Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@harryh
Ik heb hier bij Hertz en National in Florida ook naar zitten kijken
Uiteindelijk niet gedaan of juist wel?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

@Trom dank voor het emailaddres, ik heb zojuist een mailtje gestuurd! Ik had gebruik gemaakt van Flying Blue CDC, maar niet van een andere code. Dus ik ga er vanuit dat het een tankissue ook. Ik kreeg de auto ook al met een halflege tank... En op de bon stond dat ik de auto niet had afgetankt, wat ik wel had gedaan (en ook nog de tankbon van nabij LAX heb). Even afwachten!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Daarom maak ik altijd foto’s van mijn dashboard meters bij ophalen en inleveren zodat je altijd bewijs hebt. Ook laatste tank bon goed bewaren en bij inleveren bewijs van goede inlevering (incl. bevestiging hoeveelheid benzine) opvragen zodat je daar niet meer achteraan hoeft te gaan. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Gast op 22 jan 2022, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Coyote Buttes schreef:
22 jan 2022, 12:36
Uiteindelijk niet gedaan of juist wel?
Nog niet omdat ik nog boekingen van National heb staan van lang geleden die nog goedkoper zijn, maar ik ga dat zeker wel een keer uitproberen.
Mr Greeves
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2022, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr Greeves »

Bij gebruik van de Flying Blue AWD F982700 krijg ik in de bevestiging dat ik een "validation of eligibility .. for employment verification purposes when picking up your vehicle." moet hebben. Raar want het gaat om een loyalty card en geen dienstverband. Iemand hier problemen mee gehad?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Terpies schreef:
22 jan 2022, 13:49
Daarom maak ik altijd foto’s van mijn dashboard meters bij ophalen en inleveren zodat je altijd bewijs hebt. Ook laatste tank bon goed bewaren en bij inleveren bewijs van goede inlevering (incl. bevestiging hoeveelheid benzine) opvragen zodat je daar niet meer achteraan hoeft te gaan. :thumbup:
Dit had ik ook allemaal gedaan! Tankbonnen en foto's dashboard, maar zoals gezegd; de NL en BE klantenservice gaven geen thuis afgelopen thuis. Ik had geen tijd om het op LAX te regelen toen ik hem inleverde ivm enorme rij bij klantenservice.

Dank [mention]Trom[/mention] voor het emailadres van de US klantenservice. Binnen 4 uur reactie met daarbij de mededeling dat het om 25 dollar rondom die fuel service, die werd direct teruggestuurd. Andere 75 dollar was roadside assitance. Teruggemaild dat ik daar geen akkoord op had gegeven en direct mailtje terug dat ze dit ook gingen terugstorten. Oftewel; opgelost!

Fijn forum is dit toch!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik vraag de bevestiging van inleveren altijd aan de greeter, die hebben een bonprinter in hun scanner als ze de auto innemen. :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 873
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Ing Fijn. Zo zou elke klantenservice moeten werken. Ik ga in juni voor het eerst huren bij Avis in LAX. Dit geeft extra vertrouwen.
BarryDH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2022, 01:39
Aantal x V.S. bezocht: 37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BarryDH »

HELP ! Wij zien door de bomen het bos niet meer jeetje jeetje wat een absurde prijzen. Heb momenteel een boeking staan bij National voor 936,- voor de periode 15-4 tot 6-5 ophalen en retour op MCO Orlando een midsize. Echter wil ik toch indien mogelijk iets groter voor ongeveer hetzelfde budget. Iemand tips waar en hoe dit te doen ? Ik ben nergens member gold member emerald of lid van.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
22 jan 2022, 13:49
Daarom maak ik altijd foto’s van mijn dashboard meters bij ophalen en inleveren zodat je altijd bewijs hebt. Ook laatste tank bon goed bewaren en bij inleveren bewijs van goede inlevering (incl. bevestiging hoeveelheid benzine) opvragen zodat je daar niet meer achteraan hoeft te gaan.
Dat doe ik ook al jaren, al is het meer voor mijzelf dan om later als eventueel bewijslast te tonen. :wink:

Ik bewaar overigens alle tankbonnen en noteer zelfs de mijlstand van dat moment op de bon, gewoon voor de leuk omdat ik later wil zien wat het verbruik was tijdens de vakantie. :D

Toen ik vorig jaar oktober bij Avis in Vancouver huurde (1e keer Avis) heb ik zelfs niet hoeven tekenen voor de huurauto, niet electronisch en ook niet op papier. Mijn creditcard en rijbewijs werden gecontroleerd en dat was het. Wellicht omdat ik Preferred Member ben bij Avis??? Vond dat best apart toen. Wel moest ik bij ontvangst van de auto (die werd voorgereden) verklaren dat er geen beschadigingen waren aan de auto. En indien wel dat aangeven op papier. Dat heb ik bij de andere verhuurders nog nooit hoeven doen. Bij het inleveren werd er wel goed rondom de auto gekeken en de tankinhoud gecontroleerd. De factuur werd electronisch verzonden en kon ik na enkele dagen online opvragen.

Al met al een prima ervaring met Avis!

Bij National (SFO) vorig jaar december ging het weer heel anders. Zelf de auto uitzoeken, creditcard en rijbewijs tonen bij het uitrijden en klaar was Kees. Nergens werd de staat van de auto gecontroleerd bij afgifte. Wel heb ik toen aangegeven dat de tank niet volledig gevuld was. Medewerker heeft dit gecontroleerd en zou aantekening maken. Ik zou 1/8 minder mogen tanken bij inleveren. Dat geneuzel wilde ik niet hebben dus gewoon netjes volledig getankt afgeleverd. Op de eindrekening zie je dan ook dat de tank bij het inleveren 1,1 gallon voller was dan bij het ophalen. :wink: Bij National ging alles trouwens electronisch. Bij het inleveren werd er niet in en rondom de auto gekeken. De barcode werd gescand en ik was 'good to go'. De tankinhoud wordt tegenwoordig online uitgelezen bij de auto dus ze kijken helemaal niet meer of de tank vol is bij het inleveren. De eindafrekening werd direct per e-mail verzonden.

Ook bij National een prima ervaring en nog een korting op de totale huurprijs gekregen ivm een klein mankement zonder erom te vragen. :D

Bij beide kreeg ik dus niets meer op papier mee na het inleveren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Coyote schreef:
23 jan 2022, 11:40
Wel moest ik bij ontvangst van de auto (die werd voorgereden) verklaren dat er geen beschadigingen waren aan de auto. En indien wel dat aangeven op papier. Dat heb ik bij de andere verhuurders nog nooit hoeven doen.
Bij andere verhuurders in Canada ook niet? Wij kregen in 2017 bij Alamo in Calgary ook zo’n schadeformuliertje mee. Ergens logisch, want in Canada is het gebruikelijk dat er een (klein) eigen risico van toepassing is.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Dit was de eerste keer dat ik een auto huurde in Canada. Kan dus geen oordeel geven over ander verhuurders. Voor de rest heb ik altijd gehuurd in Amerika en daar heb ik dit nog nooit hoeven doen.

Dat van het eigen risico in Canada was ik mij van bewust. Ik had elders kunnen huren met afkoop van dat eigen risico maar de huurprijs was dan enkele honderden Euro's hoger. Dan wordt het wel een hele dure afkoop van dat eigen risico. Daarom bewust dat eigen risico genomen tegen een lagere huurprijs via Avis.be. Had ik gebruik moeten maken van dat eigen risico dan had ik dat dus uit eigen zak moeten betalen. Maar dat was een weloverwogen besluit en kosten die ik wel kan dragen was het nodig geweest.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MariskaUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2022, 17:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MariskaUSA »

Heeft er iemand ervaring met WiseCars.com en Fox rent a car? Via wisecars.com worden momenteel de goedkoopste auto's aangeboden maar mij is niet geheel duidelijk of en welke verzekeringen zijn inbegrepen in de prijzen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

@Coyote Dat beperkte eigen risico in Canada vinden wij ook niet zo spannend, maar het verklaart wel waarom die schadeformuliertjes er zijn. In Amerika heeft het (mits je verzekeringen bij je auto neemt, zoals bijna iedere Nederlander zal doen) minder zin.

Een van onze creditcards (VISA van ANWB) dekt overigens het eigen risico van autohuur tot 1500 euro, als we de auto met die card betalen. In Amerika een nutteloze dekking, maar in Canada dus daadwerkelijk handig, net als in veel Europese bestemmingen. Afkoop eigen risico bij een huurauto is vaak veel duurder dan wat die creditcard ons per jaar kost (paar tientjes).
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Coyote schreef:
23 jan 2022, 13:32
Dat van het eigen risico in Canada was ik mij van bewust. Ik had elders kunnen huren met afkoop van dat eigen risico maar de huurprijs was dan enkele honderden Euro's hoger. Dan wordt het wel een hele dure afkoop van dat eigen risico. Daarom bewust dat eigen risico genomen tegen een lagere huurprijs via Avis.be.
Je kunt hiervoor ook in NL een verzekering afsluiten bij Allianz Global Assistance:
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... ohuur.html

Voor 2 weken ben je ca. 77 euro kwijt. Ook handig voor gehuurde busjes naar de skivakantie.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

MariskaUSA schreef:
23 jan 2022, 17:30
Heeft er iemand ervaring met WiseCars.com en Fox rent a car? Via wisecars.com worden momenteel de goedkoopste auto's aangeboden maar mij is niet geheel duidelijk of en welke verzekeringen zijn inbegrepen in de prijzen.
De goedkoopste? Weet je dat zeker?
Welke periode ophalen en inleveren en welke locatie(s) zoek je? Wat voor auto categorie wil je huren?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

MariskaUSA schreef:
23 jan 2022, 17:30
Heeft er iemand ervaring met WiseCars.com en Fox rent a car? Via wisecars.com worden momenteel de goedkoopste auto's aangeboden maar mij is niet geheel duidelijk of en welke verzekeringen zijn inbegrepen in de prijzen.
Als ik de recensies van Fox lees zou ik daar heel ver vandaan blijven. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
MariskaUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2022, 17:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MariskaUSA »

Ik zoek van 23 juli - 9 augustus een auto in Vegas. Liefst een SUV maar anders de goedkoopste :)

Terpies schreef:
23 jan 2022, 18:56
MariskaUSA schreef:
23 jan 2022, 17:30
Heeft er iemand ervaring met WiseCars.com en Fox rent a car? Via wisecars.com worden momenteel de goedkoopste auto's aangeboden maar mij is niet geheel duidelijk of en welke verzekeringen zijn inbegrepen in de prijzen.
De goedkoopste? Weet je dat zeker?
Welke periode ophalen en inleveren en welke locatie(s) zoek je? Wat voor auto categorie wil je huren?
MariskaUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 jan 2022, 17:23
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MariskaUSA »

Op Trustpilot zijn de reviews van Hertz, Sixt, Europcar en Alamo nog veel slechter.
Het gaat mij echt om welke verzekeringen zijn inbegrepen en wie er ervaring heeft met WiseCar in combinatie met Fox.

dejong89 schreef:
23 jan 2022, 19:01
MariskaUSA schreef:
23 jan 2022, 17:30
Heeft er iemand ervaring met WiseCars.com en Fox rent a car? Via wisecars.com worden momenteel de goedkoopste auto's aangeboden maar mij is niet geheel duidelijk of en welke verzekeringen zijn inbegrepen in de prijzen.
Als ik de recensies van Fox lees zou ik daar heel ver vandaan blijven. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Welke prijs heb je bij Fox via Wisecars gevonden dat je dat zo interessant vindt?

90% van dit forum huurt bij de grote jongens (Alamo, National, AVIS, Hertz) en in lees bijna nooit negatieve verhalen. Bij die vier partijen kun je redelijk zorgeloos boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer