Vraagje vluchtticket aankopen info

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vraagje vluchtticket aankopen info

Bericht door harryh »

Inderdaad zie het ook nu ik het nog een keer lees.
Was getriggerd door het vetgedrukte "meerdere voornamen" en niet verder gelezen ;)
Bedankt voor de aanvulling @Terpies
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraagje vluchtticket aankopen info

Bericht door d_vdploeg »

Check anders nog even mijn topic over ''middle name Delta''. Dit heeft ons behoorlijk wat stress opgeleverd. Achteraf overigens compleet onnodig.

Voor ticket geldt, eerste voornaam is voldoende. Voor ESTA geldt ALLE voornamen invullen.

Overigens is alle voornamen invullen in het ''first name'' veld niet persé fout volgens mij, maar je hebt kans dat het niet helemaal past en dan wordt vaak de laatste naam afgekapt. Onze vrienden van Transavia vragen overigens bij hun tickets nog steeds of je ALLE voornamen wilt invullen, heerlijk verwarrend blijft het :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Vraagje vluchtticket aankopen info

Bericht door ZwaagS »

Ik reageer even op een oud topic, hopelijk kan ik gerustgesteld worden.

Ik vlieg met Condor via Frankfurt naar San Francisco, en weer terug vanaf Los Angeles, wederom via Frankfurt. Nu heb ik zoals ik altijd doe mijn eerste voornaam + achternaam ingevuld bij de boeking. Tot zover allemaal prima. Nu moest ik bij het invullen van mijn ESTA-aanvraag wel al mijn 3 voornamen invullen.

Toen dacht ik; gelden er voor vliegen met een Duitse maatschappij of vliegen naar Amerika andere voorwaarden? Had ik al mijn voornamen ook op mijn vliegticket moeten zetten? Navraag bij Condor leverde niet het gewenste antwoord: "bij vluchten naar Amerika moeten alle voornamen op het ticket. Heb je dat niet? Dan kun je deze cancelen en nieuwe boeken".

Nogal een rigoureus antwoord, en ik zal sowieso via een andere weg dezelfde vraag nog eens bij Condor neerleggen. Verder lees ik overal, ook hier op het forum, dat alleen de eerste voornaam gewoon voldoet. Nu wil ik natuurlijk niets liever dan de grote meerderheid geloven, maar dat antwoord van Condor is dan niet prettig..
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vraagje vluchtticket aankopen info

Bericht door roelb »

Nonsens. Geen enkel issue.
ZwaagS
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2022, 09:31

Re: Vraagje vluchtticket aankopen info

Bericht door ZwaagS »

Ik heb een nieuwe reactie vanuit Condor gekregen bestaande uit 3 zinnen, waarbij elke zin milder werd:

Je kan het zo laten en hopen en er het beste van hopen. Het is niet verplicht om het te wijzigen. Als je eerder met deze naam hebt gevlogen komt het allemaal goed.

Dus het zal wel goed komen. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer