Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja precies dat lijkt mij een logische verklaring. Voor die 500 dollar zie ik heel makkelijk ook het dubbele voorbij komen nl, vandaar dat ik dacht dat het wel een goeie prijs was.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je eens begint met data en ophaal/aflever locatie te vermelden, dan valt redelijk snel te controleren of het wel/geen goede prijs is.

Ik betaal nooit meer dan $25 (zelfs vaak rond de $20) per dag voor 3-4 weken in juni vanaf MCO.

Het is de sport voor mij om rond de 20 per dag uit te komen en een zo groot/fijn mogelijke SUV mee te krijgen die nog net fatsoenlijk rijdt. (En voor mij persoonlijk is dat bij voorkeur de Ford Explorer).
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Oh sorry, stond dat er niet bij?

Optie 1: Los Angeles airport ophalen en Las Vegas airport inleveren en had 7 tot 21 september 2021 bedacht, als daar tenminste geen enorme drop off fee bij komt. En die data zijn best een paar dagen flexibel.

Optie 2: San Francisco airport ophalen en inleveren op dezelfde data.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

@TradeMarkNL83

Even voor je gekeken op Skyscanner:

Ophalen: LAX 7 september 2021
Inleveren: LAS 21 september
Klasse: "familie" (Chevrolet Malibu or simular)
Verhuurder: Dollar (via eDreams)

Alles inclusief voor 392,17 Euro
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ruud2004 schreef:
26 nov 2020, 12:59
@TradeMarkNL83

Even voor je gekeken op Skyscanner:

Ophalen: LAX 7 september 2021
Inleveren: LAS 21 september
Klasse: "familie" (Chevrolet Malibu or simular)
Verhuurder: Dollar (via eDreams)

Alles inclusief voor 392,17 Euro
Dankje @Ruud2004 ! Ik had zelf ook inderdaad wel lagere prijzen gevonden via derden. Maar ik twijfel (zeker in deze tijd) of het slim is om via een tussenpartij te boeken. Sowieso moet je volgens mij dan direct betalen? En ik zag dat er ook wel aanbieders zijn waar je gratis kan annuleren, maar ik vraag me af of het niet slimmer is om direct bij de verhuurder te boeken. Hoe denken jullie daar over?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@TradeMarkNL83

Lang niet altijd hoef je bij een tussenpersoon direct te betalen.

Bijv. Happy Tours, die heb ik hier al eens aangeraden en er zelf vorig jaar september ook bij geboekt omdat ze toen de goedkoopste waren die ik kon vinden. Je reserveert een auto maar hoeft geen creditcard informatie af te geven. Betalen doe je op het moment dat je de auto weer inlevert bij de verhuurder.

Vorig jaar had Happy Tours mooie aanbiedingen. Weet niet hoe dat nu is met Covid. Zou je eens moeten bekijken voor de door jou gewenste periode en plaats.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mirav5410 »

Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik op zoek naar een SUV voor de periode van 14 aug 2021 15:00 uur t/m 4 sept 2021 13:30 uur .
Ophalen en inleveren Las Vegas airport.
Ik zie alleen maar prijzen rond de 1000 euro. Bij Sixt zie ik prijzen rond de 800 euro echter ophaal locatie is dan downtown/Plaza Hotel.

Ik dacht tijden black friday een mooiere deal te vinden maar de prijs blijft hetzelfde, ze bieden hem alleen nu aan als black friday deal
terwijl de prijs al enkele weken op dit niveau blijft.

Ja bij Fox Rental car zijn de prijzen zeker lager alleen daar hoor en lees ik alleen maar slechte reviews. Wat denken jullie, rond
welke prijs zou ik een SUV kunnen huren in bovenstaande periode? Als het zo is dan boek ik natuurlijk maar ik ben en blijf en Hollander he :wink:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

max $30 per dag moet mogelijk zijn voor midsize, maar een SUV is een ruim begrip...wat zoek je: midsize, standard, full size, luxury, crossover etc en hoeveel zits 5 of 7?
Laatst gewijzigd door Gast op 27 nov 2020, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mirav5410 »

Terpies schreef:
27 nov 2020, 12:17
max $30 per dag moet mogelijk zijn, een SUV is een ruim begrip...wat zoek je: midsize, full size, luxury, crossover etc en hoeveel zits 5 of 7?
Ja al vaker een standard SUV gehuurd toen we met z'n vieren waren, of zelfs een minivan. Nu zou ik best iets meer geld uit willen geven voor een full size maar voor een fullsize max 1000 euro (denk ik of is dit heel raar)
We zijn nu met z'n 3-en en denk ik dat een standard SUV ook groot genoeg moet zijn.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Persoonlijk vind ik een full size niet lekkerder rijden, dus ik houd het liever bij een kleiner formaat dan tank of slagschip...maar ieder zijn eigen ding.

Als er een Ford Explorer (is ook 7 zitter) staat is dat mijn keus (en er zijn meer hier op het forum die dat als hun favoriete SUV zien), hands down, omdat die zo veel lekkerder rijdt dan een Expedition...en een Chevy Tahoe vind ik helemaal niks....maar ook weer...dat is persoonlijk..

Als je meer wilt uitgeven , en je wilt een full size SUV zou ik eerder voor luxury gaan dan groter...(bv Escalade). Vorig jaar reden we in een Infinity QX60 die was groot, maar reed minder lekker. Heb ok al eens in een Nissan Armada gereden maar dat vond ik te groot en te lomp....dan reed de Jeep Grand Cherokee een stuk beter, maar die is kleiner dan een Explorer of Tahoe qua binnen/bagageruimte.
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mirav5410 »

Terpies schreef:
27 nov 2020, 12:35
Als er een Ford Explorer (is ook 7 zitter) staat is dat mijn keus (en er zijn meer hier op het forum die dat als hun favoriete SUV zien), hands down, omdat die zo veel lekkerder rijdt dan een Expedition...en een Chevy Tahoe vind ik helemaal niks....maar ook weer...dat is persoonlijk..
Ik zal eens op zoek gaan naar een Ford Explorer, bedankt voor je reactie. :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

TradeMarkNL83 schreef:
26 nov 2020, 16:05
Dankje @Ruud2004 ! Ik had zelf ook inderdaad wel lagere prijzen gevonden via derden. Maar ik twijfel (zeker in deze tijd) of het slim is om via een tussenpartij te boeken. Sowieso moet je volgens mij dan direct betalen? En ik zag dat er ook wel aanbieders zijn waar je gratis kan annuleren, maar ik vraag me af of het niet slimmer is om direct bij de verhuurder te boeken. Hoe denken jullie daar over?
Zoals Roland al schreef, niet bij iedere tussenpersoon moet je gelijk afrekenen. Hoewel de meningen hierover verschillen, heb ik er geen problemen mee om via tussenpersonen (auto en/of vliegticket) te boeken. Op al onze reizen slechts 1 keer een "akkefietje" met CarDelMar (zie reisverslag 2017) gehad. We zijn er uiteindelijk niet slechter van geworden, maar was niet nodig geweest, Deze aanbieder sla ik nu over, service- en bereikbaarheid was daar ver te zoeken.

Maar jij hebt nog even. Blijf de prijzen goed vergelijken en sla toe (met gratis annuleren) als je denkt dat het een goede deal is. Zie je later een betere deal, dan verander je dat weer. Kijk bij rechtstreeks boeken bij Amerikaanse websites van verhuurders goed na of dit wel inclusief alle benodigde/gewenste verzekeringen is.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Even een vraagje voor de kenners hier:
Als ik een auto huur via de eerder genoemde site goldcar.es (gaat in Las Vegas via Fox Rent a Car), zitten er dan alle verplichte verzekeringen bij ?
Ik dacht namelijk dat dat verplicht was van aanbieders vanuit Europa.
Ik heb nu (annuleerbaar) een Full Size SUV (Ford Explorer) gehuurd voor 3 weken in juni voor slechts € 557.
Ik las wel dat er het volgende staat bij de voorwaarden:
"In de huurprijs van Goldcar zijn opgenomen de verplichte autoverzekering volgens de geldende wetgeving, een verzekering voor de inzittenden van het voertuig en een aansprakelijkheidsverzekering.
Ook zijn een basisdekking (CDW) en diefstal met eigen risico inbegrepen.
Het eigen risico wordt ook toegepast op de volgende schade of diensten: schade aan wielen, velgen, ramen, onderzijde, achteruitkijkspiegels, verlies van sleutels, taxi- of takeldienst in geval van ongeval of heropladen van de accu. "


Zou ik zo genoeg verzekerd zijn ?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Thanks @Coyote en @Ruud2004, ik ga eens bij HappyTours en andere tussenpartijen kijken :thumbup:

Hier nog een prijs van fox rent a car die er uit ziet als te mooi om waar te zijn? Via Expedia. Vast zonder verzekeringen? Want daar staat ook weinig over bij, behalve dat voor 10 euro p/d collision protection kan worden bijgekocht. Wel gratis te annuleren en betalen op locatie (afgezien vd bij te kopen protection, die moet wel vooruit worden betaald).
ACADF7AA-D053-4EC5-B977-5AB25C190ACA.png
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Ja, ik verwacht geen verzekeringen voor deze prijs :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

TradeMarkNL83 schreef:
27 nov 2020, 16:06
Hier nog een prijs van fox rent a car die er uit ziet als te mooi om waar te zijn? Via Expedia. Vast zonder verzekeringen? Want daar staat ook weinig over bij, behalve dat voor 10 euro p/d collision protection kan worden bijgekocht. Wel gratis te annuleren en betalen op locatie (afgezien vd bij te kopen protection, die moet wel vooruit worden betaald). ACADF7AA-D053-4EC5-B977-5AB25C190ACA.png
Deze heb je gevonden via expedia.com, dan snap ik dat er geen verzekeringen bij zitten, maar ik begreep dat als je vanuit Europa (goldcar.es = Europa) boekt, dat er dan de minimaal verplichte verzekeringen bij moeten zitten. Of heb ik het mis ?
Bij mij staat, zoals ik hierboven ook aangeef, duidelijk dat de wettelijke verzekeringen incl. zijn...

Iemand die het weet misschien ?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja goeie vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Het gekke is dat via dezelfde zoekopdracht via Expedia, maar ook via Goldcar.es, ik geen verschil zie in de omschrijving van een boeking van een auto met reguliere prijs. Daar staat ook niks meer of minder bij over verzekeringen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@TradeMarkNL83 : Maar bij goldcar.es vindt ik in de voorwaarden ( bij de veelgestelde vragen geloof ik) dat er de verzekeringen bij zitten zoals ik eerder al postte hier...lijkt te mooi om waar te zijn, echter staat er wel dat de geldende wettelijke verzekeringen incl.zijn. :?: :?:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@HennyCox Is het gratis annuleren? Anders meteen boeken en dan later uitzoeken, je loopt dan geen gevaar en kunt altijd een nieuwe boeking maken als het achteraf exclusief verzekeringen is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Elendan :thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer