Camper in de grote steden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
sandervanosch
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Camper in de grote steden

Bericht door sandervanosch »

Hoi,
We zijn bezig met het plannen van een rondreis door het zuidwesten van Amerika. Bij voorkeur zou ik daarbij het rondje SF-LA-Vegas-SF doen. Daarbij dus beginnen met aantal dagen SF (in hotel), dan camper ophalen en daarna langs de kustlijn naar LA en zo de ronde vervolgen. Mijn zorg zit echter om met de camper naar/in LA te zijn. Hoe is de ervaring van anderen daarin? Voor de beleving van de totale reis (we zijn met 2 volw en 3 tieners) en specifiek de parken hebben we namelijk voorkeur voor camperreis. Twee opties dus waar ik aan denk:
1. Starten in SF en eindigen in SF (tickets wat goedkoper dan starten en eindigen in LA) en dan oplossing vinden voor camper in LA
2. Starten in SF en eindigen in LA en dan dus de kustroute overslaan (dan kunnen we in beide steden kiezen voor hotel ipv camper
Ben heel benieuwd hoe anderen dit zien en hebben ervaren. Voor ons is het de eerste reis die kant op
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42046
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich hoeft een multicity niet duurder te zijn dan een retour. Als dat het geval is, is starten in SF en eindigen in LA (of andersom) niet gek, Je kunt dan nog een stuk van de kust meenemen, onder SF, dan heb je het mooiste deel van de kust toch gezien.
Als je een rondje SF doet moet je in en rond LA rekening houden met dure campings. Het vervoer hoeft niet direct een probleem te zijn, daar zijn de wegen wel op ingericht. Of het verder handig is met een camper hangt er helemaal van af wat je in LA wilt doen en hoe lang je er wilt blijven.

Is kamperen met een tent misschien een optie? Je bent dan veel goedkoper uit, en hebt niet het probleem van de camper in de steden.
Kijk bijvoorbeeld eens in de verslagen van Elly op www.michelly.nl voor hun ervaringen met een tent met 5 personen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jan 2020, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2017 een reis gemaakt waarbij we vlogen naar San Francisco. We hadden 3 dagen een auto. Een dag stad en een dag natuurparken aan de noordkant van de baai.
Toen camper opghehaald, auto ingeleverd en na 6 weken de camper ingeleverd in Las Vegas. Daar ook weer een huurauto opgehaald voor de laatste 3 dagen.
We vlogen terug vanaf Los Angeles. We vonden dit heel relaxt om te doen. Je hebt zo ook geen gedoe met rijden en parkeren in de steden.

Zoals Marianne hierboven al vermeldde: een multi-city ticket hoeft echt niet duurder te zijn. In ons geval was het toen zelfs goedkoper.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt inderdaad, zoals Trails hierboven, je steden aan het begin of aan het eind van de reis plannen en dan de camper of later halen of vroeger inleveren. Wat ook een optie is, en dat hebben wij inmiddels een paar keer gedaan, is voor een dag (of 2) een auto erbij huren en de camper lekker op de camping laten staan. Dan moet je soms alleen wel even knutselen om de camper te parkeren voor de tijd die je bezig bent om de auto op te halen en er moeten dan 2 chauffeurs zijn natuurlijk. Wij hebben dit inmiddels 2x in Las Vegas gedaan.
Ook kun je, daar hebben we ook ervaring mee, maar het is wel een klus, thuis veel tijd steken in het zoeken van een voor een camper geschikte parkeerplaats in de stad. Gaat niet altijd helemaal zoals gepland, dus geen garantie voor succes. In San Diego bv. hadden we een parkeerplaats gevonden, niet ver van Gastown. Alleen ter plekke bleek dat het ook de parkeerplaats van het honkbalstadion was en dat er net een wedstrijd was afgelopen. Het was er een enorme chaos. En de zeer onvriendelijke parkeerwachtdame deed er ook geen goed aan. We hebben het toen opgegeven en zijn gewoon terug naar de camping gegaan en hebben daar geluierd. Maar San Diego hebben we dus nog niet gezien :(
In Dallas echter, werkte het prima. LA hebben we zelfs niet met de auto gedaan. Daar hebben we een parkeergarage gezocht bij een halte van de hop on hop off bus, waar we sowieso al mee de stad door wilden. Werkte ook uitstekend.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Hans B »

Zijn deze 4 steden alles wat je gaat rijden, dan is een auto + motels misschien verstandiger.
Ga je ook de Nationale Parken bezoeken, niet te verwarren met pretparken (Disney, Universal, etc..) dan is een camper prima, maar handig in grote steden is een camper niet.
Ik zou voorstellen om SF zonder camper te doen, daarna met de camper aan de rit. Stukje Highway-1 naar Monterey, dan richting Yosemite (camping reserveren is noodzakelijk in alle Nationale Parken), Las Vegas (overnachten in camper en daar 2 of 3 dagen auto huur of als je in de stad blijft de Uber nemen), dan verder met de camper en eindigen in LA. Camper inleveren en laatdte dagen relaxt in motel + auto.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door jojostravelusa »

Hans B schreef:
03 jan 2020, 16:04
Ik zou voorstellen om SF zonder camper te doen
Dat zou ik ook zeker doen. Op onze eerste reis naar Amerika (ruim voor het internettijdperk en zonder veel kennis van zaken) hebben wij aan het eind van onze vakantie San Francisco aangedaan. We verwachtten dat we, zoals we verder op onze reis ervaren hadden, de camper makkelijk ergens zouden kunnen parkeren. Dat bleek helaas niet het geval. Er was genoeg parkeerruimte, maar het was altijd verboden voor campers. We hebben toen uiteindelijk gebruik gemaakt van een parkeerstrook langs de weg, maar moesten daar al weer vroeg weg zijn, omdat die baan dan weer als rijstrook gebruikt zou worden in de spits. Het zoeken naar een plekje en het op tijd er weer weg moeten, heeft onze dag behoorlijk beïnvloed helaas.
Tegenwoordig zouden we het anders doen. Sowieso kun je je met internet nu veel makkelijker en beter voorbereiden en met de kennis van nu zouden we een auto huren en thuis al kijken waar de beste parking is, of kijken of er een camping is van waaruit je makkelijk met het openbaar vervoer naar de stad kunt.
Voor een beeld van het ons toen verging kun je kijken naar het verslag van die dag:
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... cisco.html
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Almere vak V »

Mocht je voor het bezoeken van de parken graag een camper gebruiken dan moet je dat zeker doen. Met de camper LV, SF en LA doen zou ik je zeker niet aanraden. Ik ben bij voorbaat al geen liefhebber van een camper. Maar met een camper de stad in, mijn voorkeur heeft het niet. Las Vegas zou nog wel enigszins kunnen. LA als je je best doet misschien ook nog wel. Maar San Francisco gewoon absoluut niet.

Het is misschien wat eentonig. Maar ik zou voor de parken de camper gebruiken. En dan de steden aan elkaar plakken. Van SF naar LA is 5 uurtjes rijden. Van LA naar LV 4 uurtjes.
Mocht je dat nu geen optie vinden. Dan zou ik goed nadenken over een camper. En wellicht een auto huren en van hotel naar hotel rijden. Dat zou altijd mijn voorkeur hebben. Kijk of je op een paar plekken een centraal gelegen hotel kunt vinden en ga van daaruit je trips plannen met een personenauto. Ben trouwens benieuwd wat de 3 personen achter in de camper mee gaan krijgen van al het moois om zich heen. Huur een full size SUV. Meer dan voldoende plek voor iedereen en je bagage. En iedereen kan volop meegenieten van alles wat er te zien valt. Zeker als het je om de beleving gaat.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door jojostravelusa »

Almere vak V schreef:
07 jan 2020, 17:00
Ben trouwens benieuwd wat de 3 personen achter in de camper mee gaan krijgen van al het moois om zich heen
Ik denk hetzelfde als de passagiers achter in een auto. Je zit in de camper ook naast het raam en kunt schuin naar voren kijken door de voorruit.
Maar mij kun je, behalve het ongemak in de steden, geen nadelen van een camper aanpraten :lol: . Hopeloos verslaafd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42046
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat @sandervanosch niets meer van zich laat horen. Ik zou voor de precieze invulling ook eens naar de gewenste route kijken en de tijd die er voor is. Is er bijvoorbeeld weinig tijd voor een compleet rondje dan is een route van SF naar LA via de parken en Las Vegas niet gek. Met meer tijd is het ophalen van de camper in SF en terugbrengen in LA en dan met de auto terug naar SF een goed idee.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Camper in de grote steden

Bericht door Almere vak V »

jojostravelusa schreef:
07 jan 2020, 18:55
Maar mij kun je, behalve het ongemak in de steden, geen nadelen van een camper aanpraten
Tsja, ik vind het helemaal niks. Camper of caravan. Heb ook helemaal niks met kamperen. Dus ik denk dat het bij mij dan ook net andersom is. Maar iedereen moet lekker doen waar ie zelf zin in heeft.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door jojostravelusa »

Almere vak V schreef:
08 jan 2020, 15:47
Maar iedereen moet lekker doen waar ie zelf zin in heeft
Zo is dat. Ik heb inmiddels bijna 55 jaar kamperervaring, dus het is een tweede natuur geworden denk ik. Maar niet meer zo primitief als vroeger hoor :wink: Het moet wel een beetje comfortabel zijn.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper in de grote steden

Bericht door stegeman »

Wij namen onze 2 reizen hotels terwijl we in Europa echt van de campings zijn... Een volgende keer overwegen we toch eens een camper te doen!
Wat SF betreft. Camper is er onhandig, maar een auto ben je er ook totaal niet nodig. We deden alles met bus, cabletram etc. Gewoon met een muni-dagpas, welke als je m op mobiel zet meer dan de helft goedkoper was ook nog. Persoonlijk moeten wij er niet aan denken hier te rijden met een auto. Laat staan een camper.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper in de grote steden

Bericht door PSVwally »

LA is met de camper nog redelijk te doen. Het ding bij Universal neerzetten en dan de rode metrolijn voor Hollywood en downtown gebruiken. Bij Santa Monica en Venice kanje de camper prima kwijt. Nadeel is dat de campings allemaal ver buiten de stad liggen, of op onhandige plekken of reteduur zijn. Dockweiler, van Nuys of Malibu zijn dan vaak de beste, maar dure opties
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer