Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@georgesken Hoi, goeie tip! dat zou ik kunnen proberen, maar ik geraak zelfs niet voorbij stap 1 met mijn man zijn rijbewijs. Blijkbaar staat er op zo'n nieuw rijbewijs (bankkaartmodelletje) een cijfercombinatie naast nummertje 5 en deze vind ik op mijn man zijn oude papieren rijbewijs niet terug... Dus zal eerst langs het gemeentehuis moeten voor een nieuw rijbewijs dan denk ik. Of heb jij het wél klaargekregen met een ouder rijbewijs? Of iemand anders die dit ook heeft voorgehad toevallig?

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@Coyote Dankjewel alvast voor de duidelijke uitleg. Vraag me enkel nog af hoe het dan in zijn werk gaat als mijn man de hoofdbestuurder is en mijn zoon bijbestuurder? Hij zou niet de volledige rit rijden maar af en toe. Of geldt de regel dan ook dat de chauffeur met jonge leeftijd als hoofdbestuurder moet opgegeven worden?

Frouke
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@dejong89

Gelden die ook voor de SUV klasse?

Afgelopen jaren geboekt bij budget.com en die had altijd zeer lage prijzen, afgelopen juli 685 voor 3 weken een standard suv op LAX (was nog voordat de prijzen de pan uit rezen en jaar ervoor al geboekt).

Heb nu een midsize SUV geboekt bij nationalcar.de, maar het is wel een choice locatie, en vaak staan de midsize en standard SUV door elkaar toch?

Zou je eens kunnen kijken voor mijn periode wat voor prijs jij dan krijgt? 7-27 juli IAD.
Alvast hartelijk bedankt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@frouke
Ik zag de tip van nationalcar.de en ging kijken. Bij mij kwam 3x dezelfde prijs ongeveer uit voor 3 weken op LAX, MCO en IAD. Heb als gast geboekt. De verzekering LDW stond meteen included, moest alleen die andere verzekering bijvoegen iets van 12,50 per dag extra. Ik vind de prijs nog hoog, maar het duurt nog 10 maanden :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@pumi1000
Als je bij National minimaal een Midsize huurt dan heb je aisle keuze. Met een midsize SUV zit je dus goed. Je krijgt sowieso de midsize SUV mee maar mag kiezen, afhankelijk van je status, uit de Emerald of Executive aisles. Je zou nog een dubbele boeking kunnen maken voor een midsize. Staat er niets in de aisles dan val je terug op je midsize suv reservering.
Geen zorgen, dit kan gewoon. :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door georgesken »

frouke schreef:
30 aug 2022, 09:34
@georgesken Hoi, goeie tip! dat zou ik kunnen proberen, maar ik geraak zelfs niet voorbij stap 1 met mijn man zijn rijbewijs. Blijkbaar staat er op zo'n nieuw rijbewijs (bankkaartmodelletje) een cijfercombinatie naast nummertje 5 en deze vind ik op mijn man zijn oude papieren rijbewijs niet terug... Dus zal eerst langs het gemeentehuis moeten voor een nieuw rijbewijs dan denk ik. Of heb jij het wél klaargekregen met een ouder rijbewijs? Of iemand anders die dit ook heeft voorgehad toevallig?

Frouke
Ik heb ook zo een oud rijbewijs nog steeds en kan het gebruiken in mijn national account. Misschien is registratieproces ondertussen verandert?
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

dejong89 schreef:
30 aug 2022, 11:10
Met een midsize SUV zit je dus goed. Je krijgt sowieso de midsize SUV mee maar mag kiezen, afhankelijk van je status, uit de Emerald of Executive aisles.
Even een (amateur) vraagje: ook als je een Midsize SUV reservering hebt dan heb je dus aisle keuze (als member)?
Voor mijn huurperiode is de SUV ‘maar’ $ 20 duurder dan de (reguliere) midsize auto met aisle keuze. Ik maak liever maar 1 reservering, dus dan kan ik voor de zekerheid de SUV reservering maken (als die ook aisle heeft).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

frouke schreef:
30 aug 2022, 09:42
Vraag me enkel nog af hoe het dan in zijn werk gaat als mijn man de hoofdbestuurder is en mijn zoon bijbestuurder? Hij zou niet de volledige rit rijden maar af en toe. Of geldt de regel dan ook dat de chauffeur met jonge leeftijd als hoofdbestuurder moet opgegeven worden?
Dat zal niet uitmaken. Er wordt niet gekeken of iemand slechts 1 ritje maakt of de gehele huurperiode de auto bestuurt. De extra bestuurder geldt voor de gehele huurperiode. Die kun je niet even voor bijv. 1 dag toevoegen.

Je zoon kan niet de 'mede bestuurder' zijn, hij moet vanwege zijn leeftijd de hoofdbestuurder (met eigen creditcard) zijn zodat het huurtarief daarop aangepast wordt. Het is dus niet mogelijk een jonge bestuurder als extra bestuurder toe te voegen.

Dus, tenzij je er (flink) extra voor wilt betalen, zal je zoon niet zondermeer kunnen rijden. Nog een nadeel, met je zoon als hoofdbestuurder heb je veel minder keuze qua autoklasse vanwege zijn leeftijd. Verhuurders willen jonge bestuurders niet in elke autoklasse hebben.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

KW1984 schreef:
30 aug 2022, 22:22
Even een (amateur) vraagje: ook als je een Midsize SUV reservering hebt dan heb je dus aisle keuze (als member)?
Voor mijn huurperiode is de SUV ‘maar’ $ 20 duurder dan de (reguliere) midsize auto met aisle keuze. Ik maak liever maar 1 reservering, dus dan kan ik voor de zekerheid de SUV reservering maken (als die ook aisle heeft).
Ja, dat klopt.

Het was vorig jaar december (toen ik nog van het goedkope Flying Blue tarief gebruik kon maken) de reden dat ik een midsize gehuurd had bij National omdat ik minimaal een midsize SUV mee wilde hebben. Ik kreeg uiteindelijk een mooie SUV mee uit de Executive rij op SFO. 8)

Roland
Bijlagen
GMC Acadia  - SFO dec 2021.jpg
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik zeg daar altijd bij: Er is geen zekerheid op een grotere/betere auto, wel een grote kans.
Bedenk je vooraf goed wat je zou willen. Onze situatie is vrij simpel. We zijn met 2. Houden wel van een beetje ruimte dus proberen altijd wel een mooie SUV mee te nemen en dit is tot op heden altijd wel gelukt maar we houden wel in ons achterhoofd dat als er een keer een wat anders staat, dat dit ook geen probleem voor ons is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
julieke
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2010, 20:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door julieke »

Ik krijg bij het ingeven van de codes hier vermeld , telkens de melding 'coupon id not found' , bij national.de

Of ik nu als gast of als emerald executive aanmeld, geen verschil.

Ik klik ook telkens het AMEX vakje uit...

Iemand enig idee hoe dit komt?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

En als je het nu invult bij account number?
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@coyote Dankjewel voor de duidelijke uitleg :thumbup:

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@georgesken Ik denk het want dit is hetgeen ik als antwoord kreeg via Messenger bij National.com

"When was the last time your husband renewed his driver's license? Some of the details may be out of date or inaccurate, and all of the information would need to match official records in order to sign up for the Emerald Club so we can create his profile." - DR

"Please speak with your local driver's license bureau to make sure the the license is valid and the information is accurate before creating an Emerald Club account if the license has not been updated since 1998". - DR

Frouke
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Hermanus schreef:
24 aug 2022, 19:01
Ik heb een reservering via Us-travel bij Alamo. Hierbij heb ik gekozen voor betaling achteraf om gebruik te kunnen maken van skip the counter.
De prijs bij reserveren was usd 945,00.Hier heb ik een bevestiging van gekregen. Als ik nu mijn reservering opvraag is de prijs opgelopen naar usd 1018,00! Betekent dit dat de prijs niet vaststaat bij een reservering met betaling achteraf?
Heeft iemand hier nog meer info over? Dit is niet standaard toch?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Raymon
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 jul 2017, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Raymon »

Edit, ik zie dat het om usd gaat.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

wouterjanS schreef:
01 sep 2022, 18:29
Hermanus schreef:
24 aug 2022, 19:01
Ik heb een reservering via Us-travel bij Alamo. Hierbij heb ik gekozen voor betaling achteraf om gebruik te kunnen maken van skip the counter.
De prijs bij reserveren was usd 945,00.Hier heb ik een bevestiging van gekregen. Als ik nu mijn reservering opvraag is de prijs opgelopen naar usd 1018,00! Betekent dit dat de prijs niet vaststaat bij een reservering met betaling achteraf?
Heeft iemand hier nog meer info over? Dit is niet standaard toch?
Nee, lijkt me dat de prijs die je aangaat in de overeenkomst niet mag veranderen. Ik heb het zelf ook maar even gecontroleerd, maar bij ons is deze gewoon hetzelfde gebleven.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Matala »

Wij hebben onze huurauto woensdag opgehaald en het valt ons nu op dat er dat de motorolie op 10% staat (te lezen op het dashboard). Moeten we nu actie ondernemen of kan je hier nog lang mee doorrijden? Kunnen we zelf olie verversen of moet dit via Avis gebeuren? Bedankt alvast!
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Rij lekker door met die olie. Als het oliepeil in orde is zou ik er geen aandacht aan besteden, er gebeurt helemaal niets als je de olie niet ververst.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 879
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Wij hadden dit afgelopen juni ook, maar dan in combinatie met wat 'dingetjes' met de elektrische systemen, dus wij hebben de auto omgewisseld toen we een paar dagen later in Las Vegas waren. Maar zoals hierboven ook staat: er zit olie in. Dat was ook de eerste vraag van Avis.
Als je het wilt kun je het zelf laten fixen bij een lokale kwik-fit (maar ik had dus wel even gebeld, ook vanwege die andere zaken). Of omwisselen. Of doorrijden.

Goeie reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer