Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@HarlockSSX Kijk even mijn vorige reactie. Daar staan al je antwoorden.
Reserveer je inclusief PC code? Zo ja, laat deze eens weg en boek alleen met de 51k cdp en kijk dan eens of de categorie C wel beschikbaar is?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mpaauwe »

Als ik inlog bij Hertz en de 510000 gebruik krijg ik weinig opties. Als ik eerst een auto uitzoek krijg ik daarna geen mogelijkheid meer om in te loggen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Eerst inloggen en daarna reserveren.

Het hele punt van de 51k code is dat je nog vrij goede prijzen kan krijgen voor een midsize, fullsize, minivan of midsize suv. Het klopt dat je slechts een beperkt aantal voertuigen ziet maar dat is voor de meeste hier prima aangezien ze met een midsize reservering uit de aisles kunnen kiezen. Wij hadden in mei een Chevrolet Traverse en afgelopen maand een Mazda CX5 en dat voor de prijs van een midsize. Wil je persé een bepaalde klasse dan moet je deze reserveren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mpaauwe »

Als ik code 51k gebruik zonder inloggen krijg ik 30 modellen te zien en veel meer keuze met uit goede tarieven. Mijn status is niet hoog genoeg om uit de c-Aisle te mogen kiezen ;-)

Het inloggen bij Hertz geeft sowieso problemen. Wachtwoord moet ik iedere keer resetten en mijn gegevens komen niet te voorschijn.
Meer mensen last van?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Weet iemand hoe het ook alweer zat met die ophaal- en inlevertijden van auto’s? Is dat indicatief of zijn ze daar vrij strikt op? En als ik niet zeker weet of ik die tijden haal, kan ik dan beter een tijdstip eerder of later kiezen?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

mpaauwe schreef:
26 nov 2022, 10:55
Als ik code 51k gebruik zonder inloggen krijg ik 30 modellen te zien en veel meer keuze met uit goede tarieven. Mijn status is niet hoog genoeg om uit de c-Aisle te mogen kiezen ;-)

Het inloggen bij Hertz geeft sowieso problemen. Wachtwoord moet ik iedere keer resetten en mijn gegevens komen niet te voorschijn.
Meer mensen last van?
Je status is niet hoog genoeg om uit de C aisle te mogen kiezen? Als je Gold member bent dan heb je minimaal recht op de gold aisle.
Ik zou een boeking maken zonder in te loggen en deze achteraf laten koppelen door een mail te tikken aan '' Veerle ''
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

TradeMarkNL83 schreef:
26 nov 2022, 12:01
Weet iemand hoe het ook alweer zat met die ophaal- en inlevertijden van auto’s? Is dat indicatief of zijn ze daar vrij strikt op? En als ik niet zeker weet of ik die tijden haal, kan ik dan beter een tijdstip eerder of later kiezen?
Ik hanteer altijd een uur na aankomst (schema tijd) voor ophalen en vwb inleveren hou ik meestal de inchecktijd aan. Ook een beetje afhankelijk waar ik huur. Vul ook altijd wel mijn vluchtnummer in in de reservering.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ruud2004 schreef:
26 nov 2022, 14:40
TradeMarkNL83 schreef:
26 nov 2022, 12:01
Weet iemand hoe het ook alweer zat met die ophaal- en inlevertijden van auto’s? Is dat indicatief of zijn ze daar vrij strikt op? En als ik niet zeker weet of ik die tijden haal, kan ik dan beter een tijdstip eerder of later kiezen?
Ik hanteer altijd een uur na aankomst (schema tijd) voor ophalen en vwb inleveren hou ik meestal de inchecktijd aan. Ook een beetje afhankelijk waar ik huur. Vul ook altijd wel mijn vluchtnummer in in de reservering.
Ja, logisch :) Punt is dat ik al ik Vegas ben en gewoon niet exact weet hoe laat ik de auto kan ophalen ivm andere activiteiten :) Terug vlieg ik om 2030 dus ik dacht 17/18 uur te doen als tijdstip. Maar ik was benieuwd wat een groter probleem zou zijn: later of eerder de auto ophalen dan het aangegeven tijdstip :)

Daarnaast heb ik nu deze op het oog, met Avis preferred op Avis.ie. Mooie prijs volgens mij?
A02BE3D6-9554-46FF-9A14-24470909A625.png
TDAM
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2022, 13:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TDAM »

dejong89 schreef:
25 nov 2022, 17:27
1. Alles is inclusief. Vele gingen je al voor met deze code. Waaronder ikzelf 2x. Geen zorgen.

2. Als je boekt met je goldnummer staat er gold canopy op je reserveringsbevestiging. Zo niet, mail dan even met " Veerle " ( Alpha_nl@hertz.com ) en vraag of dit voor je willen omzetten.

3. Bij het uitrijden laat je je CC en rijbewijs zien. Je spouse is automatisch een extra bestuurder. Bij mijn weten hoef je haar rijbewijs niet te laten zien.

4. Dat kan natuurlijk maar normaliter staat er altijd wel een midsize suv in de aisle en anders vraag je het even lief. Mensen zijn tegenwoordig erg schuw van elkaar en een vriendelijk praatje doet soms wonderen.
Super dankjewel weer voor de antwoorden, fijn om van je ervaring gebruik te kunnen maken. Helemaal eens dat een praatje wonderen kan verrichten en zal dat zeker doen als nodig.

Nog een andere bedenking; je kan wel van hotel/airline naar car rental bedrijf een status krijgen, maar kan dit ook andersom? Dus met je Hertz of Sixt status een status krijgen bij hotel of airline? Kan daar weinig over vinden dus vermoed van niet maar misschien weet je meer.

Gaaf reisblog trouwens, Hawaii zag er indrukwekkend uit!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

TradeMarkNL83 schreef:
26 nov 2022, 14:44
Maar ik was benieuwd wat een groter probleem zou zijn: later of eerder de auto ophalen dan het aangegeven tijdstip.
Later ophalen zal geen probleem opleveren. Hoe vaak is er wel niet vertraging met de vluchten en kun je de auto pas later ophalen. Zo reed ik met mijn huurauto afgelopen juni pas om 23.00 u de garage uit bij Hertz op SFO, terwijl ik de auto al vanaf 19:00 u gehuurd had. Door een vertraagde aankomst kon ik de auto niet eerder ophalen.

Eerder ophalen zal ook niet echt problemen opleveren. Ik heb de auto wel eens ruim een uur eerder opgehaald omdat het we op tijd aankwamen en binnen een half uur na aankomst op LAX al buiten stonden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paulr »

Als je om 2030 vanaf LAS vliegt ben je met 18.00 uur inleveren ruim op tijd. Onze ervaring is dat inleveren, shuttle en inchecken supersnel gaat hier. Ik zou dus 18.00 inleveren doen en proberen wel iets eerder op te halen. Als ze (veel) extra rekenen kun je altijd “wachten”, terwijl als je te laat gaat inleveren en ze willen een dag doorbelasten je voor het blok komt te staan en er niks meer aan kan doen. Wij huren altijd bij Alamo en daar wordt nooit moeilijk gedaan over paar uurtjes eerder/later trouwens (mits niet te gek…).
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

Als de tijdoverschrijding niet te extreem is, zal het ook allemaal wel meevallen. Kan zijn dat ik direct een reactie krijg, maar ik heb nooit gehoord dat iemand voor een "uurtje" eerder/minder werd aangeslagen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

paulr schreef:
27 nov 2022, 08:41
Als je om 2030 vanaf LAS vliegt ben je met 18.00 uur inleveren ruim op tijd. Onze ervaring is dat inleveren, shuttle en inchecken supersnel gaat hier. Ik zou dus 18.00 inleveren doen en proberen wel iets eerder op te halen. Als ze (veel) extra rekenen kun je altijd “wachten”, terwijl als je te laat gaat inleveren en ze willen een dag doorbelasten je voor het blok komt te staan en er niks meer aan kan doen. Wij huren altijd bij Alamo en daar wordt nooit moeilijk gedaan over paar uurtjes eerder/later trouwens (mits niet te gek…).
Duidelijk, dank voor de antwoorden, klinkt als een goed plan! Scheelt misschien ook nog wel als je een status hebt, zoals ik bij Avis Preferred ben :)
Cecemel
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 jul 2017, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Seattle naar Denver. Goedkopere opties autoverhuur?

Bericht door Cecemel »

Hallo!
Binnen een klein jaar (september 2023 - oktober 2023) gaan we weer naar Amerika!
Al onze hotels liggen al vast met booking en de vluchten gaan we binnenkort ook beginnen boeken.
De auto's zijn momenteel echter een doorn in het oog. Waar we voor corona 1000 dollar betaalden voor 3 weken met een verschillebde pick-up en drop-off locatie liggen de prijzen nu op 2500 dollar! Dat het duurder was wist ik wel, maar ik verschoot toch even.
Het is nu wel nog een hele tijd dus hopelijk zakken de prijzen nog, maar wat is jullie ervaring/tip? Afwachten of de prijzen nog zakken? Of een dag later terugvliegen en helemaal terugrijden naar Seattle... Pffft..
Ik heb al verschillende verhuurwebsites uit verschillende landen bekeken maar kom toch nergens op een acceptabele prijs uit. We zijn met 4 man dus we kiezen wel voor een wat ruimere en comfortabele auto waar dus ook voor 4 man bagagge + handbagage + frigobox in moet kunnen. Meestal kijken we naar SUVS, die altijd wel voldoen qua formaat!
Dankjewel voor de tips
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Cecemel schreef:
28 nov 2022, 13:44
Of een dag later terugvliegen en helemaal terugrijden naar Seattle... Pffft..
Ik dacht even dat je bedoelde om van Denver naar Seattle te rijden. :wink:
Maar je komt van Moab dus misschien is eindigen in Las Vegas een idee? Het is ook maar de vraag of je veel goedkoper uit bent als je in Seattle begint en eindigt. Het zit niet alleen in de drop off kosten denk ik.

Marianne
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

De code E888804 bij Avis geeft mooie prijzen. Dit lijkt een code te zijn voor hoogste status bij Lufthansa. Kunnen ze je vragen dit te bewijzen?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Dat kan.
Afbeelding
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Ok niet te gebruiken dan lijkt me (hoewel ze hier wel circuleert....tenzij deze mensen natuurlijk de allerhoogste status hebben :lol: )
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1569
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

TradeMarkNL83 schreef:
26 nov 2022, 12:01
En als ik niet zeker weet of ik die tijden haal, kan ik dan beter een tijdstip eerder of later kiezen?
Eerder en later ophalen is meestal geen probleem. Let er wel op dat ze een hoger bedrag op je CC kunnen reserveren als je eerder ophaalt. Wij hadden dat de afgelopen 2x keer bij Alamo. Als je hem uiteindelijk op hetzelfde tijdstip (waarop je hem ophaalde) of eerder inlevert wordt je oorspronkelijk prijs uiteindelijk belast. Meestal loopt dat wel los omdat de meeste vluchten in de avond aankomen vanuit de VS (uitgezonderd rechtstreekse vluchten misschien) en je nog tijd moet rekenen op de airport zelf.

Autohuur wordt volgens mij bij alle verhuurders per 24 uur berekend. Bij Alamo is dat in ieder geval wel zo. Dat maakt dat je hem op de inleverdag op dezelfde tijd kunt inleveren. Wij komen vaak begin van de avond in de VS en vertrekken weer halverwege de middag. Toch doe ik ophalen en inleveren op hetzelfde tijdstip, bijvoorbeeld ophalen op 2-2-2023 om 20.00u en inleveren op 23-2-2023 ook om 20.00u. Kost niks extra's en je hebt je auto nog (even) mocht je later vertrekken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank voor de info!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer