Voorkomen drop off costs Washington - Toronto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ad6922
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Voorkomen drop off costs Washington - Toronto

Bericht door Ad6922 » 31 dec 2019, 14:32

Komende zomer is het zover, dan maken we een trip naar Amerika en Canada.

Deel van de reis gaat naar Washington, Niagara Falls en dan naar Toronto.
Bij het uitpluizen van de huurkosten van een auto zie ik op Alamo dat de drop off costs voor een auto die ik ophaal in Washington en achterlaat in Toronto maar liefst 300 dollar zijn.

Daarom ben ik op zoek naar alternatieven. Het liefst doe ik het stuk met de auto maar een alternatief gaat het vliegtuig zijn.

Hebben jullie tips om toch met de auto van Washington naar Toronto en de drop off costs van 300 dollar niet te hebben dan wel flink naar beneden te brengen?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voorkomen drop off costs Washington - Toronto

Bericht door Martin & Marianne » 31 dec 2019, 15:05

Ik denk dat je al blij mag zijn dat je in de VS kunt huren en in Canada kunt inleveren. Dat is niet gebruikelijk.
Je kunt natuurlijk eens kijken wat de kosten zijn als je in DC huurt en in bijvoorbeeld Buffalo inlevert. En dan aan de Canadese kant opnieuw huren

Marianne

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 31 dec 2019, 15:11

Je maakt het jezelf erg moeilijk. Er van uitgaande dat je Washington DC bedoelt (en niet de staat WA) waarom geen rondje maken en eindigen ergens in de USA op een plek zonder drop off kosten?

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 31 dec 2019, 18:00

Het (goede) advies van M&M hebben wij andersom gedaan. Vanuit Toronto met de bus naar Buffalo en daar de auto opgehaald welke we in NYC hebben ingeleverd. Was $100,= drop-off. Het is mij 2 jaar terug idd niet gelukt om een verhuurder te vinden die me toestond een in Toronto gehuurde auto in NYC te laten inleveren (ongeacht de kosten). In Toronto zelf kan je overigens prima zonder auto (afhankelijk van je programma daar natuurlijk).
De bus stopt ook bij de Falls waar ook autoverhuurders zitten. Ik heb alleen de veronderstelling dat daar de auto achterlaten duurder zal zijn dan in Buffalo. Is wel het uitzoeken waard.
De busreis is super goed te doen en het eindpunt is echt hartje downtown.
Het rondje anders plannen is uiteraard ook een goede optie :wink:
Veel plezier met de voorbereiding en de uitvoering
Grote Amerika fan

miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door miro » 05 jan 2020, 20:16

Wij hebben in 2016 een auto gehuurd vanaf Toronto en deze in Niagara falls (Canadese kant) ingeleverd. We hebben toen via http://www.buffaloairportshuttle.com/ een ritje geboekt naar het vliegveld van Buffalo om daar weer een auto te huren voor de rest van de reis in Amerika.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2020
Overig:2xNieuw Zeeland, Sydney, Curaçao, Azoren, een aantal cruises en veel van Europa, waaronder heel Scandinavië en IJsland.

tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 » 08 jan 2020, 20:59

Wij hebben in 2016 een auto gehuurd vanaf Toronto en deze in Niagara falls (Canadese kant) ingeleverd. We hebben toen via http://www.buffaloairportshuttle.com/ een ritje geboekt naar het vliegveld van Buffalo om daar weer een auto te huren voor de rest van de reis in Amerika.
Goed idee zeg! :thumbup: Heb je toen drop-off moeten betalen voor het stuk in Canada, of beter gevraagd wat heeft het huren voor de eerste etappe gekost?
Grote Amerika fan

miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door miro » 09 jan 2020, 08:58

tomaat85 schreef:
08 jan 2020, 20:59
Goed idee zeg! :thumbup: Heb je toen drop-off moeten betalen voor het stuk in Canada, of beter gevraagd wat heeft het huren voor de eerste etappe gekost?
Het hele stuk huren, was 190 Canadese dollar.
Huurperiode: twee dagen
35 dollar drop fee
INCL Unilimited Mileage, second driver, CDW

Ik zie wel op de boeking dat we Enterprise Plus leden waren. Ik weet niet meer of dat nog korting opgeleverd heeft.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2020
Overig:2xNieuw Zeeland, Sydney, Curaçao, Azoren, een aantal cruises en veel van Europa, waaronder heel Scandinavië en IJsland.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer