Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Almere vak V schreef:
06 dec 2019, 20:09
De 5-persoons uitvoering staat bij Hertz in de SFAR categorie.
Volgens mij is er al een aantal jaren geen 5 persoons versie meer, allemaal 7 persoons geworden. De 7 persoons staat bij Hertz in de FRAR wat tussen SFAR en FFAR in zit.
Laatst gewijzigd door sanook op 06 dec 2019, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ron Notenboom schreef:
06 dec 2019, 20:29
Soms wordt een verzekerde aansprakelijkheid van 10 miljoen CAD aangeboden voor ongeveer 50 euro meer bij 24 dagen huur. Is dit laatste aan te bevelen ?
Die verzekering is alleen voor schade/letsel wat jij veroorzaakt. Als je schade/letsel krijgt door iemand anders dan ben je afhankelijk van de verzekering van die persoon. Ik denk dat 1 miljoen voor het overgrote deel voldoende is, maar als jij je er beter bij voelt om voor 10 miljoen te gaan dan moet je dat zeker doen.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Het komt er op neer dat je de meeste kans hebt op een ruime SUV als je een SFAR boekt, maar dat is geen garantie. Je kan immers gewoon een Equinox toegewezen krijgen die het formaat heeft van een SUV die je ook in de IFAR of zelfs CFAR kan treffen. Dan denk je even niet aan de meerprijs die je betaald hebt en ga je heerlijk op vakantie :mrgreen:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Met de code K850809 bij avis.es een mooie deal gevonden met de vreemde situatie dat "pay later" bij hen aanzienlijk goedkoper is dan vooraf betalen. Eerder begrepen dat de code K850809 geldt met Best Western Rewards. Mij hiervoor inmiddels gratis aangemeld. Is dit voldoende om gebruik te maken van de korting ? Of gelden er nog andere voorwaarden. En zou ik het "pay later" tarief zonder probleem kunnen gebruiken ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
06 dec 2019, 17:01
Zit hier logica in of doen ze maar een dotje? Ik probeer in te schatten of mijn koffers in de kofferbak passen en dan is er wel een een behoorlijk verschil tussen de genoemde types.
Ik zou met een gezin (2 volw. en 2 kind.) minimaal voor een SFAR gaan.

Afgelopen mei had ik voor mij alleen een SFAR gehuurd bij Alamo in Phoenix en kon een GMC Acadia meenemen. Belachelijk grote auto voor 1 persoon... :wink: Had 3 rijen stoelen. Achterste inklappen en je hebt een zee van ruimte. Zie ook dit bericht voor foto's en grootte kofferbak.

Overigens had ik in oktober 2018 een IFAR gehuurd in Newark en kreeg toen de Nissan Rogue mee. Prima auto en ook genoeg ruimte in de kofferbak, zie dit bericht. Zou je met een gezin ook prima in passen maar net een maatje kleiner dan de GMC Acadia maar minstens zo groot als een Ford Edge.

In mei 2018 had ik in Chicago een Cabrio gehuurd bij Alamo maar reed weg in een Ford Explorer, zie dit bericht. Ik dacht destijds dat die onder SFAR viel maar hoort volgens mij onder FFAR. Ook een heerlijke auto qua rijden en kofferbakruimte. Qua grootte gelijk aan de GMC Acadia vind ik.

In 2017 een SFAR gehuurd bij Alamo LAX en toen konden we een Ford Edge meenemen. Valt ook onder de SFAR maar is toch zeker een maatje kleiner dan de GMC Acadia. Zie dit bericht.

De groottes zitten dus heel dicht bij elkaar. Terplekke is het maar afwachten wat er op dat moment beschikbaar staat. Zo was afgelopen mei de GMC Acadia de grootste SFAR die beschikbaar stond. Rest was allemaal formaat Nissan Rogue of kleiner (in het SFAR vak).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Coyote schreef:
07 dec 2019, 10:53
Ik zou met een gezin (2 volw. en 2 kind.) minimaal voor een SFAR gaan.
Ik ga met mijn twee tieners (13 en 14), dus een IFAR zoals een Rogue zou in principe wel passen. Maar een maatje groter is natuurlijk veel leuker :wink: .

Momenteel heb ik bij happytoursusa een IFAR gereserveerd bij Hertz voor $36,50 per dag, nette prijs vind ik zelf (22 dagen hoogseizoen). Ga mijn executive elite Emerald status matchen met mijn Hertz Gold status zodat ik daar President Circle status heb. Dan bel ik Hertz of ze de reservering willen koppelen aan mijn account en aan de PC status. Bij het ophalen heb ik dan minimaal een IFAR en kan ik uitzoeken uit het PC en fiveStar vak.

Ondertussen zoek ik rustig door naar een mooie SFAR prijs, die zijn nu behoorlijk aan de prijs ($59 per dag).

Het valt me op dat bij happytoursusa de prijs snel veranderd. Het lijkt er op dat ze aan de hand van de reserveringen van een bepaalde locaties kunnen zien waar de meeste auto's zich bevinden. Met een scherpe prijs kunnen ze dan de auto's weer een andere kant op sturen. Zoiets. Het is zeer de moeite waard op die site dagelijk even te controleren voor een scherpe aanbieding.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Ron Notenboom schreef:
07 dec 2019, 08:44
Met de code K850809 bij avis.es een mooie deal gevonden met de vreemde situatie dat "pay later" bij hen aanzienlijk goedkoper is dan vooraf betalen. Eerder begrepen dat de code K850809 geldt met Best Western Rewards. Mij hiervoor inmiddels gratis aangemeld. Is dit voldoende om gebruik te maken van de korting ? Of gelden er nog andere voorwaarden. En zou ik het "pay later" tarief zonder probleem kunnen gebruiken ?
Het pay later tarief kan je gewoon gebruiken, wij hebben afgelopen september hetzelfde gedaan .
Word wel lid van Avis Prefered.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Om welke reden lid worden van Avis Prefered ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
HoBli
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2019, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HoBli »

Weet een van jullie hoeveel kosten Hertz berekent voor een extra bestuurder?

Ik ben opzoek naar een auto voor 2 personen SF-SF van 31-5 t/m 19-6, ik kom maar weinig goede prijzen tegen. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Op dit moment op het oog:

Intermediate SUV (Categorie Q4) IFAR
Nissan Rogue voor 820$

Is dit een reële prijs? Of heeft iemand nog andere tips?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Huren in Californië betekent geen kosten voor extra bestuurder, wettelijk geregeld.
HoBli
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2019, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HoBli »

Pete.Z schreef:
07 dec 2019, 16:35
Huren in Californië betekent geen kosten voor extra bestuurder, wettelijk geregeld.
Dit heb ik idd al voorbij zien komen, maar wij reizen ook door Utah en Nevada.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

HoBli schreef:
07 dec 2019, 15:55
Weet een van jullie hoeveel kosten Hertz berekent voor een extra bestuurder?
Als het je partner betreft dan is een 2e bestuurder gratis bij Hertz als je lid wordt van Hertz Gold Plus Rewards.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BigJesper »

Gaat alleen om de staat waar je de auto ophaalt. In Californië zijn er geen extra kosten voor een extra bestuurder. Dat je ook in andere staten gaat rijden doet er in dit geval niet toe.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

HoBli schreef:
07 dec 2019, 15:55
Intermediate SUV (Categorie Q4) IFAR
Nissan Rogue voor 820$

Is dit een reële prijs?
Via happytoursusa is een IFAR $645,41 en een SFAR $743,38 bij Alamo op jouw data. Het kan dus nog een stuk goedkoper ja.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

En dan nog is dat hoger dan wat ik zou willen betalen....creatief boeken voor $20-$25 per dag is gewoon mogelijk.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
07 dec 2019, 12:46
Het valt me op dat bij happytoursusa de prijs snel veranderd. Het lijkt er op dat ze aan de hand van de reserveringen van een bepaalde locaties kunnen zien waar de meeste auto's zich bevinden. Met een scherpe prijs kunnen ze dan de auto's weer een andere kant op sturen. Zoiets. Het is zeer de moeite waard op die site dagelijk even te controleren voor een scherpe aanbieding.
Het klopt dat de prijzen per dag erg kunnen verschillen. Heb ik afgelopen september hier ook al melding van gemaakt toen ik 3 weken voor mijn vlucht een auto boekte bij Happytours. Had 'm al voor een mooie prijs maar een week later was de prijs nog eens € 100 lager.

Kan zeker geen kwaad na een boeking bij Happytours de prijzen nog even te blijven volgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
07 dec 2019, 22:08
n dan nog is dat hoger dan wat ik zou willen betalen....creatief boeken voor $20-$25 per dag is gewoon mogelijk.
Dat zal voor bepaalde locaties elders in Amerika zeker gelden maar een IFAR op SFO heb nog niet voor die prijs voorbij zien komen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
07 dec 2019, 12:46
Momenteel heb ik bij happytoursusa een IFAR gereserveerd bij Hertz voor $36,50 per dag, nette prijs vind ik zelf (22 dagen hoogseizoen).
Ik zie bij Happytours de IFAR bij Hertz nu voor $ 32,80 per dag voor jouw periode (LAS-LAX, 22 dgn). Dat is ongeveer € 29,66 met de huidige koers.

Het kan dus alweer uit om je boeking opnieuw te doen, scheelt alweer $ 81. Kun je lekker van uiteten met je gezin in Amerika of een America the Beautiful Pass kopen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Coyote schreef:
08 dec 2019, 08:54
Ik zie bij Happytours de IFAR bij Hertz nu voor $ 32,80 per dag voor jouw periode (LAS-LAX, 22 dgn). Dat is ongeveer € 29,66 met de huidige koers.
Klopt! Had het ook al gezien en een nieuwe boeking gemaakt. Nu moet de SFAR nog een beetje naar beneden want die staat nog hoog. Elke dag even controleren :thumbup:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Coyote schreef:
08 dec 2019, 07:56
maar een IFAR op SFO heb nog niet voor die prijs voorbij zien komen
Wij hadden in mei een midsize SUV bij AVIS SFO voor €24,52 per dag via AVIS.es. Dat was wel een prepaid boeking, postpaid was ruim 100 euro duurder.
Zat dus net niet onder de 25 dollar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer