Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bushmaster schreef:
28 mei 2021, 12:31
wow :geek: bij de inkoop van de start/stop knop, was het budget op of zo? man wat lelijk :lol:
Tja het blijft een opgevoerde platgeslagen Fiesta :clap:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ha grappig. Ik zag hem ook voorbij komen. Wij willen eind november nog 3 dagen L.A boeken en ik kon de Camaro huren voor 250 usd.
Heel vet maar ik denk niet dat ik mij er heel prettig in zou voelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Bushmaster schreef:
28 mei 2021, 12:31
wow :geek: bij de inkoop van de start/stop knop, was het budget op of zo? man wat lelijk :lol:
Ik denk het ja 😀
Was leuk voor 1 dag, van Miami naar Naples gereden, manmanman wat een herrie op de snelweg ...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
28 mei 2021, 16:40
Ha grappig. Ik zag hem ook voorbij komen. Wij willen eind november nog 3 dagen L.A boeken en ik kon de Camaro huren voor 250 usd.
Heel vet maar ik denk niet dat ik mij er heel prettig in zou voelen.
Ik denk dat je er in LA niet lang in zult rijden....prooi voor diefstal...en zoals @Almere vak V al zegt er staat TOERIST op deze auto.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Precies dat.
We hebben nu voor 132 usd een midsize vastgelegd bij National. Ik kies wel een anti diefstal auto. Een grijze prius ofzo :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Wij hebben een (witte) Prius op de oprit staan en die is inderdaad nog nooit gestolen. :lol:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

F3B18EC3-4B7D-4434-B42C-6F8F5457CBBE.jpeg
:offtopic: Ik kon het niet laten: we hebben sinds anderhalve week de elektrische Ford Mustang op de oprit staan. Ook met zo’n paard ernaast :)
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

:offtopic: @IngridUSA mooie auto :thumbup: wij rijden ook volledig elektrisch dus hopen dat ze in de US de Ford F-150 lightning gauw in het huur assortiment opnemen (of straks de nieuwe eHummer) :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Via Drive-Usa hadden we mooie prijzen gezien voor Hawaii, eind dit jaar.
Geboekt, gewacht en gewacht... Kregen we gisteren een mail van Drive-USA dat ze het niet gelukt was een auto vast te leggen bij de aanbieder( Alamo ) en dat ze geen alternatief konden aanbieden. :blink:
Uiteindelijk konden we bij National (als emerald lid) een fullsize vastleggen voor dezelfde periode voor nagenoeg hetzelfde geld. Dit lukte eerst niet. Nu wel. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
30 mei 2021, 15:29
Via Drive-Usa hadden we mooie prijzen gezien voor Hawaii, eind dit jaar.
Geboekt, gewacht en gewacht... Kregen we gisteren een mail van Drive-USA dat ze het niet gelukt was een auto vast te leggen bij de aanbieder( Alamo ) en dat ze geen alternatief konden aanbieden.
Tja bekend fenomeen bij brokers…ze wachten vaak met reserveren, zelfs tot vlak voor vertrek met het daadwerkelijk doorboeken van jouw reservering.
Volgende keer toch maar direct reserveren, scheelt ook weer vooruitbetalen en dus dit soort onzin.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Drive-USA neemt tot 48 uur om een boeking te bevestigen, daar zijn ze zelf duidelijk over. @dejong89 Liet Drive-USA jullie binnen 48 uur na het boeken weten dat ze niet konden leveren? Of pas later? Als het langer heeft geduurd is het niet netjes, als het korter was misschien nog steeds niet netjes, maar toch een ander verhaal.

@Terpies Tot nu toe heb ik iedere keer dat ik via een broker boekte vrijwel meteen een confirmation code ontvangen waarmee ik die boeking meteen ook terug kon vinden op de website van in mijn geval Alamo. Ik heb hier op het forum nog nooit gelezen dat iemand problemen ondervond omdat een broker een auto pas kort voor vertrek zou bevestigen. Jij wel?

Met te pas en te onpas roepen dat brokers het grote kwaad zijn schieten we hier niets op. Argeloze nieuwe forumleden zouden bijna gaan geloven dat dat waar is, puur omdat jij dat zo vaak roept. Ik vind dat echt veel te kort door de bocht, de nuance is ver te zoeken.

De meesten zullen het er over eens zijn dat direct boeken de voorkeur heeft, maar als een broker een stuk goedkoper is kan dat ook een prima optie zijn. En zeg nou niet dat je rechtstreeks altijd goedkoper uit bent want dat is gewoonweg niet zo. Sowieso lees je op dit forum echt nauwelijks negatieve ervaringen over autohuur via brokers.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het vooruit betalen is het grootste nadeel: het maakt je minder flexibel om sneller te anticiperen op prijs wijzigingen en om alternatieven te boeken.
Dat mensen dat op de koop toe nemen moet iedereen zelf weten. Dat het soms ook goedkoper kan zijn kan een reden om via een broker te boeken, maar dat moet men per geval bekijken: er is geen peil op te trekken.

Iedereen kan voor zichzelf prima een keus maken toch? Maar doen alsof de voorwaarden gelijk zijn is gewoon niet waar. En ja, het komt voor dat autohuur pas later door de broker geboekt wordt. Er zijn verhalen genoeg te googlen.

Ik heb het zelf nooit meegemaakt want ik boek mijn auto’s niet via een broker omdat ik voor mijn eigen trips nog nooit goedkoper uit ben geweest via een broker. Als je status hebt bij National of Hertz kun je sowieso gold canopy of EC niet boeken: je boekt bij een broker altijd een klasse auto. Voor sommigen is dat fijn omdat je krijgt wat je boekt. Bij aisle keus moet/kun je afwachten, vandaar dat mensen die hiervan gebruik maken ook veelal een backup boeking doen voor de door hun gewenste klasse.

Allemaal prima wat iedereen doet, voor mij (en vele anderen) werkt een aisle pick prima en is het niet hoeven vooruit te betalen prettig.
Je krijgt wat je betaalt, wil je flexibeler zijn dan kun je met een beetje inspanning veel goedkoper uit zijn..dat mag toch best gemeld worden?

Nieuwe forum leden mogen ook best gewezen worden op de nadelen van brokers zoals het ruim vooruit moeten betalen voor autohuur…
Als ze jou moeten geloven gaan ze bijna denken dat vooruitbetalen normaal is…dus de nuance is omgekeerd ook bij jou net zo goed ver te zoeken. :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Galapogos Het heeft langer dan 48u geduurd. Ik had het al een beetje zien aankomen. In de tussentijd hebben we wel een mail gehad dat het langer zou gaan duren dan gebruikelijk maar ik dacht dat het door het weekend kwam.

@Terpies Normaliter boeken we rechtstreeks via National of Hertz maar ze gaven geen beschikbaarheid op de gewenste datum. Een paar dagen later is het wel gelukt met de "fmi" code( zie ook het National topic) . Hertz was 3x zo duur.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@dejong89 gewoon blijven kijken bij Hertz. Mijn tarief zakte ook ineens van $7000+ naar $1100.

Je hebt nog ruim de tijd tot aan je trip :thumbup: de verwachting is dat de prijzen en beschikbaarheid van auto’s na morgen (Memorial Day) weer redelijk zullen gaan afnemen resp. toenemen
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Deze wil ik in 2023 of 2024 graag huren :thumbup: Met koelbox in de frunk
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Terpies , geen roadtrips meer voor jou ? Alleen maar korte ritjes naar de Mc voor je senior coffee ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Kamperen! Je hebt je eigen aggregaat bij je en een extender box in de bak… :thumbup:

Heerlijk zeg zelf koffie zetten :clap:
Diemie13
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2021, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Diemie13 »

Hallo,

Wij zullen (als de travel ban opgeheven wordt) in september/oktober een 2 maanden rondreis maken door West USA, deels met een pick-up camper, deels met een auto. Vierde keer, goeie keer hopen we...

Voor het traject tussen Las Vegas en San Francisco (29/10 - 06/11) willen we graag een Ford Mustang huren. Zo'n Mustang zou een grotere kofferruimte hebben voor onze bagage dan andere convertibles. Welke website/aanbieder kunnen jullie aanraden? Uiteraard geldt hoe goedkoper, hoe beter :-)

Thanks!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Hi er is hier in dit draadje genoeg info te vinden bv. drive-usa of US car hire. Ook bv sites als autoeurope bieden verschillende autos aan.

Welke prijzen heb je zelf al gevonden?

Houd wel in je achterhoofd dat je een KLASSE auto reserveert (in jouw geval convertible), en dat je geen garantie hebt op een Mustang (het zou ook een Beetle kunnen zijn :))
Diemie13
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2021, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Diemie13 »

WIj hebben onze camper met Drive-USA geboekt, dus ik overweeg om ook de auto via hen te doen. Maar ik vind het nogal duur (900 euro voor 9 dagen), ik zie toch veel lagere prijzen hier op het forum... Of is het gewoon een duurder dan normaal jaar?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer