11 uur tussenstop EWR, NYC in?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

11 uur tussenstop EWR, NYC in?

Bericht door Xa4tje » 23 feb 2020, 15:22

Ik heb al een aantal fora bekeken over dit onderwerp, maar dat is niet meer recent, vandaar dat ik een nieuw topic start.
Binnenkort gaan we op vakantie naar Amerika! Op 8 juni hebben we een tussenstop van 11 uur in Newark. We komen vanuit Honolulu aan om 06:39 en vertrekken om 17:40 naar Amsterdam. Dat lijkt mij lang genoeg om NYC in te gaan en bijvoorbeeld het World Trade Center en Empire State Building te bezoeken. Hoe denken jullie daar over?
Ik heb ook nog wat andere vragen:
Hebben jullie nog tips waar we wel/niet heen kunnen?
Welk vervoer is de beste optie om in Manhattan te komen?

Alvast bedankt voor de reacties!

mtl
Amerika-expert

Re: 11 uur tussenstop EWR, NYC in?

Bericht door mtl » 23 feb 2020, 15:27

Trein van EWR naar New York Penn is de snelste optie.

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 23 feb 2020, 17:24

Ik heb geen ervaring met een dergelijke onderbreking maar ik zou zeggen dat reizen met de trein/subway is betrouwbaarder dan met de bus. Je hebt 11 uur te overbruggen. Ik zou zelf echt wel 2 uur voor vertrek op het vliegveld willen zijn dus nog 9 uur beschikbaar (in mijn rekensom :wink:, die 2 uur zijn ruim).
Ik heb geen idee wat er in de tussentijd met de bagage gaat gebeuren maar zeg dat je de trein kan pakken om 07.00 (07.30?) dan heb je dus nog 8 a 8,5 uur netto.
Mtl zegt t (Maps ook :D ), naar Penn Station met de trein kan in (minder dan) 1 uur. Dan heb je met de subway een 1/2 uur nodig om naar het WTC te reizen. Wanneer t WTC ook echt de bestemming is natuurlijk. De rekensom is dan; 8 uur minus 3 uur reizen is 5 uur effectief voor NYC. Dan moet WTC met de reflection pools zeker lukken zonder te moeten haasten.
Maar zoals gezegd, ik heb hier geen ervaring mee dus ik ben erg benieuwd naar de reacties van ervaringsdeskundigen :)
Grote Amerika fan

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 24 feb 2020, 10:14

Xa4tje schreef:
23 feb 2020, 15:22
Dat lijkt mij lang genoeg om NYC in te gaan en bijvoorbeeld het World Trade Center en Empire State Building te bezoeken. Hoe denken jullie daar over?
Ja, hoor! Kan prima. Regelmatig gedaan. Lekker een middag in het zonnetje in Yankee Stadium is een prima manier om de tijd door te komen!
tomaat85 schreef:
23 feb 2020, 17:24
ik zou zeggen dat reizen met de trein/subway is betrouwbaarder dan met de bus.
Er zijn genoeg mogelijkheden om het verkeer te checken. Dan kan je altijd nog je keuze aanpassen. Hou er rekening mee dat idealiter een ritje met de taxi een half uur duurt om van het vliegveld op Times Square te komen. Als het vaststaat in NY. En met vast bedoel ik ook echt vast. Dan kom je helemaal nergens. Met OV ben je 3 kwartier tot een uur onderweg. Stel je doet er een uur over om van het vliegveld te komen. Een uur om downtown te komen. Een uur terug. En twee uur vantevoren weer aanwezig zijn. Dan heb je nog 4 uur over. In die tijd kan je prima wat doen!
tomaat85 schreef:
23 feb 2020, 17:24
Ik heb geen idee wat er in de tussentijd met de bagage gaat gebeuren
Die wordt gewoon doorgelabeld op de volgende vlucht. Dus die zie je niet. Tenminste als je alles op 1 ticket geboekt hebt.

Xa4tje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xa4tje » 24 feb 2020, 15:43

Ah okay! Dan zitten we qua tijd wel goed. Alleen nog kijken waar we de handbagage moeten laten. Voor zowel Empire State Building en WTC mag je namelijk geen koffers mee omhoog. En ook wel zo handig om alleen met rugtassen de stad in te gaan. Op het vliegveld in Newark zijn echter geen lockers of iets soortgelijks. Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 24 feb 2020, 17:05

Je zou ook kunnen overwegen om tot Hoboken of Jersey City te gaan en van daar de watertaxi te nemen (of subway). Van daar heb je ook zo'n schitterend uitzicht op Manhattan en heerlijk de ruimte (wel fijn tussen vluchten in)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

Pberndsen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Pberndsen » 24 feb 2020, 17:15

Voor het stallen van je bagage zou je hier eens naar kunnen kijken:

https://bagbnb.com/luggage-storage/new-york

Xa4tje
Amerika-ontdekker

Bericht door Xa4tje » 24 feb 2020, 21:29

Vanaf Jersey City met de watertaxi is een goede tip, bedankt! Voor de bagage vinden we nog wel wat.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer