EMD voucher op site Air France gebruiken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

EMD voucher op site Air France gebruiken?

Bericht door Brigit »

In de voorwaarden van EMd vouchers uitgegeven staat dat ze voor vluchten van Air France en delta gebruikt kunnen worden. Weet iemand of je ze ook in kunt wisselen op de site van Air France (of eventueel delta)? Ik wil een premium economy vlucht boeken uitgevoerd door delta en dat kan simpelweg niet via de klm website waar je kunt kiezen uit economy en business. In de Air France app kon ik de code nergens inwisselen en heb na een kwartier in de wacht te hangen bellen ook maar opgegeven... morgen ga ik nog wel een keer bellen maar misschien weet hier iemand hoe/wat.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: EMD voucher op site Air France gebruiken?

Bericht door Grouchy »

Bij AF kan je jouw voucher invoeren op het laatst na het boeken & bij het betalen op hun website. Dan zie je een veld bij:

Have a Discount code, voucher or gift card?

Discount codes, vouchers and gift cards are only valid in combination with certain payment methods and currencies.


Bij Delta;
Als je een 057/074 (AF of KLM) uitgegeven EMD voucher hebt en die bij Delta wilt gebruiken dan bel je ze. Dan is de truuk om de agent eerst je trip te laten maken en vervolgens de betaling via de GTS (Global Tickes Support) desk (of in jouw geval de Intl GTS desk voor internationale trips) te doen.
Die hebben echter geen direct contact met klanten dus mag je jouw EMD voucher opnoemen aan de Delta agent aan de telefoon. Dan plaatsen ze je on hold om de Intl GTS te bellen en het eea verder te processen.

Is af en toe wel lastig om een agent te spreken die weet hoe het werkt ;)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: EMD voucher op site Air France gebruiken?

Bericht door Brigit »

Het is me uiteindelijk gelukt om de gewenste delta vluchten in premium economy te boeken via Air France (al werd de discount code daar echt niet geaccepteerd in het vakje daarvoor); bij Air France kun je je boeking 24 uur vast laten houden en krijg je wel al een boekingscode. ik was van plan vervolgens te gaan bellen inderdaad met Air France maar toen zag ik in de klm app onze boeking verschijnen; daar de code ingevuld en betaald:-)
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: EMD voucher op site Air France gebruiken?

Bericht door roelb »

Je kunt ook altijd gewoon even bellen naar KLM. Als je telefonisch een itinerary boekt die via de website niet geboekt kan worden dan worden de meerkosten voor telefonische boeking normaal gesproken geschrapt. Niet iedere agent doet dat uit zichzelf, dus wel even expliciet om vragen. Dat heb je bijvoorbeeld al snel als je mixed fare boekt (economy heen, business terug oid).

Je kunt zo'n KLM EMD voucher ook bij Delta inwisselen, maar weer niet online. Telefonisch is het echter geen enkel issue.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer