Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elizabeth Henry »

Dank voor de tip betreft Autoeurope!
Ik kreeg al maanden daar lage tarieven bij Budget te zien, maar als ik er op klikte waren ze niet meer beschikbaar. Nu dus wel!
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wat zijn lage tarieven? Welke locatie, duur en type auto kijk je? Goedkoop is relatief....
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pberndsen »

peterz84 schreef:
17 mei 2021, 09:35

ps. In Orlando (MCO), 16 okt - 5 nov

Vakje minivan is aangevinkt dus zal daar wel over gaan denk ik
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elizabeth Henry »

Ik weet niet zeker of de vraag aan mij wordt gesteld, maar toch een antwoord :wink:

Bij eerdere vakanties was ik gewend tussen de 20 en 25 euro per dag te betalen voor een auto (sedan). Voor komende vakantie had ik een boeking bij alamo.nl voor €700 voor 17 dagen. Dit was het laagste dat ik kon vinden, andere aanbieders begonnen rond de €1000, met soms uitschieters naar 3000, zoals anderen hier ook melden.
Voor het zuidwesten, one way, in het najaar.
Nu een boeking bij budget voor €450. Dat komt meer in de buurt van wat ik eerder betaald heb. Goedkoop? Tuurlijk is dat relatief. Maar prima prijs in vergelijking met wat ik elders zie.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik weet dat Budget zo'n skip the line concept heeft. Fasttrack. Kan dit alleen wanneer je rechtstreeks bij Budget zelf boekt of ook als je via een 3e partij boekt? Ik heb nog geen ervaring met Budget USA maar als de prijzen zo laag zijn dan vind ik het wel een poging waard.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5710
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dejong89
Loyalty voordelen altijd alleen bij rechtstreekse boeking.

Met een belangrijke uitzondering : National s Emerald Club
Want als enige autoverhuurder is bij de laatste niet het loyalty account nummer maar het rijbewijsnummer bepalend voor het systeem om je toegang tot alle voordelen te bieden
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pascal »

Leest niemand de ervaringen over Budget op tripadvisor edm?

Ik stel me toch vragen bij hun huidige prijzen in vergelijking met de andere aanbieders. Hebben zij dan wel genoeg inventaris om aan de vraag te voldoen of kom je na een transatlantische vlucht voor verrassingen te staan. Geen auto ( of niet in de geboekte klasse) en/of lang wachten en/of verborgen kosten (cfr reviews)

Zijn zij dan de enige maatschappij die niet massaal wagens verkocht hebben vorig jaar? Of er toch gekocht hebben voor dit jaar én ze daadwerkelijk geleverd hebben gekregen?
En zelfs als dat allemaal waar is waarom dan ‘normale’ pre corona tijd prijzen vragen en niet beetje meesurfen op de schaarste die elders heerst. Dan kan je 15/20% meer vragen en nog steeds de goedkoopste zijn…

Ik ben benieuwd hoe dit verder verloopt.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Misschien valt het mee bij budget, ik heb nog nooit bij ze gehuurd, maar elke rental company heeft nu schaarste in auto’s. Of dat na Memorial Day gaat veranderen en weer op geschaald wordt naar een redelijk niveau is afwachten. Het aanbod zal sowieso de komende jaren niet terug zijn op het pre-COVID niveau, dat is zeker.

De prijzen bij budget lijken aantrekkelijk, maar kan het niet vergelijken omdat geen data genoemd staan en ook het zuidwesten is een groot begrip.
@Elizabeth Henry geeft tevens aan dat het om een one way rental gaat…vaak zitten daar als je van de ene naar de ander staat gaat extra kosten aan vast die niet bij de huurprijs inbegrepen zijn en aanzienlijk kunnen oplopen…geen idee hoe dat bij budget zit omdat te weinig info bekend is.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elizabeth Henry »

De prijs die ik vermeld heb is inclusief one way fee.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

De prijzen lijken inderdaad aantrekkelijk bij Budget/Autoeurope in vergelijking met de overige aanbieders.

Even voor mijzelf gekeken en ik zou welgeteld € 30 goedkoper uitkomen als ik een Convertible zou boeken. Dat verschil is mij te klein om bij een (voor mij) onbekende verhuurder te boeken. Bovendien zou ik meteen moeten betalen als ik de site van Autoeurope goed heb bekeken.

Nee, laat mij dan maar lekker bij Alamo blijven en de auto via uscarhire boeken. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Coyote schreef:
18 mei 2021, 07:00
Nee, laat mij dan maar lekker bij Alamo blijven en de auto via uscarhire boeken
Heb je daar ook een kortingscode voor? Want de prijzen die ik krijg die zijn niet lollig (SFO 4 nov 16:00u tot 25 nov 15:00u)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Inges schreef:
18 mei 2021, 07:37
Coyote schreef:
18 mei 2021, 07:00
Nee, laat mij dan maar lekker bij Alamo blijven en de auto via uscarhire boeken
Heb je daar ook een kortingscode voor? Want de prijzen die ik krijg die zijn niet lollig (SFO 4 nov 16:00u tot 25 nov 15:00u)
Referrer code 388
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Inges schreef:
18 mei 2021, 07:37
Heb je daar ook een kortingscode voor? Want de prijzen die ik krijg die zijn niet lollig (SFO 4 nov 16:00u tot 25 nov 15:00u)
Heb je bij National gekeken? Prima PRE-Covid prijs imho :)
Mocht je als backup een Standard SUV willen: $ 895.90, Full size SUV is wel het dubbele $1670
image.png
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Ik heb 741,57 dollar voor een intermediate (met executive area) staan dus dat scheelt niet zo heel veel. Reservering gedaan in de app. Ik ga nog eens kijken. Ik heb een back up boeking voor een SUV bij Hertz (1157 dollar)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

En dat noem jij geen goede prijzen? Ik zou mijn handen dichtknijpen op dit moment met zo’n post-COVID prijs. Ik betaal op dit moment ruim $38 per dag…vorig jaar was mijn reservering minder dan de helft…

Waarom geen gold canopy boeking voor een groep C bij Hertz. Met PC status krijg je wellicht ook keus uit de rij…

Ik heb zowel een backup boeking voor standard SUV bij Hertz als National staan. Als die er wel staan neem ik ze mee op mijn EC Executive of PC boeking :thumbup:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
18 mei 2021, 18:28
En dat noem jij geen goede prijzen?
Huh jawel hoor. Ik heb daar hard voor moeten zoeken ;-) Ik heb momenteel meerdere boekingen staan voor deze periode (2x National en 2x Hertz) maar helemaal pre-covid vind ik deze prijzen niet. Toen had ik in sept 2019 een Full size SUV voor de prijs waar ik nu niet eens een small SUV voor heb bij Hertz. Maar ik blijf het in de gaten houden. Bedankt voor de tip!!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Terpies schreef:
18 mei 2021, 12:46
Inges schreef:
18 mei 2021, 07:37
Heb je daar ook een kortingscode voor? Want de prijzen die ik krijg die zijn niet lollig (SFO 4 nov 16:00u tot 25 nov 15:00u)
Heb je bij National gekeken? Prima PRE-Covid prijs imho :)
Mocht je als backup een Standard SUV willen: $ 895.90, Full size SUV is wel het dubbele $1670

image.png
Misschien zit ik op een verkeerde website, maar krijg bij National echt exorbitant hoge prijzen. Zelfs met exact bovenstaande search. Ook op de franse site geprobeerd, aangezien het lijkt dat je hier gebruikt van maakt? Wat doe ik fout?
Bijlagen
image.png
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je aangeeft welke data je zoekt en welke ophaal/inlever locatie je hebt dan kijk ik even met je mee....
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Inges schreef:
19 mei 2021, 08:12
Toen had ik in sept 2019 een Full size SUV voor de prijs waar ik nu niet eens een small SUV voor heb bij Hertz. Maar ik blijf het in de gaten houden. Bedankt voor de tip!!
Als je PC status hebt voldoet een groep C boeking, dus ik snap niet waarom je een boeking voor een small (midsize??) SUV zou maken (met een groep C boeking heb je keuze uit de 3 aisles). Je zou kunnen overwegen om een backup boeking voor je klasse te kunnen maken...en als er een standard SUV staat je Gold Canopy reservering daarvoor te gebruiken ( zo plan ik het te doen)...

Als je echt perse een Full size wilt (nodig hebt?) betaal je onevenredig veel meer dan voor een PC boeking, waarbij je waarschijnlijk (geen idee nu door COVID) wel een Standard SUV mee zou krijgen. Voldoet een Ford Explorer echt niet? Is ook 7 zits en biedt een zee aan bagageruimte in 5-persoons configuratie.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

@peterz84 heb je wel een code ingevuld? Uitgaande van een eerder bericht waarbij je zei van 4-25 november te zoeken heb ik het bij national geprobeerd met de flying blue code en krijg 673 dollar als resultaat. Inclusief verzekering.
Bijlagen
D319293E-4DC4-4F8C-817B-DBAFC22EDC45.png
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer