Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AlexFL »

Een hoger niveau in het status match programma levert je geen andere prijzen op.
Met een AMEX platinum hoef je bij de autoverhuurder geen aanvullende verzekeringen te nemen waardoor dat in theorie een besparing zou kunnen zijn, échter de tarieven die momenteel het interessants zijn hebben die aanvullende verzekering er toch al inzitten.

Bij Hertz met cdp 510000 en pc 192021 levert momenteel de meest acceptabele prijzen, ik gok rond de 1500€ voor jouw periode.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

Thanks voor je reactie @AlexFL

Ik keek op hertz.com (alleen nog een gast, nog geen account aangemaakt) maar die gooide eerst die CDP en PC codes eruit als fout (iets met niet toepasbaar; maar bij de CDP vroeg hij ook of ik zakelijk of prive huur wilde). Toen ik in de lijst van beschikbare auto's (zeer weinig moet ik zeggen) op JFK vervolgens probeerde die CDP/PC weer toe te voegen deed dat niet echt iets. Beste in die lijst is een Small SUV (dus minder dan ik bij avis had gezien) voor $ 2346.

Kan ik die codes alleen gebruiken als ik al een Hertz account heb?
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Zonder de promotiecode 192021 krijg je vaak meer keuzes.
Gebruikersavatar
AlexFL
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 mar 2010, 22:28

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door AlexFL »

Nee je hoeft niet ingelogd te zijn. 2340$ voor een small suv is idd wat ik ook krijg, sorry ik was in de war met prijzen in Florida (daar is die small suv 1300$) voor jou periode.

@ Trom: Welismaar weer keuze maar ook aan een hogere prijs voor de modellen die je wel zag met de promocode.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

Klopt. Zonder PC komt meer beschikbaar, maar dan is de prijs net ietsje anders.

Ik zie een Categorie L SFAR (Chevrolet Equinox o.v.) voor 3972 USD
Ik zie een Categorie Q4 IFAR (Nissan Rogue o.v.) voor 2406 USD

Die laatste is een kleine 150 euro goedkoper dan de opties bij Avis.is/dk die ik gisteren zag voor JFK.
Die opties zijn er nu niet meer zie ik nu ik het net check.

Maar ik zie wel een Full Size SUV van avis voor 2252 euro.

edit: om nou met een Ford Expedition met zijn 2-en 5 weken te gaan cruisen vind ik ook belachelijk. Maar in die categorie zit toch ook de Jeep Liberty?
Voor ons is het belangrijkste dat we 2 flinke koffers in de achterbak kwijt kunnen en dat je een beetje luxe/comfortabel rijdt.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Tja, je mag jezelf op een vakantie toch best een keer verwennen? Expedition is een erg fijne auto en tegenwoordig met een moderne en relatief zuinige motor uitgerust, de 3L Ecoboost met erg fijne double-clutch 12-speed versnellingsbak.

Vergeet niet, zo'n full size SUV is vooral ook erg handig als je eens ergens van het gebaande pad af wil en high clearance of 4wd nodig hebt. Als het prijsverschil minimaal is zou ik het wel weten.
casper4253
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2022, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door casper4253 »

casper4253 schreef:
24 mei 2022, 12:28
peterz84 schreef:
24 mei 2022, 12:00
image.png

avis.dk +- 1260 euro kortingscode D486602
Dankje wel
Ik kom op DKK 9.925,11 (1429,-)
Omdat ik de auto wat later op de dag wil inleveren. Beetje jammer dat dit me bijna 200,- extra kost

Misschien overwegen om de auto eerder in te leveren :roll:
Ik denk dat dit tot nu toe wel de goedkoopste is.
Heb deze maar gereserveerd. is een mooie prijs.

Bedankt allemaal :)
Careauline
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2013, 19:54
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Den Bosch

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Careauline »

Careauline schreef:
23 mei 2022, 22:04
Hallo allemaal,

21 juli vertrekken wij naar Seattle (tot 11 aug; terug vanuit SFO). Heel veel zin in !! Nu hebben we een mooie deal gevonden bij Hertz voor drie weken F-klasse autohuur (1400 euro) met de code 51K. En Presidents Circle gekregen met de National match, dus de hele trukendoos open getrokken. Bij reserveren met creditcard gebeurt er iets geks: hoewel er een 0-euro ID check wordt gedaan door Hertz lukt de reservering niet. Zou dat zijn omdat er niet genoeg op staat? (net vliegtickets gekocht en de creditcard nog niet aangevuld). Herkent iemand dit? Betekent dit dat Hertz nu al de 1400 euro reserveert? Dat lijkt me toch wel heel gortig (er staat namelijk: je betaalt aan de balie). Benieuwd naar jullie ervaringen ;)

Caro
Het is inmiddels gelukt; de truc was om er een tweede creditcard bij te zetten in je profiel. Er wordt gelukkig alleen een 0 euro check gedaan. We hebben nu een F-klasse voor 1400 dollar voor drie weken bij Hertz én er is een Ultimate Choice in Seattle. Ik ben blij :thumbup: Hopelijk is er wat leuke keuze om in weg te toeren en anders vind ik een F-klasse ook prima
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

MichaelJohnson schreef:
24 mei 2022, 22:10
edit: om nou met een Ford Expedition met zijn 2-en 5 weken te gaan cruisen vind ik ook belachelijk. Maar in die categorie zit toch ook de Jeep Liberty?
Voor ons is het belangrijkste dat we 2 flinke koffers in de achterbak kwijt kunnen en dat je een beetje luxe/comfortabel rijdt.
roelb schreef:
25 mei 2022, 09:20
Tja, je mag jezelf op een vakantie toch best een keer verwennen? Expedition is een erg fijne auto en tegenwoordig met een moderne en relatief zuinige motor uitgerust, de 3L Ecoboost met erg fijne double-clutch 12-speed versnellingsbak.

Vergeet niet, zo'n full size SUV is vooral ook erg handig als je eens ergens van het gebaande pad af wil en high clearance of 4wd nodig hebt. Als het prijsverschil minimaal is zou ik het wel weten.
Nou, inderdaad. Wij hebben in het verleden meermaals met z'n 2en in z'n slagschip rondgereden (dan eens wegens een gratis upgrade, dan eens in ruil voor een stroopwafel :D ) maar ik vind het heerlijk al die ruimte in de auto.
Is het nodig? Neuh, niet echt. Maar het is wel leuk!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

roelb schreef:
25 mei 2022, 09:20
Tja, je mag jezelf op een vakantie toch best een keer verwennen? Expedition is een erg fijne auto en tegenwoordig met een moderne en relatief zuinige motor uitgerust, de 3L Ecoboost met erg fijne double-clutch 12-speed versnellingsbak.

Vergeet niet, zo'n full size SUV is vooral ook erg handig als je eens ergens van het gebaande pad af wil en high clearance of 4wd nodig hebt. Als het prijsverschil minimaal is zou ik het wel weten.
Tantelotje schreef:
25 mei 2022, 13:22
Nou, inderdaad. Wij hebben in het verleden meermaals met z'n 2en in z'n slagschip rondgereden (dan eens wegens een gratis upgrade, dan eens in ruil voor een stroopwafel :D ) maar ik vind het heerlijk al die ruimte in de auto.
Is het nodig? Neuh, niet echt. Maar het is wel leuk!
Als ik jullie zo hoor dan is die Expedition vooral in het begin misschien ff wennen. Ik heb nooit groter gereden dan een Midsize/Compact in 2014, toen hadden we een Jeep. Zelf ben ik er niet zo bang voor - ik rijd met iedere auto wel weg. Maar mijn vrouw zag de bui al hangen met zo'n bakbeest. Aan de andere kant was het nuchtere antwoord ook wel: "Oh zo eentje waar al die teen moms van MTV in rondrijden."

We gaan het zien. In principe gewoon een prima deal via Avis.is nu en die blijft staan tenzij ik voor een interessantere prijs een kleiner model dan categorie L / LFAR / Premium SUV kan gaan ophalen. 8)
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
25 mei 2022, 09:20
Tja, je mag jezelf op een vakantie toch best een keer verwennen? E
Ik vind hetr een prachtige, enthousiasmerende tekst...
Ieder mens roept dan na lezing meteen hardop : YES...
Toch breng ik weer wat nuancering aan...
@ In een posting over creditkaartten en bestedingsruimte meldde iemand hier dat de autohuur zo ń grote hap uit het vakantiebudget nam...
Nou ; als je dan een paar weken lekker met een full-size SUV in de de USA wil toeren zal die huur ruimschoots overstegen worden doo de benzinekosten....
@ Het is hier eerder gezegd ; de Ford Explorer heeft een veel fijner weggedrag dan de Expedition . Ik heb die Explorer nu ook 40+ miles getest op een gravelroad...In de "Trailstand " was het helemaal prima....
En die Explorer verbruikt wat minder dan de Expeditiobn ; ik ben over 3000 mls op 23.3 mls op een gallon uitgekomen....

:offtopic:

Ach .... probleem van tijdelijke aard....
De VW ID Buzz is met haar roadshow begonnenn ....
busje.jpg

Met de hoeveelheden koffers die hier genoemd worden kun je beter deze nemen ;
tweede.jpg
Laatst gewijzigd door bedeve op 25 mei 2022, 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
25 mei 2022, 17:42
@ Het is hier eerder gezegd ; de Ford Explorer heeft een veel fijner weggedrag dan de Expedition .
Daar sluit ik me bij aan, ik denk dat ik dat recent ook heb gezegd. En dan ook nog: Een Explorer krijg je bijna altijd wel met een Klasse C (Hertz) of Midsize (National) boeking en daardoor relatief betaalbaar.

Een Full size SUV staat nooit in de rij en vind ik daarom veel te duur omdat je dan die klasse moet boeken.
Behalve in onderstaand geval dus (en in 2016 met een zeker error tarief haha).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ik heb jouw wijze woorden ge-Quote @harryh ....

Het tarief waar jij naar verwijst....@Hinko in 2013 .
Jijzelf in 2015....
Wat hadden we daar met elkaar een dolle pret om....

Maar anno nu in 2022 heb ik dankzij @jarjarbinks voor Eur. 400 en 18 cent 21 dagen , one way tussen LAS en LAX gereden met een Ford Explorer ...Das nog geen Eur. 19 en 6 cent per dag ....
Wat een tarief

En toch heeft @@jarjarbinks voor zijn tariefsonthulling lang niet zoveel credits gekregen als Hinko en jij....
Het leven is niet eerlijk

Oh ja , kreeg van Avis nog 500 bonus Flyingbleu miles.
Gek dat niemand die extra FB miles bij Avis en Hertz benoemt...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@bedeve dat was 2016 overigens, geweldig om weer eens doorheen te scrollen trouwens viewtopic.php?p=1058399#p1058399
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Yep ; Dank je wel @Harryh ....
Weet jij nog dat ik een National Executive pas voor jou in elkaar geknutseld had in jouw beginperiode hier ?
En nu is dat gewoon ; iedereen is President s club en/of Circle en in ieder geval Executive en/ of Elite ....de vanzelfsprekendheid druipt er af....
En er zijn toch mensen geweest die dat hebben uitgedoktert...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Yep, die ging naar het customer loyalty team van National in de UK ;)
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

Ik geloof jullie op je woord @bedeve en @harryh - maar ik was al een tijd prijzen aan het checken en dit is de beste prijs überhaupt die ik gezien heb voor een SUV.

Aangezien niemand mijn relatief simpele vraag tot op heden heeft beantwoord in het Avis topic (vast een inkoppertje voor 'those in the know') hoor ik in ieder geval nog niet tot 'het plebs' wat bij de National President's Club zit :wink:

Ik laat graag die megabak staan - met dik 32 dagen verwacht ik op brandstof meer verbruik ja met zo'n auto dan met een SFAR/IFAR. Maar niet als ik voor een SFAR/IFAR nu zo € 3000-3500 neertel. Daar moet je behoorlijk onzuinig voor rijden. :lol:
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@MichaelJohnson ???

Vertel eens gewoon feitelijk wat je bedoelt


PS
National heeft geen President s Club
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MichaelJohnson »

Wat ik bedoel zijn twee dingen.

1. Dat ik niet weet hoe ik betere prijzen kan krijgen voor een normale SFAR/IFAR SUV.
2. Dat ik het idee heb dat een deel van het antwoord hier in dit topic zit en mijn laatste vraag eigenlijk een redelijk simpele is maar niemand hem beantwoord heeft tot op heden - linkje: viewtopic.php?p=1286641#p1286641

PS: Ok. Maar volgens mij was de strekking ervan wel duidelijk ook al zeg ik feitelijk niet de juiste naam van een loyalty program.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Dan zou dit je onbeantwoorde “vraag” zijn:
Ik begrijp wel dat je hiervoor dus ook een Amex Platinum moet hebben.
Zie het meer als een constatering… maar ja, met een beetje goede wil kan je er ook een vraag in lezen. Dus laat ik een poging doen die te beantwoorden.

Heel puur gezien, misschien moet je die wel hebben.
Huur je een auto met Amex Platinum tariefcodes, dan zou je hem ook moeten hebben.
(Alhoewel m.b.t. Hertz en de Amex codes daar ook andere meningen over zijn, maar dat is nu niet de discussie.)

Nou heb ik deze route naar status niet bewandeld, maar ik verwacht dat er geen verificatie in zit of je ook daadwerkelijk een Amex Platinum hebt om “ National executive” te verkrijgen.

Als je daarna door matcht naar een volgende verhuurder met status, heb je die op basis van de status bij National, en niet meer op basis van het wel of niet hebben van een credit card.

(Ooit werkte het bij Hertz bijvoorbeeld om CDP van een bepaalde MasterCard in je profiel te zetten, en even later kreeg je zo maar een status upgrade. En met de MC CDP heb ik nog nooit een auto gehuurd, dus wat dat aan gaat geen probleem.)

Schept dit wat duidelijkheid in je zoektocht?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer