Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Reny schreef:
23 okt 2022, 09:40
Goedemorgen allemaal,

Als er gesproken wordt over het "wonderschone Hertz" topic wordt dan "Ervaringen met Hertz Ultimate Choice" bedoelt?

Fijne zondag
Reny
Als niet al je vragen in het topic beantwoord worden , zorgt het er wel voor dat je overgebleven vragen heel specifiek kunt stellen .
Lees maar ;

viewtopic.php?f=30&t=71561&hilit=hertz

Fijne dag.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

bedeve schreef:
23 okt 2022, 11:57
Als niet al je vragen in het topic beantwoord worden , zorgt het er wel voor dat je overgebleven vragen heel specifiek kunt stellen .
Thanks !!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

lynn schreef:
23 okt 2022, 10:57
Goedenmorgen,

Geen domme vraag hoor. Wij hebben zelf net besloten om in januari weer naar de states te gaan. Ik heb de vorige keren via rentalcars geboekt en ga dat nu weer doen. Snap helemaal niets van al die codes :shock:
En daar laat je , over het algemeen, veel geld liggen. Er zijn hier inmiddels topics over Avis, Hertz en National en stuk voor stuk loont het alleen al de moeite om de openingspost door te lezen. Om je alleen te focussen op een aanbieder is gewoon niet slim.
De codes ( CDP ) geven je (soms) een veel beter tarief dan waar dan ook en als je de juiste gebruikt heb je geen enkele zorgen over verzekeringen.

Voorbeeld: Vrienden van ons gingen 4 weken naar Seattle. Hadden voor 2800 euro een huurauto geboekt. Want ja, we hebben toch een auto nodig. Nota bene een midsize........... :geek:
Na de nodige tips en trics te hebben doorgegeven hebben ze 1800 euro bespaard en konden ze een videograaf inhuren op hun bruiloft.

Mooi he!

Nog een voorbeeld

Wij gaan in februari naar Costa Rica. Elke blog die je leest zegt hetzelfde: Boek bij Sunnycars want '' Alles is inclusief en je zit safe ''
Sunnycars: 1300 euro voor een compact.
Na wat rondsnuffelen kwamen we via vacation at sea bij Sixt uit. 760 euro voor dezelfde periode. Alles inclusief en 0 euro eigen risico

Koste me nog geen 20 minuten speuren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

dejong89 schreef:
23 okt 2022, 23:40
Er zijn hier inmiddels topics over Avis, Hertz en National en stuk voor stuk loont het alleen al de moeite om de openingspost door te lezen. Om je alleen te focussen op een aanbieder is gewoon niet slim.
De codes ( CDP ) geven je (soms) een veel beter tarief dan waar dan ook en als je de juiste gebruikt heb je geen enkele zorgen over verzekeringen.
Ik ga het allemaal eens goed doorlezen. Omdat ik nog niet weet of het verlof wordt goedgekeurd kan ik (helaas?) nog niet boeken maar dan ben ik in ieder geval voorbereid!

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Het is bijna altijd annuleerbaar, dus je kunt gerust alvast boeken als er wat voor je bij zit. En tussentijds blijven kijken en indien gunstig opnieuw boeken.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

Ik ben wat aan het kijken wat ik tegen kom op de diverse website.

Heb vandaag een National Emerald account aangevraagd en ontvangen.
Wat me verbaast is dat ik mét mijn Emerald account bijna 1000 euro duurder uit zou zijn dan zonder Emerald account? Zelfde datum, zelfde pickup and return locations, zelfde auto…...

Ik heb de Fuel Service option toegevoegd én de SLP (omdat die er niet bij zitten bij de standaard boeking zonder account) en nog ben ik 1000 euro duurder uit!
Heeft iemand dit ooit gezien? Ik ga dit uiteraard niet boeken. Het skip the corner stukje is me uiteraard geen 1000 euro waard 😊

Bovenste deel van onderstaande print is zonder in te loggen, onderste deel is mét inlog.

Reny

PS: ben pas begonnen met uitzoeken dus heb een standaard boeking zonder eventuele kortingcodes "gemaakt"
PS 2: huren in Denver op 15.9.23 en inleveren in Las Vegas op 5.5. prijs is inclusief 400 euro drop-off kosten
Bijlagen
Zonder National Emerald account.png
image.png
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Er is ook een National Emerald topic:
viewtopic.php?f=30&t=61731
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Reny schreef:
23 okt 2022, 09:40
Sorry, wellicht een domme vraag en ik ga écht wel het hele topic doorlezen (en proberen te begrijpen) maar ik ben het pad even kwijt............
Kijk, een oud gediende van het forum. :thumbup:

Een tip die ik jou en iedereen die zich wil verdiepen in de autohuur kan geven, blijf de topics over autohuur een tijdje volgen. Kijk wat er gevraagd en geantwoord wordt. In het begin lijkt het abracadabra maar door de topics actief te volgen word je vanzelf wijzer. :D Uiteraard kan het geen kwaad de topics eens helemaal/gedeeltelijk door te spitten.

Voor de meesten duurt het nog lang voor zij op vakantie gaan dus alle tijd om autohuur te regelen. Door nu al actief de autohuurtopics te volgen (mee te doen) wordt het vanzelf duidelijk.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

Hi Roland,

Ik ben er weer :)
Ja, dat dagelijks lezen ben ik nu aan het doen.
Ik was in 2019 al geschrokken van de autoprijzen maar toen huurden we in Calgary (om naar Glacier NP te rijden) maar nu lijkt het bijna "niet te doen".

Ik heb in ieder geval genoeg te lezen en uit te zoeken in de komende weken.

Fijne dag en groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

@Reny

Inderdaad best bizar, had een reservering gemaakt 2/3 maanden terug voor 1300 dollar als executive elite, vandaag is het 2600 dollar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Check ook eens Expedia.IE (Dus Ierland)
Log in met je account. Scheelt soms aanzienlijk veel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door nwolf »

nog vouchers/codes die nu extra goed opleveren?

Ervaring met Avis de laatste keer (.DK) is prima verlopen en met de BA code nu voor 10 dagen op rond de 300,- voor een auto.
Niet zo scherp als een jaar geleden maar toch.

O ja, idee is om in Mei weer naar Orlando te gaan met zijn tweeën (mijn zoon en ik), nu Disney + de kust ipv Universal.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

Ik vraag mij af hoe het komt dat ik als 'gast' bij National.de op een prijs kom van 2600 euro voor een huurauto en als lid van hun Emerald Club op een prijs van 8000 euro voor dezelfde auto/zelfde periode...? Ik heb mij volledig opgewerkt met de statusmatchen en het gehele stappenplan, maar hoe hoger qua status ik kom, hoe duurder de huurprijzen... :geek: :shock: :blink: Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Is bij de andere bekende verhuurmaatschappijen niet anders. Snap er níks van... Ik zoek een betaalbare auto (Minivan) voor de periode van 12/7 tem 05/08/ 2023 Denver -> Los Angeles. Heb nu een Minivan alvast geboekt voor zo'n 2600 euro in totaal bij National.de

Alvast bedankt,

Frouke
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

Hi Froukje,

ik vind het ook heel lastig, ben nog bezig met alle statussen te (laten) matchen maar heb ook nog niet écht door hoe het precies werkt.
Dit heb ik gevonden op één van de pagina;s

De truuk bij hertz is dat je twee browser vensters opent. Je moet niet inloggen als member!

Eentje op hertz (afhankelijk waar je de goedkoopste huur vindt .co.uk .de .es .ie .nl .be .de etc) en de tweede op dezelfde pagina als de eerste.
Je boekt als gast met code CDP 633306 en PC code 204866 (of 192021) EDIT: Deze codes zijn wellicht niet meer interessant of beschikbaar.
Message from moderator
Opgepast met gebruiken van CDP codes die enkel bedoeld zijn voor werknemers of leden van een bep. bedrijf of vereniging. Verzekeringstechnisch kun je dan mogelijks in de problemen komen.
Als je deze auto hebt geselecteerd klik je door tot het overzicht waar je je naam etc in moet voeren (je bent immers nog steeds niet ingelogd).

Vervolgens ga je naar het tweede venster waar je dezelfde hertz site hebt staan. Dus als je in het eerste venster hertz.co.uk open hebt staan doe je dat ook in het tweede venster.
In dit tweede venster log je in met je hertz login gegevens.
Als je bent ingelogd ga je naar het eerste venster en druk je op de “verversen” of “refresh” knop in de balk van je browser.

Voila je bent nu ook ingelogd op het eerste venster, de prijs blijft staan en je kunt je boeking verder afmaken!


Voordat dadelijk iemand weer pinnig reageert..............dit geldt voor Hertz, weet nog niet of voor National dezelfde truc moet worden toegepast.
Wellicht dat iemand anders dat wel weet.

Succes !
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@Reny Hoi Reny, dit ga ik om te beginnen al eens proberen sé ;-) Echt handig zal ik nooit worden in zulke zaken, maar ik hoop toch op zijn minst een iéts goedkopere prijs te vinden voor onze periode. Dankjewel alvast voor je reactie :thumbup:
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Saskia45 »

hallo allemaal,

zojuist een Emerald club account aangemaakt zoals op de beginpagina beschreven.
Maar nog wel een vraag over het profiel voor Canada.
In het profiel heb ik (achteraf) bij USA aangevinkt LDW en SLP ; bij Canada kan ik alleen LDW kiezen.
Hoe zit het daar dan met verzekeringen?

Het duizelt me een beetje....

Bij een (proef)reservering (ingelogd) op Nationalcar.com en Nationalcar.de kan ik die SLP niet extra kiezen, terwijl de LDW uit het profiel automatisch wordt overgenomen.

Als gast krijg ik op Nationalcar.de 'Ldw Mit Selbstbeteiligung (dno)' automatisch toegevoegd. In de kleine lettertjes staat echter "LOSS DAMAGE WAIVER (“LDW”) IS NOT INSURANCE. THE PURCHASE OF LDW IS OPTIONAL AND NOT REQUIRED IN ORDER TO RENT A VEHICLE."
Welke verzekering zit er dan wel bij?

Ik heb het gevoel dat we in Canada dan niet voldoende verzekerd zijn met alleen LDW. Klopt dat?
En zo ja, heeft iemand een tip hoe dat op te lossen?
Of beter toch via die partner-link bij sunnycars boeken? Daar zit wel alles in (vergelijkbaar aan USA) zover ik kan zien.

Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

dejong89 schreef:
03 nov 2022, 14:03
Check ook eens Expedia.IE (Dus Ierland)
Log in met je account. Scheelt soms aanzienlijk veel.
Heb dit ook al geprobeerd maar kom niet goedkoper uit.
Bij Hertz met code 51k kom ik van 5/6 tot 21/6 ophalen Orlando,inleveren Las Vegas aan 1697 small SUV.Denk niet goedkoper te vinden.Wat ik wel raar vind is dat vermeld word dat wanneer ik een andere credit card gebruik dan bij mijn registratie ik geen Gold meer heb.Ik heb echter nu een nieuwe c.c.daar oude vervallen was.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@marcel5050 Ik ben "as we speak" onze nieuwe cc aan het aanpassen in mijn accounts bij de diverse autobedrijven!

Misschien kun je dat doen voordat je boekt?

Succes
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Inderdaad had er nog niet aan gedacht bedankt Reny.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Marcel5050 schreef:
10 nov 2022, 18:37
Bij Hertz met code 51k kom ik van 5/6 tot 21/6 ophalen Orlando,inleveren Las Vegas aan 1697 small SUV.Denk niet goedkoper te vinden.
Je kunt bij Hertz met Gold uitzoeken uit de rij @Marcel5050 en daarvoor boek je klasse C. Dat zal wel goedkoper zijn. Een small SUV ga je wel in de rij vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer