Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Wij hebben onze huurauto vandaag opgehaald bij Hertz op SFO. Er was best wel wat keuze in de President Circle, maar we hadden liefst een Mustang Cabrio en die was spijtig genoeg niet te vinden. Dan maar een Camaro coupé meegenomen, waar we ook best tevreden mee zijn. Ik zag wel net dat ze 10 USD extra aangerekend hebben dan in de reservering, een zogenaamde "Cust Facility Charge". Mag dit zomaar en heeft nog iemand dit voorgehad?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Matala schreef:
02 sep 2022, 22:15
Wij hebben onze huurauto woensdag opgehaald en het valt ons nu op dat er dat de motorolie op 10% staat (te lezen op het dashboard). Moeten we nu actie ondernemen of kan je hier nog lang mee doorrijden?
Ik heb dit ook meerdere keren met huurauto's gehad. Is niet zozeer het oliepeil als wel een indicatie dat olie ververst moet worden. Wel eens een huurauto er hierom ingeruild maar de laatste keer in 2019 verzekerden ze mij bij de Alamo locatie in Flagstaff (waar toen de dichtstbijzijnde Alamo locatie was) dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze konden zien in de computer dat de auto recent nog een servicebeurt had gehad en ze waarschijnlijk vergeten waren de olie-indicatie te resetten. Dat mocht ik zelf ook alsnog doen zodat ik van die irritante melding af was elke keer als je de auto start. Ik heb er toen overigens wel een aantekening van laten maken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

utolor schreef:
03 sep 2022, 06:28
Ik zag wel net dat ze 10 USD extra aangerekend hebben dan in de reservering, een zogenaamde "Cust Facility Charge". Mag dit zomaar en heeft nog iemand dit voorgehad?
Afgelopen zomer ook uit de President's Circle op SFO een auto gehuurd. Ik herken de Cust Facility Charge niet. Die had ik niet op mijn contract en reservering staan.

Ik heb mijn contract en reservering van toen er even bijgepakt. Zie wel dat er op het contract van mij een zogn. CONCESSION FEE RECOVERY vermeld staat voor USD 55. Deze zie ik niet op de reservering. Echter, de totaalprijs van het contract was zo'n USD 8 lager dan de reservering dus kennelijk is het iets dat reeds in de prijs zat maar nu nog specifiek benoemd werd op mijn contract.

Is jouw totaalprijs ook hoger dan de reservering? Bij mij werd het totaalbedrag + USD 200 gereserveerd op de creditcard. Na inleveren werd ik netjes voor de prijs zoals op het contract stond belast op de creditcard.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
cornekev
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 dec 2018, 12:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cornekev »

Wij vertrekken volgende week naar Houston. op dit moment heb ik een reservatie staan voor een midsize auto bij Hertz, niet bepaald goedkoop.
Nu zag ik net via Momondo een fullsize SUV staan via booking.com (alamo) een heel stuk goedkoper.
Ik vind het niet zo direct op het forum maar heeft jullie ooit bij booking.com een auto gehuurd en wat was de ervaring?

Bij Hertz heb ik wel president Circle maar ik zag dat bij veel maatschappijen op Houston geen auto's beschikbaar zijn voor een one-way naar Miami in elk geval dus weet ook niet hoe groot de kans is om effectief een fullsize SUV te scoren bij Hertz.

Alvast bedankt
scotlandyard
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 nov 2015, 16:05
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door scotlandyard »

Ik ben echt een leek qua auto s :-)

Waar letten jullie ( op en waar kan je deze info in de auto terug vinden )als jullie huurwagen gaan ophalen en eventueel mogen kiezen?

Reserveband, bouwjaar,...

Ik vertrek binnenkort naar Denver en heb een midsize suv gehuurd. Maar jaar geleden in Phoenix krijg ik een jeep mee (denk Renegade) zag er leuk uit maar in de bergen bleek de motor toch niet erg krachtig...

Alvast bedankt ;-)
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

cornekev schreef:
03 sep 2022, 21:14
Ik vind het niet zo direct op het forum maar heeft jullie ooit bij booking.com een auto gehuurd en wat was de ervaring?
Geen ervaring in de USA, maar wel in Spanje gehuurd via Booking.com. De uiteindelijke huur bleek via rentalcars.com te zijn. Booking was niets meer dan een schil daaromheen. Verder uitstekend verlopen, geen bijzonderheden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door gera_r »

scotlandyard schreef:
04 sep 2022, 08:02
Ik ben echt een leek qua auto s :-)

Waar letten jullie ( op en waar kan je deze info in de auto terug vinden )als jullie huurwagen gaan ophalen en eventueel mogen kiezen?

Reserveband, bouwjaar,...

Ik vertrek binnenkort naar Denver en heb een midsize suv gehuurd. Maar jaar geleden in Phoenix krijg ik een jeep mee (denk Renegade) zag er leuk uit maar in de bergen bleek de motor toch niet erg krachtig...

Alvast bedankt ;-)
We kunnen niet altijd kiezen, maar áls dat kan, dan letten we eerst op het merk/model en of de kofferruimte voldoende is. We prefereren een wit of zilverkleurige boven een zwarte (vanwege de hitte). Maar het allerbelangrijkste (voor mijn man) is wel de aanwezigheid van een reserveband en krik. We hebben dit jaar echter gemerkt dat dat niet altijd meer bijgeleverd wordt. Soms een plaksetje, maar soms ook helemaal niets. We hebben de pech gehad dat we tweemaal onze auto moesten omwisselen en de derde auto had dus helemaal niets. Ze deden daar bij Hertz heel luchtig over... "dan bel je gewoon AAA... blah blah blah...". Maar geloof me, we hebben heel eenzame stukken gereden zonder bereik, dan wil je écht niet stil komen te staan in de bloedhitte... Was een behoorlijk puntje van stress. Bovendien durfden we bijna niet meer off-road te rijden. Want komt de AAA daar ook?? Maar goed, ik dwaal af geloof ik. :offtopic: Reserveband dus... als het kan... :D
(Zo spreekt hier iemand die tijdens voorgaande reizen al twee maal een lekke band heeft gehad... :? )
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Puntje van aandacht dat wij altijd meenemen als we een auto uit kunnen kiezen: alleen lederen bekleding als de stoel ook airco heeft.
Klinkt nogal decadent, maar lederen bekleding gaat echt enorm zweten als het warm is en je er met een korte broek (= deels blote benen) op zit. Niet fijn!

Verder inderdaad merk/model, het moet er ook een beet je mooi uit zien binnen en buiten, kofferruimte, liefst niet te veel mijlen en iets met Apple/Android car play. Wat we niet doen maar wel een tip voor mezelf: check de levensduur van je olie. Dat zit ergens in het menu op het display.

Als er twee dezelfde staan en de een heeft een panorama dak en de andere niet, dan kiezen we die het wel heeft.
En wij kiezen nooit meer een Hyundai Tucson... die hebben we een keer gehad en die was qua motorinhoud niet voldoende. Was een gedoe met omwisselen enzo terwijl dat normaal gesproken heel soepel gaat. Maar die ene ervaring is natuurlijk niet representatief voor alle Hyundai's :D

En ook als je niet uit kunt kiezen en je krijgt iets mee wat je niet bevalt kun je altijd terug en omruilen.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sunshine state »

Goedemorgen forum...

ik ben er een beetje uit zeg maar.
We willen rond eind oktober tot mid november naar Orlando.

Bij National werken de codes niet of 'behoorlijk' aan de prijs.
Hertz heb ik nog niet gekeken maar ook daar zal veel aan veranderd zijn..

We zijn sinds COVID-19 niet meer in de US geweest, dus zijn we wat ( erg) roestig mbt auto-huur... de rest, zoals een huis en wat te doen in Florida, zal wel lukken.

Wie kan me een beetje helpen?
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Bij Hertz heb je tot eind dit jaar veel schik met de 51k code
Doe er je voordeel mee. (Zie ook het Hertz topic) Even als voorbeeld 28/10 tot 15/11 ( ik zit nu op Hertz.DE maar NL/COM etc geven dezelfde prijzen)
image.png
image.png (40.54 KiB) 1384 keer bekeken

image.png
image.png (40.85 KiB) 1384 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Coyote schreef:
03 sep 2022, 10:28
utolor schreef:
03 sep 2022, 06:28
Ik zag wel net dat ze 10 USD extra aangerekend hebben dan in de reservering, een zogenaamde "Cust Facility Charge". Mag dit zomaar en heeft nog iemand dit voorgehad?
Afgelopen zomer ook uit de President's Circle op SFO een auto gehuurd. Ik herken de Cust Facility Charge niet. Die had ik niet op mijn contract en reservering staan.

Ik heb mijn contract en reservering van toen er even bijgepakt. Zie wel dat er op het contract van mij een zogn. CONCESSION FEE RECOVERY vermeld staat voor USD 55. Deze zie ik niet op de reservering. Echter, de totaalprijs van het contract was zo'n USD 8 lager dan de reservering dus kennelijk is het iets dat reeds in de prijs zat maar nu nog specifiek benoemd werd op mijn contract.

Is jouw totaalprijs ook hoger dan de reservering? Bij mij werd het totaalbedrag + USD 200 gereserveerd op de creditcard. Na inleveren werd ik netjes voor de prijs zoals op het contract stond belast op de creditcard.

Roland
De totaalprijs is idd hoger dan bij de reservering. Heb ondertussen Hertz gecontacteerd en ze kunnen het pas bekijken nadat de huur afgelopen is. Nog even wachten dus.

Ander vraagje: heb gemerkt dat onze wagen een 4G verbinding en Wifi hotspot heeft. Iemand die weet of we extra zullen moeten betalen als we deze gebruiken? Anders best handig voor Spotify.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@utolor Ik heb nog nooit gezien/gehoord dat iemand daar extra voor belast werd. Is het al wel gelukt verbinding te maken met de Wifi hotspot van de auto en kun je het daadwerkelijk gebruiken?

Ik heb daar zelf eigenlijk nooit gebruik van gemaakt aangezien ik altijd wel een mobiele telefoon heb waarmee ik verbonden ben met het internet.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Gewoon gebruiken (als je geen wachtwoord nodig hebt). Als het werkt is het al betaald. Bij ons hield hij er toen echter na een paar dagen wel vanzelf weer mee op.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

@Coyote @IngridUSA We hebben het al gebruikt en het werkt. Wachtwoord kon ik gewoon in de instellingen vinden en wijzigen. Heb zelf een internationaal abonnement waarin 3GB data zit voor buiten de EU, maar mijn vriendin heeft dit niet en voor Spotify is dat misschien wat weinig data. Ideaal dus dat we internet in de auto hebben. :thumbup: Laat ons hopen dat het blijft werken.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sunshine state »

dejong89 schreef:
05 sep 2022, 11:26
Bij Hertz heb je tot eind dit jaar veel schik met de 51k code
Doe er je voordeel mee. (Zie ook het Hertz topic) Even als voorbeeld 28/10 tot 15/11 ( ik zit nu op Hertz.DE maar NL/COM etc geven dezelfde prijzen)
Dankjewel. heb voorlopig even twee boekingen gemaakt op
mogelijke data bij Hertz met de door jou aangereikte code.
Waarvoor dank!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans_Belgium »

@sunshine state

Hallo Rick,

Ik had deze zomer bij drive-usa.de een premium pickup truck gehuurd en wij vonden de prijs eigenlijk heel goed meevallen.
Heb een chevrolet Silverado V8 mee gekregen bij Alamo in Fort Myers met toch redelijk wat luxe erop en weinig miles.
Misschien moet je in deze richting ook eens kijken als je daar zin voor hebt.

Grtjs Hans.
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jet50 »

HennyCox schreef:
26 aug 2022, 15:19
code = 388 :wink:

Aangeven dat je uit Nederland komt en dan is het inderdaad incl benodigde verzekeringen.
Ook wij zijn opzoek naar een auto. Waar vul je de code 388 in bij Discountusacarrental? Ik zie nergens een veld om deze code toe te voegen.

Alvast bedankt.

Jet
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1916
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Jet50
Bij uscarhire.com
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Jet50
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2022, 21:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jet50 »

Bedankt Frasi voor je snelle reactie!
Mochten er mensen zijn die nog interessante deals hebben/weten te vinden voor het huren van een auto dan houden we ons aanbevolen. We (3 volwassenen) gaan half oktober richting Texas.

Jet
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Jet50 Zou handiger zijn als je precieze aankomst/vertrek luchthaven en datums en aankomst/vertrektijden erbij geeft, dan kan er gericht gezocht worden. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer