Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Ik been geen expert op autohuurgebied, maar kan je wel met (een dele van je vragen) helpen.

In principe maakt het niet uit bij welke Avis je huurt. .nl, .be, .du, .fr... alles komt voorbij en er zitten inderdaad prijsverschillen in. Zolang je via een Europese website (check even hoe het zit met .uk, want dat durf ik niet te zeggen) heb je de juiste verzekeringen erbij zitten.

Wat mij betreft loont het zeker niet de moeite om je auto weer in te leveren in SF, als je in LV eindigt. Je rijdt dan (via de saaie, snelste route) minstens 8 en een half uur. En dan moet je niet stoppen, geen file hebben en moet er niks tegen zitten. Dus in de praktijk zal daar een overnachting tussen zitten. Dan ben je je voordeel al weer kwijt.
Je kunt wel bekijken of het zinvol is om te eindigen in LA. Normaliter heb je bij ophalen in SF en inleveren in LA geen one-way fee. En LV - LA is 4,5 uur rijden. Als het echt veel scheelt (en eerlijk gezegd zou ik het voor € 180,- niet doen) kun je dat overwegen/bekijken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

stevenVB schreef:
16 aug 2021, 14:18
Ook zit er een groot verschil in waar je de auto aflevert. Loont het om vanuit Las Vegas weer terug te rijden en vanuit SF retour te gaan met het vliegtuig het scheelt via avis.be 180eu.
Ik zou ook niet voor dat geld die extra kilometers gaan rijden. Maak eerst eens een route, en kijk dan wat de beste aankomst- en vertrekplaatsen zijn. In het voorjaar moet je ook rekening houden met het mogelijk afgesloten zijn van de passen. Autohuur komt daarna wel.
Ik dacht trouwens dat er geen drop off kosten waren tussen Las Vegas en Californië. Of verschilt dat wellicht per autotype?

Marianne
stevenVB
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2021, 14:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door stevenVB »

Route is inmiddels gemaakt en ook geplaatst viewtopic.php?f=36&t=77128.
Voor de medium (mustang of ...) geldt dit wel. Heb het verder nog niet uitgezocht in de kleine letters.
Chyniel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2021, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chyniel »

Is er iemand die wel eens een auto heeft geboekt via eDreams of VIP Cars? Ik heb hele goede prijzen voorbij zien komen (Hertz en Avis) :D, maar ben niet bekend met deze twee sites
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MaGiL »

Zijn er toevallig ervaringen met de ruimte van een kofferbak van een Chevy Suburban (or similar)? De koffers (3 groot, 4 klein) die de maatschappijen aangeven, is dat ook een realistische opgave van de verhuur maatschappijen?
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Chyniel schreef:
24 aug 2021, 16:38
Is er iemand die wel eens een auto heeft geboekt via eDreams of VIP Cars? Ik heb hele goede prijzen voorbij zien komen (Hertz en Avis) :D, maar ben niet bekend met deze twee sites
eDreams was gisteravond bij Max vakantie man, daar zou ik dus nooit boeken, wat een ballentent.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

MaGiL schreef:
24 aug 2021, 16:57
Zijn er toevallig ervaringen met de ruimte van een kofferbak van een Chevy Suburban (or similar)? De koffers (3 groot, 4 klein) die de maatschappijen aangeven, is dat ook een realistische opgave van de verhuur maatschappijen?
Dat ligt er aan met hoeveel mensen je erin gaat. Wij hebben al vaker met 2 een 'or similar' gereden; een Expedition.
Vorig jaar in maart ook in zo'n formaat gereden. Eerste dag een Suburban, daar was iets mee, dus daarna een Expedition. Wij waren met 4 volwassenen. Wij reizen niet echt licht, dus wij hadden 4 x Easpak Tranverz L, 2 x handbagagekoffertje en 2 x rugzak. Gedurende de trip komt daar nog een koelbox, boodschappen en 'losse rommel' bij. Dat gaat prima (en dan heb je ruimte over) met 4 als je de achterste bank neerklapt.
Als je de achterste bank niet neer kunt klappen is het stouwen met dat aantal koffers (en dan moeten het geen harde koffers zijn) en kan er geen flesje water meer bij...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MaGiL »

Dank je @Tantelotje! De Tranverz L zijn inderdaad wel fors :)

Wij gaan met 4 volwassenen en 4 kinderen, qua formaat reistassen een slag kleiner, zullen in totaal 4 reistassen bij ons hebben en wat kleine dag rugzakjes.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans B »

Is het voor zoveel mensen + bagage niet handiger en 10p van rental te doen?
BV
https://www.enterprise.com/en/car-renta ... r-van.html
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zou aanraden om twee auto's te huren (ervan uitgaande dat er wel twee bestuurders zijn), bv een minivan en een midsize/standard SUV, dat is volgens mij goedkoper dan een 10p. Meeste personen in de minivan en de bagage voornamelijk in de SUV.
Bijkomend voordeel is dat als je ergens bent en je wil bv even apart van elkaar weg, je dan twee auto's tot je beschikking hebt.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

Als de travelban ooit nog wordt opgeheven vertrek ik in december 2021 naar Las Vegas.

Mijn bedoeling is om dan White Pocket in de Vermillion Cliffs te bezoeken en hiervoor een 4x4 te huren.
(Een tour voor 4 pers. kost me $800 en dat vind ik te gek).

Nou heb ik voorheen bij Xpress carrental in Kanab een Lifted Jeep Cherokee 4x4 gehuurd, maar die zijn blijkbaar gestopt met verhuur.
Is er iemand die nog een optie heeft voor de huur van een 4x4 in Kanab of Page?

Lakepowelljeeprentals in Page ken ik nog, maar daar lees ik slechte reviews over...
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

@MaGiL : eens met wat hierboven is genoemd. Dat lijkt me echt te krap. Je zult op een rondreis toch ook een koelbox ofzo meenemen, wat boodschappen doen... met 8 mensen heb je ook geen zitplaats over waar je nog eens wat boodschappen of een koelbox weg kunt zetten.
Ga je nu in een villa zitten in Florida dan kun je dit prima doen, dan heb je de bagageruimte alleen nodig van en naar het vliegveld. Maar op een rondreis zou dit zeker mijn keuze niet zijn...
In een ander topic waar een gelijksoortige vraag werd gesteld (ben even de naam kwijt) heb ik onlangs een foto geplaatst van de kofferbak van een expedition met de achterste bank neer. Toen reisden we met twee.
Maar met de achterste bank omhoog kon de koelbox er maar net aan in.... Misschien geeft het topic 'welke huurauto kreeg jij mee' nog wat meer inzichten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Tantelotje schreef:
27 aug 2021, 00:07
In een ander topic waar een gelijksoortige vraag werd gesteld (ben even de naam kwijt) heb ik onlangs een foto geplaatst van de kofferbak van een expedition met de achterste bank neer.
Dat was hier viewtopic.php?p=1262487#p1262487 :thumbup:

Marianne
Chyniel
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2021, 12:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chyniel »

Harry schreef:
24 aug 2021, 18:21
Chyniel schreef:
24 aug 2021, 16:38
Is er iemand die wel eens een auto heeft geboekt via eDreams of VIP Cars? Ik heb hele goede prijzen voorbij zien komen (Hertz en Avis) :D, maar ben niet bekend met deze twee sites
eDreams was gisteravond bij Max vakantie man, daar zou ik dus nooit boeken, wat een ballentent.
Oh... dit klinkt niet echt best. Ik heb het gister ook gezien en wat een drama. Dankjewel! :)
JudKon
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 aug 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JudKon »

Goedemorgen,

Gisteravond dan toch echt de tickets geboekt voor onze Amerika reis volgend jaar. We gaan van 23/7 tot 20/8, vliegen naar en van los Angeles en zullen in deze dagen de rondreis maken zoals als voorbeeld gegeven op deze site, met enkele aanpassingen.

We zijn een gezin van 6, met 4 kinderen in de leeftijd van 9-17.
Ik heb de mogelijkheid geboekt Max 3 grote koffers mee te nemen naast de handbagage. Vooral door de pubers is hier flink commentaar op geleverd 😂

Via budget.nl/budget.com vind ik een minivan voor een kleine 1000 dollar.
Mijn man heeft echter als ‘droom’ voor ogen gehad om te rijden in ‘een echte Amerikaan’, zo’n hele grote bak.
Leuk idee, prima, maar wel graag een beetje betaalbaar.
Zeg heb ik een Tahoe gevonden voor een kleine 2000, via edreams. Niet echt de favo hier.

Hebben jullie nog een goed idee of de ultieme tip?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Het is nog vroeg voor autohuur in zomer '22. Niet alle brokers hebben alle verhuurders al in hun systemen staan.
Van jaren geleden weet ik dat bijv. usa-reisen.de (drive-usa.com) pas medio november met hun aanbiedingen voor de zomervakantie kwamen. En dus toen pas ruime vergelijking en goede prijzen.
Wat normale prijzen gaan worden volgend jaar weet niemand: tot 2 jaar geleden kon je voor minder dan €1500 vier weken rondrijden in een Suburban. Vorig jaar zelf nog geboekt: 18 dagen voor €1260,=. Helaas moeten annuleren...
Vergelijk meerdere aanbieders en áls je boekt, alleen een aanbieding die kosteloos te annuleren is. Dan kan je altijd nog ingaan op betere opties later. Edreams zijn inderdaad niet gunstig in het nieuws geweest. Zelf meerdere keren bij autoeurope.nl geboekt en altijd prima service gehad. Wel vaak vooruit betalen maar bij annulering of aanpassing van de reservering binnen 2 dagen het geld retour.

Ga er maar vanuit dat je op de terugweg meer bagage in te checken hebt: zeker als je tijdens de reis een mall of outletcenter (https://www.premiumoutlets.com/) aan doet, zal elke puber makkelijk een eigen koffer vol krijgen :D .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

JudKon schreef:
02 sep 2021, 06:57
We zijn een gezin van 6, met 4 kinderen in de leeftijd van 9-17.
Ik heb de mogelijkheid geboekt Max 3 grote koffers mee te nemen naast de handbagage. Vooral door de pubers is hier flink commentaar op geleverd 😂
...
Zeg heb ik een Tahoe gevonden voor een kleine 2000, via edreams. Niet echt de favo hier.

Hebben jullie nog een goed idee of de ultieme tip?
Gelukkig hebben de meeste hotels in de VS wasmachines voor hun gasten. Vier weken op een half koffer p.p. :shock:

Qua auto: je weet nooit echt wat je meekrijgt. Wij hadden 4 jaar geleden ook een Tahoe geboekt maar een GMC Yukon kunnen rijden. In principe dezelfde auto, maar wel een stapje hoger qua uitstraling. Tenzij je echt in de hoge klasses zoekt is er nooit een garantie dat je ook met dat model wegrijdt.
Overigens hadden we 2 jaar geleden een echte Escalade (belachelijk goede aanbieding tegengekomen: €1200 voor 3 weken), maar ik moet zeggen dat het rijplezier in de Yukon niet minder was dan in de Escalade.

Hoe ga je goede deals vinden? Sowieso wat hierboven al staat. In dit topic vind je verder volop tips over lidmaatschappen, kortingscodes, status-match en wat dies meer zij, maar het meeste voordeel ga je toch krijgen door heel vaak bij veel verschillende bronnen te blijven zoeken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

JudKon schreef:
02 sep 2021, 06:57
Zeg heb ik een Tahoe gevonden voor een kleine 2000, via edreams. Niet echt de favo hier.
Los van alles. Wat je ook doet. Niet met edreams boeken. Zit net item van Max vakantieman van vorige week te kijken en das best drama. Wordt sterk geadviseerd niet met ze in zee te gaan.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MaGiL »

@Tantelotje (en anderen) dank jullie wel weer! Wij gaan weer ons huiswerk doen :thumbup:
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Aarjan »

Toch maar weer de gok gewaagd en tickets gekocht naar Calgary voor een weekje skiën.
Nu nog een auto.
De prijzen vallen me niet mee.
Beste wat ik tot nu toe kan vinden is op Avis.nl met AWD D650000 (bedankt @bedeve
Fulsize 8 dagen voor CAD 364.
Alleen kan ik in de bevestiging niets vinden over de LDW/CDW.
Ook in de voorwaarden wordt het me niet duidelijk.

Het lijkt me dat LDW/CDW er wel bij zit als je als Nederlander bij Avis.nl boekt, maar ik zou het graag zeker weten.
Iemand enig idee?

p.s. als iemand een betere deal kan vinden ook welkom natuurlijk :thumbup:

YYC
26-2 ophalen
6-3 inleveren


image.png
image.png (79 KiB) 935 keer bekeken
image.png
image.png (30.67 KiB) 935 keer bekeken
image.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer