Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Cindy1969 »

Als het goed is wel ja! Voor mij ook eerste keer dat ik dit boek, dus durf het ook niet met zekerheid te zeggen of dat voor de klasse die jij wil ook geldt. Maar denk van wel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Miquel helaas gaat dat niet werken, ik heb er even op gezocht: "intermediate upgrade to standard is where it stops".
karendb85
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2020, 08:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door karendb85 »

Hoi iedereen,

al jaren deze site gecheckt en veel info ontvangen voor mijn vorige reizen naar USA.
Nu had ik graag jullie input voor mijn nieuwe reis.
Ik ga met mijn vriend voor 16 dagen naar Canada in juni/juli (24 juni tem 10 juli). We vliegen op edmonton (ik heb familie daar dus wil die ook bezoeken) en wouden daar graag een auto huren.
We zijn van plan om eerst de rockies te bezoeken en dan roadtrip te maken naar Stewart/hyder in alaska.
Nu willen we graag echte canada gevoel beleven en een pick-up huren (liefst dodge ram). We keken eerst naar Full-size suv maar ik las dat verbruik van die wagens hoger ligt dan pick-ups (19mpg voor Tahoe en 21 mpg voor dodge)
Op canada-drive.de krijgen we een hele mooie deal (beter dan sunny cars, heb geprobeerd via national-app te boeken als emerald member maar daar zitten niet alle verzekeringen in). Hebben jullie ervaring met de site? Is het premium pakket goed genoeg of moeten we duurste nemen? En kiezen we alamo of national om onze auto op te halen?
Laatste vraag moeten we een navigatie toestel bij boeken of niet? Welke apps kunnen we gebruiken (die geen data gebruiken...)? Of zit er in een premium pick-up (PPAR) al een navigatie in?

groetjes,
karen
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

karendb85 schreef:
27 jan 2020, 11:15
Op canada-drive.de .................... Hebben jullie ervaring met de site?
Zustersite van drive-usa.de en dus goed.
Of er navigatie in de auto zit kunnen we moeilijk zeggen. Of je Alamo of National moet nemen? Welke is het goedkoopste?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

karendb85 schreef:
27 jan 2020, 11:15
We keken eerst naar Full-size suv maar ik las dat verbruik van die wagens hoger ligt dan pick-ups (19mpg voor Tahoe en 21 mpg voor dodge)
Is maar net op welke website je kijkt. Ik denk dat het onder de streep weinig uitmaakt. En denk dat een SUV net iets makkelijker is met je bagage dan een pickup.
karendb85 schreef:
27 jan 2020, 11:15
En kiezen we alamo of national om onze auto op te halen?
Alamo of National maakt niks uit. Allebei prima maatschappijen.
karendb85 schreef:
27 jan 2020, 11:15
Laatste vraag moeten we een navigatie toestel bij boeken of niet? Welke apps kunnen we gebruiken (die geen data gebruiken...)? Of zit er in een premium pick-up (PPAR) al een navigatie in?
Als je van je geld af wil moet je zeker navigatie bijboeken. In alle andere gevallen zeker niet doen. Er zit al navigatie in bijna alle hogere categorie auto's die je huurt. Alleen werkt het niet. Want er zijn altijd mensen die voor een kapitaal een navigatiesysteem erbij huren. Waar je vervolgens weer mee moet gaan lopen sjouwen. Sjouwen doe ik tegenwoordig alleen nog maar met mn telefoon. En daar kan je net zo veel navigatieapps op downloaden als je wil. Kaarten van eventueel je iPhone werkt prima. Hetzelfde geldt voor google maps, here we go en maps.me. Kies er eentje uit zou ik zo zeggen.
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dmoorc »

Navigatie huren zou ik nooit doen: reken de prijs maar eens uit.
Koop daar in de eerste de beste supermarkt een Garmin (ja ik heb een Garmin voorkeur) met US kaarten of doe zoals ik: koop in Be of Nl een Tom Tom met kaarten van de wereld. Dan kan je op voorhand via TomTom drive alle waypoints en routes er nog in zetten, en kan je die nog in Europa gebruiken ook.
Wel even prijzen vergelijken voor je koopt...
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Download gewoon de TomTom app op je smartphone. Betaal je 2 euro voor 1 maand navigatie, offline, zodat het ook geen data kost.
Afbeelding
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Sygic is gratis, heeft ook offline kaarten en werkt imho makkelijker en beter dan Tom Tom.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 jan 2020, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Na 4 dagen speuren: hulp gevraagd bij autohuur

Bericht door Familyof4 »

Lieve Forummers,

Na 4 dagen speuren op internet en dit forum, zie ik nog steeds door de bomen het bos niet. Is er iemand (met ervaring in goede deals vinden) die kan helpen met zoeken naar het beste tarief bij een betrouwbare partij voor onze huurauto? Tips, actuele tricks en aanbevelingen zijn zeer welkom.

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (14 en 10) en nemen 2 koffers mee en willen ter plekke ook graag een koelbox in de auto. De auto het liefst een beetje ruim, maar natuurlijk niet te duur ;).

Reis: Seattle airport 7 july 2020 - San Francisci (SFO) 8 augustus 2020
(vermoedelijk ben ik niet al te vroeg met boeken en had het dus goedkoper gekund, dat helpt alleen nu niet meer)

Heb mezelf inmiddels aangemeld voor het National EC Executive Elite programma en vandaag bij Hertz de statusmatch aangevraagd. (al hebben we bij beide nog nooit een auto gehuurd.

Opmerking moderator

Berichten toegevoegd aan Autohuur voor Amerika topic
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Na 4 dagen speuren: hulp gevraagd bij autohuur

Bericht door harryh »

Beste @Familyof4, ik zie dat dit je eerste bericht is, welkom op dit forum.
Je kunt deze vraag beter in het bestaande autohuur topic stellen viewtopic.php?f=30&t=75544 ipv een nieuw topic aan te maken.

Wat heb je tot nu toe gevonden qua prijzen?
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Na 4 dagen speuren: hulp gevraagd bij autohuur

Bericht door Familyof4 »

Bedankt @harryh
Tussen 2000 en 2500. Ook wel enkele hele goedkope, maar dan kom je uit bij Thrifty, wat erg slecht bekend staat. (dubieuze partij).

Alamo staat beter bekend, maar dan heb je bijv Alamo.nl wat weer helemaal niet van Alamo blijkt te zijn. Hoe meer je over autohuur en partijen leest, hoe lastiger ik het vind om een betrouwbare en tevens betaalbare partij te vinden.

Durf bijna niet meer te boeken, maar lopen is uiteraard ook geen optie hihi
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Lieve Forummers,

Na 4 dagen speuren op internet en dit forum, zie ik nog steeds door de bomen het bos niet. Is er iemand (met ervaring in goede deals vinden) die kan helpen met zoeken naar het beste tarief bij een betrouwbare partij voor onze huurauto? Tips, actuele tricks en aanbevelingen zijn zeer welkom.

We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (14 en 10) en nemen 2 koffers mee en willen ter plekke ook graag een koelbox in de auto. De auto het liefst een beetje ruim, maar natuurlijk niet te duur ;).

Reis: Seattle airport 7 july 2020 - San Francisci (SFO) 8 augustus 2020
(vermoedelijk ben ik niet al te vroeg met boeken en had het dus goedkoper gekund, dat helpt alleen nu niet meer)

Heb mezelf inmiddels aangemeld voor het National EC Executive Elite programma en vandaag bij Hertz de statusmatch aangevraagd. (al hebben we bij beide nog nooit een auto gehuurd.

@harryh Is dit zo de juiste plaats voor mijn vraag?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij hertz betaal je $1297, maar dit is incl. Drop off fee van ruim $300. Zonder die drop off fee betaal je voor een UC pick uit de aisles $26,95 per dag.
Bij een andere verhuurder ben je vermoedelijk goedkoper uit, want er zijn een aantal (zoek even op dit forum) waar je kunt huren zonder drop off fee.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Terpies schreef:
27 jan 2020, 22:14
Bij hertz betaal je $1297, maar dit is incl. Drop off fee van ruim $300. Zonder die drop off fee betaal je voor een UC pick uit de aisles $26,95 per dag.
Bij een andere verhuurder ben je vermoedelijk goedkoper uit, want er zijn een aantal (zoek even op dit forum) waar je kunt huren zonder drop off fee.
Kijk dat zijn de betere prijzen. Kun je iets specifieker vertellen hoe je bij die prijs uit komt, want bij mij is het op hertz.com €1813 voor een c klasse en dan heb ik nog niet alle verzekeringen erbij volgens mij.

Via de Duitse Hertz en met de 6333066 code kom ik wel al wat meer in de buurt een Fullsize voor €1524 (vooraf betalen) en de C klasse voor €1421.
Het lukt ook om die prijs te behouden met de 2 schermen truc.

Mag ik die code zomaar gebruiken?
En wat betekent UC in je reply [mention]Terpies[/mention]?
Laatst gewijzigd door Familyof4 op 27 jan 2020, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Hertz.co.uk met CDP 633306 en PC 204866.

In de US heb je alle benodigde/noodzakelijke verzekeringen erbij.
0C00AA6D-D3F5-4F31-ABD0-7D598315CFD7.jpeg
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

National is een stuk duurder en hanteert een drop off fee van 399,-. Denk dat je het beste even zoeken waar je zonder drop off fee kunt huren.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Terpies schreef:
27 jan 2020, 22:30
Hertz.co.uk met CDP 633306 en PC 204866.
Dan heb je dus wel een American Express Platinum creditcard nodig, anders mag je deze CDP niet gebruiken.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Superdork1 schreef:
27 jan 2020, 23:12
Terpies schreef:
27 jan 2020, 22:30
Hertz.co.uk met CDP 633306 en PC 204866.
Dan heb je dus wel een American Express Platinum creditcard nodig, anders mag je deze CDP niet gebruiken.
Aha dat is informatie die nog ontbrak, dus reuze bedankt daarvoor.
Nee die heb ik niet, maar is misschien de aanschaf waard. Ga ik even uitzoeken.

Heb inmiddels wel dezelfde rate in beeld kunnen krijgen (thanks to [mention]Terpies[/mention]
Laatst gewijzigd door Familyof4 op 27 jan 2020, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Superdork1 schreef:
27 jan 2020, 23:12
Terpies schreef:
27 jan 2020, 22:30
Hertz.co.uk met CDP 633306 en PC 204866.
Dan heb je dus wel een American Express Platinum creditcard nodig, anders mag je deze CDP niet gebruiken.
Nee dat heb je niet...zie de discussie hierover in de diverse draadjes die al diverse keren is gevoerd. En anders gebruik je de ANWB code.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Terpies schreef:
27 jan 2020, 23:27
Superdork1 schreef:
27 jan 2020, 23:12


Dan heb je dus wel een American Express Platinum creditcard nodig, anders mag je deze CDP niet gebruiken.
Nee dat heb je niet...zie de discussie hierover in de diverse draadjes die al diverse keren is gevoerd. En anders gebruik je de ANWB code.
Dat was ik dat nog niet tegen gekomen. Heb ook geen ANWB lidmaatschap, trouwens. Maar ik ga het bekijken. De Amercain Express kaart spreekt me wel aan, moet ik zeggen vanwege de verzekeringen die gepaard gaan met zo'n kaart. Dus erg blij met de tip (s).

Ga ook even navragen of ik de Am E Kaart voor half tarief (nieuwe klant) kan nemen en dan weer opzeggen (of downgraden) na 7 maanden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer