Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Timothy555 Via USTravel.nl heb ik laatst een Standard SUV als backup geboekt. Prijs was ruim EUR 300 lager dan de Q4 klasse (met 51K + PC mogelijkheid) bij Hertz.

Vanwege het verschil denk ik dat Hertz de backup wordt en Alamo mijn eerste keuze. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Coyote Juist :thumbup:
Dat heb ik hetzelfde gedaan. Ik had een Standard SUV 150 euro goedkoper kunnen nemen bij Alamo dan bij Hertz, maar ik wilde perse een fullsize rijden en deze was maar 100 euro duurder dan mijn reservering van Hertz met PC keuze en 510k code.
tobo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2022, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tobo »

Vorig jaar rond deze tijd startte ik in de wondere wereld van het status-matchen.
Aangezien we bijna een jaar verder zijn, neem ik aan dat binnenkort deze statussen vervallen?
Ik heb wat rondgekeken op m'n Hertz & Avis profielen, maar daar staat er precies geen einddatum (of ik kijk er los over).

Hoe kunnen die statussen het meest efficiënt verlengd worden?
Wacht ik best tot Avis vervalt en bezorg dan opnieuw een screenshotje met Hertz president's circle account? En loop ik zo alle bedrijven af?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Seyst »

Advies gevraagd aan auto-experts ;)

Over paar weken gaat onze (3 volwassenen) rondreis door het noorden van Amerika van start (DEN-SLC). Omdat we allen keuzestress hebben met wat we moeten meenemen zijn we aardig goed bepakt, namelijk: 4 groter koffers, 2 trolleys en 3 rugtassen. Nu heb ik met mijn Avis President's Club status een Full-Size SUV (Chevrolet Tahoe or similar) gehuurd bij Avis voor +/- € 1.600,-.

Nu zat ik net te kijken bij Avis of de autohuur misschien goedkoper is geworden omdat ik nog kan annuleren. De Full-Size klasse is niet meer verkrijgbaar, alleen kan ik wel een Standard SUV (Ford Edge or similar) huren tegen een prijs van +/- $1.200 (dollar).

Mijn vraag is aan de auto-experts of deze klasse auto groot genoeg is voor ons drieën. We willen liever geen koffers op de achterbank zodat we goed kunnen zitten.

Ik ga ervan uit dat ik geen upgrade krijg als ik de Standard SUV neem, omdat alle grote auto's op de site zijn uitverkocht.
Laatst gewijzigd door Seyst op 19 mei 2023, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Seyst
Vorig jaar had ik voor 6 personen een Suburban (Premium SUV). Ieder met 1 koffer/tas dus 6 grotere tassen (waarvan 2 halfvolle duffelbags) en ieder een rugzakje als handbagage. En dat paste prima maar de kofferruimte had ook niets kleiner moeten zijn. Wel met 6 personen dus ook derde bank in gebruik.
Dus als ik het zo lees ga jij het alleen redden met een auto waarvan je de 3e rij kan neerklappen en als extra bagageruimte kan gebruiken. Dat kan dus met bijv. een Tahoe of een andere 7-zitter. Maar een Standard SUV is echt weer een slag kleiner. Die huur ik meestal als ik alleen ben...
(maar even off-topic: voor de terugreis kan ik me een dergelijke hoeveelheid bagage voorstellen. Maar gaan jullie met 3 personen echt met 4 koffers én 2 trolleys én 3 rugtassen afreizen naar Denver? Of zitten daar al voor 3 weken boodschappen in? :lol: )
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Seyst »

@Frasi Dat is inderdaad te klein, daar gaan we ons aan irriteren tijdens de reis...Puur voor de zekerheid, wanneer op de site staat dat er geen voorraad meer is op een bepaalde klasse, dan is een upgrade met President Club naar die klasse ook uitgesloten toch?

Hahaha nee nee wij nemen nooit eten o.i.d. mee, het is puur kleren, schoenen etc. :oops: :oops: Moet wel zeggen dat de 4e een tussenmaat is (tussen trolley en grote koffer) en eigenlijk puur camera accessoires en schoenen inzitten. Of het aantal kleren en schoenen nodig is is nog maar de vraag, meestal dragen we 25% niet hahaha...Maar het is zo lekker gevoel om te kunnen kiezen :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Wat gebeurt er eigenlijk als je een connectie mist (ik heb een normaal doenbare, maar toch relatief krappe connectie op JFK) waardoor je een later vlucht neemt om op je eindbestemming toe te komen?

Ik heb een auto gereserveerd voor 18u30 (geplande vlucht landt om 18u05), maar dat zou dus ook 21u kunnen worden als ik de eerste connectie mis. Bellen in dat geval?
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Ik heb ooit flink vertraging gehad. Ik zou oorspronkelijk om 18.30 landen, maar uiteindelijk reden we pas rond 1.30 weg bij Alamo. We hadden toen niks laten weten en de auto gewoon meegekregen.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Seyst schreef:
19 mei 2023, 18:56
Puur voor de zekerheid, wanneer op de site staat dat er geen voorraad meer is op een bepaalde klasse, dan is een upgrade met President Club naar die klasse ook uitgesloten toch?
Zeker niet uitgesloten. Het hangt zoveel van momenten en tijdstippen af, dat me het helemaal niet zou verbazen. Auto's komen binnen en gaan weer, aan de lopende band. Denver is een grote locatie voor zover ik mij herinner, dus het zou zomaar kunnen. Maar ja, ook zomaar niet. Dat is het hele spelletje met autoverhuur tegenwoordig ;-) ! Nadeel van Avis is dat je gewoon een auto krijgt toegewezen, en je kunt niet uit een rij kiezen. De laatste keer van ons bij Avis (3 weken terug) kreeg ik een Dodge RAM (Small SUV gehuurd), maar die vonden we zo onhandig (hele hoge instap), dus weer naar de balie. Daar hadden ze nog een Minivan, die wilde ik dus niet. Tenslotte hadden ze dan toch een Ford Expedition (dat is groot, niveau Suburban), en die zonder problemen meegekregen. Ging allemaal best snel, maar ook al meegemaakt dat er een gigantische rij bij de balie staat, dan ben je niet blij ... Dus niemand die het kan zeggen ! Maar upgrade lijkt me zeker niet uitgesloten !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

ClaireVHaut schreef:
11 mei 2023, 10:18
Ik heb mijn autohuur omgezet ivm lagere prijs, maar via .com website. Ik twijfel even of er alles bij zit, volgens mij wel , was die personal insurance nou nodig of niet ? Ik dacht van niet. Prijs lijkt me oke voor de duur van de huur, inmiddels mijn 3e wijziging ;)

Ik hen een Q4 Nissan Rogue or similar gehuurd. Achteraf betalen.
Ophalen 31-8 op Seattle airport en inleveren op 2-10 idem Seattle

Included in the rates

Airport Concession Fee
Additional Driver Fee
Loss Damage Waiver (LDW)
Total Sales Tax
Liability Insurance Supplement (LIS) 1.000.000
Vehicle Licensing Cost Recovery
Customer Facility Charge
Miscellaneous SDT Fee
MISCELLANEOUS TUF FEE
Unlimited Miles Included

Not included in the rates*

Personal Insurance*
Premium Emergency Roadside Service*
Fuel

Pay at Location
1446.00 USD
Bij welke website hebben jullie nu geboekt @ClaireVHaut ? Wij zijn ook nog steeds aan het zoeken voor Seattle maar dat blijft erg duur!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

@A&A ik heb geboekt via Hertz.com met code 510000
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JaapofJake »

Voor de komende zomervakantie hebben wij bij National een auto gehuurd voor ruim vijf weken. De kosten hiervoor bedragen ruim 3.200 dollar. Zojuist even gekeken en met code 510000 kom ik voor dezelfde periode bij hertz.nl nu op een bedrag van 'slechts' 2.450 dollar. Da's dus nogal een verschil.

Tariefsoort
Betaal later tarief
Kortingen
CDP Name: : 20 GENERIC

Inclusief
Luchthaven toeslag
Toeslag Extra Bestuurder
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
Klant Faciliteiten vergoeding
MISCELLANEOUS SDT FEE
MISCELLANEOUS TUF FEE
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig)
Onbeperkte mijl inclusief


Het is me toch nog niet helemaal duidelijk, maar is dit een goede keuze (heb ik de juiste verzekeringen)? En loop ik geen risico met code 510000?

Hoor graag van jullie.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Heel simpel geantwoord,

Is dit een goede keuze (heb ik de juiste verzekeringen)? En loop ik geen risico met code 510000?


Ja en nope!

Misschien ook handig om je reis te delen, locaties en datums....
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JaapofJake »

Resetovic schreef:
22 mei 2023, 21:20

Misschien ook handig om je reis te delen, locaties en datums....
Ophalen op 22 juli op Seattle Tacoma International Airport; inleveren op 30 augustus op Houston International Airport.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

2450 dollar die jij hebt is een SUV?

Als je het mij vraagt en vakantie is al vlakbij is het best goedkoop, heb je de mogelijkheid om een medium sedan te huren met een PC status?
Zo ja, dit kost je dan 2250 dollar en kun je een auto kiezen en hopen dat er dan en SUV tussen staat. Zo niet, deze topic even doorlezen viewtopic.php?f=30&t=78751
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JaapofJake »

Ja, betreft een SUV. Scheelt inderdaad 750 dollar :wink:
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Regelmatig blijven kijken, ik begon bij 1500 dollar vorig jaar juli, eind 2022 1200 dollar en voor 1 week in de aanbieding in januari 880 dollar voor 24 dagen.

Bij deze van Hertz zit alles er in, gegarandeerd een SUV, verzekeringen en one way fee heb ik geen ervaring mee en waarschijnlijk dat het bedrag hierdoor wat hoger is.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2021, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JaapofJake »

Da’s inderdaad ook een goede deal. Voor iets meer dan de helft dan de oorspronkelijke prijs. :thumbup:

Wat bedoel je trouwens met ‘dat het bedrag hierdoor wat hoger is’?
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Auto haal je op in Seattle en breng je terug in Houston, indien je haal/breng station gelijk is kost je huur 1796 dollar voor de suv.
Fee voor inleveren in Houston is dus 654 dollar.
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JVBNL »

Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.

Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september

Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer