Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1512
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Enige tijd geleden heb ik een auto geboekt via Avis.de met een codenummer. Ik wilde deze annuleren wegens de onduidelijkheid over de code en heb een mail gestuurd om te annuleren. Hier kwam geen reactie ( en dus bevestiging ) op en daarom wilde ik bellen. Het telefoonnummer op de site bleek fout te zijn ( was ook een 088 nummer wat ik vreemd vond voor Duitsland) dus bellen ging ook niet. Vervolgens een contactformulier ingevuld waarop ik alleen een mail terug kreeg met mijn eigen tekst en dat ik dmv reply contact moest zoeken. Mail dus weer op reply teruggezonden maar inmiddels een week later nog steeds niks gehoord.
Ik durf geen nieuwe auto reservering ergens anders te maken zolang ik nog niet bevestigd gekregen heb dat deze annulering er door is ( ik kan ook nergens vinden of deze annulering kosteloos was, volgens wel anders had ik hem vast niet geboekt, maar het staat nergens bevestigd). Weet iemand toevallig het telefoonnummer van Avis.de wat ik misschien over het hoofd zie? Alvast bedankt!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Ik ken Avis verder niet. Maar zo wat elke autoverhuurder heeft een online omgeving waar je je boeking kunt beheren. Je kunt de reservering niet online annuleren? Als ik op avis.de kijk zie ik helemaal rechtsboven ''Meine Buchnungen'' staan (naast hilfe in het witte vlak). Daar al geprobeerd je reservering te raadplegen?

Je hebt toch neem ik aan wel een bevestiging van je reservering ontvangen per mail? Daar staat geen telefoonnummer op? Op je reserveringsbevestiging moet overigens ook staan of de reservering te annuleren is. Dan wel dat er wordt verwezen naar de voorwaarden waar dit in vermeld staat.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1512
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Wat stom, nooit bedacht en gezien dat je natuurlijk in "meine buchungen" kan komen! Ik kon het daar inderdaad gewoon meteen annuleren. Dank je wel!!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

:thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Wanneer ik de boeking wil aanpassen en de wagen enkele uren vroeger wil terugbrengen, zegt de Hertz-website me dat de gebruikte PC niet geldig meer is. Als ik deze verwijderd wordt de boeking bijna $100 duurder.

Ik ga het voorlopig laten en het ‘risico’ lopen de wagen een uur of 5 vroeger binnen te brengen.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Welke code had je gebruikt dan?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Timothy555 schreef:
16 mar 2024, 10:30
Ik ga het voorlopig laten en het ‘risico’ lopen de wagen een uur of 5 vroeger binnen te brengen.
De auto eerder dan het afgesproken tijdstip inleveren heeft bij mij nog nooit vragen opgeleverd. Zowel bij Hertz niet als bij andere verhuurders niet. Ik huur auto's altijd per 24 uur. Dat betekent ook wel eens dat ik de auto uren voor het afgesproken tijdstip inlever. Heeft nog nooit iemand opmerking over gemaakt en kosten zijn er al helemaal niet voor berekend. Hoe eerder jij de huurauto op de afgesproken dag inlevert, hoe eerder zij de auto weer in de verhuur kunnen gooien immers. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Heb dat ook 1 x gehad bijna 4 uur eerder ingeleverd bij Alamo.
Kreeg zelfs een bosje bloemen mee :D
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

RuthdeLange schreef:
16 mar 2024, 10:40
Welke code had je gebruikt dan?
Amex Platinum (ik heb die kaart dus geen probleem) in combinatie met PC 210402 (1 dag gratis huur).

Het is deze laatste die blijkbaar niet geldig meer is.

Bedankt voor de geruststellingen. Ik laat het gewoon zo.
JanimoUSA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2024, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JanimoUSA »

Hallo allemaal,
Ik heb voorgaande posts met interesse gelezen. Ik ben van plan om van 15 juni tot 3 juli een auto te huren (ophalen en terugbrengen op JFK). Het is de eerste keer sinds 2015 dat ik los een auto huur en de prijzen zijn flink gestegen. SunnyCars leek een ‘veilige’ keuze, maar als ik het goed begrijp betaal je vooral meer voor een veilig gevoel. Maar even voor de zekerheid: als ik via alamo.de boek (of een ander bekend huurbedrijf, zoals Hertz) en een kortingscode gebruik (THPPS30), zitten dan alle benodigde schadeverzekeringen (LDW/CDW) erbij? Ik zie nu een bedrag van 1395€. Dat is toch al een stuk beter dan de 1800/1900 bij SC.
Alvast veel dank.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Welkom op dit forum. Je hebt al een proefboeking op alamo.de gemaakt, dan zie je de verzekeringen (hint: niet alleen LDW=CDW). Kijk even in de openingspost voor wat je nodig hebt. En kijk dan nog een keer bij alamo.de.
Dawai
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2023, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dawai »

Dag, ik vind de prijzen bij budget al een hele tijd erg aantrekkelijk. En deze dagen zelfs nog meer want ze hebben een springbreak actie.
t bekijken waard, succes.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Nou @Dawai , leuk dat je iets plaatst , en ik wil jouw Budget enthousiasme niet verstoren...
Huur tarieven blijven nou eenmaal plaats , tijd en categorie bepaald
Wat voor jou werkt hoeft dat voor een ander zeker niet zo te zijn...

Maar goed ; Budget Rent a Car...
Rekensommetje maken in vergelijk met Hertz en Alamo bijvoorbeeld...
Gebruik Offer Code D822119 en coupon code UUWZ042 .
Om geneuzel over codes te voorkomen : tis een Corporate Code en het bedrijf heet Public Offer ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dawai
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2023, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Dawai »

Hallo, fijn dat bijdrage wordt gewaardeerd.....
Maar dit forum heeft mij geholpen, en ben juist blij met reactie en wellicht help ik ook iemand.

Het idee achter de reactie was t volgende omdat ik t volgende checkte:
via budet.com JFK 15 juni 12:00 uur- 3 juli 12:00 uur, age >25 jaar, inwoner Nederland, geen gebruik van codes.
Komt een standard SUV (Ford edge) nu op USD 929,06. inclusief LDW en Third Party Liability.

Dat verschil is voldoende, lijkt me, om een reactie te geven om daar eens naar te kijken. We weten niet wat JanimoUSA voor auto gekozen heeft in zijn/haar reservering vandaar de keuze voor een grote auto

Zit ik mis, kan. Dan verneem ik graag waar het mis gaat, daar heb ik geen moeite mee. Heb zelf ook een reservering staat voor 12 dagen, periode in april/mei, van Houston naar Los Angeles, Standaard SUV voor Euro 1037,-. Hierbij ook geen gebruik van codes. Dus als ik mis zit, dan leer ik er ook nog wat van.

Daarnaast had ik ook alle begrip voor JanimoUSA vanwege de nieuwe prijsniveaus. We huurden in 2024 een full size voor 8 dagen van Chicago naar Houston bij Hertz voor Euro 440,-. de tijden zijn veranderd, t plezier vooraf niet ;-)
polkpaka
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2024, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door polkpaka »

Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, maar na zoveel posts op dit forum gelezen te hebben, en het gedoe met status matching, kom ik met Presidents Circle status van AVIS uit voor het boeken van 3 weken Chevrolet Tahoe in juli op ... 2300 euro. Wat duurder is dan te kiezen voor zekere opties als Easyterra of Sunnycars. En bij die laatste europese brokers ben ik tenminste zeker dat al mijn verzekeringen erin zitten. BIj Avis is het een gedoe dat Avis.com niet alles van de europese Avis overneemt, dat liability maar 500.000$ is, onduidelijkheid of ik wel een gratis upgrade krijg, ...
Jullie boeken effectief een klasse minder, dus in mijn geval een standaard SUV, om dan ter plekke een klasse hoger te eisen?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@polkpaka Welke data ? Welke luchthavens? Indien je iets meer informatie geeft kunnen "we" meekijken. :thumbup:
Wil je perse bij Avis boeken?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@polkpaka Je kunt als president altijd een upgrade vragen maar bij een SUV heb je daar geen recht op. Als ze je geen upgrade bieden, kun je natuurlijk wel met een uitgestreken gezicht beweren dat je daar recht op hebt. Mij lukte dat vlot.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Bij welke verhuurbedrijven kun je zelf de auto kiezen?

Bericht door robinthart »

Bij welke verhuurbedrijven kun je zelf in de garage je auto kiezen? En bij welke maatschappijen is dit mogelijk om direct naar de garage te gaan bij een 3rd party booking?

Mvg

Robin
Laatst gewijzigd door robinthart op 20 mar 2024, 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

@robinthart Bij Alamo, National en Hertz. Volgens mij heeft Avis voortaan ook de mogelijk om van auto te wisselen. Volgens mij kun je bij Alamo ook direct naar de auto als je bij een derde partij boekt, maar alleen als je niet vooruitbetaald. Dat is me in ieder geval ooit gelukt. Tegenwoordig boek ik altijd rechtsreeks.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door robinthart »

Bedankt voor je hulp!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer