Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JFeetje83
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 jun 2015, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JFeetje83 »

Het scheelde 100$, dus heb maar gewoon een Midsize SUV geboekt met Emerald. Lees overal dat de keuze in Vegas beperkt is. Het is me nu alleen niet helemaal duidelijk of ik naar de counter moet of er ook een aisle is waar ik direct heen kan.. beetje onduidelijk in de app weergegeven. Iemand een idee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Het antwoord vind je in het openingstopic van het draadje wat over National gaat viewtopic.php?f=30&t=61731&start=2520
jefke88
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2022, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jefke88 »

Van 1 juli 2023 tot en met 22 juli 2023 maken we een roadtrip van Indianapolis naar Houston. Nu weet ik dat de prijzen flink hoger liggen dan voor de coronacrisis, maar het was toch even schrikken toen ik de prijzen zag. USA reisen biedt een middenklasse aan 2400 euro, nationalcar.de voor 1600 euro. Heeft er iemand nog tips om een goede aanbieding te kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Welkom op het forum! In dit topic staan alle tips. In de openingspost staan ook legio tips, net als in topics per verhuurder. Goede tip is om je daar eerst in te lezen. :idea:
Afbeelding
Andre SXSW
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2015, 20:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Andre SXSW »

Autohuur via Europcar. Ik zie bij Europcar aanzienlijk lagere prijzen bij verhuur voor een Dodge Van maar de verzekering is een beetje ondoorzichtig er staat bij allrisk maar wat er onder valt is voor mij niet helemaal duidelijk. Heeft iemand op die basis al eens gehuurd? Kwamen er nog kosten bij? Ervaringen? Graag jullie reactie!
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Volgens mij is Europcar in Amerika verbonden aan Fox en deze laatste is goedkoper, maar qua reviews en voorkeur komt Fox niet echt goed naar voren......
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@jefke88 en @Andre SXSW , ik heb vanochtend een auto geboekt bij Hertz (Denver half september 2023) en met code 510000 een mooie prijs gekregen (1.020 euro voor 3 weken).

Wellicht een optie om eens bij Hertz te kijken.

Succes en groet,
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 21 nov 2022, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

@Reny 510000 :P
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Reny schreef:
21 nov 2022, 12:18
@jefke88 en @Andre SXSW , ik heb vanochtend een auto geboekt bij Hertz (Denver half september 2023) en met code 150000 een mooie prijs gekregen (1.020 euro voor 3 weken).

Wellicht een optie om eens bij Hertz te kijken.

Succes en groet,
Reny
En daarom vond jij in eerste instantie zulke hoge prijzen
510000 :lol: :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1323
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@dejong89

:oops: :oops: :oops:

Ik heb mijn tekst aangepast!
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

Hallo,

Ik heb doorheen de topic gelezen maar weet nu nuet wat het laatse antwoord nu eigenlijk is (confused :crazy: )

Heb net een reservatie gemaakt (die ik kan cancellen) op Hertz.be met code 510000

Maar weet nu niet of alle verzekeringen erbij zitten of niet ... hier wordt echt veel tegengesproken en verschillende meningen.

Hieronder een print van bevestiging. Volgens mij staan daar de verzekeringen die we nodig hebben erbij ????

HELP :-)

Afbeelding
Bijlagen
Hertz Reservatie.JPG
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Alles zit er bij maar waarom een Q4?
Met een Categorie C heb je ook toegang tot de aisles (mits choice locatie) en daar staat 9 van de 10x wel een midsize suv tussen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@dejong89
Maar dat zinnetje: met verlaagd eigen risico? Daar staat niet: zonder eigen risico of geen eigen risico.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dejong89 Dat heb jij nou weer :P :mrgreen: :mrgreen:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Trom er is geen eigen risico, dat zinnetje heeft een commerciële achtergrond. Zie https://www.hertz.com/us/en/blog/resour ... other-faqs:
"No deductible".
TDAM
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2022, 13:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TDAM »

Hi allen, heel nuttig forum dit voor boeken van auto voor een reis naar Las Vegas plus Arizona/Utah/California volgend voorjaar. We zoeken een auto voor 20 dagen (12/4 - 2/5 volgend jaar) en heb mij inmiddels aangemeld bij National (Executive), Hertz (Gold Plus Five Star) en Sixt (Platinum). Wacht nu op statusmatch bij Avis naar President;s Club. (Sixt Platinum zou voldoende moeten zijn volgens hun website https://www.avis-preferred.com/statusmatch/). Wellicht kan ik met die Avis status (wat hoogste is) weer (terug) naar andere maatschappijen om status te verhogen.

Qua auto zijn we op zoek naar een type SUV die 2 volwassen reiskoffers en 2 grote handbagage kan vervoeren. ANWB hebben we en zorgt voor AAA protection begrijp ik.

Ik heb zelf ook nog AMEX Flying Blue Gold die bij Hertz 15% korting zou moeten geven. Een snelle zoektocht bij Hertz geeft dan EUR 2.500 voor een Standard VW Jetta waarvan ik dan begrijp dat ik bij Hertz kan kiezen uit Hertz Five star parkeerplaats. Klopt dit?

Bij National kan ik voor zelfde periode een midsize huren voor USD 1750 maar dan moet ik nog verzekering (Loss Damage WaiverSupplemental Liability Protection) erbij doen en dan kom ik uit op USD 2700. Ook niet heel tof.

Sixt.nl geeft vergelijkbare tarieven maar dan moet ik ook nog (volgens hen) een aparte bestuurder erbij boeken. Six.de is wel 100 euro goedkoper.

Zoals eerder gelezen te hebben is het niet de bedoeling om corporate codes in te zetten van bedrijven waar ik niet werk dus dat doe ik dan ook niet.

Mijn vraag is dan ook: doe ik iets fout qua boeken of is deze periode gewoonweg heel duur? Hoor graag tips en tricks en uiteraard graag bereid meer info te geven als ik iets heb gemist.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@TDAM , welkom op het forum. Je hebt je huiswerk al gedaan, heel goed!
De ANWB en AMEX CDP geven korting, maar niet heel erg veel.
Probeer het eens met de hier welbekende 510000 code. Dit geeft onderstaande tarieven voor de door jou genoemde datum.
Alles inclusief, met aisle keuze. Dit voorbeeld is een Medium Sedan maar deze geeft, net zoals de VW Jetta, toegang tot de aisles. De Jetta is iets duurder maar waarom meer betalen ?
image.png
image.png (41.23 KiB) 777 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
TDAM
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2022, 13:47

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door TDAM »

@dejong89 Super, dank voor je snelle reactie! Een paar vragen:

- Hoe zie ik goed dat de benodigde verzekeringen erbij zitten? Bij de reservering specificatie zie ik dat eigen risico is afgekocht voor schade aan de auto bij normaal gebruik en dat een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering erbij zit (LIS). Mis ik dan nog iets want ik zie die LDW/SLP er niet bij staan?

- Ik zie die 'aisle' keuze er niet expliciet bij staan. Is dit geïmpliceerd omdat ik als Gold Five Star lid altijd een aisle keuze bij Las Vegas airport heb zolang ik een Cat. C auto zoals deze huur?

- Ik kan alleen achteraf betalen bij ophalen. Ik wil natuurlijk niet langs de balie (al zou het wel eerste keer huren zijn als Gold Five Star lid). Zou ik normaliter betalen bij hokje waar ik langs rijd nadat ik auto heb gepakt en ook mijn rijbewijs en die van mijn vriendin (samenwonend) moet laten zien?

- Gezien de hoeveelheidd bagage, is het handig om 2 boekingen te maken met bijvoorbeeld de USD 100 duurdere Nissan Rogue (SUV klasse) zodat ik die in ieder geval altijd mee kan nemen?

Ik vind dit alles wel heel veel goedkoper dan National, had het idee gekregen dat zij ook wel cheap waren maar blijkbaar niet voor dez periode?

Veel dank!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

1. Alles is inclusief. Vele gingen je al voor met deze code. Waaronder ikzelf 2x. Geen zorgen.

2. Als je boekt met je goldnummer staat er gold canopy op je reserveringsbevestiging. Zo niet, mail dan even met " Veerle " ( Alpha_nl@hertz.com ) en vraag of dit voor je willen omzetten.

3. Bij het uitrijden laat je je CC en rijbewijs zien. Je spouse is automatisch een extra bestuurder. Bij mijn weten hoef je haar rijbewijs niet te laten zien.

4. Dat kan natuurlijk maar normaliter staat er altijd wel een midsize suv in de aisle en anders vraag je het even lief. Mensen zijn tegenwoordig erg schuw van elkaar en een vriendelijk praatje doet soms wonderen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

dejong89 schreef:
24 nov 2022, 19:55
Alles zit er bij maar waarom een Q4?
Met een Categorie C heb je ook toegang tot de aisles (mits choice locatie) en daar staat 9 van de 10x wel een midsize suv tussen
Dat was simpel: op overzicht pagina (op Hertz.be) kwamen maar een beperkte keuzes van wagens uit.
Daar was een C- unavailable en de beschikbare group F was $100 goedkoper maar wou ook wel zeker zijn een SUV te krijgen ...

Blijkt dat op alle EU sites te kijken de keuze telkens verschillend is ... bvb .es of .fr

Maar in principe heb ik dus wel de nodige CDW & LSI in dat contract dus ? Zijn er mensen die met deze 510000 code al gehuurd hebben ? Geen miserie ter plaatse ?

Ik kijk nog even om de huur te splitsen want ik kom op 39 dagen in totaal uit en heb een eventuele extra verzekering via Mastercard maar daar mag de huur niet meer dan 31 opeenvolgende dagen zijn ...

Als ik de huurperiode deel in 1x 1maand en dan de rest kom ik altijd een $40-50 duurder uit. Ik neem aan dat dat normaal is ?

Kan ik dan bij inchecken meteen de twee contracten gebruiken om te vragen om met dezelfde auto rond te blijven rijden gedurende de hele huur dan denk je ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer