Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Tantelotje wat ik ook al zei; in andere woorden, soms kun je EP kiezen of zit het erbij, da's prima, maar in het voorbeeld van gisteren kun je alleen SLP kiezen, daarvan is de dekking te laag voor ons Europeanen.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

@harryh waarom is hij voor ons te laag trouwens?
Laatst gewijzigd door bvbal79 op 20 jan 2023, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

@harryh ah, ik geloof dat ik het snap. Het is echt niet de eerste keer dat we een auto huren, maar als ik dan ineens zo'n bericht voorbij zie komen slaat de twijfel toe :oops:

Maar als ik je goed begrijp zitten we helemaal goed (ook al heb ik ook bij ustravel nu ook een reservering want daar voor zelfde geld een standaard suv i.p.v. een midsize bij National :) )
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
kriegniet
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 dec 2015, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kriegniet »

Eens rondgekeken voor een auto te huren van 26 mei tot 5 juni in Las Vegas. 9 dagen - 760 euro is het goedkoopste dat ik kan vinden (midsize SUV).
Zou durven zeggen dat die prijs goed meevalt, maar weet ook dat het wel beter kan. We kijken nog even rond.
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

Tantelotje schreef:
20 jan 2023, 17:39
@harryh ah, ik geloof dat ik het snap. Het is echt niet de eerste keer dat we een auto huren, maar als ik dan ineens zo'n bericht voorbij zie komen slaat de twijfel toe :oops:

Maar als ik je goed begrijp zitten we helemaal goed (ook al heb ik ook bij ustravel nu ook een reservering want daar voor zelfde geld een standaard suv i.p.v. een midsize bij National :) )
Je hebt de standaard tekst gekopieerd. Je moet echt EP in je boeking hebben staan.

Je hebt dit stuk niet erboven gelezen?
For retail rentals only secured with Extended Protection within the cost of the rental (excluding any liability protection or insurance coverage provided under a commercial contract), the following shall apply:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Inderdaad, op de pagina die je krijgt wanneer je je auto hebt gekozen, Mid size voor EC, staat welke "Protection Products" zijn inbegrepen of tegen extra betaling zijn toe te voegen. Daar moet je zowel Loss Damage Waiver als Extended Liability Protection hebben. Als daar alleen Supplemental Liability Protection staat, zoals met die code hieronder op .de, dan heb je die $300k dekking en geen $1mio. En $300k is te laag in de US (vind ik).
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marieke van oorschot »

Ik had eerst ook via National.de geboekt. Echter lees ik nu dat je dan niet voldoende verzekerd bent. Dat wil zeggen: niet tot 1 miljoen.
Dus maar even verder gekeken. Ik vond een prijs van 1140 dollar bij Hertz.
Ophalen
Datum/locatie: 23 juli op luchthaven San Francisco
Inleveren
Datum/locatie: 6 augustus op luchthaven Las Vegas

Iemand een idee of dit goedkoper kan?
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@harryh bedankt voor je uitleg. Ik dacht dat die 2 verzekeringen altijd goed waren, maar er zit dus verschil in SLI en EP. Dacht dat het altijd al 1 miljoen was.

Ik heb 2 reserveringen staan en inderdaad bij National.de is het SLI met 300.000 die je daar zelf moet toevoegen (EP staat er niet om te kiezen). Ook een bij Ustravel met Alamo heeft EP en is dus wel 1 miljoen.

National was al een backup boeking inmiddels, dus beter voor Ustravel kiezen in dit geval.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Weet iemand hoe het precies gaat met terugbrengtijd?

Sls ik reserveer van 1400 uur tot 1400 uur maar ik haal op om 1330 moet je dan ook om 1330 terugbrengen om een extra dag betalen te voorkomen?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@ONYX666 In kort: ja.
Autohuur gaat per periode van 24 uur en qua contract kunnen ze daar heel precies in zijn.
Echter, staat in je contract 14u inleveren en kom je een half uur later, wordt je dat vaak vergeven (vaak hebben verhuurders 30min grace time).

Als je de auto eerder ophaalt en je zou hierdoor over de 24h grens komen met inleveren, laat dan ook de inlevertijd aanpassen in je contract.
Ik heb het een aantal jaren geleden gehad in Jackson Hole. Door vluchtwijzigingen van Delta kwam ik uiteindelijk uren eerder aan. Ik heb toen de auto ook een paar uur eerder opgehaald met de gedachte deze dan (2 weken later) ook eerder in te leveren. Maar dat had ik niet concreet genoeg gemeld. Dus nadat ik alle extra's en upgrades had afgewezen kwam de baliemedewerker van Avis met een contract op de proppen waarbij ik nog $45 moest betalen. Ik had alles vooruit betaald dus mijn verwachting was $0. Niet akkoord dus. Na veel zoeken bleek er dus een dag extra berekend te worden omdat ik om 13:30h kwam ophalen en volgens m'n reservering om 14:00u inleverde. Snel laten corrigeren door inleveren ook op 13;30h te laten zetten.
Opletten dus.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

bvbal79 schreef:
20 jan 2023, 18:00
Tantelotje schreef:
20 jan 2023, 17:39
@harryh ah, ik geloof dat ik het snap. Het is echt niet de eerste keer dat we een auto huren, maar als ik dan ineens zo'n bericht voorbij zie komen slaat de twijfel toe :oops:

Maar als ik je goed begrijp zitten we helemaal goed (ook al heb ik ook bij ustravel nu ook een reservering want daar voor zelfde geld een standaard suv i.p.v. een midsize bij National :) )
Je hebt de standaard tekst gekopieerd. Je moet echt EP in je boeking hebben staan.

Je hebt dit stuk niet erboven gelezen?
For retail rentals only secured with Extended Protection within the cost of the rental (excluding any liability protection or insurance coverage provided under a commercial contract), the following shall apply:
Ik heb het gelezen maar dan alsnog niet goed gelezen. Want je hebt helemaal gelijk: in de National boeking zit SLP. Geen EP. Die ga ik dan annuleren want ben het eens met @harryh dat ik daar geen risico wil lopen.

Ondertussen had ik ook een reservering gemaakt bij ustravel. Daar zit de EP bij (en iets goedkoper voor grotere auto), net als Pumi1000 gedaan heeft.

Mijn dank is groot voor al jullie adviezen. Ik lees ieder bericht, ook in dit topic, maar net als ik denk dat ik alles snap, blijk ik er toch weer naast te zitten. Dan is het super dat er hier mensen zijn die niet alleen die regels snappen maar het ook nog kunnen uitleggen :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Fijn dat we hebben kunnen helpen!
wluijten
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2023, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wluijten »

Hallo,

Ik heb via Hertz.nl een auto gereserveerd met de code 510000. Deze gegevens staan in mijn boeking;
Ben ik nu voldoende verzekerd? (ook omdat er staat VERLAAGD eigen risico..., voorheen was dit bij Alamo volledig zonder eigen risico namelijk) :?:

Inbegrepen:
ONBEPERKTE MIJL INCLUSIEF
LUCHTHAVEN TOESLAG
TOESLAG EXTRA BESTUURDER
SCHADE OF DIEFSTALVERZEKERING MET VERLAAGD EIGEN RISICO
AANVULLING AANSPRAKELIJKHEIDSVERZEKERING
KLANT FACILITEITEN VERGOEDING
STAAT TOESLAG
MISCELLANEOUS SDT FEE
KENTEKENREGISTRATIE TOESLAG DEKKING
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Verlaagd naar nul :wink:
Ja dus.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Vanochtend keek ik op de alamo/ustravel link en voor mijn periode was een fullsize suv 500 euro goedkoper dan gisteren. Nog even getwijfeld maar omdat we maar met 2 zijn toch besloten deze niet te boeken. Zo juist een midsize siv geboekt en nu was de fullsize weer bijna de prijs van gisteren, maar was de midsize 30 eur goedkoper dan gisteren.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

ONYX666 schreef:
21 jan 2023, 17:43
Vanochtend keek ik op de alamo/ustravel link en voor mijn periode was een fullsize suv 500 euro goedkoper dan gisteren. Nog even getwijfeld maar omdat we maar met 2 zijn toch besloten deze niet te boeken. Zo juist een midsize siv geboekt en nu was de fullsize weer bijna de prijs van gisteren, maar was de midsize 30 eur goedkoper dan gisteren.
De prijzen wijzigen inderdaad dagelijks. Goed om in de gaten te houden. Ik heb nu zelf een mid size SUV die nog goedkoper is dan Hertz met de 510000 code.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SnoopyMetKids »

Korte vraag over one-way rentals.

Wij willen ophalen in Portland en dan in San Francisco weer inleveren. Echter wordt fullsize SUV niet als mogelijkheid weergegeven als ik deze route invoer, alleen midsize/standard; als ik Portland-Portland doe is fullsize wel gewoon een optie, alsmede minivans, premium fullsize, etc. Wij hebben met z'n 6en echt de fullsize nodig--iemand enig idee waarom dit geen optie is voor one-way rentals of hoe ik dit kan omzeilen? Zou dit evt later nog kunnen veranderen?

Hartelijk dank!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Voor wanneer zoek je? Ik keek net even bij Hertz voor eind april en zie van alles beschikbaar one-way van Portland naar SF.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SnoopyMetKids »

Vanaf 8 juli, 3 weken. Ik ga eens bij Hertz kijken :) Eerste search bij Alamo gedaan omdat dat voorkeur heeft van man, maar Hertz lijkt mij ook prima. Bedankt!
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Ook in de zomer zijn ze dus wel one-way beschikbaar, zag zo snel een one-way-fee van $250, maar nog hele hoge huurprijzen. Dus ik denk je alle creativiteit uit dit topic en het Hertz topic nodig hebt. Spelen met codes, locaties etc.
Voor april heb ik nu bijvoorbeeld 2 keer een huur vanaf een hotel staan. $280 voor een standaard 7-seater suv en $313 voor een Suburban. De ene keer met de airport shuttle naar een naastgelegen hotel waar we eerst de nacht doorbrengen. De andere keer eerst nog een een dag een medium met keuze uit de rij die we dan de volgende dag bij het hotel inleveren.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer