Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Die verschillen komen gewoon voor. Daarom steeds vergelijken bij avis.dk, .is, .no, .be, .fr, .be, .es. En natuurlijk N744100 gebruiken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

josea schreef:
28 mei 2022, 10:44
Ik kom op Avis.dk een categorie “Nissan pathfinder” tegen, maar dat wordt een categorie “Medium” genoemd. Een Nissan pathfinder is toch een grote SUV? Of niet?
Een pathfinder is een SFAR, ofwel Standard size SUV.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

Heeft iemand de auto(Avis)al eens opgehaald bij het Clarion hotel Denver? Ik las die tip (goedkoper dan op de AirPort) hier op het forum maar dit lid heeft uiteindelijk via Hertz gehuurd. Wij moeten daar vrijdag a.s. onze minivan ophalen, was maar €1100 voor 3 weken. Maar krijgt niet zulke goede reviews. Sowieso meer slechte als goede reviews de laatste tijd hier op het forum.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

josea schreef:
28 mei 2022, 10:44
Ik kom op Avis.dk een categorie “Nissan pathfinder” tegen, maar dat wordt een categorie “Medium” genoemd. Een Nissan pathfinder is toch een grote SUV? Of niet?
De prijs is daar erg interessant, als in €2.075 op dk in vergelijking met €4.750 (exact dezelfde auto en periode) op Avis.nl. Daar snap ik echt niets van.
Een Nissan Pathfinder valt in dezelfde categorie als bijv. een Ford Explorer. Dat zijn gewoon lekker ruime 7 zitters voor ons nederlanders.

Voor Amerikanen is het wellicht een Medium SUV. Want er zijn genoeg ruimere suv’s op de markt, zoals een Ford Expedition of een Chevy Tahoe. Dat noemen ze een full size SUV.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

laanvdj schreef:
28 mei 2022, 16:16
Heeft iemand de auto(Avis)al eens opgehaald bij het Clarion hotel Denver? Ik las die tip (goedkoper dan op de AirPort) hier op het forum maar dit lid heeft uiteindelijk via Hertz gehuurd. Wij moeten daar vrijdag a.s. onze minivan ophalen, was maar €1100 voor 3 weken. Maar krijgt niet zulke goede reviews. Sowieso meer slechte als goede reviews de laatste tijd hier op het forum.
Dat lid was ik zeker :lol:

Toevallig zat ons hotel daar tegenover ( Radison ) Ik heb toen nog even vluchtig op het parkeerterrein gekeken en het zag er allemaal netjes uit hoor. de beoordelingen waren volgens mij wel goed daar. Je hebt altijd een paar uitschieters die negatief zijn( veel geboekt via Expedia en Priceline) maar als het veel geld scheelt zou ik het zeker doen. Voor ons scheelde het uiteindelijk, minus de kosten voor een taxi, iets van 70 usd en dat vind ik niet de moeite.
Trouwens, de beoordelingen voor Hertz in Denver zijn ook niet best maar wij hadden een prima ervaring. Genoeg keuze en mooie auto's
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2021, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DreCubeUSA »

dejong89 schreef:
30 mei 2022, 03:32
laanvdj schreef:
28 mei 2022, 16:16
Heeft iemand de auto(Avis)al eens opgehaald bij het Clarion hotel Denver? Ik las die tip (goedkoper dan op de AirPort) hier op het forum maar dit lid heeft uiteindelijk via Hertz gehuurd. Wij moeten daar vrijdag a.s. onze minivan ophalen, was maar €1100 voor 3 weken. Maar krijgt niet zulke goede reviews. Sowieso meer slechte als goede reviews de laatste tijd hier op het forum.
Dat lid was ik zeker :lol:

Toevallig zat ons hotel daar tegenover ( Radison ) Ik heb toen nog even vluchtig op het parkeerterrein gekeken en het zag er allemaal netjes uit hoor. de beoordelingen waren volgens mij wel goed daar. Je hebt altijd een paar uitschieters die negatief zijn( veel geboekt via Expedia en Priceline) maar als het veel geld scheelt zou ik het zeker doen. Voor ons scheelde het uiteindelijk, minus de kosten voor een taxi, iets van 70 usd en dat vind ik niet de moeite.
Trouwens, de beoordelingen voor Hertz in Denver zijn ook niet best maar wij hadden een prima ervaring. Genoeg keuze en mooie auto's
Leuk om te lezen, ik heb ook bij Avis gehuurd, pick up Clarion Hotel Denver. En zal ook overnachten in het hotel tegenover :wink:
Ook fijn om te horen dat het er verder netjes uit zag dan. Ik kwam echt op absurde bedragen (2000€ plus) bij pick up Denver Airport, heb nu een rate wat daar ver onder zit, ook als ik 70usd taxi kosten erbij op tel.
Rijdt Uber in Denver trouwens?
Gebruikersavatar
Robisjo
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 19:37
Aantal x V.S. bezocht: 37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robisjo »

Omdat wij nu voor het eerst gebruik gaan maken van Hertz heb ik een vraag mbt de verzekeringen.

Van te voren kreeg ik automatisch de optie "Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering " en voor de rest geen opties.
Na de boeking kreeg ik ineens ook de optie om de optie "Aansprakelijkheidsbescherming tegen claims van derden." extra bij te boeken.

Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee en heb ik de laatste daadwerkelijk nodig?

Ik hoor graag van jullie.....

Alvast bedankt.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

@Robisjo
Wij als Nederlanders hebben 2 soorten toeslagen genaamd "LDW" en "LIS" nodig. Als je die niet hebt en er gebeurt iets met je voertuig dan kunnen de kosten voor eigen risico en aansprakelijkheid aardig in de papieren lopen.

Als je de site op engels zet en een reservering start dan zouden dit de juiste parameters moeten zijn:

Afbeelding
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@DreCubeUSA Volgens mij wel. Lyft heb ik volgens mij ook gezien.
Het Radison is ons prima bevallen. Niet extreem luxe maar gewoon prima. Lekker dichtbij het centrum ook.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
PLion
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2022, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 75

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PLion »

Is het mogelijk om je Hertz lidmaatschapsnummer in je boeking te laten vermelden als je de 510K hebt gebruikt bij de boeking ?
Ik wil Hertz NL bellen en vragen of ze het willen toevoegen aan mijn boeking, maar weet niet of dat kan/lukt.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ronenivonne »

Weet iemand of de extra bestuurder mee verzekerd is zonder extra kosten bij HERTZ. Het gaat om mijn vrouw als extra berstuurder.

En hebben hun standaard de optie om de balie over te slaan? Ik dacht van wel als GOLD member toch? We landen op Miami
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Kijk even in het Ervaringen met Hertz Ultimate Choice topic, daar zijn beide vragen al vaak gesteld en beantwoord ;)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

@DreCubeUSA we hebben vandaag de auto opgehaald bij het Clarion hotel. Alles prima verlopen, een nieuwe Chrysler Pacifica met alle optie, 900 Miles op de km teller. De Avis agent was in eerste instantie erg chagrijnig, mijn man had alleen het rijbewijs en niet zijn paspoort bij zich. Maar gelukkig nog een kopie opgeslagen , dus dat was oké. Hij draaide snel bij, heeft ons (zover als we konden checken) geen extra verzekeringen enz aangesmeerd. So far so good🤞🏻
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Afgelopen maandag mijn, via Avis.is, gereserveerde auto opgehaald op LV airport. Kregen een aantal opties: MazdaCX5 / Ford Edge / Toyota 4Runner...we gingen naar het vak van de Toyota...zat er al iemand in en die zag er al wat ouder uit. Dus weer terug naar de preferred balie en gevraagd voor een andere en toen kregen we als optie een Chevrolet Equinox, deze genomen. Hier 2 dagen in rondgereden door Vegas. Maar voor vertrek uit Las Vegas voor onze route toch nog even langs Avis en daar om nog een upgrade gevraagd, toen hadden ze uiteindelijk een Chevrolet Traverse voor ons...helemaal blij mee: 3e rij stoelen neergeklapt en we hebben een zee van ruimte :thumbup:
aa.jpg
aa.jpg (151.03 KiB) 1127 keer bekeken
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ik vind het vervelend om te vragen, maar ik kan het topic m.b.t status matchen niet meer vinden. Dit was een topic waarbij in het 1e bericht een mooie uitleg stond om je status overal te matchen. Heb het voor afgelopen vakantie niet gedaan, maar we willen snel weer terug dus dan gaan we hier toch even tijd in steken.

Maar op een of andere manier lukt het me niet om dit bericht boven water te krijgen, niet via de zoekfunctie en ook niet via Google. Weet iemand waar deze staat?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »


Sorry ik was niet duidelijk. Bedoelde van de autohuur
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door georgesken »

Daar bestaat geen specifiek topic van. Het zit wat verborgen in allerlei topics (autohuur, statusmatch hotels,…)
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

georgesken schreef:
05 jun 2022, 15:39
Daar bestaat geen specifiek topic van. Het zit wat verborgen in allerlei topics (autohuur, statusmatch hotels,…)
Bedankt voor je reactie!

Ik dacht echt dat ik in een openingspost een hele handleiding zag hoe dit te doen, maar misschien heb ik dit dan ergens anders gezien.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

Bedoelde je niet het begin van het topic van National: https://forum.allesamerika.com/viewtop ... 30&t=61731 ?
Een van de eerste stappen is toch vaak om bij National status te krijgen?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer