Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ik dacht dat ik een complete handleiding had gezien maar begin nu te twijfelen. Morgen maar eens bij national een account maken.
Arno&Melissa
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2022, 15:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Arno&Melissa »

Wij willen graag een auto huren via Hertz. De cdp-code geeft ons behoorlijk wat korting, maar mogen wij die code zomaar gebruiken? Wat zijn de voor- en nadelen van het boeken met deze code? Ik ben benieuwd!

Groeten,

Melissa
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ja dat mag ( als we het over de 51k code hebben)
Afgelopen 3 weken tot 2x toe gebruik van gemaakt en met mij nog een aantal op dit forum. Geen vragen, mooie bedragen en vrij te gebruiken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Die vraag is al meerdere keren gesteld. Lees het topic even door. Je kan binnen het topic zoeken op de code.
Afbeelding
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

ronenivonne schreef:
03 jun 2022, 22:10
Weet iemand of de extra bestuurder mee verzekerd is zonder extra kosten bij HERTZ. Het gaat om mijn vrouw als extra berstuurder.

En hebben hun standaard de optie om de balie over te slaan? Ik dacht van wel als GOLD member toch? We landen op Miami
Dit is in Miami met op tweede foto rij waar je als gold member mag uitkiezen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ronenivonne »

Thx :thumbup:
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DennisS »

Afgelopen weekend sprak ik een bekende en hadden we het over de hoge prijzen van de autohuur momenteel. Nu reist hij zakelijk best veel en heeft hij ooit van iemand bij Hertz een corporate code gehad. Deze deelt hij met iedereen die hem maar wil hebben en hij gebruikt hem zelf ook bijzonder vaak. Ik heb even zitten kijken en het scheelt wel flink! Nu hebben wij al een reservering bij Avis staan waar we dan net wat minder nog kwijt zijn dan met deze code voor een Chevy Tahoe. Maar misschien dat iemand hier er nog zijn voordeel mee kan doen. De Corporate Code is 2065299.

Heb van hem ook wat Marriot codes doorgekregen, maar die moet ik nog even proberen of die werken.

Wij hebben geboekt bij Avis.is met de code D486602. Is het verstandig om met de Hertz code nog een back-up boeking te maken?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@DennisS
Nee, deze code is specifiek voor mensen die bij ECHL werken, zoals ik het kan zien.

Bij deze code zitten niet de juiste verzekeringen. In het geval van schade heb jij dus een heel groot probleem.
Jou kennis kan hier waarschijnlijk gewoon gebruik van maken omdat hij bij het genoemde bedrijf werkt en de verzekeringen via hun lopen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Vinay »

DennisS schreef:
07 jun 2022, 09:49
Afgelopen weekend sprak ik een bekende en hadden we het over de hoge prijzen van de autohuur momenteel. Nu reist hij zakelijk best veel en heeft hij ooit van iemand bij Hertz een corporate code gehad. Deze deelt hij met iedereen die hem maar wil hebben en hij gebruikt hem zelf ook bijzonder vaak. Ik heb even zitten kijken en het scheelt wel flink! Nu hebben wij al een reservering bij Avis staan waar we dan net wat minder nog kwijt zijn dan met deze code voor een Chevy Tahoe. Maar misschien dat iemand hier er nog zijn voordeel mee kan doen. De Corporate Code is 2065299.
Ik heb even gekeken, maar dit is zonder verzekeringen. Als ik de verzekeringen erbij neem kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als met de 510k code. Voor mij helaas niet interessant dus.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DennisS »

Als ik bij Hertz die code 510K invul, dan zegt hij dat het geen geldige code is. Wat doe ik verkeerd?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

open deur, maar vul je hem wel in als 510000?
en het is niet de PC maar de CDP code
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DennisS »

Ja sorry, was er al achter ;-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@DennisS
De huur is waarschijnlijk zo goedkoop met die code omdat de verzekeringen er niet bij zitten, althans die zie jij niet.

Het bedrijf waar ik werk heeft bij National/Enterprise ook zo'n code. Echt een belachelijk mooie prijs.
De verzekeringen worden gedekt door deze contractcode te gebruiken. De verzekeringen zitten dus verwerkt in die contractcode.
Mijn werkgever heeft hiernaast een eigen risico van €400, maar die wordt tevens vergoed door de werkgever.

Maar die verkeringen gelden dus alleen als ik die code voor business boekingen gebruik.
Boek ik via die code prive, dan dekt mijn werkgever die verzekering niet, en rijd je dus feitelijk onverzekerd rond.
Prima, als het goed gaat, maar je bent het haasje als je een ongeval krijgt.

Offtopic, als alternatief heeft mijn werkgever een aparte code bij National, waar je prive wel mee kunt boeken, maar die levert niets op.
Helaas is die nog duurder dan normaal en tevens is het eigen risico wel voor mijn rekening.
73ES
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2019, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door 73ES »

Hallo,

Een verrassende ontwikkeling na onderstaand verhaal een aantal weken geleden met AVIS.
Ik liet het er niet bij zitten dat ik bijna 300 dollar moest bijbetalen. Ik heb diverse malen gebeld met customer service in Amerika.
Tja je kunt 30 % korting krijgen en dan doen ze nog een laatste aanbieding van 40% korting. Ik weigerde die optie ook en werd doorverbonden met een supervisor. Na 20 minuten nog geen contact en kreeg weer de medewerker die me doorverbonden had. Die noteerde mijn telefoonnummer (mobiel in NL), want ik zou worden terug gebeld. Toen dat niet gebeurde weer opnieuw gebeld. Antwoord: het kan 48 uur duren voordat je wordt gebeld. Na nog een paar dagen weer met customer service gebeld. Kreeg toen een man aan de telefoon die mijn verhaal geloofde en eerlijk vertelde dat hij een keer of 2 tot 3 een dergelijk verhaal per dag aanhoorde. Ik kreeg een voucher voor 1 dag gratis autohuur (helaas alleen in Amerika geldig). Hij noteerde mijn verhaal en zou dit doorsturen naar het office in SFO waarna contact met mij zou worden genomen. Ik kreeg de volgende dag meteen een reactie dat het zorgvuldig bekeken was en dat je voor extra opties zoals verzekeringen en Toll dit on line kon regelen dan wel aan de balie dmv een extra contract. De persoon in kwestie beëindigde de mail door te zeggen dat ik toestemming gegeven had en er een door mij ondertekend contract was.
Uiteraard was ik verbijsterd en even bang dat men mijn handtekening nagemaakt zou hebben. Ik stuurde dus een reply met een verzoek dat ik een scan wilde zien van een nooit gezien of nooit ondertekend contract. Ik gaf aan dat ik een doorlopende reisverzekering heb en de toll zelf geregeld had en teves betaald, dus dat ik nooit die extra's zou aanvragen of accepteren. Daarna werd het stil.
Ik overwoog om de bewijslast te verzamelen en na afschrijving het bedrag zou gaan terugvorderen bij de bank. Ik was aan het kijken welke stappen ik moest ondernemen.
Toen gebeurde het. Ik kreeg een reply op mijn laatste email waarin ik naar de scan vroeg. Deze maakte me erg blij.
Ik had voldoende bewijslast aangevoerd en ik krijg praktisch het gehele bedrag terug op mijn creditcard, daarnaast de mededeling dat deze handelswijze totaal niet hoort bij Avis en helemaal geweldig.... ze gaan de kantoormanager vragen om 'corrective actions' en hebben de ze persoon een copy gestuurd van de correspondentie. Verder hopen ze dat ik volgende keer weer als klant terug kom bij Avis.

Inmiddels zijn er 2 acties op mijn creditcard te zien. Een bijschrijving en een reservering van hetzelfde bedrag. Volgens de bank is dit gebruikelijk en moet die reservering er straks af zijn waardoor ik alleen de creditering over heb.
Laten we hopen dat dit gaat helpen en dat dergelijke praktijken gaan stoppen. Hopelijk helpt dit verhaal andere mensen die dit overkomt. Het heeft me uiteraard tijd en geld (telefoonkosten) gekost. Uiteindelijk kiezen ze mogelijk eieren voor hun geld want een rekening schrijven zonder ondertekend contract is Fraude en kan tot mega claims lijden binnen Amerika.

Eric.
=======
73ES schreef:
10 mei 2022, 09:48
Hallo,

Afgelopen maand bij Avis.dk een auto gehuurd op SFO voor 10 dagen. Bij aankomst op de luchthaven (drama bij douane) kreeg ik bij de preferred balie na het checken rijbewijs en creditcard een papiertje in mijn hand. Duurde misschien een paar minuten. Niets getekend en ik kon zo wegrijden. Nu wordt er straks voor ongeveer 300 dollar extra kosten afgeboekt (toll, personal insurance, road assistance) en ik ben na veel bellen terecht gekomen bij een case manager. Die beweert dat ik akkoord ben gegaan en heb getekend voor de extra's. Ik heb nu ook maar om een scan van dat contract gevraagd waar mijn handtekening op zou staan. Dat contract heb ik nooit gezien of getekend. Het staat op mijn creditcard overzicht momenteel op gereserveerd. Ik vrees dat ik die 300 dollar straks gewoon kwijt ben en zwaar belazerd ben door de gast die mij geholpen heeft op SFO.

De auto bleek ook nog een mankement te hebben en kon ik daarna alleen op SFO omruilen omdat ze elders geen cabrio hadden staan.

Als je dat dikke papiertje ontvangt moet je dus goed uitkijken of er niks staat bij CP, PAI of PEP. Omdat ik nergens voor getekend heb dacht ik veilig te zijn en nu gebeurd me dit.

Misschien zijn er meer mensen die iets dergelijks mee gemaakt hebben. Nooit eerder is me dit gebeurd bij autohuur in Amerika. Het blijft oppassen.

Eric
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Goed doorgezet! Wat fijn dat het nu goed lijkt te komen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@73ES
Bedankt voor je verhaal.
Ik word er wel vrolijk van als iemand het er niet bij laat zitten.
Kostte wel erg veel moeite om dit onrecht recht te zetten, maar is in jouw geval wel zeer bevredigend.

Toppie !!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Fijn dat er schot in zit. Die reservering vervalt inderdaad automatisch en dan zou je de terugboeking moeten overhouden.

Geen goede reclame voor Avis in dit geval.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mia91 »

Coyote Buttes schreef:
07 jun 2022, 12:56
@DennisS
De huur is waarschijnlijk zo goedkoop met die code omdat de verzekeringen er niet bij zitten, althans die zie jij niet.

Het bedrijf waar ik werk heeft bij National/Enterprise ook zo'n code. Echt een belachelijk mooie prijs.
De verzekeringen worden gedekt door deze contractcode te gebruiken. De verzekeringen zitten dus verwerkt in die contractcode.
Mijn werkgever heeft hiernaast een eigen risico van €400, maar die wordt tevens vergoed door de werkgever.

Maar die verkeringen gelden dus alleen als ik die code voor business boekingen gebruik.
Boek ik via die code prive, dan dekt mijn werkgever die verzekering niet, en rijd je dus feitelijk onverzekerd rond.
Prima, als het goed gaat, maar je bent het haasje als je een ongeval krijgt.

Offtopic, als alternatief heeft mijn werkgever een aparte code bij National, waar je prive wel mee kunt boeken, maar die levert niets op.
Helaas is die nog duurder dan normaal en tevens is het eigen risico wel voor mijn rekening.
Vraagje..

Wat als je die hele goede prijs zonder verzekeringen gewoon zou boeken en dan betaald met je American Express Platinum kaart? Dan zijn alle verzekeringen toch wel gewoon gedekt?
DavyA
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 aug 2020, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DavyA »

EDIT het is gelukt via Firefox (in Chrome bleef ik diezelfde melding krijgen).

Ik probeer een boeking te doen via AVIS.IS voor een wagen vanaf
Kona (HI)16/07 11u -->> Hilo (HI) 21/07 10u
Ik heb zowel kortingscode D486602 en F982700 geprobeerd en dat lijkt allemaal te werken.
MAAR als ik al mijn gegevens heb ingegeven, krijg ik de melding session expired, hoewel ik alles binnen de 2 minuten heb ingevuld (na meermaals proberen). Iemand enig idee waar kan dit aan kan liggen?


Sorry, your session has expired. Please return to the homepage or call 591 4000. (ED999)
Laatst gewijzigd door DavyA op 08 jun 2022, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@Mia91

Goeie vraag.
Zou denk ik in principe kunnen. Ik weet echter niet welke verzekering prioriteit heeft/krijgt.
Mijn werkgeveer heeft echter specifiek verboden om het accountnummer te gebruiken voor prive-doeleinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer