Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met uscarhire.com

Bericht door Saskia45 »

Tjeerd1972 schreef:
15 mar 2023, 22:26
Overweeg een huurauto hier te boeken voor onze zomervakantie. Prijzen zijn aantrekkelijk en verzekeringen lijken allemaal ook in orde.
Uscarhire wordt geregeld genoemd maar zie eigenlijk maar heel weinig echte ervaringen met deze partij (ook buiten dit forum).
Iemand advies?
Wij hebben afgelopen zomer via hen auto gehuurd aan begin en eind van campervakantie. Goede ervaringen; wij hebben een aantal keer opnieuw geboekt bij prijsdalingen en oude reservering geannuleerd; zonder vragen werd de annulering binnen een paar uur na ons mailtje bevestigd. Bij Alamo konden we van de kiosk gebruikmaken en daarna zo door naar de garage om een auto uit te zoeken.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tonieroen »

redeye schreef:
16 mar 2023, 11:33
@Tonieroen Ik heb je even helpen zoeken en heb een leuke aanbieding gevonden voor jullie.
31 augustus ophalen op Hertz locatie Los Angeles Culver City. (Dit is dus niet LAX!) en inleveren op 21 september op Las Vegas Airport.
Chevrolet suburban of gelijkwaardig (een grote Amerikaanse bak dus) voor $1392 (is nu met huidige wisselkoers €1296)
Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van de CDP 510000. Als je een creditcard hebt, zou je die CDP ook nog kunnen proberen. Voor zowel Visa cc als Amex platinum cc wordt hij nog goedkoper. Met de CDP voor Amex FB Platinum (769270) is de prijs $1216/€1133.

Je moet dus even een taxi/Uber nemen van LAX naar Hertz locatie Culver City. Volgens Google Maps 13 minuten rijden.
Super tof! Thanks @redeye. We hebben een mooie reservering voor de Surburban oid :clap:! Uber er heen en dan gassen met het hok! Ik heb de mastercard code gebruikt gaf 15%. 510000 5%. :thumbup:
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
redeye
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Tonieroen Wat leuk om te horen!! Blij dat ik jullie heb kunnen helpen. :thumbup: Voor welk bedrag heb je hem nu gekregen met de MasterCard kortingscode?
En ik ben het helemaal met jullie eens. Zo’n grote Amerikaanse bak geeft een extra beleving aan de roadtrip.
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tonieroen »

@redeye zijn nu $1373,- kwijt voor 3 weken ($65 per dag).
Heb ik nu nog iets aan mijn PC status? evt upgrades of snellere afhandeling tijdens ophalen?
additional driver fee is nog niet meegerekend maar dat is vanaf gold toch al included? of zou ik daar nog even over moeten bellen?
Ze hebben ook een gratis ophaal service, zouden ze me ook op het vliegveld ophalen? Iemand daar bekend mee?
Bijlagen
image.png
image.png (70.44 KiB) 1408 keer bekeken
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
redeye
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Tonieroen Dat is een mooie prijs!
Die additional driver is sowieso gratis als je start in California en inderdaad ook als je Gold bent. Die hoef je niet aan te vinken dus in je reservering. Je moet de tweede bestuurder even opgeven bij de afhaalbalie.

Ik las inderdaad iets over een ophaalservice. In de kleine lettertjes staat wel dat ze je niet ophalen vanaf een vliegveld. Hoe streng ze zijn als je met de koffers net buiten het vliegveld gaat staan, weet ik niet.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jacobien »

Wow, wat een goede prijs! En wat een mooie auto!

Wij willen op 7-8 in Las Vegas een auto huren en deze inleveren op 28-8 (einde van de dag) bij LAX. We hebben nu een minivan bij Hertz gehuurd voor zo’n €2000. Maar ook een tweede boeking cat C in de hoop dat er vanuit president circle er iets mooiers / groters staat.

Ik lees dat @Tonieroen ook een mastercardcode heeft gebruikt. Welke code is dat?
Tjeerd1972
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2022, 19:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met uscarhire.com

Bericht door Tjeerd1972 »

Saskia45 schreef:
16 mar 2023, 20:49
Tjeerd1972 schreef:
15 mar 2023, 22:26
Overweeg een huurauto hier te boeken voor onze zomervakantie. Prijzen zijn aantrekkelijk en verzekeringen lijken allemaal ook in orde.
Uscarhire wordt geregeld genoemd maar zie eigenlijk maar heel weinig echte ervaringen met deze partij (ook buiten dit forum).
Iemand advies?
Wij hebben afgelopen zomer via hen auto gehuurd aan begin en eind van campervakantie. Goede ervaringen; wij hebben een aantal keer opnieuw geboekt bij prijsdalingen en oude reservering geannuleerd; zonder vragen werd de annulering binnen een paar uur na ons mailtje bevestigd. Bij Alamo konden we van de kiosk gebruikmaken en daarna zo door naar de garage om een auto uit te zoeken.
Dank Saskia voor de reactie! Zijn er nog zaken waar op te letten bij het boeken? Weet niet of je destijds de kortingscode 388 gebruikt hebt? Zo ja, neem aan hiermee geen "addertjes onder gras" (verzekeringen etc)?
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SaskiaC »

dejong89 schreef:
13 mar 2023, 18:02
Een fullsize is in mijn ogen te klein voor jullie reisgezelschap. Ongetwijfeld gaat het passen maar hoeveel ruimte hou je over voor een koelbox?
Heb je al gekeken bij Alamo.de en dan met de THPPS30 code? Die geeft voor sommige locaties mooie prijzen.
Voor welke periode ben je op zoek? Dan kunnen we hier een beetje meezoeken.
En let op , De prijzen via UScarhire zijn in ponden. Dat is iets anders dan USD.
Bedankt voor de tip!
Ik heb een standard SUV gevonden bij alamo.de met jouw kortingscode. De huur is voor 4 weken, dus goed geprijst.
Zitten hier nu de goede verzekeringen bij? CDW/LDW en SLI/LI?
image.png
Laatst gewijzigd door SaskiaC op 18 mar 2023, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@SaskiaC
Je zit helemaal goed
Veel plezier! :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Saskia45 »

@Tjeerd1972 we hebben die code 388 inderdaad gebruikt. Als je de app gebruikt komt die code er standaard in te staan. Zover ik weet zaten alle verzekeringen erbij in:
Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver
1 Million USD Liability Cover (EP/SLI)
Local Sales Tax/es
State Tax
Airport Surcharges/Fees
Customer Facility Charge
Mechanical Assistance
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
SaskiaC
Amerika-ontdekker
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 jan 2023, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SaskiaC »

Dank je wel voor je hulp!
De code gaf een korting van 30%, dus dat scheelt behoorlijk.
En het mooie is dat bij het boeken je ook gelijk kunt kiezen voor skip the counter, dus we kunnen gelijk doorlopen naar de Alamo garage en een auto uitzoeken.
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2023, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen met uscarhire.com

Bericht door Tonieroen »

Jacobien schreef:
18 mar 2023, 14:39

Ik lees dat @Tonieroen ook een mastercardcode heeft gebruikt. Welke code is dat?
Dat is code 795091 ;-)
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dmoorc »

Heeft iemand ervaring met airfrancecarrental.com (samenwerking tussen Hertz en Airfrance). Je kan daar je Hert Gold Member Id ingeven, maar ik zou willen weten of ik dan bij het ophalen mijn Hertz Gold (pc) status kan gebruiken om gratis een 2e bestuurder (echtgenoot) te verkrijgen? Ps: mijn vliegtuigtickets zijn geboekt met airfrance maar vlieg grotendeels met Delta…
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dmoorc »

Ondertussen (omdat vermoedelijk niemand de ervaring heeft met airfrancecarrental.com) even gebeld met de dame van Hertz.be of.nul en die wist me te zeggen dat alle President circle voordelen enkel voor rechtstreekse boekingen bij hen toegepast kan worden. Dan laat ik mijn boeking bij hen (Suv RFAR voor 19 dagen aan 1053$ vanaf Sanford airport ) maar staan: dan krijg ik nog een gratis upgrade en 2e bestuurder gratis…
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maritabma »

SaskiaC schreef:
18 mar 2023, 18:14
dejong89 schreef:
13 mar 2023, 18:02
Een fullsize is in mijn ogen te klein voor jullie reisgezelschap. Ongetwijfeld gaat het passen maar hoeveel ruimte hou je over voor een koelbox?
Heb je al gekeken bij Alamo.de en dan met de THPPS30 code? Die geeft voor sommige locaties mooie prijzen.
Voor welke periode ben je op zoek? Dan kunnen we hier een beetje meezoeken.
En let op , De prijzen via UScarhire zijn in ponden. Dat is iets anders dan USD.
Bedankt voor de tip!
Ik heb een standard SUV gevonden bij alamo.de met jouw kortingscode. De huur is voor 4 weken, dus goed geprijst.
Zitten hier nu de goede verzekeringen bij? CDW/LDW en SLI/LI?

image.png
Welke code heb jij gebruikt? Ik kom er namelijk niet uit..
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maritabma »

Heeft iemand voor ons nog tips? Wij zoeken een SUV voor 2 t/m 17 oktober vanaf San Francisco (luchthaven) tot Las Vegas (Luchthaven)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Maritabma Via Hertz met code 510000 voor $1101 C-klasse. Jezelf naar PC-status upgraden en daar uitzoeken....zal altijd wel een mooie SUV te scoren zijn.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maritabma »

@Henny; helaas levert die niet echt iets moois op voor ons
brodan
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2022, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door brodan »

hallo,

we gaan al enige jaren regelmatig naar de VS en dit jaar naar Florida. Alleen is dit jaar anders omdat we inmiddels reizen met een gezinslid in een rolstoel. wel inklapbaar en hij kan zelf in en uitstappen. Nu was ik aan het kijken naar autohuur in Orlando en ik schrok me een ongeluk. Heeft iemand nog tips voor een dus grote auto (5 personen en een rolstoel) in orlando rond 22-7/14/8?
alle reacties worden erg gewaardeerd.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dmoorc »

@Brodan: doe zoals ik en zoek op hertz met code 510000 een auto met ophalen in Sanford en terugbrengen in Orlando international (mco). Een 7p SUV is daar voordeliger als een kleine auto. Bij aankomst neem ik een hotel met gratis shuttlebus (want ik kom aan in MCO), en neem volgende ochtend een Uber naar Sanford op de huurauto op te halen.
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer