Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

theovg schreef:
11 okt 2021, 12:56
En volgens mij is ALI hetzelfde als SLI.
Yep dat is hetzelfde (de S = Supplemental).
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Aha, good to know. Ik wou een SUV dus momenteel nog geen goede prijzen via Autoeurope bij Budget. Maar ik hou het in het oog. Ondertussen al antwoord gekregen van Budget ivm excess en daar is eigen deel idd 0$. Ik stelde nog bijkomende vraag naar SLI. Daar heb ik momenteel nog geen antwoord op.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Ondertussen van Budget duidelijkheid gekregen per mail dat zowel LDW als SLI is inbegrepen. Laat ik de boeking toch maar staan. Alhoewel ik hoop nog via National te kunnen gaan gezien zij op locatie zitten bij Disney car care center. Voor Budget moet ik naar Hilton Doubletree geraken vanuit Disney hotel.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Hoe gek kunnen verhuurprijzen zijn. Voor de categorie Edge bij Avis.be heb ik gereserveerd voor 954 euro. Vandaag zou diezelfde boeking ruim 5800 euro kosten. Waar gaat dat allemaal over?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Trom welke data en ophaal/inlever locatie hebben ook alweer? Lax - Las?
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Schrok me rot vandaag. Vorige week gekeken voor een auto van 2/9/22 tm 20/9/22 van sf naar lv. Prijs was toen ongeveer 800 euro. Toen niet geboekt in de hoop dat het nog wat goedkoper zou worden. Kijk ik vandaag weer, is dezelfde boeking 2000+.

Ik kijk voornamelijk op rentalcars. Maar ga er beetje van uit dat het overal zo duur is geworden. Echt bizar dit prijsverschil toch? Ook geeeeen idee of het voor die tijs nog goedkoper gaat worden…
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Waarom heb je niet geboekt met post paid? Je kunt toch altijd nog annuleren? September 2022 is nog zo ver weg, wordt heus nog wel goedkoper.
Welke ophaal/inlever locatie zoek je voor die data en wat voor auto wil je huren? Heb je je tickets al geboekt?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
Lax 4/6 en Las 27/6
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Terpies schreef:
11 okt 2021, 20:58
Waarom heb je niet geboekt met post paid? Je kunt toch altijd nog annuleren? September 2022 is nog zo ver weg, wordt heus nog wel goedkoper.
Welke ophaal/inlever locatie zoek je voor die data en wat voor auto wil je huren? Heb je je tickets al geboekt?
Ja beetje dom geweest om niet te boeken. Prijzen waren al een tijd hetzelfde dus ging er niet van uit dag het zo erg zou stijgen. Ik heb ophaal/inlever locaties in de steden en het vliegveld geprobeerd. Ophalen sf, inlever las vegas. Tickets heb ik nog niet geboekt.
Wat voor auto maakt ons niet zo uit. Denk dat het een large auto gaat worden. Vorige keer hadden we economy, opzich prima maar iets groter zou lekker zijn.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

Lijkt er idd op dat de mooie prijzen op Avis.be verleden tijd zijn. Vorige week een reservering gemaakt voor een klasse S Suv (ford explorer e.g), af te halen op Orlando Airport. Toen betaalde ik 1100 euro voor 20 dagen in april.

Nu betaal je gewoon ruim 3500 euro voor dezelfde klasse.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Voor 2 weken begin november nog prima prijzen (links S klasse, rechts Z):
image.png
Sverstap
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2021, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sverstap »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar een huurwagen voor 2 volwassenen, bij voorkeur SUV. Maar ik vind geen goeie prijzen.

Pick up Denver 16/07/2022
Drop off Denver 08/08/2022

Kan iemand mij helpen waar ik het best kan zoeken?
Ik ben ondertussen ook Emerald Club Executive Member geworden.

Bedankt alvast!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Welkom! Welke prijzen heb je gevonden bij National en waarom zijn het volgens jou geen goede prijzen?
Sverstap
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2021, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sverstap »

Ik had gisteren een prijs gevonden op budget.com van 1070 euro nu betalen of 1127 euro later betalen voor een Ford Edge. En ben zo dom geweest om niet meteen te reserveren. Nu swingen de prijzen daar de pan uit.

Emerald Aisle kom ik aan 1946 usd. Mss doe ik iets verkeerd?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Sverstap Welkom op het forum!!
Lees even een paar pagina's terug op dit draadje.
Dan wordt duidelijk waarom de autohuur business helemaal op z'n kop staat.
In het kort: vanwege de lock-down en reisbeperkingen vorig jaar, kwamen autoverhuurders in de financiële problemen en hebben een groot deel van hun vloot verkocht. Nu kunnen ze op korte termijn onvoldoende auto's aankopen met als gevolg een tekort aan huurauto's. En hierdoor gaat de prijs omhoog. Onbekend hoe lang dit nog aanhoud.
Dus boek direct als je een goed tarief tegenkomt, maar wel altijd -gratis- annuleerbaar. En het liefst post-paid....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hoodriver »

Hoi, ben nieuw hier. Had een goeie deal bij Avis voor een minivan voor 798 euro voor 17 dagen in SFO.
Direct geboekt zonder dat we vliegtickets hadden. Nu gisteren vind ik goedkope vliegtickets, maar aankomst 1 dag later dan start huur wagen. Ik wil dit gister avond wijzigen en dezelfde wagen kost nu 3 keer zoveel. Je kan wel begrijpen dat ik mijn huurauto gewoon een dag later wil ophalen. Natuurlijk betaal ik die dag gewoon. Iemand ervaring hiermee? Kan ik gewoon het verhuurstation daags voordien verwittigen dat we de wagen een dag later komen oppikken. Of neem ik dan een risico? Kan ik beter Avis nu al verwittigen? Iemand tips? Thanks!
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Als je een volle dag later je auto komt ophalen is je reservering al vervallen. Dan ben je gewoon een no show. Dat is anders als je bv om 18.30 zou ophalen, maar door vertraging pas na middernacht aankomt. Ik heb dat laatste zelf weleens meegemaakt en toen ff netjes gebeld om dat te laten weten, maar ik had niet de indruk dat ze het heel spannend vonden. :D
Afbeelding
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Hoodriver schreef:
12 okt 2021, 18:56
Je kan wel begrijpen dat ik mijn huurauto gewoon een dag later wil ophalen. Natuurlijk betaal ik die dag gewoon. Iemand ervaring hiermee? Kan ik gewoon het verhuurstation daags voordien verwittigen dat we de wagen een dag later komen oppikken. Of neem ik dan een risico? Kan ik beter Avis nu al verwittigen? Iemand tips? Thanks!
Enkele jaren terug onderweg naar Las Vegas vastgezeten in Chicago wegens storm Katrina.Kon pas 16 uur later vertrekken.Gebeld naar verhuurbedrijf en hotel en geen enkel probleem.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mtl »

Neem contact op met het verhuurbedrijf. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Hoodriver
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 okt 2021, 18:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hoodriver »

Ik heb contact opgenomen met Avis en als ik de wagen 1 dag later wil ophalen zou me dat 4300 euro kosten ipv 798 euro! De wagen een dag later ophalen dan de start verhuurdatum is niet toegestaan in principe, en kan ook weer kosten met zich meebrengen volgens man van Avis. Enkel in geval van vertraging van vlucht staan ze het wel eens toe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer