Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
petra_leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2019, 13:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door petra_leo »

@Ruud2004 Dank je wel voor je reactie !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

SuzieQ schreef:
17 dec 2019, 09:16
Betaal je bij die happy tours nu of terplaatse?
Je betaalt via Happy Tours altijd terplaatse en wel bij het inleveren. Dat bedrag wordt ook op je creditcard gereserveerd als je de auto ophaalt. Heb je een creditcard met een wat lagere limiet dan daar dus even rekening mee houden. Limiet (tijdelijk) verhogen of wat geld overboeken naar je creditcard.
Martin & Marianne schreef:
17 dec 2019, 07:46
In Las Vegas hoef je toch niet te betalen voor een tweede bestuurder?
Het voordeel bij Happy Tours is dat de 2e bestuurder altijd inbegrepen is, al heb je 'm niet nodig. En nog zijn de prijzen vaak een stuk lager. Zeker voor staten waar dat niet standaard is kan dat natuurlijk voordelig zijn.
SuzieQ schreef:
16 dec 2019, 20:15
Ik boek sowieso liever met zekerheid van eigen auto kiezen.
Hoewel je met Skip the Counter direct naar de auto's kunt lopen is het afhankelijk van het aanbod of je wel of geen keuze hebt. Zo kon ik afgelopen oktober op IAH (Houston) bij Alamo met Skip the Counter niet zelf kiezen want de garage was gewoon zo goed als leeg... :shock: En zo klein is Houston niet maar ook dat kan dus gebeuren. Gelukkig werken National en Alamo samen en de greeter bekeek mijn Skip the Counter voucher en haalde voor mij een hagelnieuwe Mustang Cabrio bij National (ik had ook een Cabrio gehuurd). :D

Ook vorig jaar oktober op EWR (Newark) werd de auto door de greeter voorgereden met mijn Skip the Counter. Gelukkig een auto waar ik dik tevreden over was anders had ik er wel bezwaar tegen gemaakt. Hier stonden nl. genoeg auto's op dat moment.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KevinD
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2016, 23:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KevinD »

Hallo iedereen,

Van 1 tot 25 juli doen wij ons eerste toertje SF - SF. Ik ben begonnen met het zoeken naar een geschikte wagen maar weet het precies niet zo goed (aangezien het ook mijn eerste keer is).

We zijn met twee mensen die elk een grote koffer + handbagage zullen mee hebben. Verder zijn we van plan om ter plaatse nog kampeer materiaal aan te schaffen om in de parken te overnachten.

Ik heb al wat rondgekeken op verschillende websites en via EasyTerra is de goedkoopste optie een Chevrolet Malibu (of gelijkaardig) voor 665€. Gezien dat mij wat te klein lijkt is de volgende in de rij een "RAM 1500" Classic, maar daar twijfel ik hoe het juist zit met de kofferruimte? Goedkoopste aan 715€.

Als ik zoek naar een SUV kom ik uit bij een Ford Edge (of gelijkaardig) die meteen 1676€ is. Iemand die mij hiermee kan verder helpen?
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Kijk ook eens op happytoursusa daar staan vaak scherpe prijzen. Deze prijzen veranderen ook heel regelmatig.

In jou geval, 2 personen met koffers en wat kampeerspullen zou ik niet voor een Malibu gaan maar voor een midsize SUV, bijvoorbeeld een RAV4. Een Ford Edge is nog een klasse groter (standard SUV). Met een SUV kan je de achterbank omklappen waardoor je een enorme ruimte krijgt.

Een pick-up kan ook, maar hou er rekening mee dat de laadbak open is. Bagage en kampeerspullen moeten dan op de achterbank.

Als je wil kamperen kan je ook gaan voor een sleepervan, een minivan met een bed er in. Daarmee bespaar je op overnachtingen in motels en je kan eenvoudig parkeren in de grote steden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Je zou je ook kunnen aanmelden als Emerald lid bij National.
Als ik jou genoemde datum opgeef dan betaal je 772 usd ( met coupon ND2218DDR en de visa canada code) . Je hebt dan een vrije grote kans dat er heus wel een midsize suv tussen staat ( maar een garantie is het natuurlijk niet ). Je zou ook een dubbele boeking kunnen overwegen.

Over de Ram 1500 kan ik je wel wat vertellen. Wij hadden deze auto afgelopen zomer in Alaska. De achterbank konden wij naar voren klappen en we hadden echt zeeën van ruimte voor onze bagage. Door middel van een dekentje lag onze bagage uit het zicht. Ik zou het zo weer doen. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Poohbear »

Hallo,

We zijn van plan om volgend jaar van eind juli tot medio augustus naar Florida te gaan. We vliegen op tampa en daar eindigen we ook.Tot op heden hebben we bij sunnycars gehuurd en toen we deinfo hier tegen kwamen, hebben we besloten ons erin te verdiepen. We hebben inmiddels een executive elite status bij National en statusmatch aangevraagd bij Hertz. We lezen dat Hertz goedkoper was, maar in ons geval was hertz juist duurder dan National. We hebben de stappenplannen op dit forum gevolgd. Bij National hebben we een midsize suv geboekt voor $930 (backup boeking) en een fullsize sedan (prijs gelijk aan midsize sedan) voor $814 , met de hoop dat we met aisle pick een grotere suv kunnen vinden. Zo ja, dan annuleren we de midsize suv daar. Zo nee, dan annuleren we de sedan en gaan dan voor de midsize suv.
Omdat dit voor ons allemaal nieuw is, hebben we een aantal vragen:

1. Hebben we het "spel" van het boeken goed begrepen, zoals hierboven toegelicht?
2. Klopt het dat National toch goedkoper kan zijn dan Hertz?
3. Zijn er mogelijkheden om toch de genoemde prijzen hierboven verder te drukken (27 juli tot 20 augustus)? 😉

Alvast bedankt voor de tips en adviezen!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Klopt, Hertz is voor jouw data $1010 zie ik, normaal onder $30 per dag maar nu hoog blijkbaar.
Prijzen kunnen veranderen ;)
Poohbear
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 dec 2011, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Poohbear »

Bedankt voor je reactie. We zullen de prijzen in de gaten houden. Zal misschien te maken hebben met het holiday seizoen dat de prijzen hoger zijn.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Poohbear schreef:
28 dec 2019, 16:49
Zijn er mogelijkheden om toch de genoemde prijzen hierboven verder te drukken (27 juli tot 20 augustus)?
Ja, blijven zoeken en kijken en je ook niet beperken tot Hertz en/of National.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jolanda68 »

Ik had laatst oktober via Happytours een standaard SUV gereserveerd voor 25 dagen voor $ 999,00 LAS-LAX. Een tijdje later stond dezelfde SUV voor $ 955,00, beide keren Alamo. Dus de eerste gecanceld en opnieuw gereserveerd. Net weer gecanceld omdat Dollar een prijs gaf (ook via Happytours) van $ 710,00 voor precies dezelfde klasse... dus $ 245,00 goedkoper. Hebben jullie zo’n daling in de prijs al eens gezien? Nu dan wel Dollar i.pv. Alamo en de “voorbeeld” auto Equinox i.p.v. Ford Edge. Maakt dit ook nog iets uit?
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

De prijzen veranderen bijna dagelijks bij Happytours, daarom goed in de gaten houden. Ook als je al een reservering hebt staan, want het kan natuurlijk altijd goedkoper. Ik zie voor periode 15/7 - 5/8 Las Vegas dat de SFAR (Standard SUV) voor ongeveer $29 per dag gaat bij Alamo. Dat is natuurlijk heel goedkoop!

Je huurt een klasse, bijvoorbeeld de SFAR klasse en geen type of model. De Equinox of Edge zijn voorbeeld auto's uit betreffende klasse. Als je de auto gaat halen kan het zomaar zijn dat het bijvoorbeeld een Hyundai Santa Fe of Kia Sorgento wordt.
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Re1gnman »

Villa Orlando is geboekt, begin 2020 werelddeal weken van KLM.....tijd om
de autohuur vast te gaan leggen.

Heb inmiddels eerste boeking bij National en Hertz vastgelegd via emerald en presidents circle.
Prijzen vallen me echter beetje tegen.

$ 33,00 en $ 28,00 per dag voor respectievelijk National en Hertz voor 15 dagen
(23 april tm 8 mei 2020)

Nu heb ik afgelopen oktober voor zo’n $ 23,00 bij National gehuurd, emerald executive, dus mid size

Ik vraag me af....wat is een schappelijke prijs per dag. Ik weet dat dat afhankelijk is wat ikzelf
natuurlijk een ‘goede’ prijs vind.
Maar vanaf welke prijs zeggen jullie....boeken...en niks meer aan doen.

Ik weet dat prijzen fluctueren, hoe lang van tevoren is gemiddeld gezien beste prijs te vinden.
Heb het idee dat ik nu nog wat te vroeg ben, maar wilde wat vastleggen.

Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Ik lees in de forum-post hierboven dat het wachten is op de werelddeal weken van KLM maar mijn ervaring is dat die tickets echt niet goedkoper zijn.
Misschien voor jouw periode april/mei maar ik heb zomaar het gevoel dat de dagen ervoor de prijzen omhoog gaan om daarna net te doen of je een goeie deal hebt.
Hoop dat ik het mis heb
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Wellicht dat anderen nog betere deals vinden. Ik heb een PGAR geboekt via happytourusa , pickup MIA 6 jul, drop EWR 23 jul.
Kosten 885, 74 USD
Ik heb 6 personen nodig. Ik zou liever op JFK inleveren maar dat krijg ik niet voor elkaar bij Happytourusa. Alsof dropoff one-way met de staat NYC niet kan.
Als ik bij Hertz zoek dan vind ik soortgelijke wagens niet onder de 1350 dollar.

Liefst heb ik JFK omdat ik rechtstreeks terug kan vliegen. Ondanks dat EWR dichterbij de vakantie bestemming is.
Iemand nog tips of andere dingen die ik niet zie ?
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jumping Jack »

kevertje schreef:
30 dec 2019, 08:31
Wellicht dat anderen nog betere deals vinden. Ik heb een PGAR geboekt via happytourusa , pickup MIA 6 jul, drop EWR 23 jul.
Kosten 885, 74 USD
Da’s weinig geld zeg...
Ik ben voor 17 dagen juni aan het kijken, maar kom telkens op zo’n €1800,-
:roll:
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

@kevertje

Als ik jouw data invoer op Happytours kan ik gewoon op JFK inleveren. De door jou voorgestelde wagen PGAR is dan $841,45 bij Enterprise. Overigens is inleveren op EWR dezelfde prijs. Misschien nog eens proberen? Lukt het niet (kan ik me niet voorstellen) dan kan je ook de auto inleveren op EWR op de laatste dag en dan nog voor één dag een auto huren van die locatie naar JFK. Je maakt dan twee reserveringen.

Overigens vraag ik me af of deze wagen wel groot genoeg is voor 6 personen inclusief bagage. Ik zou voor een minivan gaan in jouw geval.

Zie hier de bagageruimte van de Volkswagen Atlas PGAR:

kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Woo. ik zie het nu ook. Maar die PGAR is formeel 7 personen en 4 koffers.
Als dat niet past dan hebben ze wel wat te regelen toch ?
Ik ga er een boeking (op andere naam) bijmaken voor JFK
thanks
73ES
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2019, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door 73ES »

Hallo iedereen,

In mei 2017 ben ik met mijn oudste zoon naar SF geweest en komend jaar ga ik opnieuw met mijn andere zoon naar SF.
Dankzij dit forum ben ik op Happytours terecht gekomen, omdat ik dit jaar geen goede deal kon vinden met huurauto's.
In 2017 bij cartrawler geboekt (cheap tickets.nl). Nu was de Mustang cabrio stukken duurder en bij Happytours scheelt het enorm.
Ik heb gereserveerd voor 10 dagen in mei (incl navigatie) ongeveer 514 dollar. Dat klonk als een prima deal.
Met skip the counter (ook dankzij dit forum gevonden) hoop ik een mooie Mustang GT (of misschien Camaro) te vinden.
Vorige keer had ik bij Avis een (gewone) Mustang cabrio voor 9 dagen gehuurd, Met 59 dollar bijbetalen kreeg ik toen een Mustang GT.
De jonge dame achter de balie vertelde dat die navigatie had en wat meer opties, ze vergat dat die ook 120 PK en 2 cilinders meer had en bovendien alles met wit leer en stoelverwarming/stoelkoeling :D
Ik zal de Happytours website in de gaten blijven houden maar heb het gevoel dat het niet veel goedkoper kan. Wat denken jullie?
Op alle andere sites die ik bekeken heb ga ik richting de 600 euro of zelfs daarboven.

Iedereen alvast een goed uiteinde en de beste wensen voor 2020.

73ES.
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobrakai »

Hallo allen,

Wat beter te doen op de laatste dag van het oude jaar dan nog eens te gaan kijken naar de prijzen van de huurwagens :-). Dankzij jullie deskundige uitleg heb ik in oktober een wagen kunnen huren via Hertz voor een round trip LA - LA van 1/4 tot 26/4 voor USD 834,31. Dit voor een SUV Q4 of gelijkwaardig.
Ik was verbaasd om vast te stellen dat de prijzen nu variëren tussen 1400 en 3500 USD, voor hetzelfde voertuig en zelfde periode, afhankelijk van de website (be, nl, it, es, co.uk, ...). Soit, gelukkig was er al een boeking aan een schappelijkere prijs. Misschien dat mijn timing (verlofperiode) niet zo slim was om nog eens te gaan vergelijken, en zetten de verhuurders de prijzen dan wat hoger, geen idee :-).

Als ik echter inlog op de website en op zoek ga naar mijn reservaties, krijg ik volgende melding:
"There are no upcoming reservations. If you have a Confirmation Number please enter it below."

Ik vul braafjes het reservatienummer van de mail in, en krijg dan volgende melding:
"Bekijk een Reservering - Controleer het bevestigingsnummer alstublieft en probeer het opnieuw. [NRX136]"

Als ik uitlog en hetzelfde probeer, dien ik zowel reservatienummer als achternaam in te geven, en krijg ik de reservatie wel te zien (gelukkig).

Maar dan vraag ik mij af of ik wel recht heb op de voordelen van President's Circle? Iemand enige ervaring met deze? Heb even lopen zoeken op het forum maar vond niet direct iets gelijkaardig terug.

Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Je hebt dezelfde vraag net al gesteld ;)
Die Hertz vraag is al (veel) vaker gesteld, zie het Hertz topic viewtopic.php?f=30&t=71561.
Korte antwoord is dat je boeking nog niet aan je account gekoppeld is, even met Hertz contact opnemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer