Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Galapogos schreef:
23 jun 2021, 23:25
Voor diegenen die in Nederland een handgeschakelde auto rijden: ben je blij dat je bij thuiskomst in Nederland weer handgeschakeld kunt rijden, of bevalt het automaat rijden in de VS juist zo goed dat je er in Nederland ook het liefst een zou rijden?
Haha wij rijden schakel thuis en natuurlijk automaat in de USA. Bij thuiskomst stappen wij probleemloos over. Al vergeet ik de eerste dagen nog wel eens om terug te schakelen in de bochten ;-) Ik zou hier niet perse voor een automaat kiezen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
24 jun 2021, 16:35
Al vergeet ik de eerste dagen nog wel eens om terug te schakelen in de bochten
Haha! Zo herkenbaar!! Begint je auto in enen te stotteren voor een rotonde. Even terugschakelen vriend... :blink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Of dat je net 1 dag in Amerika rijdt en denkt de koppeling in de trappen

Dan sta je snel stil :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Tip
Vanmorgen kreeg ik een nieuwsbrief van Alamo met aanbiedingen voor members.
Als member aangemeld zou een intermediate SUV me voor 23 dagen in sep/okt met afhalen LAX en brengen LAS 1007 euro kosten (direct betalen maar wel met kosteloos annuleren). Toen ik uitlogde kwam ik voor dezelfde tijd en auto op een hele andere prijs uit: 3670 euro (direct betalen) of $4221 achteraf. De actie is dus echt ok.
Ook is het aanmelden als member tot 2 juli kosteloos.
Ik houd mijn boeking van oktober omdat die nog wat voordeliger was maar wie weet is het voor sommigen interessant. Good Luck!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Heeft dat niet gewoon te maken met als je ingelogd bent Alamo dan ziet dat je uit Europa komt en dat daarom andere tarieven worden getoond?
Afbeelding
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Nee hoor, de lage tarieven zijn in euro's en bij de standaardtarieven kan ik ook in euro's betalen en de tekst is gewoon in het Nederlands.
Hoe dan ook het zijn goede prijzen en als die voor sommigen aantrekkelijk zijn.....
Dezelfde deal zou trouwens bij Europe Car 5004 kosten en bij Sunny, die ook vaak Alamo gebruikt) 2989. En dat zonder Skip the Counter
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Trom schreef:
25 jun 2021, 13:30
Toen ik uitlogde kwam ik voor dezelfde tijd en auto op een hele andere prijs uit: 3670 euro (direct betalen) of $4221 achteraf. De actie is dus echt ok.
nee die prijs (€3670,00) is veel te hoog, dat betaald een verstandig mens nooit voor een intermediate SUV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@Trom Waar is die nieuwsbrief precies van? Van Alamo.nl? Of van een andere Alamo-site?

We hebben nu voor aankomende september een Midsize SUV staan voor 28 dagen SEA-LAX. 1200 euro via Drive-USA (Alamo). Maar ik blijf uiteraard kijken of het ergens goedkoper kan.

Edit: het lijkt inderdaad om Alamo.nl te gaan. Als ik me daar eerst registreer gaan de prijzen inderdaad zo ongeveer gedeeld door drie. Maar in ons geval alsnog duurder dan de huidige reservering bij Drive-USA.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Mijn ervaring met deze nieuwsbrieven ( ik had hem ook ) is dat het alsnog altijd te duur is
Ik laat mijn boekingen bij National en Hertz gewoon staan. 675 usd voor 3 weken in een pick up met gold choice is voor mij nog altijd een prima deal in deze bijzondere tijd. :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Op zich zijn die prijzen van Alamo.nl (na inloggen) niet verkeerd hoor. Ik kan voor mijn data nu in ieder geval niets vinden dat goedkoper is. Maar de boekingen die ik al een tijdje heb staan zijn nóg goedkoper.

Maar alamo.nl is na inlog wel degelijk de moeite waard om eens te bekijken als je nu nog iets moet boeken.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Galapogos jij hebt een verschillend ophaal- en inleverpunt voor je auto (en ook nog eens een paar staten verderop) dus dan is het handiger om een verhuurder te kiezen die hier geen meerprijs voor rekent. In vrijwel alle andere gevallen zijn de prijzen van Alamo redelijk hoog, ook via een broker, en betaal je extra voor een additional driver (tenzij je een extra pakket neemt of in Cali huurt). Bij Hertz en National zijn die gewoon altijd gratis (mits je even lid wordt van het loyalty program) ongeacht de staat waar je huurt.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
je laatste info klopt niet. Als ik LAX vv of LAX-LAS invoer, maakt niet uit. De prijs blijft dezelfde. Ook zit er wel degelijk een extra rijder en alle verzekeringen inbegrepen.
Mijn eerdere boeking uit oktober is nog voordeliger maar dit is gewoon een uitstekende prijs die Alamo aanbiedt voor members.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@Terpies Ik snap de relevantie met mijn bericht niet echt? Via Alamo.nl betaal je namelijk ook gewoon een one-way fee tussen SEA en LAX (daarom is het voor mij nu niet interessant), maar volgens mij zijn de tarieven verder juist wél concurrerend. Het kan best dat National en Hertz goedkoper zijn, maar dat is niet altijd zo en er lijkt me weinig mis mee om ook Alamo.nl (na inlog) mee te nemen in je vergelijking als je iets zoekt. Bij een gelijke prijs zou ik lekker postpaid via National of Hertz boeken natuurlijk, maar het kan zomaar zijn dat broker Alamo.nl als goedkoopste uit de bus komt.

Overigens is bij Alamo en bij AVIS een spouse altijd een gratis additional driver, zelfs als je geen member bent. Ik gok zo dat bij het overgrote merendeel van de bezoekers op dit forum het vooral relevant is of de spouse gratis is of niet. Voor diegenen in een andere situatie is het wel iets om op te letten natuurlijk.

@Trom Autohuur tussen CA en NV is volgens mij bij alle grote verhuurders gratis, maar tussen andere staten/locaties kan het verschillen. Het verschilt ook tussen brokers onderling. Zo rekent broker Alamo.nl wél een toeslag tussen SEA en LAX, maar rekenen brokers Drive-usa.com en Sunnycars.nl die niet. In alle gevallen gaat het dan om verhuur die wordt uitgevoerd door Alamo.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Galapogos
Bedrijven als Sunny Cars en AutoEurope zijn toch brokers.
Alamo is toch geen broker?
Als je b.v. bij AutoEurope kijkt, kun je auto's huren bij diverse bedrijven waaronder Alamo.
Volgens mij is Alamo een dochter van Enterprise Holding. Net zoals National.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Alamo.nl is niet Alamo maar inderdaad een broker:
Sinds 1995 wordt via Alamo.nl online autohuur aangeboden door Target Travel Services in Maarssen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Alamo is geen broker, maar Alamo.nl is dat volgens mij wel. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Avis.nl. Als je bij avis.nl boekt en vervolgens contact opneemt met Avis in Amerika met een vraag over die boeking, vragen ze je vriendelijk contact op te nemen met je ‘travel agency’. :wink:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Galapogos
Volgens mij handelt 'Autohuren.nl' alle boekingen bij Alamo internationaal af. Je heb dan m.i. dus een directe boeking bij Alamo.com.
Enkele maanden geleden kreeg ik wel een mailtje van Autohuren.nl dat je vanaf het voorjaar ook andere verhuurders kunt boeken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Wat bedoel je met 'handelt alle boekingen bij Alamo internationaal af'? Als je bij Alamo.nl / autoshuren.nl een boeking plaatst, zal Alamo.nl / autoshuren.nl die boeking inderdaad moeten plaatsen bij Alamo in de VS. Maar dat is toch het hele principe van een broker? Het is dan dus géén directe boeking van jou bij Alamo in de VS, maar er zit een partij tussen. Die partij noemen we de broker.

Als je een directe boeking hebt, kun je die boeking volledig(!) beheren via rechtstreeks contact met Alamo in de VS. Daar kun je dan dus de boeking aanpassen, annuleren, etc. Zonder dat je daarvoor hoeft aan te kloppen bij de tussenpersoon.

Is het erg een auto te huren bij een broker? Daar verschillende meningen op dit forum nogal over. Ik boek het liefst rechtstreeks, maar kijk toch echt primair naar de prijs en boek dus regelmatig bij een broker. Het loont sowieso om prijzen te vergelijken en de op dit forum besproken tips om extra kortingen/voordelen te behalen goed te bekijken.
Laatst gewijzigd door Galapogos op 25 jun 2021, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Galapogos
Dan druk ik me fout uit. De boeking die ik heb is op "briefpapier" van Alamo.
Ik zal eens informeren bij Alamo.nl hoe het zit.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Alamo.nl zal een bepaalde licentie hebben waardoor ze de naam en het logo van Alamo mogen gebruiken. Daarin wijken ze af van bijvoorbeeld Drive-usa.com, Sunnycars.nl, Rentalcars.com, etc. Maar dat maakt ze onder de motorkap niet meer of minder broker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer