Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

@Wouter079 Via Expedia.mx, zitten dan alle juiste verzekeringen er bij?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Wouterkaas »

MichaelJohnson schreef:
14 jun 2022, 15:08
Wouterkaas schreef:
14 jun 2022, 10:58
Als je vervolgens ook nog PC wilt, dan moet je de volgende statusmatches uitvoeren:
Hertz Five Star --> Emerald Plus Gold --> Avis President's Circle --> Hertz President's Club.
Ik denk dat je bedoelt van Hertz Gold Five Star --> National Emerald Executive Elite
Oeps, ik bedoel daar Enterprise Plus Gold. Die haal ik vaak door elkaar. Bedankt voor de attendering!
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pretberg »

Vanmiddag national emerald executive aangevraagd en statusmatch gedaan met Hertz. Binnen paar uur zag ik bij Hertz five star status staan. Op naar de volgende stap:-)
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Wouter079
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2022, 17:15
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Wouter079 »

Pepito schreef:
14 jun 2022, 15:52
@Wouter079 Via Expedia.mx, zitten dan alle juiste verzekeringen er bij?
Volgens mij wel, het was echt een compleet pakket met Extended Protection. Ik las hier ergens later de codes die wij als NL's bestuureder moeten hebben staan. Ik heb dat niet meer gecheckt en ga me hier nu niet in verdiepen. Ik ga de Expedia.mx annuleren en we gaan nu de Hertz gokken. Hopen dat er een mooie auto staat. Ik heb net een bevestiging dat ik de Five Star status en ga nu door naar de volgende stap
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aivie »

pretberg schreef:
11 jun 2022, 19:32
Net de 51k code bij Hertz geprobeerd maar kom op 2100 euro voor een SUV in Orlando van 3/10 t/m 20/10.

Voor mij blijven de prijzen hoog helaas:-(
Ik probeerde via Sunnycar en daar was het ook wat goedkoper...
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aivie »

Hey
Indien er iemand een auto huurde via ALAMO om op te halen in WASHINGTON, de "970 D St SW, Washington, DC 20024, Verenigde Staten" is permanent gesloten.
Ik heb dit via Google ontdekt, Alamo liet ons helemaal NIKS weten. Geen mail, smsje, telefoontje,...
Dan heb ik zelf maar de telefoon genomen en Alamo gecontacteerd. Inderdaad gesloten, geen excuses en eigenlijk ook niet direct een oplossing. Ik vroeg dan zelf maar wat ze ermee gingen doen.
Ik kon de auto ophalen in Union station maar dan zou mijn drop off niet gaan, namelijk Orlando Florida.
Bij het ophalen van de auto moest ik maar doodleuk zeggen dat ik de auto niet in Washington ging terugbrengen. Via telefoon konden ze dat niet regelen voor mij.
Kan dit zomaar? Mr aan telefoon zei van wel. Maar wat indien dit niet zo zou zijn?

Na wat verder zoeken vond ik dezelfde auto via Sunnycar goedkoper, in Washington ophalen, en afleveren in Orlando en het grappig is...het is ook via ALAMO :roll: :roll: :roll:
Dirk70
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2019, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dirk70 »

Iemand ervaring met Sixt of Avis in SAN Francisco?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Aivie Via welke intermediair heb je gehuurd? Tenzij je rechtstreeks op alamo.com hebt geboekt, moet je bij de intermediair/travel agent zijn met je vragen. Zij kunnen dan ook je boeking aanpassen naar een locatie die wel open is.

En over je laatste opmerking: Een pot Nutella is ook niet in elke winkel even duur. Uiteindelijk zijn er maar een beperkt aantal autoverhuurders en tientallen manieren om deze te boeken. Ieder met zijn eigen voorwaarden en tarieven. Daarom staan er al tienduizenden posts op dit forum over autohuur. Allemaal om elkaar adviezen en tips te geven hoe en waar te boeken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

Hoi @Aivie

Ik heb precies hetzelfde gehad met National Car op Paine Field (Seattle).
Ontdekt dat de locatie permanent gesloten was, dit geconfirmeerd, en toen National gecontacteerd.
Ook daar geen excuses, "Yes I see it. Please make another booking."

Wat nou als ik niets gecontroleerd had? Dan had ik daar gestaan op de dag dat ik mijn auto op zou moeten halen.
Claudia577x
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2022, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Claudia577x »

Hoi allen,

Voor de eerste keer voor mij een auto huren in Amerika dus ben nog even zoekende. Heb ongeveer vanaf april alle berichten in deze topic teruggelezen en zo wat gecheckt aan prijzen online. Wat is het duur! :shock: Ik kom via Hertz vooralsnog het goedkoopste uit voor $681 met de code 51k en PC192021. Ik heb me ook aangemeld voor de Gold Rewards. Ik ben benieuwd of jullie denken dat dit goedkoper zou kunnen en jullie me hier mogelijk mee kunnen helpen. Ik heb onderstaande data gebruikt voor mijn zoekopdracht:

Ophalen: Orlando MCO, 19-08 om 00:30u
Wegbrengen: Orlando MCO, 01-09 om 13:30u
Ik ben op zoek naar een mid size sedan.

Ik heb avis.be, .dk, .is, .no allemaal gehad (met code N744100) maar daar kom ik net zoals op een Kayak of Expedia op een ca. €1050 uit.

Alvast bedankt voor het meekijken!
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Nou voor die prijs van $681 zou ik hem in ieder geval vastleggen bij Hertz.

Zelf heb ik nu voor mijn reis een reservering voor een midsize SUV SFO-LAS van 3 september t/m 24 september $1545 bij Avis.dk met de BA code.
Alle overige voorstellen hier kwamen > ~$2000 uit. Mochten iemand nog advies hebben voor een betere prijs graag!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
15 mar 2022, 13:06
OSMDonald schreef:
15 mar 2022, 11:31
Waarschijnlijk komt deze code vanuit een bepaalde bedrijf/instantie die garant staat voor de verzekering
Iemand die hier nog meer duidelijkheid over kan geven? Ik vind hier verder niets over op het forum en deze code wordt toch veelvuldig gedeeld.
Mwwwaah : niets over te vinden ?
Dit forum heeft een schitterende " zoek " funktie die je alles laat vinden.
Zo is D650000 ook eerder ter sprake gekomen.
Een AWD die alleen te gebruiken is door Preferred Members

In 2019 heb ik er dit over geschreven...

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... 0&start=20
Ik zie voor diverse bestemmingen hele mooie tarieven bij Avis.fr
Neem die Preferred Members D650000 zeker in je zoekacties mee en sla ook de knipperlicht actiecode E888804 niet over
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

De bovenstaande codes werken trouwens ook uitstekend in Europa. Idem voor de Visa Canada code van National
(sorry, geen Amerika, maar wel handig )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aivie »

Frasi schreef:
17 jun 2022, 22:44
@Aivie Via welke intermediair heb je gehuurd? Tenzij je rechtstreeks op alamo.com hebt geboekt, moet je bij de intermediair/travel agent zijn met je vragen. Zij kunnen dan ook je boeking aanpassen naar een locatie die wel open is.

En over je laatste opmerking: Een pot Nutella is ook niet in elke winkel even duur. Uiteindelijk zijn er maar een beperkt aantal autoverhuurders en tientallen manieren om deze te boeken. Ieder met zijn eigen voorwaarden en tarieven. Daarom staan er al tienduizenden posts op dit forum over autohuur. Allemaal om elkaar adviezen en tips te geven hoe en waar te boeken.
Hallo,
We huurden toen via ALAMO.com en nu via SunnyCars.
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Astatic »

bedeve schreef:
15 mar 2022, 13:06

Ik zie voor diverse bestemmingen hele mooie tarieven bij Avis.fr
Neem die Preferred Members D650000 zeker in je zoekacties mee en sla ook de knipperlicht actiecode E888804 niet over
Thanks @bedeve!
Mijn frans is niet al te best maar Google Translate vertaald redelijk :lol:

Ik heb voor mijn trip in augustus een standard SUV gepakt (bijv Ford Edge), 20 dagen voor $1156,96 (betalen op locatie)... volgens mij best een ok prijs.
Misschien krijg ik met m'n Presidents Club status nog iets mooiers (lees: groters)

Alleen kan ik nergens terug vinden welke verzekeringen er bij zitten en of ik unlimited milage heb.
Normaal kan ik het overal terug vinden, maar net bij deze boeking niet. Iemand een idee?



EDIT
Ik had even gebeld met AVIS, de D650000 hoort bij Avya Holdings. Corp.
ik heb inmiddels deze boeking geannuleerd, zaten geen verzekeringen bij, kon nog wel achteraf maar dan schiet de prijs meteen omhoog naar $2,236.73.
Dus alleen interessant met bijv een AMEX Platinum kaart.
Ik hou mijn Hertz en National boekingen nog even aan :wink:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dvidur »

Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd of er al mensen hier op het forum zijn die een auto via Avis.is hebben gebooked, in dat weekend in April toen
het allemaal even supergoedkoop ( ;-) ) was en deze booking hebben opgehaald en gebruikt. Wij hebben voor eind juli begin
aug een CX5 gebooked op SFO en "opeens" $200 extra kosten op onze reservering staan, die ik in E-mails met Avis heb
bediscussieerd, en het enige wat er als resultaat was was dat het aan de balie op SFO eventueel opgelost zou kunnen worden.
(zie eerdere berichten hier op het forum)

Ik ben benieuwd of anderen eea al hebben "geregeld", en tot tevredenheid.

Rudi
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Wouterkaas »

dvidur schreef:
21 jun 2022, 12:27
Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd of er al mensen hier op het forum zijn die een auto via Avis.is hebben gebooked, in dat weekend in April toen
het allemaal even supergoedkoop ( ;-) ) was en deze booking hebben opgehaald en gebruikt. Wij hebben voor eind juli begin
aug een CX5 gebooked op SFO en "opeens" $200 extra kosten op onze reservering staan, die ik in E-mails met Avis heb
bediscussieerd, en het enige wat er als resultaat was was dat het aan de balie op SFO eventueel opgelost zou kunnen worden.
(zie eerdere berichten hier op het forum)

Ik ben benieuwd of anderen eea al hebben "geregeld", en tot tevredenheid.

Rudi
Volgens mij is dit hier of in het Avis Preferred topic wel een paar keer voorbij gekomen, dus kan lonen om dat te door te zoeken en/of lezen.
KjuRed
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jul 2015, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KjuRed »

Nvm
Gebruikersavatar
PENPE
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 54
Locatie: Cape Coral
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PENPE »

dvidur schreef:
21 jun 2022, 12:27
Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd of er al mensen hier op het forum zijn die een auto via Avis.is hebben gebooked, in dat weekend in April toen
het allemaal even supergoedkoop ( ;-) ) was en deze booking hebben opgehaald en gebruikt. Wij hebben voor eind juli begin
aug een CX5 gebooked op SFO en "opeens" $200 extra kosten op onze reservering staan, die ik in E-mails met Avis heb
bediscussieerd, en het enige wat er als resultaat was was dat het aan de balie op SFO eventueel opgelost zou kunnen worden.
(zie eerdere berichten hier op het forum)

Ik ben benieuwd of anderen eea al hebben "geregeld", en tot tevredenheid.

Rudi
Ik heb ook gebruik gemaakt van die aanbieding en de afgelopen 3 weken dus lekker goedkoop ( behoudens dan de benzineprijs van $4,79/gallon ) kunnen cruisen door Miami. Ik had hetzelfde fenomeen dat op mn cc een dikke $200 extra stond gereserveerd , na lnleveren van de auto afgelopen zondagmiddag meteen even langsgegaan bij de Preferred Member-balie in de garage en is mij uitgelegd dat de huur + borg op mn cc worden gereserveerd , vandaar het hogere bedrag . We hebben de auto netjes teruggebracht en even later was dan ook het bedrag waarvoor ik heb geboekt op mn cc gedebiteerd.

Tip : Als je je auto ophaalt , laat dan de AVIS-medewerker even je boeking checken in het systeem of jouw boekingsbedrag er daadwerkelijk instaat.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Toch zie je wel vaker dat er een ander bedrag gereserveerd wordt op je CC dan er aan het einde van de rit in rekening wordt gebracht. Wij hadden dit afgelopen week in Miami bij Alamo ook. Een hoger bedrag dan op onze boekingsbevestiging.

Wat bleek. We hadden de auto eerder dan de ophaaltijd opgehaald en er is een extra huurdag gerekend. Omdat we hem ruim voor de eerder opgehaalde tijd ook weer hebben ingeleverd is dat weer gecorrigeerd naar het oorspronkelijke bedrag van de boekingsbevestiging.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer