Camper huren van/naar Las Vegas

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door TenD »

Hoi,

We gaan met 4 volwassenen twee weken (eind Juni/begin Juli) een rondtrip maken in het zuid-westen, met als start en eindpunt Las Vegas, en we willen dat met een camper (RV) doen. We waren naar e.g. type C25 aan het kijken.
Ik en mijn vrouw wonen overigens in Amerika, en hebben een Amerikaans rijbewijs. Wellicht is dat voor sommige verhuurbedrijven een voordeel.

Met welke verhuurbedrijven hebben jullie goede ervaringen? Nog andere tips?
Het zal de eerste keer zijn dat we een camper huren in de VS.

Groeten,
Tom
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Er is een uitgebreid topic over camperhuur, zie hierboven bij de stickies. Ik zie vaak namen als Cruise America en Roadbear voorbij komen. Als je met de camper door Death Valley wilt rijden kun je het beste voor Cruise America kiezen want bij de andere verhuurders is dat in de zomer niet toegestaan.
Heb je al campings vastgelegd?

Marianne
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door harryh »

TenD schreef:
17 feb 2020, 21:15
Ik en mijn vrouw wonen overigens in Amerika, en hebben een Amerikaans rijbewijs.
Ik heb geen verstand van camperhuur, maar mijn vermoeden is dat er net als bij autohuur andere regels gelden voor iemand die in Amerika woont, heb je daar al naar gekeken?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door BonnyR »

Al jaren redelijk goede ervaringen met Cruise America. Maar als je er woont zullen er toch wel eens 'deals' voorbijkomen die aantrekkelijk zijn.
Met 4 volwassenen zou ik persoonlijk voor een C30 gaan. Ten eerste vaak goedkoper en wat meer ruimte.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door TenD »

Bedankt voor de reacties.

Via drive-usa.de (een site die ik vaker voorbij zou komen) hebben we zowel de C25 en C30 gezien via Cruise America, voor een prijs die goedkoper is dan de site zelf. Ik denk dat we via die site gaan boeken.
We wonen in Boston, helemaal aan de andere kant van het land, dus we zien (helaas) niet echt vaak iets van deals. Amerikaanse vrienden die we hebben hebben ook weinig/geen ervaring met huren van campers in de westkust.
We hebben weinig ervaring met het rijden in een camper, vandaar dat ik dacht dat een kleinere camper veiliger / makkelijker zou zijn. Maar ik zie inderdaad dat een C30 goedkoper is...

We hebben de trip zelf nog niet bekeken, maar hebben de vluchten een tijdje geleden al geboekt (ik had voor mijn Nederlandse vrienden vluchten gevonden die zo ideaal waren dat we maar snel wilden boeken :) ). De volgende stap zal inderdaad zijn om de route te gaan uitstippelen, en campings vinden. Als wij normaal gaan kamperen (met auto en tentjes) in de VS (New England) reserveer ik eigenlijk nooit. Maar met een camper is het waarschijnlijk anders. Er zal vast genoeg te vinden zijn op het forum voor tips voor trips.

Ik las dat Death Valley in Juni nog mag, maar Juli/Augustus niet meer. Dus dat moeten we ergens op het begin van onze trip doen (midden/eind Juni).

Ik denk dat het niet zoveel uit maakt wat voor rijbewijs je hebt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door covri »

Wij worden blij van Road Bear rv's. En dan met name omdat de campers nieuwer zijn én wij vinden een luifel wel heel prettig/ belangrijk in het zuidwesten.
En met z'n 4en zou ik zeker voor een 27-30 ft gaan.
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door TenD »

We huren ook niet nog een extra auto er bij, hoe is rondkomen met een camper in dat deel van de VS?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42140
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je prima verplaatsen met een camper maar als je veel tijd in steden wilt doorbrengen of veel dirt roads wilt rijden zou ik niet voor een camper kiezen. Je vraag is wat makkelijker te beantwoorden als je aangeeft wat voor route je in gedachten hebt. Wil je het standaardrondje maken? Ook naar LA en San Francisco? Hoe lang gaan jullie?
Ik had het al aangegeven: kijk zo snel mogelijk naar campings. Zeker met een grote camper is het aantal plaatsen beperkt. Voor bijvoorbeeld
Zion ben je al te l aat. Ook aan de kust zullen de meeste campings al meteen vol zijn zodra er geboekt kan worden (meestal kan dat 6 maanden van te voren). Yosemite lukt alleen nog als je daar na 15 juli bent. Maar dan heb je een probleem met Death Valley.

Marianne
TenD
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2016, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door TenD »

Ik weet nog niet echt wat het standaard rondje is.

Ik denk dat we LA niet doen, maar San Fransisco wel. We doen al Las Vegas en na de trip gaan we met de Nederlandse vrienden naar Boston (waar ik woon). Landen in Las Vegas op 23 Juni en vertrekken vanuit Las Vegas weer op 9 Juli. Camper huren van 24 Juni - 8 Juli, dat is ongeveer 2 weken.

Tot nu toe had ik zoiets bedacht:
23 Juni Las Vegas
24/25/26 Juni Death Valley + Yosemite
27/28 Juni San Fransisco
29/30/1 Juni/Juli Sequoia + Joshua Tree
2/3/4/5 Juli Grand Canyon + Upper Antilope Canyon + Horseshoe Bend
6/7 Juli Zion + Valley of Fire
8/9 Juli Las Vegas

Dat zou een rondje van +/- 2000 tot 2500 miles moeten zijn.
Ik zal dit ook wel in het andere subforum plaatsen. Maar wellicht vergeet ik dingen, of zijn dingen al (niet meer) mogelijk. Yosemite begreep ik inderdaad dat het lastig zou worden om nog iets te vinden...
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huren van/naar Las Vegas

Bericht door MrsBucket »

Wij hebben de afgelopen winter in dat deel rondgereden met een camper en hebben veel geboondocked. Er zijn, bijvoorbeeld vlakbij Yosemite, prima (bijna) gratis campgrounds waar je met een camper kan komen. Dus dat zou je ook nog uit kunnen zoeken, als de gewone campgrounds vol zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer