Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

Terpies schreef:
15 jan 2022, 17:09
paul-s83 schreef:
15 jan 2022, 08:31
En vervolgens vragen wij ons af waarom die prijzen toch zo stijgen. Dat vind ik niet gek als we met zijn allen op deze manier de vraag kunstmatig hoog houden.
Denk je echt? Jij hebt er vast veel last van gehad die ene keer dat je in de US was, of viel het mee? :blink:
Dat viel die ene keer wel mee ja :). En nee, ik ben ook geen toiletpapier gaan hamsteren aan het begin van de pandemie. Deze valt wel een beetje in dezelfde categorie hoor.

Aan de andere kant werken de maatschappijen dit soort gedrag ook zelf in de hand natuurlijk. Het is natuurlijk vreemd dat de tarieven zonder code zomaarr 3x zo hoog zijn.Dus dan snap ik wel dat de gemiddelde toerist wellicht op een creatieve manier zo goedkoop mogelijk aan de gewenste huurauto wilt komen.

Desalniettemin vind ik het top dat een aantal forumleden hier, ondanks het gezeur en 13 in een dozijn vragen, toch elke keer weer iedereen op weg helpt met het vinden van de beste deal. :thumbup:
Klaasvaker
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

Terpies schreef:
15 jan 2022, 17:20
Welk antwoord wil je op de (volgens jou) taboe vragen? Of je een code kunt gebruiken?

Het antwoord: waarom niet? Als jij beren op de weg ziet moet je het niet doen. Jouw keus.

Ik neem aan dat je inmiddels minstens Five Star status hebt bij Hertz? Je hebt nu pas gold status? Heb je nog geen Status match gedaan vanaf National Emerald Club Executive level? (ook daar lid geworden? Status upgrade gedaan?).

Je hoeft negens een handtekening te zetten en betalen gaat automatisch van je creditcard als je je auto weer inlevert.
Je hoeft niet langs enige balie. Als je aankomt in het rental center loop je naar de auto van je keus in de rij die je hebt geboekt,
De sleutels liggen in de auto.
Vervolgens laad je mensen en bagage in en rij je naar de exit booth.
Daar geef je je rijbewijs af van de mensen (boven de 21 jaar) die je eventueel wilt laten rijden plus je credit Card die je gebruikt hebt bij de reservering.
Hee slagboom gaat open en je kunt op pad als je rijbewijzen en cc weer het teruggekregen.

Waarom heb je een large luxury sedan hebt geboekt? Is dat de klasse die je wilt rijden? Weet je nu al zeker dat er straks niets in de rij staat wat je leuk vindt om te rijden? Of heb je ook al een groep c ICAR boeking?
Dankjewel voor je uitvoerige reactie, ik waardeer het echt. Je beschrijving maakt me in ieder geval duidelijk hoe het werkt met ophalen. Het is geen angst maar onzekerheid, als iets te mooi is om waar te zijn dan is het vaak ook zo. Ik begrijp best dat jij en anderen hier doodmoe worden van alsmaar dezelfde vragen maar daar is een forum toch ook voor? Ik heb hier nergens gelezen pdc:xxxxx is voor dit, dat of algemeen en wordt al jaren probleemloos gebruikt. Het is alleen maar, heb je pdc xxxxx geprobeerd? Als totale buitenstaander in dit code spel komt het gewoon vreemd over. Ik organiseer al 25 jaar al mijn vakanties helemaal zelf, ben op de meeste werelddelen wel geweest maar in Noord-Amerika ooit alleen in Canada, ik heb daar gewoon nul ervaring. Maar wel interesse! :wink:

En ja, ik vroeg eerder, kan ik die code 510000 gewoon gebruiken etc (12-01 09:53). Ik kreeg daar geen reactie op. Zoals ik daar al schreef staat op de Franse website letterlijk dat je moet aantonen die pdc code te mogen gebruiken.
Inmiddels begrijp ik het antwoord, correct me if i’m wrong, iedereen gebruikt die code maar en niemand weet er echt het fijne van… Wie het niet aandurft moet het niet doen zeg maar.

Het type auto heb ik ook uit die onzekerheid geboekt. Ik krijg geen executive status bij National, er staat dat ik 12 keer moet huren daarvoor. Ik heb gezocht op internet hoe ik die status kan krijgen maar zie alleen de amex optie. Dus ik ben lid van de Emerald club maar heb geen status en ben gewoon gold bij Hertz. Dus graag de tip hoe ik die upgrade dan zou kunnen doen. Alvast bedankt!

Tot slot: ik ben “expert” op een ander forum, totaal ander onderwerp. Ik word daar ook moe van mensen die naar dezelfde weg vragen en niet in een faq kijken of even zoeken. Reageer ik ook niet op. Maar iemand die zich duidelijk verdiept maar het door zijn onbekendheid met het onderwerp iets wil weten verdient het altijd om een serieuze reactie te krijgen. Zoals ik daar al vaker tegen mijn mede oudgedienden en mods zeg: daar is het forum voor anders bloedt het dood en zijn we met een clubje “experts” onder elkaar.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Klaasvaker probeer even deze link te gebruiken om je status via national op EC Executive te zetten.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

Daarna kun je status matchen met Hertz Five Star. :thumbup:
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ik zit toch nog even bij Trip.com te kijken, qua verzekeringen wijken de namen iets af van wat er normaal aangeraden wordt. Deze verzekeringen zitten er bij:

- Theft Protection
- Collision damage waiver
- Third Party Liability

Nu lijkt me dit voldoende, maar ik zie nergens de bedragen tot waar je gedekt bent. Ik las op internet dat dit bij de Third Party verzekering vaak het minimum is wat in de staat verplicht is en je de rest nog moet bijbetalen.

De uiteindelijke reservering is bij Avis. Iemand die weet of we echt alles gedekt hebben? De 2e bestuurder was gratis als je partners bent had ik gelezen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Waar komt de noodzaak vandaan om via een schimmige broker met onduidelijke voorwaarden te boeken? Waarom niet gelijk via Avis boeken?
Je vraag kun je misschien beter via trip.com stellen. :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ho Ho Ho @Terpies ,

Een paar dagen geleden wilde je nog affiliate worden van dat schimmige bedrijf..,.
En nu biedt iemand zich aan om klant bij je te worden en trek jij je terug.
Tis dan wel zaterdagavond maar er is wel geld te verdienen !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Klaasvaker
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2021, 10:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Klaasvaker »

Terpies schreef:
15 jan 2022, 19:41
@Klaasvaker probeer even deze link te gebruiken om je status via national op EC Executive te zetten.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

Daarna kun je status matchen met Hertz Five Star. :thumbup:
Ontzettend bedankt! Ik had dezelfde link eerst ook gevonden en kreeg steeds de melding dat hij verlopen was. Cookies, anonieme browser en plots zag ik dat hij voor de “verlopen” melding eerst een button liet zien met “enroll”, enkele pogingen verder precies de muis gesitueerd en voilà…
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik ga meteen de status match aanvragen. Dankjewel!
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Terpies schreef:
15 jan 2022, 19:56
Waar komt de noodzaak vandaan om via een schimmige broker met onduidelijke voorwaarden te boeken? Waarom niet gelijk via Avis boeken?
Je vraag kun je misschien beter via trip.com stellen. :thumbup:
Ik wist niet dat dit een schimmige partij was, hoe kom je hierbij? Ik heb de vraag al gesteld en kreeg de verzekeringen die ik hierboven vermeld als antwoord. Had gehoopt dat hier mensen er meer vanaf wisten.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mtl »

Google maar eens op trip.com. De meningen over hun zijn nogal verdeeld.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

mtl schreef:
16 jan 2022, 09:18
Google maar eens op trip.com. De meningen over hun zijn nogal verdeeld.
Ja dit zag ik ook, maar ik zie bij heel veel verhuurmaatschappijen een super lage score staan. Maar zal eens de reviews gaan lezen. Anders toch maar een nieuwe vastleggen, deze was gunstig geprijsd
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Wat is gunstig geprijsd? Welke locatie? Welk type auto? Welke prijs heb je gevonden? Welke annuleringsvoorwaarden? Vooruit betalen?

Gunstig geprijsd is een perceptie geen feit als je niet vergelijkt. :thumbup:
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PieterSilke »

Ter info,

Zopas onze boeking voor de vierde maal herboekt via UsCarhire.
Boeking voor 3 weken in april bij Dollar, LAX naar San Francisco stad. Terug dikke 100 dollar gezakt.

Kan handig zijn voor anderen.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door inqubus »

ja ik ga nog effe deze en misschien volgende maand afwachten met deze prijzen.
en anders zullen het misschien idd 2 auto's huren worden wat dan goedkoper uitkomt
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Terpies schreef:
16 jan 2022, 11:32
Wat is gunstig geprijsd? Welke locatie? Welk type auto? Welke prijs heb je gevonden? Welke annuleringsvoorwaarden? Vooruit betalen?

Gunstig geprijsd is een perceptie geen feit als je niet vergelijkt. :thumbup:
20 mei om 09:00 ophalen in stad Miami (niet Airport, we zijn al aantal dagen in Miami en halen hem op als we gaan rondrijden), 2 juni inleveren rond 17:00 op Orlando AirPort. Gratis annuleren tot 48 uur van te voren, wel vooruit betalen.

Kwam neer op zo n 670 euro voor een intermediate
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Intermediate sedan? Intermediate SUV?

Via welke verhuurder krijg je de auto?? Trip.com is niet de verhuur maatschappij.
Edit: ik zie nu dat het Avis is. Was het niet goedkoper en makkelijker via Avis direct? Met status. Zodat je ook nog keus en/of upgrade hebt?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@marcie216 @Terpies Dank voor het vermelden van de IJslandse Avis! Ik vind hier nu met afstand de laagste tarieven die ik kan vinden voor onze reis. Zojuist vastgelegd: 27 dagen midsize SUV van Phoenix naar San Diego in maart/april, inclusief one-way-fee en alle benodigde verzekeringen, achteraf betalen. Prijs: $1094. Geboekt via avis.is i.c.m. de AWD van Flying Blue (Ivory): F982700. Kan nog marginaal goedkoper met AWD D486602, maar aangezien ik niet kan achterhalen waar die AWD vandaan komt maar voor de AWD van Flying Blue gekozen.

TIp: de IJslandse website van Avis kun je ook in het Engels gebruiken door rechtsboven de taal te wisselen.

Hoe dan ook, nu voor ongeveer $40/dag een midsize SUV. Of eigenlijk $36/dag, plus eenmalig $116 one way fee. Erg blij mee!

Ik heb Avis Preferred Plus, misschien levert dat nog wat op in de zin van een leuke upgrade. We gaan het zien.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Galapogos de herkomst /status van AWD D486602 is niet zo moeilijk te achterhalen. Hier in het verleden veelvuldig ter sprake geweest. Het is een promotionele Best Western AWD .

Het zusje van de Canadeese K850800.
Die gaf bij gebruik 1000 Best Western Rewards punten....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dezelfde lage prijzen vind ik overigens bij de Deense, Zweedse en Noorse Avis-sites terug.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door inqubus »

idd die ijslandse avis met die speciale code zorgt ervoor dat ik een ford expedition zou kunnen krijgen voor net geen 1600 euro.
dat is al beter dan de +2000 euro prijzen op de andere sites :)

bedankt om dit hier te vermelden!

nu weet ik wel niet hoe een suburban zich verhoudt tov een ford expedition. ik dacht dat dit ongeveer gelijkwaardig was?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

In de VS boek je doorgaans een autoklasse, niet een specifiek model auto. Staat je dus niet blind op de ‘voorbeeldauto’ die genoemd staat op de site waar je boekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer