Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.

generieke informatie vind je ook op: http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Verschillende verhuurders
De belangrijkste verhuurders zijn in willekeurige volgorde:
  • Alamo
  • Hertz
  • National
  • Avis
  • Budget
  • Dollar
  • Sixt

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig

Type auto
Onderstaande autotypes kun je huren bij de verhuurmaatschappij.
  • Economy: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Kia Rio
  • Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Nissan Versa
  • Midsize: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Corolla
  • Standaard: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Buick Verona
  • Fullsize: 3 volwassenen, 2 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Fusion
  • Premium: 5 volwassenen 3 grote koffers, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Chrysler 300
  • Luxury: 6 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; Cadillac bijvoorbeeld ATS
  • Small Minivan: 7 volwassenen, 3 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Dodge Caravan
  • Large Minivan: 8 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Sienna
  • Mid Size Suv: 4 volwassenen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Rav4
  • Standaard Size Suv: 5 volwassenen; 3 grote koffers en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Hyundai Santa Fe
  • Full Size Suv: 7 volwassenen; 4 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Chevy Tahoe
  • Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
  • Convertible: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Mustang

One way toeslag
Lever je de auto in op een andere plek dan waar je de auto hebt opgehaald dan moet je waarschijnlijk een one way (dropoff fee) toeslag betalen. Deze toeslag is afhankelijk van de verhuurder en de afstanden tussen de plaatsen. De kosten hiervan variëren van 99 dollar tot wel 500 dollar.
Bepaalde verhuurders en brokers hebben wel uitzonderingen waarbij deze toeslag vervalt. Het loont om in zo'n geval verschillende te vergelijken!

Under Age (-25) toeslag
Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen door overijverige sales medewerkers.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)

Lid worden van Emerald Club van National of Hertz Gold Rewards. De tweede bestuurder is dan gratis wanneer je boekt rechtstreeks via de maatschappij.

Sommigen tariefpakketten bij brokers voorzien in 1 of meer additionele bestuurders, dit staat meestal duidelijk aangegeven. Die pakketten voorzien soms ook in een vooraf betaalde tank brandstof.

Dirtroads en verantwoordelijkheid
Officieel is het niet toegestaan om met een huurauto een dirtroad te rijden. Heb je schade omdat je onverantwoord en roekeloos op een dirtroad hebt gereden, dan heb je grote kans dat de schade niet wordt vergoed door de verzekering. Beslis voor jezelf of jet het risisco wel nemen maar rijdt in ieder geval voorzichtig.

Extra (zoals tolwegen, tankbeleid en babyzitjes)
In het gehele land kunnen er stukken tolweg op de grote autosnelwegen zijn, maar aan de oostkust komt dit veelvuldig voor. Bovendien zijn er bruggen waar tol voor wordt geheven.
Deze tolwegen kunnen meestal met (gepaste) munt betaald worden, maar er zijn er ook waar het tolsysteem enkel nog elektronisch verloopt. In deze staten biedt de autoverhuurder meestal (voor een kleine toeslag) een elektronisch tolsysteem voor de huurwagen aan, dat gaat van een bakje voor in de auto tot een inschrijving voor toll-by-plate. Informeer bij de verhuurder ter plaatse.

Uitgezonderd bij speciale tarieven met een tank brandstof inbegrepen dien je ofwel de auto terug met volle tank in te leveren (met ticket van benzinepomp in de buurt als bewijs) of je betaalt voor deze tank op voorhand aan een schappelijk tarief en mag dan zo leeg mogelijk inleveren. Wanneer je kiest om niet op voorhand te betalen maar je brengt toch leeg in, dan wordt de tank brandstof aan een duur tarief aangerekend op je kredietkaart.
Babyzitjes zijn ter plaatse, of soms op voorhand te reserveren voor een toeslag.

Ophaallocatie
Bijna alle verhuurders die bovenaan genoemd zijn hebben locaties op de meeste vliegvelden in de VS. Deze locaties zijn vaak groot met veel keuze qua auto’s. Je mag, zeker op grote locaties, dikwijls een auto uitkiezen uit jouw gereserveerde klasse. Zo niet dan wordt er een auto toegewezen.

Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie.

Prijzen
Er is niet te zeggen wanneer het goede moment is om je huurauto vast te leggen. Zorg dat je de reservering altijd kunt annuleren, vaak tot 48 uur voor vertrek. Controleer regelmatig de prijzen en boek opnieuw als je een lagere prijs ziet.

Er is ter plaatse steeds een kredietkaart nodig als borg voor iedere autohuur. Naar gelang de methode van verrekening van tarief (pre-pay of achteraf) kan er een groot bedrag gereserveerd worden op je kredietkaart.

Internationaal rijbewijs
Het is niet nodig om een International rijbewijs aan te schaffen / mee te nemen. Een Europees rijbewijs is voldoende.

Loyalty programma's
De meeste verhuurmaatschappijen bieden een loyalty programma aan.
Deze programma's bieden soms loyaliteit bonussen aan zoals punten of dagen dat je kan sparen.
Bij Hertz en National heb je ook de mogelijkheid om op vele lucthhaven locaties een hogere klasse auto uit te kiezen dan je voor betaalt.
Zie ook de specifieke topics daaromtrent.
National: viewtopic.php?p=1012586#p1012586
Hertz: viewtopic.php?p=1227776#p1227776
Avis: viewtopic.php?f=30&t=77618

Lid @Wouterkaas heeft een stappenplan neer geschreven om bij de verschillende maatschappijen de hoogste status te verwerven.
viewtopic.php?p=1301505#p1301505

Disclaimer
AllesAmerika is niet aansprakelijk voor enige schade welke is of kan ontstaan door gebruik van deze gegevens en informatie. Indien gebruik wordt gemaakt van de informatie en gegevens uit dit topic vindt dat geheel voor eigen risico plaats. Er kunnen geen rechten aan de informatie uit dit topic worden ontleend.


Laatst bijgewerkt op 25/12/2022
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Toen ik vanmorgen op Happytoursusa.com keek waren de prijzen aanzienlijk gedaald ten opzichte van de voorgaande weken. Black Friday? Geen idee. Maar het feit is wel dat wij nu 225 usd voordeliger uit zijn voor onze reserveringen op Hawaii. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Josje99 »

ik heb ook gelijk voor ons gekeken maar dat is USD 600 duurder dan toen wij geboekt hadden....
geen black friday voor ons :lol:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
29 nov 2019, 10:23
Toen ik vanmorgen op Happytoursusa.com keek waren de prijzen aanzienlijk gedaald ten opzichte van de voorgaande weken.
In Florida niet een beetje maar zelfs 2x tot 3x duurder voor 3 weken in april tov Hertz en National rechtstreeks, voor mij geen optie.
Kleinste auto al ruim $1100. Bedankt voor het delen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3026
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
29 nov 2019, 12:04
In Florida niet een beetje maar zelfs 2x tot 3x duurder voor 3 weken
Niet nadenken!! Is Black Friday!! Het moet wel goedkoper zijn!! Dat zeggen ze allemaal op tv... :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb drie reserveringen staan, al een tijdje. Kom echt nergens goedkoper uit met Black Friday. Alleen de Sonos Beam scheelt echt, maar dat gaat wel erg off topic.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Whitestreet »

Ik heb gister een auto gereserveerd bij Hertz voor Maart in Miami... Ook onder het mom van "Black friday korting"
Een Chevy Camaro SS convertible, 9 dagen voor € 530.. Voldoen op locatie.
Het is een boel geld! Maar ik heb het er voor over als petrolhead. Naar mijn idee zijn ze normaal duurder, of is dat die "Black friday"die door mijn hoofd spookt?
2018 Florida / 2019 Westkust
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Holy Moly! Ik heb zojuist via happytoursusa.com in juli/augustus 2020 een SFAR (Ford Edge) voor maar 42 dollar per dag kunnen reserveren net! Dat is een hele mooie prijs voor ruim drie weken toeren door het zuidwesten denk ik zo.

Alleen vraag ik me af of ik het wel goed doe? Naam, telefoonnummer en email invullen en ik krijg een bevestiging op de mail met een Alamo confirmation number. Ze hebben verder geen gegevens nodig? Kan ik op een site van Alamo checken dat de reservering geboekt staat? Dit lijkt me iets te makkelijk te gaan, of is het gewoon echt zo eenvoudig? :clap:
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Almere vak V schreef:
29 nov 2019, 13:24

Niet nadenken!! Is Black Friday!! Het moet wel goedkoper zijn!! Dat zeggen ze allemaal op tv... :wink: :wink: :wink:
Hahahaha misschien moet ik ook maar opnieuw boeken voor mijn periode
is de auto $ 1600,- duurder... Het is tenslotte Black Friday :blink:
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Whitestreet »

Met je reserverings nummer kan je gewoon bij Alamo je reservering inzien, sterker nog, je kan skip the counter ook alvast gereed maken.
Maar dan moet je wel zeker weten dat je niet meer van auto wil veranderen, want volgens mij staat alles dan vast.
Ik heb dat dit jaar ook gedaan. Die was ook geboekt via een 3th party
2018 Florida / 2019 Westkust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Superdork1 schreef:
29 nov 2019, 16:46
een SFAR (Ford Edge) voor maar 42 dollar per dag kunnen reserveren net!
Voor mij is $25-30 per dag toch echt de max... Wel een tarief voor groep C (Hertz) / Midsize (National) en uitzoeken uit de rij. Daar is altijd wel iets te vinden a la Ford Edge.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

habbekuk schreef:
29 nov 2019, 16:52
Hahahaha misschien moet ik ook maar opnieuw boeken voor mijn periode
is de auto $ 1600,- duurder... Het is tenslotte Black Friday :blink:
Snel boeken!!!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

harryh schreef:
29 nov 2019, 17:29
Voor mij is $25-30 per dag toch echt de max... Wel een tarief voor groep C (Hertz) / Midsize (National) en uitzoeken uit de rij. Daar is altijd wel iets te vinden a la Ford Edge.
In het hoogseizoen $25-30 per dag voor een standard SUV? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen.

Overigens heb ik de boeking via happytoursusa.com inderdaad terug gevonden nadat ik een login heb aangemaakt bij Alamo. Kan alleen niets meer wijzigen zag ik, en ik heb 12.00pm als ophaaltijd ingevuld maar dat gaat krap worden... Vervalt de reservering meteen na die tijd?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Superdork1 schreef:
29 nov 2019, 18:01
In het hoogseizoen $25-30 per dag voor een standard SUV? Dat ben ik nog nooit tegen gekomen.
Ik zei al "groep C (Hertz) / Midsize (National) en uitzoeken uit de rij. Daar is altijd wel iets te vinden a la Ford Edge." Oftewel ik boek en betaal geen SFAR maar rijd er voor $25-30/dag wel mee weg.

Ik zie dat je net nieuw bent op het forum; Check even de Hertz en National topics voor hoe dat werkt als je daar niet mee bekend bent ipv gelijk die stelligheid ;)
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

harryh schreef:
29 nov 2019, 19:01
Check even de Hertz en National topics voor hoe dat werkt
Ja, die topics had ik al gelezen. En ik las ook dat in het hoogseizoen er grote kans is dat er op LV airport geen of bijna geen keus meer is in de speciale secties waardoor je terug valt naar fullsize. Aangezien ik toch graag een SUV wil maak ik liever een einde aan de onzekerheid door gewoon een SUV te reserveren :wink:

Maar weet iemand of het mogelijk is om een reservering via happytoursusa.com aan te passen?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Superdork1 Dat kan helaas niet. Je moet dan een nieuwe reservering aanmaken en je huidige reservering annuleren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
29 nov 2019, 18:01
Overigens heb ik de boeking via happytoursusa.com inderdaad terug gevonden nadat ik een login heb aangemaakt bij Alamo. Kan alleen niets meer wijzigen zag ik, en ik heb 12.00pm als ophaaltijd ingevuld maar dat gaat krap worden... Vervalt de reservering meteen na die tijd?
Het is niet zo dat je ook persé om 12:00 pm voor de deur moet staan. Als het een uurtje later wordt is dat geen probleem. Reserveringen blijven vaak 12 - 24 u na de opgegeven tijd geldig. Dit zou je terug moeten vinden bij Alamo waar je gehuurd hebt.

Overigens de site van Happytours de komende periode in de gaten houden. Wie weet zakken de prijzen nog wel een keer. Dan deze reservering annuleren en een nieuwe aanmaken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Dank je Roland, dat is een waardevol advies.
Coyote schreef:
30 nov 2019, 09:25
Dit zou je terug moeten vinden bij Alamo waar je gehuurd hebt.
Klopt, ik heb het even opgezocht: https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... delay.html

What do I do if my flight has been delayed?

Airport Rental Locations in the US and Canada:

Reservations are valid for 24 hours from the scheduled time of pick-up for delayed flights and charges will not begin until the time of pick-up.

Location will remain open for up to 2 hours after their posted closing time to accommodate delayed customers.

When booking your reservation on-line or with an agent include your airline and flight information. Providing us with your flight information allows us to serve you better.


Ik kan altijd zeggen dat mijn vlucht vertraging had of dat ik overgeboekt ben op een latere vlucht als ik later aankom. :thumbup:
Fox!
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2019, 10:01

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Fox! »

Vraagje:
Heb je dan nog een aanvullende verzekering afgesloten of zit deze er bij?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14277
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
30 nov 2019, 10:02
Ik kan altijd zeggen dat mijn vlucht vertraging had of dat ik overgeboekt ben op een latere vlucht als ik later aankom.
Je hoeft helemaal geen 'excuus' aan te voeren als je de auto ophaalt. Dat kan gewoon tot 24 u naar de afgesproken tijd. Niemand die jou daar naar zal vragen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer