Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

Zoals elders al aangegeven gaan wij zomer (juli) 2021 naar de VS. De bedoeling is een rondreis van 5 weken vanuit Denver. Om volgend najaar te weten wat een redelijke/ goede prijs is voor vlucht en autohuur, heb ik vanaf september consequent de prijzen voor vluchten (via allerlei websites, ook de websites van vliegm. zelf) en autohuur (compacte suv: nodig vanwege kamperen/ veel spullen en ook soms onverharde wegen) bekeken. Terwijl wij in 2018 in het hoogseizoen (ook juli) 655 pp (volwassenen) betaalden voor een vlucht naar LA (inclusief boekingskosten en bagage) en 23,50 pd voor een SUV, kom ik nu voor een vlucht naar Denver niet onder de 880 (inclusief bagage maar zonder stoelkeuze) en autohuur 40 euro.
Het lijkt of Denver veel duurder is (vooral qua autohuur opvallend). Is dat ook jullie ervaring. Of is er gewoon sprake van een enorme prijsstijging sinds 2018?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Denver duur?

Bericht door mtl »

Prijzen kunnen inderdaad stijgen. Wat je in 2018 betaald zegt helemaal niks over 2021. Ik denk dat je pas tegen het einde van het jaar een betere indicatie krijgt wat betreft tarieven voor autohuur en vliegtickets.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Denver duur?

Bericht door RuthdeLange »

Sorry, ik leg het verkeerd uit. Ik kijk natuurlijk nu voor 2020 (zelfde data als 2021). Om daardoor een indicatie te hebben van een goede prijs voor de vlucht en autohuur als ik in het najaar moet boeken voor 2021.
Gebruikersavatar
Lampie
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 feb 2010, 00:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Denver duur?

Bericht door Lampie »

Als je het al lang van tevoren weet komt er meestal wel iets interessants voorbij. Vaak een actie van maar 1 of 2 dagen.
Denver kan nog wel eens goedkooper zijn met een icelandair actie.
Geen garantie natuurlijk
2022 SEA - SLC http://vwijck.com
2015 NY - CAN - NY http://wijckusa2015.wordpress.com/
2014 SEA - Den http://wijckusa2014.wordpress.com/
2012 LV - Denver http://wijck2012.blogspot.nl
2010 San Francisco - Denver http://wijck2010usa.blogspot.com
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Denver duur?

Bericht door Elendan »

Maak wat prijsalerts aan via google of skyscanner, dan kun je de prijzen makkelijker volgen en weet je ongeveer wat een goede prijs is als je in het najaar echt wilt gaan boeken. Doe ik ook voor vluchten, camperhuur etc. Mijn man moet altijd lachten om mij en mijn excelletjes, maar profiteert wel mee van de lage prijzen :thumbup: .
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Denver duur?

Bericht door Trails »

Wij, wonende in Frankrijk, hebben niet de keuze uit vliegvelden van anderen die in NL of B wonen.
Sinds iets meer dan een jaar vliegt Lufthansa ook vanaf "onze" luchthaven Nantes.
We vlogen afgelopen september van Nantes, via München, naar Denver en we hebben nog nooit zó goedkoop gevlogen.
Meestal zijn we voor 3 personen rond de 3000 euro kwijt. Onze retourvlucht vanaf Nantes naar Denver kostte rond de 1600 euro voor ons drieën.
Denver duur??? Nee, voor ons niet.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Denver duur?

Bericht door sunnyrojo »

misschien ook Dusseldorf als vertrekpunt in de gaten houden?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Denver duur?

Bericht door IngridZw »

Ook ik heb vanaf begin oktober 2019 regelmatig naar prijzen gekeken voor vliegtickets periode juli/augustus dit jaar. Gewoon om een indicatie te krijgen wat we zo ongeveer kwijt zijn voor een eventuele reis volgend jaar. We willen dan het liefst naar het noordwesten dus heb ik meerdere opties bekeken wb meerdere bestemmingen of een retour. Ook gekeken vanaf Dusseldorf. Wat ik tot nu toe heb gezien op meerdere sites kom ik ook ongeveer uit tussen de 750 tot 800 euro pp (of zelfs meer) en dit zonder ruimbagage. Dus of je nu naar Denver vliegt of zoals wij naar de andere bestemmingen maakt wat betreft prijs niet zoveel uit. Omdat het in het hoogseizoen valt betaal je gewoon de hoofdprijs denk ik. Voorgaande jaren gingen we in mei/juni en dat was een stuk goedkoper.
Ik heb wel het idee dat het loont om zo vroeg mogelijk te boeken omdat ik in het begin nog wel aantrekkelijker prijzen tegenkwam. En hoe langer je wacht hoe ongunstiger de tijden of meerdere overstappen.

Ik schrok ook van de prijzen voor autohuur. Voor een minivan 1500 tot 2000 euro voor 3 weken in het hoogseizoen. Ook hiervoor denk ik dat je zo vroeg mogelijk moet kijken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door plankan »

Ik vlieg deze zomer (juli) van Dusseldorf naar Denver. Wij hebben onze tickets bij lufthansa gekocht en dit voor 640 € per persoon incl bagage.
Deze tickets heb ik in oktober 2019 gekocht. Ik gebruik google flights dan kan je een mooie trend maken en dan weet je ineens wanneer de prijs goed is.
Je kan verschillende vertrek locatie instellen etc.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

Ik kijk ook inderdaad zowel naar A'dam als Brussel als DD. Maar die vlucht van Lufthansa voor die prijs heb ik gemist. Dat zou een prima prijs zijn.
Wel jammer (omdat wij gaan kamperen en veel meenemen) dat je bij Lufthansa maar 8 kilo handbagage mag meenemen.
Vorige keer vlogen wij overigens ook hoogseizoen maar autohuur was toen zoveel goedkoper. Ik ben inmiddels toch eens gaan kijken naar andere steden en zie vooral bij las vegas veel goedkopere autohuur (zelfde categorie) dan Denver. Scheelt 600 euro op 5 weken...
Misschien toch een ommetje maken en in Vegas starten ;-)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

plankan schreef:
02 feb 2020, 15:34
Ik vlieg deze zomer (juli) van Dusseldorf naar Denver. Wij hebben onze tickets bij lufthansa gekocht en dit voor 640 € per persoon incl bagage.
Was dit trouwens bij lufthansa zelf?
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door plankan »

@RuthdeLange yup rechtstreeks op website van lufthansa geboekt.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door Superdork1 »

RuthdeLange schreef:
02 feb 2020, 16:00
Misschien toch een ommetje maken en in Vegas starten ;-)
Omhoog
Op Las Vegas vlieg je in juli het goedkoopste met Eurowings vanaf Düsseldorf, vanaf zo'n 450 euro. Autohuur is daar ook goedkoop via happytoursusa. Moet natuurlijk wel passen in je roadtrip! Kansas City heeft ook mooie prijzen vanaf Düsseldorf.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben exact hetzelfde gedaan :D
geboekt op: 31-12-2019 voor 3 personen via Skyscanner, Dusseldorf was al een tijdje goedkoper dan vanuit Amsterdam
Periode: 18/07-13/8
Route: DUS - LAS/ MCO - DUS dus we komen aan op Las Vegas en terug vanuit Orlando
Maatschappij: Delta (main Cabin)
Totaalprijs: 1762.00
Happytoursusa SUV geboekt voor 817 euro van Las Vegas naar Denver met alles inbegrepen bij Alamo
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

Dat is me nog eens een ommetje, via Orlando ;-)
Dan valt Vegas-Denver nog wel mee.
En hele mooie vluchtprijs!
Alleen: je schrijft autohuur van Vegas naar Denver.
Vlieg je dan van Denver naar Orlando?
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door Roosuithoorn »

Wij vliegen eind augustus naar Denver. Ik ben eigenlijk al vanaf oktober op heeeel veel sites gaan kijken. Ik zag toen opeens een aanbieding bij vliegtickets.nl waarbij de ticketprijs inclusief bagage was. Ik kwam toen op €440,- per ticket, inclusief bagage en stoelreservering. Ik moet zeggen dat ik er wel altijd veel tijd insteek, maar ik vind het leuk om te doen.
We vliegen met United, op de heenweg met een overstap in Houston en terug een overstap in DC. Met fijne overstaptijden. De tickets waren bij United zelf op dat momemt bijna €300,- duurder.
Voor de autohuur ben ik nog aan het kijken, maar op dit moment is https://www.uscarhire.com/ het goedkoopst voor Denver, maar dat kan met de dag verschillen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

Het grote verschil zit in de maanden. Oktober of juli/ augustus.
Ik heb de website (autohuur) die jij noemt de kosten voor mijn data laten berekenen en dan kom ik op 49,50 per dag. Ik heb deze week ook gekeken naar Happytours vanuit Vegas en dat was 21,50 per dag. En dat ook nog voor een standard SUV ipv van een intermediate SUV.
Ook vluchten zijn zelfs als ik afgelopen week zou hebben geboekt voor 2 pp 400 euro goedkoper vanuit Vegas.
Ik heb nu onze reis zo herschreven dat we ook vanuit Vegas kunnen gaan. Scheelt wel 2 wandelingen die we dan niet kunnen doen en 2 x anderhalve dag doorrijden maar scheelt mogelijk 800 - 1000 euro.
Omdat ik het stuk yellowstone/ Grand teton op dezelfde dagen heb laten staan, kan ik toch gewoon in mei boeken. Ik laat het af hangen van de prijzen wat het wordt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door RuthdeLange »

Roosuithoorn schreef:
08 feb 2020, 08:38
Wij vliegen eind augustus naar Denver. Ik ben eigenlijk al vanaf oktober op heeeel veel sites gaan kijken.
Roos, zat net jouw bericht nogmaals te lezen en zie nu pas dat ik het verkeerd heb begrepen (te snel gelezen). je zocht vanaf oktober. En je gaat eind augustus begrijp ik nu. Je hebt wel een supergoeie prijs maar ik denk toch dat het scheelt: aug-sept (neem ik aan) of juli-aug.
Vlieg je trouwens vanaf A'dam of elders?
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door Roosuithoorn »

Ik vlieg idd vanaf Schiphol. En het klopt dat het wel scheelt of je begin of eind augustus vliegt. Wij vliegen 24 augustus (bewust) omdat dan net het hoogseizoen is geeindigd. Maar het loont abslouut om op heel veel sites te kijken. Je komt dan af en toe verrassende aanbiedingen tegen. Ik schuif ook altijd met de vertrekdata. Soms is het een stuk goedkoper om op maandag te vliegen, en soms is zondag weer een stuk goedkoper.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Pirreke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2020, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Denver en autohuur duur?

Bericht door Pirreke »

Ik wou net een opmerking plaatsen over de huurprijs voor een wagen in Denver. Ik zocht een kleine auto (ik reis namelijk single) in Denver en schrok me een hoedje... 2400,-€ voor 3 weken. Dezelfde wagen (maar bij een andere maatschappij) kost in Seattle de helft! Aangezien ik toch richting Seattle wou rijden is de keuze snel gemaakt... Dan vertrek ik wel van daar en rij de andere richting uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer