Vroege vlucht vanuit CDG (Paris Charles de Gaulle Airport).

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vroege vlucht vanuit CDG (Paris Charles de Gaulle Airport).

Bericht door Kobrakai » 16 feb 2020, 18:55

Hallo,

Ik ben nog wat aan het puzzelen in verband met ons transport naar de luchthaven voor onze nakende trip (viewtopic.php?t=75715).

Concreet vertrekt onze vlucht op 01/04 (BA0303) om 07:25 richting London, om dan vandaar rechtsreeks naar LA te vliegen.
De dag voordien (31/03) dien ik in principe nog te werken. Misschien nog nuttige info: we wonen in Lokeren.

Nu zag ik 3 mogelijkheden:

- We nemen de TGV vanuit Lille naar Parijs. Prijs valt mee, kost ons €91.30 voor ons 4 heen & terug.
We dienen dan echter wel een hotel te regelen, bij voorkeur eentje op de luchthaven om veel transfers te vermijden. Dat kost ook al snel €170 à €200 voor een nacht waar je niet echt iets aan hebt (vroeg eruit voor de vlucht). Rit naar Lille is ongeveer 1u20, en met wat geluk vind ik wel familie die dit ziet zitten. Nadeel hier is dus de kostprijs.

- We rijden zelf met de wagen tot aan CDG en parkeren daar, bij voorkeur met een van de valet parking formules waarbij de wagen opgehaald wordt aan de terminal. Kost ongeveer €190. Nadeel: Afhankelijk van hoe vlot de terugvlucht gaat met de meisjes (we landen om 15.40 lokale tijd) zal het mogelijk een heel vervelende rit terug zijn (lees: moe :)).

- We rijden met de wagen naar een hotel in/rond CDG. Op zich zelfde probleem als in punt #2.

Wat denken jullie? Iemand van jullie ervaring met Valet Parking op CDG? Ik vond redelijke reviews van Blue Valet Parking, maar die starten pas om 6u 's ochtends en dat lijkt me krap (1u25 om overal doorheen te vliegen).

Alvast bedankt voor wat advies, want ik geraak er zelf niet echt uit :-).

Gr. Dimitri
Laatst gewijzigd door markro op 22 feb 2020, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Re: Vroege vlucht vanuit CDG

Bericht door Kobrakai » 16 feb 2020, 19:00

Nog een bijkomend vraagje:

Onze terugvlucht land om 15u40, de TGV opties zijn 17.07 en 17u37. Ik vermoed dat we voor beiden wel ruim voldoende tijd hebben?
Ben nog nooit op CDG geweest, dus zou het graag zeker weten :-).

Dank!

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 16 feb 2020, 19:04

Normaal gesproken genoeg tijd tenzij je vliegtuig vertraging heeft.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 16 feb 2020, 19:11

Wij zijn afgelopen november van CDG naar Miami gevlogen. In ons geval konden we om 7:30 de TGV in Lille nemen, kan je dus niet met je eerste vraag helpen.

Wat betreft de terugweg: De paspoort controle op CDG kost nóg meer tijd dan meestal op Schiphol, hou rekening met een uur. Maar zou dus wel moeten lukken met jouw TGV tijden.
Laatst gewijzigd door harryh op 16 feb 2020, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door pollyblue » 16 feb 2020, 19:12

Hallo, wij wonen in Schelle. Niet zo erg ver van Lokeren. We vertrekken ook vanaf CDG in april, met vijfjarige dochter. De avond ervoor rijden we naar ons hotel daar, waar we de auto laten staan voor de hele periode met de 'park, sleep and fly formule. Dit leek me voor ons de beste en goedkoopste optie. De trein naar Parijs hebben we ook overwogen, maar met alle spoorstakingen in Frankrijk van de afgelopen maanden heb ik daar geen vertrouwen meer in. De auto parkeren nabij CDG is véél duurder dan de hotelformule. We hebben dit hotel geboekt : Hotel ibis Roissy CDG Paris Nord 2

SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke » 16 feb 2020, 20:48

De vorige keer vertrokken wij vanuit CDG naar Las Vegas en hebben we 's morgens de TGV vanuit Lille genomen, onze vlucht was toen om 11u.
Komende zomer vertrekken wij terug van CDG naar San Francisco, maar onze vlucht vertrekt nu ook al om 8u 's morgens. Dus gaan wij de avond ervoor de TGV vanuit Lille nemen. We gaan kijken om welk uur 's avonds we daar het goedkoopste tarief hebben wbt de TGV-tickets. We overnachten in het Novotel Suites CDG hotel voor 102 euro (2 volwassenen + 2 kinderen). Wel 's morgens nog een shuttle te nemen. Valt dus nog goed mee van prijs.
Ik heb ook gekeken voor een Park, Sleep & Fly maar ik kon nergens een hotel vinden waar we de auto meer dan 14 dagen konden parkeren. Ofwel rekenen ze per dag extra kosten erbij en dan kwam het heel duur uit (wij zijn 27 dagen weg).

@pollyblue Hoelang gaan jullie weg en hoeveel betaal je hiervoor?

pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door pollyblue » 16 feb 2020, 20:55

Wij blijven 15 dagen weg. Hotelformule kost €117 voor ons.

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 16 feb 2020, 21:00

Valt goed mee! En kon je daar ook langer dan 15 dagen parkeren? Of kwamen er dan ook hoge kosten bij, bij langer verblijf?

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 feb 2020, 21:20

Voor ons hoort een park, sleep, fly er altijd bij, die hoort gewoon bij de vakantie. We wonen minstens 4,5 uur rijden van de dichtstbijzijnde internationale luchthaven.

Wij betalen morgen 214 euro voor een nacht hotel en 22 dagen parkeren in de parkeergarage van het hotel in Barcelona.

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 17 feb 2020, 10:45

SuperFieke schreef:
16 feb 2020, 20:48
We overnachten in het Novotel Suites CDG hotel voor 102 euro (2 volwassenen + 2 kinderen). Wel 's morgens nog een shuttle te nemen. Valt dus nog goed mee van prijs.
Ik heb ook gekeken voor een Park, Sleep & Fly maar ik kon nergens een hotel vinden waar we de auto meer dan 14 dagen konden parkeren. Ofwel rekenen ze per dag extra kosten erbij en dan kwam het heel duur uit (wij zijn 27 dagen weg).
Dat is een mooie prijs! Ik vind niets beter dan €171 voor hetzelfde hotel, eveneens 2 volwassenen met 2 kinderen. Waar heb je geboekt?

Heb inderdaad ook zitten kijken naar Park, Sleep & FLy, maar we hadden hetzelfde probleem. Leek heel interessant tot 14 dagen, maar erna ging het snel duurder.

Alvast allen dank voor de vele reacties. Denk dat ik TGV + hotel ga doen, de extra kost nemen we er dan maar bij, daar staat dan tegenover dat we ons niet moeten afjagen met de wagen :-).

SuperFieke
Amerikafan

Bericht door SuperFieke » 17 feb 2020, 18:30

@Kobrakai : Ik heb het nog eens opgezocht, omdat het al een paar maanden geleden is dat ik dit hotel geboekt heb. Ik heb die boeking gedaan via Hotwire, omdat de overnachtingen in de buurt van CDG idd zo duur zijn. Door het aantal recensies op Tripadvisor wist ik op voorhand welk hotel het zou worden. Dit is wel aan non refundabel tarief geboekt. Normaal gezien boek ik liever annuleerbaar om nog een beetje flexibel te kunnen zijn in de route, maar het vertrekpunt staat toch sowieso vast. Zo kan je de prijs nog een beetje drukken.

En idd het is relaxer om de TGV te nemen en het gaat ook sneller. Vorige keer waren wij op 50 min van Parijs terug in Rijsel. Na een nachtvlucht heb je niet veel zin meer om nog enkele uren te rijden. En dan nog hopen dat je geen file hebt.

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 17 feb 2020, 20:05

@SuperFieke

Dat is mooi! Ik heb nog nooit iets geboekt via Hotwire, hoe kom je te weten welk hotel het wordt? Ik heb immers maar 2/3 die echt op de luchthaven zelf zijn. Als het dan die derde wordt, is het wel balen :-).

De drie opties zijn:

Hotel Novotel Paris Charles de Gaulle Airport
Hotel Mercure Paris CDG Airport & Convention
Best Western Paris CDG Airport

De eerste twee lijken mij prima gelegen, maar die derde is wat verder af, en volgens mij ook niet verbonden met de shuttle service.

Ik neem aan dat de shuttle CDGVar 24/24 werkt?

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 17 feb 2020, 20:19

Denk dat ik het gevonden heb :-). De rating en reviews moeten overeenkomen met wat expedia effectief aanbiedt.
En laat dat nu net die, oninteressante, derde zijn :-(

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 18 feb 2020, 14:52

Kobrakai schreef:
16 feb 2020, 18:55
Rit naar Lille is ongeveer 1u20, en met wat geluk vind ik wel familie die dit ziet zitten. Nadeel hier is dus de kostprijs.
Zou die persoon niet genegen zijn tot CDG te rijden?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Kobrakai
Amerika-ontdekker

Bericht door Kobrakai » 22 feb 2020, 13:12

Old Faithful schreef:
18 feb 2020, 14:52
Zou die persoon niet genegen zijn tot CDG te rijden?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dat is toch al ineens andere koek, gezien het dan midden in de nacht moet zijn waarbij ze volgende dag moeten werken :-). TGV tickets zijn intussen geboekt, met de trein zal het zijn!

Nu nog op zoek naar een betaalbaar hotelletje op CDG :-)

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vroege vlucht vanuit CDG (Paris Charles de Gaulle Airport).

Bericht door Division » 22 feb 2020, 16:54

Ik heb hier eens geslapen: https://all.accor.com/hotel/1404/index.nl.shtml

Prima hotel, schone kamers, voldoende eetgelegenheid en naast station Roissypole (1 halte naar de terminal).
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer