12h layover in San Francisco.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

12h layover in San Francisco.

Bericht door sandpatt »

Hallo,

Geen idee of ik dit best hier post of in het zuidwest-topic, maar in april hebben we tijdens de terugreis een overstap van +-12h in San Francisco.
We landen er om 5u24 's morgens en stijgen terug op om 16u50.

Vorige reis hebben we SF jammergenoeg moeten overslaan, maar dachten nu toch een blitsbezoek in te plannen. Via BART raak je makkelijk en snel in downtown heb ik begrepen?

Welke zaken moeten we zeker gezien hebben tijdens deze korte periode? Wat is haalbaar?
Ik denk dat we best zorgen om rond 14u30 terug op de luchthaven te zijn?

PS: als het echt niet haalbaar is om even wat te zien, kan ik nog bellen naar United en overschakelen op een andere terugvlucht (omwille van schedule change door hen, kan ik dit nog doen).
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 12h layover in San Fransisco

Bericht door KW1984 »

Die tijd moet genoeg zijn om in een korte tijd toch een eerste indruk van SF te krijgen. Uber is trouwens een betaalbaar alternatief, als je direct naar iets wil dat niet langs een BART station ligt.

Wat je zou kunnen doen: Naar Lombard Street gaan, die aflopen richting Fishermans Wharf. Doorlopen langs de pieren, waar je ook mooi zicht hebt op Golden Gate en Alcatraz. Via Pier 39 zou je ook nog naat het gebied rondom Union Sq kunnen. Van daaruit ben je met BART ook weer 'snel' op airport. Zijn de standaard dingen, maar lijkt me voor een eerste keer en de paar uur die je hebt prima.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: 12h layover in San Fransisco

Bericht door UitHolland »

Wat KW1984 zegt, IPV lopen kun je ook een Lime Scooter (elec. step) huren, of zodra fietsverhuur open is, (jullie zijn heel vroeg), kan je ook op de fiets verder,
heel goed te doen en je kunt meteen veel meer zien.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 12h layover in San Francisco.

Bericht door Pete.Z »

Of proberen een latere vlucht te krijgen? Heb je een hele dag voor SF.
sandpatt
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 07 okt 2015, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 12h layover in San Francisco.

Bericht door sandpatt »

Bedankt voor de feedback! Blij te horen dat het haalbaar is.
Ik zal dan nog even uitzoeken wat we exact willen zien.
Een vlucht later lijkt inderdaad een goed idee, maar heb even gekeken en dit kan niet zonder nóg een lange overstap erbij. Dit zou de terugreis wel erg lang/lastig maken.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 12h layover in San Francisco.

Bericht door Almere vak V »

sandpatt schreef:
12 jan 2020, 13:33
Ik denk dat we best zorgen om rond 14u30 terug op de luchthaven te zijn?
Zou nog een uurtje eerder doen voor alle zekerheid. De laatste paar keren was het echt een enorme chaos op SFO. Je hoeft gelukkig geen koffers in te checken. Maar bijvoorbeeld in de meivakantie bijna anderhalf uur in de rij gestaan voor vloeistoffencontrole.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer