Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Bedankt voor alle reacties. Ik heb veel opgestoken en met schakelen in de bergen komt het vast goed. Ook weet ik nu waar ik bij mijn eerste roadtrip in de usa op moet letten bij de keuze van een auto.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zou vooral niet vergeten te controleren of er een reserve wiel en gereedschap om een wiel te verwisselen in je auto ligt. Dat lijken me belangrijkere zaken dan km stand, ouderdom van de auto en extra’s (al zijn die extra’s misschien mooi meegenomen).
Check bij de eerste keer tanken vervolgens ook even de bandenspanning van alle 5 de banden dan kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan bij een lekke band, wat zeker in het zuidwesten (lees: minder bevolkte gebieden) wel fijn kan zijn. :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
Goede tips, thx. Hebben veel auto's een reservewiel of zijn 'reparatiesets' ook daar in opkomst?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Geen idee, maar de auto’s zonder reserve wiel of thuiskomer zou ik, zeker op een roadtrip in het zuidwesten, nooit meenemen :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Nog maar een vraag. Ik lees dat je, als ANWB lid van de Emergency Road Service van de AAA gebruik kunt maken. Kan iemand aangeven of dat goed werkt of is het toch verstandig om bij Alamo voor 3.50 euro pd Road Assistence bij te boeken?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Alamo komt gewoon langs bij pech-onderweg. (althans ze sturen een lokale tow-truck company)
Road side assistance is alleen voor:
lege tank, lekke band, sleutel in auto laten zitten en dat soort ongein, oftewel dingen die je zelf kan voorkomen/oplossen
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Aanvullend op wat al is geschreven. In al onze reizen naar de VS nog nimmer (klop klop klop) problemen ondervonden die een roadsideservice verzekering zou kunnen dekken, die sluit ik (soms tot grote ergernis van het baliepersoneel) ook nooit af. Bij ophalen van de auto check ik de auto altijd op goed schade en kijk dan ook even naar de staat van de banden. Daarna een controle op 5e wiel en dat is het wel. Bandenspanning komt later bij een tankstation. Heb ik toch een lekke band, ieder stadje/gehucht heeft wel een gelegenheid waar ik die lekke band (voor weinig) kan laten repareren. Ook als de band echt kapot is, is een lokale garage cq bandenhandel snel te vinden. Daar zou ik mijn verhuurder niet mee lastigvallen, ben zo veel voordeliger uit.

Ruitschade is vervelender, maar dat is ons ook bespaard gebleven :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ruitschade is vervelender, maar dat is ons ook bespaard gebleven
Maar dat zit dan weer bij Alamo inbegrepen. Alles muv banden is verzekerd.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Ruud2004 schreef:
21 jun 2021, 10:44
<KNIP>

Ruitschade is vervelender, maar dat is ons ook bespaard gebleven :thumbup:
Bij Alamo wordt dat standaard gedekt. Ik heb het een keer meegemaakt, een flinke klapper met een gier net buiten Big Bend NP. Flinke schade aan de voorruit lichte schade aan de motorkap. Maar we moesten nog een paar 100 km rijden. Eenmaal op bestemming gebeld met Alamo, waar je dan eerst wordt gevraagd of je zelf nog schade hebt en dan geven zo ook nog eens aan dat ze het ontzettend vervelend voor je vinden dat dit juist jou moest overkomen. We werden even in gewacht gezet en na een aantal minuten werd gevraagd of we het heel vervelend vonden dat we pas de volgende dag een andere auto konden ophalen. (Het was als in de avond dus voor ons geen probleem) De volgende dag naar de Alamo vestiging in de buurt. Ik lever de auto in met een kwart tank benzine en krijg een zelfde auto terug met volle tank. Echt super service en nooit meer wat van gehoord.
https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... an-marcos/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Zeker netjes van Alamo, fijne verhuurder. :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ruud2004 schreef:
21 jun 2021, 10:44
Heb ik toch een lekke band, ieder stadje/gehucht heeft wel een gelegenheid waar ik die lekke band (voor weinig) kan laten repareren. Ook als de band echt kapot is, is een lokale garage cq bandenhandel snel te vinden. Daar zou ik mijn verhuurder niet mee lastigvallen, ben zo veel voordeliger uit.
Dit soort schade is normaliter gewoon gedekt...wij hebben ook een keer een klapband gehad in New Mexico, prima opgelost door een belletje met de verhuurder en daarna geregeld tussen verhuurder en de garage waar ze er voor ons een nieuwe band onder hebben laten zetten. Als we hadden gewild hadden we de auto ook om kunnen ruilen, maar dat lag te ver uit de route (uurtje of 3 heen en terug).

Waarom je dat zelf zou moeten betalen is me een raadsel....
(soms tot grote ergernis van het baliepersoneel)
kom jij echt nog langs een balie? :geek2:
Bij ophalen van de auto check ik de auto altijd op goed schade
alles is toch gedekt met 0 eigen risico? waarom zou je dan nog checken?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Gewoon benieuwd. Hierbij een link met 17 populaire midsize SUV's in de VS. Ik realiseer me dat je dit jaar wellicht niet zoveel te kiezen hebt. Maar ben benieuwd naar jullie voorkeuren en motivatie. Lijkt trouwens dat Alamo Lax m.n. Nissan Rogue en Toyota Rav4 hebben staan.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Gebaseerd op ervaringen uit het verleden heb je volgens mij de meeste kans op:

Ford Escape
Hyundai Tucson
Toyota RAV4
Chevrolet Equinox
Nissan Rogue

Allemaal prima auto’s dus ik zou je voorkeur ter plekke uitspreken. Als je het meest recente model hebt zijn ze allemaal prima (de RAV4 is net vernieuwd, als er een oud model staat zou ik voor een andere auto gaan). Persoonlijk zou ik voor de Ford gaan (is een kleine Explorer: mijn favoriete huurauto).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

We hebben tot nu toe steeds een Midsize SUV gehuurd, en hebben een GMC Terrain, Chevrolet Equinox, Mitsubishi Outlander en Ford Edge meegekregen. Geen idee of die ook allemaal daadwerkelijk in de categorie Midsize SUV vallen, dat verandert ook nog weleens geloof ik.

Van al die auto’s vond ik de Ford Edge duidelijk de fijnste en de Mitsubishi Outlander duidelijk de minst fijne. Die GMC Terrain en Chevrolet Equinox zijn eigenlijk gewoon dezelfde auto, maar die GMC was luxer uitgevoerd en beviel daarom beter.

Overigens had geen van die auto’s meer dan 5000 mijl op de teller staan. Een van de auto’s was zelfs helemaal nieuw. We hebben op diverse plekken zelf nog beschermfolie en piepschuimblokjes van de auto verwijderd. 😄
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Mijn schoondochter in de US rijdt een Edge, zit tussen de Escape en de Explorer in qua ruimte en formaat. Een fijne auto, zeker in de ST uitvoering (zoals zij hem rijdt).

Bij sommige verhuurders valt de Edge in de Categorie midsize SUV, bij anderen in de Standard SUV. Goede keus als deze in de rij mocht staan :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Thx. Dit geeft me zo'n voorpret. Enige probleempje nu nog: travelban. :problem: Maar daar hebben we een ander topic voor :lol:

Verdere reacties trouwens op mijn vraag van naar welke midsize SUV je voorkeur uitgaat en waarom, nog steeds -i.v.m. voortgezette voorpret- heel erg welkom. 17 populaire modellen in de VS in de volgende link
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ongeacht welke midsize SUV we in de VS reden, bij thuiskomst in Nederland was het altijd weer even wennen aan onze naar Amerikaanse begrippen minuscule en vooral ook lage Prius. :lol:

Het scheelt dat we niet hoeven te wennen het rijden van een automaat want dat doen we in Nederland ook. Sterker nog: ik heb nooit iets anders gereden (zelfs niet tijdens rijlessen). Voor diegenen die in Nederland een handgeschakelde auto rijden: ben je blij dat je bij thuiskomst in Nederland weer handgeschakeld kunt rijden, of bevalt het automaat rijden in de VS juist zo goed dat je er in Nederland ook het liefst een zou rijden?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik rijd allebei en heb geen moeite met omschakelen ( :D ), al is de ene auto niet echt voorzien van een automaat…ik heb daar een ga-pedaal ipv een gaspedaal. :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Galapogos schreef:
23 jun 2021, 23:25
Voor diegenen die in Nederland een handgeschakelde auto rijden: ben je blij dat je bij thuiskomst in Nederland weer handgeschakeld kunt rijden, of bevalt het automaat rijden in de VS juist zo goed dat je er in Nederland ook het liefst een zou rijden?
Mede doordat ik in Amerika altijd in een automaat rijd, heb ik recent in Nederland wel een auto gekocht mét automaat. :mrgreen:

En dat rijdt heerlijk! Zou nu al niet anders meer willen. Niks mis met handgeschakeld maar een automaat rijdt toch wel relaxter vind ik.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Ik vind het allebei prima, alhoewel de eerlijkheid me gebied te zeggen dat in een file een automaat (natuurlijk) veel fijner rijdt.
Mijn 'grootste probleem' zit hem in het feit dat we op vakantie ook wel eens iets heel groots huren en zodoende een Expedition of Suburban rijden. En mijn auto thuis is een Ka...
Trom schreef:
23 jun 2021, 23:17
Verdere reacties trouwens op mijn vraag van naar welke midsize SUV je voorkeur uitgaat en waarom, nog steeds -i.v.m. voortgezette voorpret- heel erg welkom.
Hier ook ervaring met:
Ford Escape
Hyunday Tucson
Toyota Rav4
Jeep Compass
Nissan Rogue.

Op zich allemaal prima auto's, maar de voorkeur ligt bij de Ford of de Toyota. Veel opbergvakjes (zo'n auto is toch je huis gedurende de vakantie en dat vind ik handig), en deze twee hadden een panoramadak 8)
Voorkeur zeker niet bij de Tucson... die huurden we in Denver. Toen de auto storingen gaf, zei de manager van Alamo bij: what did you expect? It's a Hyyndai. :shock: Het zal aan het type/de motor hebben gelegen maar na die ervaring laten we die toch maar staan...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer