Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 09:14
Je hebt bij Hertz en National nu eenmaal meer vrije keus dan bij Alamo, waar de sleutels niet in de auto's liggen, en je maar keus hebt uit 2 of drie auto's ALS je überhaupt mag kiezen.
Je hebt duidelijk geen ervaring met Alamo. :roll:

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik nog nooit teleurgesteld ben bij Alamo. In de regel volop keuze (geen 2 of 3 zoals jij beweert). Dit alles pre-Covid natuurlijk. Sleutels zitten gewoon in de auto, hoe je erbij komt dat die er niet in zitten is voor mij een raadsel. :dontknow: Met Skip the Counter is het helemaal eenvoudig. Op het vliegveld in de shuttlebus stappen en bij Alamo direct doorlopen naar de huurauto's en er eentje uit mijn vooraf gekozen klasse kiezen. In mei 2018 had ik bijv. de cabrio's op LAX voor het uitkiezen, stuk of 6 Mustangs en enkele BMW's. In okt 2018 werd er op Newark een SUV voorgereden. Had liever zelf uitgezocht maar achteraf zeer tevreden met de auto door de extra snufjes die erop zaten. In mei 2019 in Phoenix volop keuze en de grootste SUV uit de rij gekozen die er stond. In okt 2019 in Houston was er inderdaad weinig keuze. Maar dat werd direct opgelost door de greeter van Alamo die een Mustang Cabrio met 3 mijl op de teller bij National ophaalde. Waarom zou ik dan nog meer keuze moeten hebben, beter kon ik het niet krijgen. :lol:

Kennelijk zit er oud zeer bij jou v.w.b. Alamo. :think: Misschien wil je erover praten? :argue: Tip: wellicht wat minder afgeven op Alamo aangezien je hier beweringen doet die totaal nergens op gebaseerd zijn. :thumbdown:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de uitspraak van Terpies m.b.t. huren bij Alamo ook niet helemaal kan plaatsen :blink:

Ik heb vast minder auto's gehuurd dan de deskundigen in dit topic. Maar inmiddels 9 keer gehuurd bij Alamo op 6 verschillende locaties, altijd een SUV. Soms midsize, soms standaard en soms fullsize. En zonder uitzondering meer dan voldoende keus gehad, soms een upgrade in de garage, en sleutels altijd in de auto. De 2 keer gehuurd via National werd de auto voorgereden en was erin principe geen keus.

Dus de stelling dat je niet kunt kiezen en dat er geen sleutels in de auto's liggen klopt niet.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij National twee keer een auto voorgereden? Dan had je zeker geen EC lidmaatschap of je hebt een ophaal locatie gehad waar geen aisle was. Normaliter loop je ook daar gewoon naar de auto’s. Dus hoe je een auto voorgereden hebt gekregen….was het wel bij National in de US? Als ik naar je vorige berichten kijk bedoel je misschien Enterprise?

Ik huur nooit een categorie, alleen als back up en ja, heb meer dan ruime ervaring (ook recent) met Alamo. Wellicht liggen van sommige categorieën auto’s de sleutels er in, maar zeker niet bij de luxury SUV’s en alle speciale categorieën, dat weet ik uit ervaring.

@Coyote Ben je wel eens een mustang GT tegen gekomen in de rij cabrio’s bij Alamo? Dat is dus typisch een auto die in een andere categorie valt en ja, die krijg je niet mee uit de standaard rij (als ze die überhaupt hebben bij Alamo.

Prima dat iedereen zulke goede ervaringen met brokers/Alamo heeft. Ik ga liever voor gemak en flexibiliteit en de sport is het voor mij om tegen de laagste prijs mijn gewenste auto te rijden. Helaas gaat dat denk ik dit jaar niet gebeuren maar voorgaande jaren heb ik nooit meer dan $25 per dag betaald (laatste twee keer zelfs minder dan $20 per dag, voor een Infinity QX60 en een Ford Explorer Sport :thumbup: ) dit jaar zit ik tot nu toe op $36…
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 12:44
Dit kan ook via de hotel status route...het meest eenvoudig via de Best Western Diamond Select status, wat je ook Explorist Member of the World of Hyatt Program, AccorHotels Platinum Member en IHG Platinum Member status geeft :thumbup:
Ik ben Best Western Diamond Select...hoe en waar kan ik dan ook, zoals je zegt, Explorist Member worden bij Hyatt ?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

:offtopic: Ik verplaats even naar hotel status matchen, aangezien die autohuur topic is.
viewtopic.php?f=10&t=75949&start=100
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 20:49
Ben je wel eens een mustang GT tegen gekomen in de rij cabrio’s bij Alamo? Dat is dus typisch een auto die in een andere categorie valt en ja, die krijg je niet mee uit de standaard rij (als ze die überhaupt hebben bij Alamo.

Prima dat iedereen zulke goede ervaringen met brokers/Alamo heeft. Ik ga liever voor gemak en flexibiliteit en de sport is het voor mij om tegen de laagste prijs mijn gewenste auto te rijden. Helaas gaat dat denk ik dit jaar niet gebeuren maar voorgaande jaren heb ik nooit meer dan $25 per dag betaald (laatste twee keer zelfs minder dan $20 per dag, voor een Infinity QX60 en een Ford Explorer Sport ) dit jaar zit ik tot nu toe op $36…
Je zal en moet het laatste woord hebben hè? Overal weet je wel wat op te bedenken of er een draai aan te geven terwijl dat hier helemaal niet terzake doet. Wat heeft de GT er nu ineens mee te maken? Die categorie huur ik helemaal niet. En ja, die hebben ze bij Alamo. Als je wat vaker huurt bij Alamo weet je dat... Misschien moet je maar niets meer zeggen over Alamo en je houden bij Hertz/National.

Grote jongen hoor om er een sport van te maken. :clap: Moet jij lekker doen. Niet iedereen boekt op die manier z'n auto. Die $100 die ik meer kwijt ben dan jou voor een huurauto, verdien ik waarschijnlijk met gemak terug met overnachtingen of andere uitgaven. Zijn we beide blij. :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Coyote het gaat hier over auto huur en niet over je motels :clap: ik huur nooit meer bij Alamo, zeker niet via een broker en slaap gewoon in hotels.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Terpies schreef:
26 mei 2021, 20:49
Bij National twee keer een auto voorgereden? Dan had je zeker geen EC lidmaatschap of je hebt een ophaal locatie gehad waar geen aisle was. Normaliter loop je ook daar gewoon naar de auto’s. Dus hoe je een auto voorgereden hebt gekregen….was het wel bij National in de US? Als ik naar je vorige berichten kijk bedoel je misschien Enterprise?

Ik huur nooit een categorie, alleen als back up en ja, heb meer dan ruime ervaring (ook recent) met Alamo. Wellicht liggen van sommige categorieën auto’s de sleutels er in, maar zeker niet bij de luxury SUV’s en alle speciale categorieën, dat weet ik uit ervaring.
Ik bedoel zeker geen Enterprise, maar National. Locatie LAX en Newark. Een keer fullsize SUV en een keer midsize SUV. En ik ben inderdaad geen EC lid. Vind stiekem ook dat zo'n lidmaatschap geen verschil zou moeten maken, maar dat terzijde.

Maart 2020 nog een fullsize SUV gehuurd op Miami bij Alamo dus. Gewoon met sleutels erin een Suburban gekozen. Door omstandigheden volgende dag moeten ruilen en toen Expedition gekozen. Wederom sleutel erin.
Misschien qua soort voor jou niet bijzonder genoeg, maar ik gok zomaar dat het gros van de mensen hier op het forum een SUV huurt. Midsize, standaard of fullsize. En van deze categorien liggen bij Alamo de sleutels er gewoon in en is er, in ieder geval voor Corona, meer dan voldoende keuze.


Maar goed; ik denk dat wij het niet eens gaan worden :D
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Boeken via een broker en niet rechtstreeks zorgt ervoor dat het proces bij een auto verhuurder (en bv ook bij hotelketens ) anders loopt. Dat jij loyaliteitsprogramma onzin vindt omdat je zonder ook de Perks moet krijgen is prima….je weet inmiddels uit eigen ervaring dat het niet zo werkt.
Prima jouw keus, maar als mensen hier advies vragen mag ik best een andere mening hebben en daar tips voor geven. Vooruitbetalen voor autohuur in deze onzekere tijd is een keus die iedereen voor zich moet maken….
We agree to disagree..even goede vrienden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
26 mei 2021, 19:19
: Met Skip the Counter is het helemaal eenvoudig. Op het vliegveld in de shuttlebus stappen en bij Alamo direct doorlopen naar de huurauto's en er eentje uit mijn vooraf gekozen klasse kiezen. In mei 2018 had ik bijv. de cabrio's op LAX voor het uitkiezen\...
Even voor de mee-lezende die geen cabrio gaat huren....
Bij Alamo op LAX staan bij de sedans de standard en full-size door elkaar ; dus heb je uit die categorien een eigen keuze.
Bij de SUV 's staan de mid-size en standards bij elkaar ; daarin dus ook vrije keuze.
Op SFO staan in de garage bij Alamo ; doorlopend naar achteren , gaat hetzelfde op.

Vanaf 2022 gaan we ook op LAX allemaal met dezelfde shuttle naar een groot rent a car center.
https://www.gatewayla.org/lax-consolida ... ac-project

Voor het zover is moeten we nog even met de shuttle van onze eigen verhuurder.
En soms moet je daar lang op wachten....
De Alamo/National bus heeft daarin niet zo 'n goede naam....
Jouw oplossing om lang wachten te voorkomen ?
Stap in de Dollar/Thrifty shuttle.Die gaat frequenter...
Diens eerste stop is Thrifty, de eindstop is Dollar.
Dat is de buurman van Alamo

Dit

lax.png
lax.png (131.72 KiB) 1202 keer bekeken


Wordt Dit
lax2.png
lax2.png (148.58 KiB) 1202 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

De huidige situatie is al iets anders: Thrifty en Dollar zijn al verhuisd en zitten nu bij Hertz (hetzelfde gebouw, verschillende balies en auto's op aangrenzende (maar afzonderlijke) plekken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
27 mei 2021, 09:37
En soms moet je daar lang op wachten....
De Alamo/National bus heeft daarin niet zo 'n goede naam....
Tja, wat is lang wachten? Dat is puur een eigen beleving, toch? :wink:

De keren dat ik op de shuttle wachtte van Alamo op LAX ging het vlot. Laatste keer in 2018 kwam ik pas heel laat aan op LAX na een binnenlandse vlucht die vertraagd was. Superdruk was het en de shuttlebussen waren afgeladen. :shock: Toch reden er talloze bussen van alle verhuurders dus ondanks drukte toch vrij vlot naar Alamo. Ik had echter één voordeel op de andere passagiers: bij aankomst bij Alamo kon ik gelijk doorlopen naar de huurauto's terwijl (vrijwel) iedereen in de bus zich eerst binnen moest melden. :lol:

Positief nieuws trouwens dat alle verhuurders straks bij elkaar zitten. Phoenix, Seattle (en vast nog meer plaatsen) hebben dat ook. Super handig!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
27 mei 2021, 09:37
Op SFO staan in de garage bij Alamo ; doorlopend naar achteren , gaat hetzelfde op.
Als je op SFO huurt. Check dan even de Hertz locatie South Airport Boulevard. Met grote regelmaat daar een auto gehuurd tegen de helft of minder van hetgeen ze op het vliegveld aanbieden. Het is letterlijk 2minuten met de taxi rechtdoor. Het ziet er niet uit. De eerste keer schrok ik me dood. En dacht letterlijk wat heb ik nu gedaan en hoe lul ik me hier straks weer uit bij de Hertz balie op het vliegveld. Maar binnen 2 minuten stond er een spiksplinternieuwe Ford Expedition voor mn neus waar we zelfs aan de binnenkant het plastic nog af moesten halen. Inleveren kan gewoon op het vliegveld. Geen probleem.
bedeve schreef:
27 mei 2021, 09:37
Dit


Wordt Dit
Coyote schreef:
27 mei 2021, 17:06

Positief nieuws trouwens dat alle verhuurders straks bij elkaar zitten. Phoenix, Seattle (en vast nog meer plaatsen) hebben dat ook. Super handig!

Roland
Dit dus inderdaad. Wij vliegen meerdere keren per jaar op Seattle. Vliegtuig uit. Naar de verhuurder lopen. Voor ons bijna altijd Hertz, soms Alamo. Super handig. Helemaal aan gewend. En toen moest er zo nodig voor een half miljard de grootste verhuurlocatie (in 2012) van de wereld gebouwd worden. Maar natuurlijk niet naast het vliegveld. Want die grond hadden ze uiteraard ergens anders voor nodig.

Een hoop gevloek, irritatie. Want in een Shuttle. Ergens naar 1 of andere plek die je niet kent. Waarom iets veranderen wat goed is?? En ga zo maar door. We zijn inmiddels bijna 10 jaar verder. Waarom hebben ze dit niet op elk vliegveld?? FANTASTISCH!!! De Shuttle bussen rijden af en aan. Het is een ritje van 5 minuten. Je wordt afgezet voor de verhuurbalies. Die je natuurlijk niet nodig hebt als je een beetje handig bent. Roltrap op en je loopt zo naar de verhuurder van je keuze. En alles zit naast, boven of onder elkaar. Werkelijk waar, een verademing!!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Deze is ook wel geinig. In het kader van, als je het begrijpt, leg het mij dan ook is uit.

Ben een weekend met een maatje van me in LA. Ff een autootje is wel handig...
73E06C9E-D09C-4890-81CF-06B7F1FD06F5.jpeg
Een Ford Focus kost €70 meer.

Goh?! Ff denken, een Ford Focus Sufkut uitvoering. Of een Hendrick Motorsports Camaro met slechts 750 pk voor €70 minder...

🤔
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Hahahahaha geweldige deal…heb je er gelijk 2 geboekt? 1 voor jou en 1 voor je maat?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
27 mei 2021, 23:33
Goh?! Ff denken, een Ford Focus Sufkut uitvoering.
Nou zeg, niet zo negatief over de Focus. :wink:

Heb er net eentje aangeschaft, ST Line en automaat. Alsof ik in Amerika rijd, zo fijn rijdt en klinkt ie. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

:thumbup:
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Say what?
image.png
image.png (602.59 KiB) 920 keer bekeken
image.png
image.png (503.89 KiB) 920 keer bekeken
image.png
image.png (495.77 KiB) 920 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

wow :geek: bij de inkoop van de start/stop knop, was het budget op of zo? man wat lelijk :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
28 mei 2021, 07:14
Heb er net eentje aangeschaft, ST Line en automaat. Alsof ik in Amerika rijd, zo fijn rijdt en klinkt ie.
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om die Camaro te huren. In LA is dat vragen om moeilijkheden. Je kunt m natuurlijk voor nachtje voor een hotel parkeren. Of zoals vaak in mijn geval voor een stadion. Maar de kans dat zoiets lang goed gaat acht ik niet zo heel erg groot. Ook heb ik met zo'n ding altijd het gevoel dat er met hele grote dikke letters TOERIST op je voorhoofd staat geschreven. En dat hoeft van mij niet zo nodig...

Laat me maar een beetje opgaan in de massa.

Maar als voorbeeld vond ik m wel weer briljant. Geen touw aan vast te knopen die verhuurders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer