal even kijken voor een andere link en hier weer posten.

@Pistolpete Voor sommige dingen moet je toch iets beter opletten, je zit al lang genoeg op forum om regelmatig over deze status upgrade te lezen.

Maar goed: vandaag kan het nog via deze link https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
Enjoy the benefits of Executive Elite status - and more - with National Car Rental

Enroll in National's Emerald Club® by clicking the Executive Elite Enrollment button below, between 12/16/19 - 02/29/20, and automatically advance to Emerald Club Executive Elite status.

Pistolpete
Amerikafan

Bericht door Pistolpete » 29 feb 2020, 15:04

Dank je Terpies. Ik zal beter opletten. De nieuw link doet het niet :roll:

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2017 Noord-West