Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Geen ervaring mee, vermijd ik.
Mocht je daar gaan huren, denk aan hun dure tol policy, beste optie is om dan zelf voor een transponder of visitor toll pass (dat kan vanuit Orlando) te zorgen. Zie het Florida topic viewtopic.php?f=11&t=77864
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Ik twijfel omdat ik voorheen altijd huurde bij National of Alamo maar
het verschil is al snel € 400-500,- ben in het bezit van een tranponder
en zou via de link skip de couter kunnen doen.
Ik lees dan ook weer dat de (oudere) auto`s bij Thrifty en Dollar tercht komen.

Voorlopig nog vrij te annuleren ik blijf nog wel even neuzen.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobe Bryant »

Ik overweeg om een dash cam te installeren in mijn auto in Nederland.

Zijn er Amerikagangers die een dash cam meenemen en in de huurauto plaatsen?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Seyst »

Ik heb momenteel een boeking bij Avis voor een Full-Size SUV van Denver Int. Airport naar Salt Lake City Int. Airport over een paar weken, en de prijs bedraagt ongeveer € 1.621,-. Vandaag kwam ik erachter dat ik via de website van KLM een auto kan huren (via Dollar of Thrifty) voor € 1.150,- (grote SUV). Ik heb echter nog nooit eerder een auto gehuurd via de website van KLM of bij Dollar/Thrifty. Zou iemand hier ervaring mee kunnen delen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Kobe Bryant schreef:
26 mei 2023, 11:10
Ik overweeg om een dash cam te installeren in mijn auto in Nederland.

Zijn er Amerikagangers die een dash cam meenemen en in de huurauto plaatsen?
Altijd, kijk wel even naar de regels van de staat waarin je reist. Hier staat een overzicht https://www.blackboxmycar.com/pages/are ... y-us-state
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Kobe Bryant schreef:
26 mei 2023, 11:10
Ik overweeg om een dash cam te installeren in mijn auto in Nederland.

Zijn er Amerikagangers die een dash cam meenemen en in de huurauto plaatsen?

Yup, ik neem hem hem mee en heb hem nog niet nodig gehad :).
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobe Bryant »

Hebben jullie ook tips voor modellen en tips waar hem te plaatsen?
Ik weet niet beter dan dat de meeste modellen in Nederland aan de achteruitkijkspiegel worden opgehangen, maar lees op de link die hierboven staat ook instructies over het plaatsen van de dash cam op het dashboard (Illinois bijv.) ?

Ik ga naar Illinois, Missouri, Tennessee, Kentucky en Indiana.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

De mijne hang ik altijd rechts naast de binnenspiegel, ook afgelopen zomer in TN. Zou me er niet te druk in maken.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Ik koop gewoon een setje 3m dubbelzijdige stickers voor dashcam's en probeer deze in mijn auto hier voorzichtig eraf te halen met wat hitte en plak er een iets overheen, dit gaat tot nu goed met herplakken.
In Amerika gebruik ik een verse sticker en plak de dashcam gewoon rondom mijn binnenspiegel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb er een met een zuignap, geen lijmresten ;)
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Prijzen van avis lijken een stuk gedaald voor komende zomer (althans toch voor Orlando). Mogelijks de moeite waard om even te checken. (met code N744100 kreeg ik tot hiertoe de beste prijs).
Lijkt wat algemene trend want Alamo is ook gedaald via ustravel. Tijd dus eens om m'n boekingen te herbekijken.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HildeV »

Wij zijn van plan om volgend jaar in juni naar Alaska te gaan maar hebben zowel de Denali Highway als de Mc Carthy Road op de planning staan. Ik heb daarstraks al wat rondgekeken maar zelfs als je een 4x4 huurt (een Jeep Wrangler lijkt me wel handig) zijn er niet veel verhuurbedrijven die dit zonder toeslag toelaten. Is er iemand hier die al dezelfde wegen heeft gedaan en zo ja, bij welke verhuurder heb je dan de wagen gehuurd? Het oorspronkelijke idee was trouwens gewoon het vliegtuig naar Mc Carthy te nemen maar we hebben een overnachting in de Silver Creek Salmon lodge toegevoegd aan het programma (ook met bushplane) dus dat wordt net iets teveel van het goede dan ;)
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Oranjeboom »

Wij hebben in 2009 beide wegen gereden met 4x4 en zonder dit specifiek op te geven. In Alaska zijn zoveel gravelroads en toen was vooral de hele noordelijke een no go bij verhuurders. Of een toeslag te betalen. Op dat moment was vooral schade aan de banden een probleem. De wegen waren verder met rustig rijden goed begaanbaar. Op beiden een keer een lekke band. Dus zorg dat je rustig rijdt, weet waar de krik is (konden wij niet vinden bleek onder de achterstoel) en hoe je een band weet te vervangen. Wij hadden geluk en kregen hulp van vriendelijke mensen. De route was heel moo.
wluijten
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2023, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wluijten »

Seyst schreef:
26 mei 2023, 16:48
Ik heb momenteel een boeking bij Avis voor een Full-Size SUV van Denver Int. Airport naar Salt Lake City Int. Airport over een paar weken, en de prijs bedraagt ongeveer € 1.621,-. Vandaag kwam ik erachter dat ik via de website van KLM een auto kan huren (via Dollar of Thrifty) voor € 1.150,- (grote SUV). Ik heb echter nog nooit eerder een auto gehuurd via de website van KLM of bij Dollar/Thrifty. Zou iemand hier ervaring mee kunnen delen?
Ik zie dat deze ook via Autoeurope een stuk goedkoper zijn. 290 euro voor 10 dagen (Tampa in juli) :clap:
Iemand ervaring met Thrifty? Hoe werkt dan dan met de toll?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@wluijten die vraag werd 25 mei al gesteld in dit topic, zie antwoord viewtopic.php?p=1310740#p1310740
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HildeV »

Oranjeboom schreef:
29 mei 2023, 15:53
Wij hebben in 2009 beide wegen gereden met 4x4 en zonder dit specifiek op te geven. In Alaska zijn zoveel gravelroads en toen was vooral de hele noordelijke een no go bij verhuurders. Of een toeslag te betalen. Op dat moment was vooral schade aan de banden een probleem. De wegen waren verder met rustig rijden goed begaanbaar. Op beiden een keer een lekke band. Dus zorg dat je rustig rijdt, weet waar de krik is (konden wij niet vinden bleek onder de achterstoel) en hoe je een band weet te vervangen. Wij hadden geluk en kregen hulp van vriendelijke mensen. De route was heel moo.
Toen hadden ze waarschijnlijk nog geen gps tracker zoals nu. Dus dat niet opgeven is geen optie vrees ik. De boete achteraf gaat een pak groter zijn dan de fee. 4x4 Alaska heeft geen restricties maar geen optie met daktent (wat gezien het feit dat je dan ineens ook je overnachtingsplek hebt zonder een tent en bijhorend gerief mee te moeten nemen van thuis best handig is) en is toch wel stevig qua prijs dus gaan we zien wat het goedkoopste uitkomt: een Wrangler via hen of een optie met daktent met een toeslag. Tenzij iemand nog andere opties moest hebben.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

deebee7 schreef:
27 mei 2023, 18:50
Prijzen van avis lijken een stuk gedaald voor komende zomer (althans toch voor Orlando). Mogelijks de moeite waard om even te checken. (met code N744100 kreeg ik tot hiertoe de beste prijs).
Lijkt wat algemene trend want Alamo is ook gedaald via ustravel. Tijd dus eens om m'n boekingen te herbekijken.
Fijn, onze reservering voor een Standard SUV zomaar ineens weer € 248 ($264) goedkoper :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Seyst schreef:
26 mei 2023, 16:48
Ik heb momenteel een boeking bij Avis voor een Full-Size SUV van Denver Int. Airport naar Salt Lake City Int. Airport over een paar weken, en de prijs bedraagt ongeveer € 1.621,-. Vandaag kwam ik erachter dat ik via de website van KLM een auto kan huren (via Dollar of Thrifty) voor € 1.150,- (grote SUV). Ik heb echter nog nooit eerder een auto gehuurd via de website van KLM of bij Dollar/Thrifty. Zou iemand hier ervaring mee kunnen delen?
Wij hebben hier geen ervaring mee. Maar gezien het prijsverschil zou ik even goed kijken of alle verzekeringen er wel bij zitten?
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2021, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door DreCubeUSA »

Wellicht nog tips voor onderstaande huur?

Ophalen Boston (BOS) 24 aug
Inleveren Charlotte (CLT) 8 sep

Boeking staan bij Hertz met President lidmaatschap en dus Gold service op $1151 (met de 51k code), Full size (large sedan)
Ik vind nergens een lagere prijs, Avis niet met code N744100, of Enterprise, of Sixt of sunny cars of, USA reisen.

Als de prijs $1151 is, dan is het zo, maar het is gewoon erg veel geld.
Ik ken Hertz meerdere auto's gehuurd en de ultimate choice service is relaxed.
Overigens kon ik mijn punten niet inzetten voor deze huur.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Pffff ... Ik herken het hoor. De prijzen voor deze zomer zijn echt gigantisch hoog, helemaal als je nu gaat boeken. Ik denk dat ze flink tekort hebben (ofwel, veel vraag hebben) waardoor de prijzen echt hoog zijn in de zomer. De kans dat er in de PC aisle iets heel moois staat, lijkt me dan ook uitermate klein. Wij hebben ook maar voor de zekerheid een backup boeking gemaakt voor de auto die we willen (minimaal Fullsize SUV), maar dat is helemaal de hoofdprijs. Het is niet anders ... Ik hoop dat er iets leuks staat in de PC aisle !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer