Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Maartje81
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 11:57

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maartje81 »

Frasi schreef:
10 mar 2024, 22:55
Je zou ook een Minivan kunnen overwegen; deze heeft ook 3 zitrijen met 7 plaatsen maar is doorgaans gunstiger geprijsd.
Bedankt voor de tip Frasi! We hebben gisteravond inderdaad een minivan gehuurd. Via booking bij Hertz voor 1760 euro. Tevreden mee, al blijf ik de prijzen wel in de gaten houden.

Dan meteen nog een vraag: ik lees verschillende berichten over het betalen van tol. Wel of niet voor een Plate Pass gaan, de transponder dicht laten en het achteraf (met hoger tarief betalen), zelf een transponder aanschaffen, wat zijn jullie ervaringen? We reizen door verschillende staten en tolwegen vermijden zal op meerdere plekken niet echt lukken.
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Maartje81 ik denk dat niemand hier voor jou die keuze kan maken, je noemt de opties al.
Tolwegen vermijden kun je op je navigatie instellen, maar zal soms veel extra reistijd kosten.
Als je voor gemak wilt gaan, neem Plate Pass van Hertz, met de extra kosten.
Als je vaker naar de VS gaat en/of niet die toeslag per dag van Hertz wilt betalen, neem een transponder. Ikzelf wil niet meer zonder.

Dat zouden voor mij de belangrijkste afwegingen zijn.
Maartje81
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 11:57

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maartje81 »

@harryh Het aanschaffen van een eigen transponder lijkt me voor ons niet zo'n logische optie (aangezien ik niet verwacht snel een volgende reis naar de Verenigde Staten te maken). Als ik gebruik maak van de Plate Pass, moet ik dan dagelijks het kastje open en dichtschuiven al naar gelang ik op tolwegen rijd? Of blijft hij openstaan en wordt er automatisch geregistreerd op welke dagen ik gebruik maak van tolwegen zodat alleen die dagen worden berekend?
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Details vind je hier https://www.hertz.com/rentacar/products ... tepass.jsp wel even met vpn die pagina bezoeken want de versie in het Nederlands is niet correct. Belangrijkste is om in dat geval All inclusive te declinen op je contract. Dan betaal je alleen de toeslag op de dagen dat je de transponder gebruikt.
Ik zou m dicht laten en alleen open doen als er geen poortje is om contant of met kaart te betalen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

In mijn geval is Alamo.de met de code voor het eerst gustiger dan Avis.be
Skip de counter geregeld, niet betaald en annuleren mogelijk.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Maartje81 schreef:
12 mar 2024, 19:01
Als ik gebruik maak van de Plate Pass, moet ik dan dagelijks het kastje open en dichtschuiven al naar gelang ik op tolwegen rijd? Of blijft hij openstaan en wordt er automatisch geregistreerd op welke dagen ik gebruik maak van tolwegen zodat alleen die dagen worden berekend?
Is PlatePass niet zonder transponder, gewoon op nummerplaat?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Meestal niet in het noordoosten
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Door een vluchtwijziging moet ik mijn auto de dag van vertrek om
9u30 inleveren in plaats van de 15u (die ik nu geboekt staan heb).

Is het eigenlijk een probleem als je een wagen 5-6 uur te vroeg binnen brengt?

Eerder hypothetische vraag, ik kan het wel aanpassen maar stel dat ik het vergeet.

Andersom lijkt het me logisch dat dit extra kan kosten, maar te vroeg?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

@Timothy555

Waar heb je geboekt? Lees even goed je voorwaarden. Meestal is het volgens mij geen probleem, maar voor onze huur in Canada stond er expliciet bij dat ze een fee in rekening konden brengen als je hem meer dan 4 uur van je oorspronkelijke inlevertijd weer inlevert. Geen idee of dat in de VS ook geldt en of ze het daadwerkelijk doen...
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Hertz in Las Vegas heb ik geboekt. Kan hem dan uiteraard ook gewoon aanpassen, nog niet gekeken maar normaal blijft de prijs hetzelfde.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Timothy555 schreef:
13 mar 2024, 07:07
Door een vluchtwijziging moet ik mijn auto de dag van vertrek om
9u30 inleveren in plaats van de 15u (die ik nu geboekt staan heb).

Is het eigenlijk een probleem als je een wagen 5-6 uur te vroeg binnen brengt?

Eerder hypothetische vraag, ik kan het wel aanpassen maar stel dat ik het vergeet.

Andersom lijkt het me logisch dat dit extra kan kosten, maar te vroeg?
Dat ze daar een vergoeding voor kunnen vragen staat wel eens in de voorwaarden ja. Heb ik altijd raar gevonden.
Maar in de praktijk boek ik - en volgens mij zo'n beetje iedereen hier op het forum - de maximale 24 uur voor de laatste dag. Voor het geval je terugvlucht vertraagd is. En dus brengt iedereen de auto te vroeg terug.
Ik heb er nergens ter wereld ooit een probleem mee ervaren. Behalve in Marokko. Daar gingen ze zeuren. Maar daar zeurden ze over alles dat ze geld op kon leveren.
Misschien dat het voor kleine kantoortjes een soort tegemoetkoming is in organisatorische kosten ofzo die er uit voortvloeien, zoals voor beperkte opslagruimte voor auto's die ze noodzaakt de auto elders te stallen. Maar je kunt er redelijk zeker van uit gaan dat deze kosten niet in rekening gebracht worden. Als ze al van toepassing zijn (in de voorwaarden staan dus).
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door thebruins »

Is het eigenlijk een probleem als je een wagen 5-6 uur te vroeg binnen brengt?
Vorig jaar heb ik mijn auto ruim een dag eerder bij Enterprise terug gebracht omdat ik in Las Vegas niet echt meer een auto nodig had. Niks over gehoord tijdens het terug brengen of erna.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door robinthart »

habbekuk schreef:
12 mar 2024, 19:50
In mijn geval is Alamo.de met de code voor het eerst gustiger dan Avis.be
Skip de counter geregeld, niet betaald en annuleren mogelijk.

Welke code heb je gebruikt?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Stan.Gobien schreef:
12 mar 2024, 21:37
Is PlatePass niet zonder transponder, gewoon op nummerplaat?
Volgens mij ook. Ander heet het toch geen PlatePass?

Was bij mij wel zo afgelopen oktober in het noordoosten. Geen transponder in de auto van Hertz. Niets vooraf geregeld (of declined) maar alle tolkosten werden netjes achteraf berekend en de fee alleen over de dagen dat ik er echt gebruik van maakte.

Maar heb volgens mij ook een tijdje geleden gelezen bij een forumlid (@dejong89 ???) dat het volle tarief berekend werd, dus wel elke huurdag.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Alamo.de code is THPPS30
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ik heb de 2e huurauto voor mijn aanstaande reis in mei gisteravond weer USD 100 goedkoper kunnen boeken via Alamo.de (met code). 8)

De aanleiding was een e-mail van Delta. Mijn (losse) binnenlandse vlucht heeft een vluchtwijziging gekregen: 2 uren eerder vertrekken. Daar ben ik wel blij mee maar betekent ook 2 uren eerder in Austin en de huurauto 2 uren eerder ophalen. Ik wilde eigenlijk niet de gok nemen om de auto dan zo op te halen. Voor hetzelfde lukt dat niet. Dus gekeken of ik de ophaal- en inlevertijd kon (laten) aanpassen. De reden daarvoor was dat ik voor mijn gevoel al een mooie deal had met de huurauto en liever niet opnieuw wilde boeken. Dus gebeld met Amerika (nummer stond in de Engelstalige mail van Alamo.de) maar die konden mij niet helpen. Ik had geboekt via Alamo.de en dus moest de wijziging ook via hen. Medewerker van Alamo was vrij kortaf.

Omdat ik geen zin had om te bellen met Alamo.de (was ook later op de avond) toch maar even gekeken wat een Cabrio nu zou kosten en dat bleek nog eens USD 100 / EUR 90 goedkoper te zijn. :D Had ik dus eerder moeten doen... :oops: Want hoewel de bevestigingsmail van Alamo.de aangeeft dat je online niet kunt annuleren, lukt dat wel als je daarvoor kiest. Dus auto opnieuw geboekt met de nieuwe tijden en de oude reservering geannuleerd. Is weer een overnachting die ik verdiend heb, denk ik maar. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Coyote schreef:
13 mar 2024, 15:49
Volgens mij ook. Ander heet het toch geen PlatePass?
Platepass is niet alleen op kenteken:
image.png
image.png (8.19 KiB) 556 keer bekeken
Zie ook https://www.hertz.com/rentacar/products ... tepass.jsp met VPN: "transponder use may be required" staat er voor het noordoosten. Er kan dus een transponder in de auto zitten.

"For Transponder regions: In E-ZPass and I-PASS regions, your rental vehicle may be equipped with a transponder. The transponder communicates with the tollway using radio frequency technology, collecting information from the transponder to pay the toll. If the transponder malfunctions, or is not present, your rental vehicle will still be enrolled in PlatePass® All-Inclusive Tolling.
For Video regions: The toll authority’s technology obtains a photo of the vehicle’s license plate, which allows the toll authority to assess tolls to that vehicle.
image.png
image.png (120.01 KiB) 581 keer bekeken
En je moet bij het ophalen PlatePass® All-Inclusive Tolling declinen als je niet voor alle dagen kosten wilt betalen. Dan betaal je alleen per dag dat je tol gebruikt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
13 mar 2024, 16:07
Dus auto opnieuw geboekt met de nieuwe tijden en de oude reservering geannuleerd. Is weer een overnachting die ik verdiend heb, denk ik maar. :wink:
Precies dat is het ... :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Coyote Klopt deels.
Bij mij ging het om EZ Pass. We hadden slechts gebruik gemaakt van 2 of 3 tolwegen. Bij de 1e tolweg hebben zij een all inclusive service geactiveerd van 229 dollar. Bizar. Na contact te hebben gehad met de betroffen instantie heb ik iets van 200 dollar terug gehad. Dit was binnen een week geregeld.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Maartje81
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 11:57

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Maartje81 »

Bedankt voor het antwoorden mensen. Ik had inderdaad de ervaring van @dejong89 ook gelezen. We declinen de all-inclusive optie, zodat we alleen betalen voor de dagen dat we er ook echt gebruik van maken (en als het even kan proberen we natuurlijk de tolwegen zoveel mogelijk te vermijden).
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer