Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door A&A »

Gisteren tickets plus een hotel voor de aankomstdag gekocht via Expedia. Die boden (hoogseizoen) tickets met goede vluchttijden (BA) naar Vancouver aan incl ruimbagage en hotel voor ruim € 1300,- (2 pers.). Tijdens mijn boeking, na het invullen van alle gegevens incl creditcard gooide het systeem mij uit de boeking. Omdat ik niet wist of de boeking nu wel of niet OK was even gebeld met Expedia. Daar kreeg ik iemand aan de lijn die op mijn vraag: "Heb ik nu wel of niet geboekt en moet ik dus mijn boeking opnieuw doen ja of nee?", mij eindeloos aan de telefoon wilde houden en zelf de boeking voor mij wilde doen (waarschijnlijk krijgen ze daar commissie voor?). Nadat ik meerdere keren herhaald had of hij gfewoon even wilde kijken of mijn boeking in het systeem zat bleef hij maar rekken en proberen voor mij te boeken. Omdat ik geen zin had om alle cijfers en letters die nodig zijn voor een boeking 3x te spellen en ik de boeking, incl de eerdere prijs van ruim € 1300,- nog op mijn scherm had straan bood hij mij de reis aan voor ruim € 1500,-!!! Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan maar door zijn tijdrekken en treuzelen kon ik de prijs van ruim € 1300,- niet meer boeken. Het systeem gooide mij er uit (alles was correct en compleet ingevuld) en toen ik de boeking herhaalde op mijn eigen scherm werd de prijs ruim € 1400,-.
Hebben jullie ook deze ervaring met Expedia? Ze bieden online een prijs aan die ze tijdens het boeken omhoog gooien. En als je uit het systeem gegooid wordt (terwijl je alles goed deed) gooien ze de prijs ook omhoog. Bellen drijft de prijs dus nog meer op.
Niet bepaald klantvriendelijk van Expedia...
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door knaapje »

Dat de prijs is gewijzigd sinds je je reis samenstelde komt vaker voor.
Je ziet dat altijd voor je betaalt en kan zowel duurder als goedkoper zijn.
De prijs van een vlucht, hotel en eventueel een huurauto is altijd een momentopname.
Er zitten duizenden mensen tegelijker tijd op Expedia en als tijdens je zoektocht de "voorraad" voor een bepaalde prijs op is heb je pech.
Volgens mij is de prijs pas definitief als je op de betaalpagina zit en dan nog maar een zeer beperkte tijd.
Ik heb vaak via Expedia geboekt en dit nog nooit meegemaakt, maar er kan altijd een "hik" in het systeem zitten.

Er zijn brokers die tijdens je zoektocht aangeven hoe lang je prijs/vlucht nog voor je geserveerd is, meestal 10 a 15 minuten.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door Elendan »

Ook geboekt twee maanden terug via Expedia vlucht en hotelovernachting voor 2 personen € 940 en ging meteen goed. Geen hogere prijs tijdens boekingsproces, precies dat betaald wat ook werd aangegeven vooraf. Denk dat het toeval is geweest, prijzen fluctueren nogal.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door Kevin77 »

Ik heb hetzelfde meerdere malen gehad tijdens het maken van een proefboeking, voor je naar de betaalpagina gaat komt er een vermelding dat de totaalprijs is gewijzigd.
Overigens niet alleen bij Expedia maar ook bij andere brokers.
Erg vervelend en ik heb het vermoeden dat dat er (vaak) opzet in het spel is.
Jij hebt al je gegevens al ingevoerd, paspoortnummers en contactgegevens van het hele reisgezelschap, goed gecontroleerd want achteraf alleen te wijzigen tegen (hoge) kosten en niet te vergeten blij met je aankomende reis.
En dan gaat de prijs ineens omhoog en zou je weer helemaal overnieuw moeten beginnen met zoeken en alles invullen.
Fuck die paar centen we boeken gewoon toch.
Vorig jaar bij Budgetair.nl ging het ook zo, andere laptop gepakt en alles opnieuw ingevoerd (of opgeslagen in een account) en voila, daar was de oude prijs weer.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door kastelke »

Ik zie vaak dat de totaalprijs is gewijzigd, maar dan met minder dan $1. Dus nee, nog geen negatieve ervaring gehad met Expedia.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door Ruud2004 »

Wij hebben nu 4 keer via Expedia.nl en com geboekt (vlucht en nacht hotel) en hebben deze ervaring niet. Wel dat de prijs na meerdere zoekpogingen omhoog gaat, maar na het verwijderen van cookies en tijdelijke internetbestanden weer zakt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Ervaringen Expedia boeken duurder dan aangegeven?

Bericht door Bryan K »

Om even aan te geven dat dit vaker voorkomt, niet alleen bij brokers, plaats ik ook mijn reactie.

Dit is mij ook overkomen bij KLM, bij vliegtickets die erg goedkoop waren. Echter eenmaal bij het betalen bijna in prijs waren verdubbeld. Ook hier achteraan gebeld en ondanks dat zij wel meteen aan de slag gingen konden ook zij deze prijs die ik nog in mijn scherm had niet meer terug halen. Zal inderdaad te maken hebben met een bepaalde voorraad van tickets die een lage prijsklasse hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer