Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

poldervetzak schreef:
08 jan 2022, 10:03
Hallo, zou het andersom wel een probleem geven ? wij hebben namelijk op 1 juli ( voor 29 dagen )een auto gehuurd bij Budget SFO ( met als tussenpartner edreams ) maar hebben als ophaaluur 10 AM ingegeven maar landen pas om 4.30 PM. De ophaaldag verandert dus niet , enkel een paar uurtjes later. Wij hopen natuurlijk dat ze hier niet lastig over doen want aanpassen = hogere huurprijs.
Zolang je op dezelfde dag ophaalt is er geen probleem: je hebt immers een contract wat ingaat op de dag (en die verandert niet in jouw geval). De huur gaat lopen vanaf het moment dat je de auto uitrijdt. Dat is het tijdstip wat je moet aanhouden als je inlevert. Ben je later dan kan je dat een extra huurdag kosten.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bennov »

PieterSilke schreef:
08 jan 2022, 11:33
marcie216 schreef:
08 jan 2022, 09:05
Kijk ook eens naar Trip.com, daar hebben wij mooie prijzen gevonden!
Daar zie ik nergens opties voor huurwagens? Of kijk ik erover?
Bovenin, staat als 4e optie cars. Daaronder de optie rental cars
poldervetzak
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2021, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door poldervetzak »

@Terpies Bedankt voor de info :thumbup:
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tosca »

Wij gaan eind april voor 3 maanden naar Canada & de VS en hebben dus voor heel wat dagen autohuur nodig. Nu hebben we al wat reservering staan, maar hebben inmiddels ook een American Express Platinum Card aangeschaft. Als ik de voorwaarden van de diverse verzekeringen goed lees:


4. Als uw huurvoertuig wordt gestolen of beschadigd raakt, betaalt de verzekeraar alle bedragen die u verschuldigd bent
krachtens de huurovereenkomst, inclusief het eigen risico. Deze bepaling is van toepassing ongeacht of u het ongeval heeft
veroorzaakt. U ontvangt niet meer dan de waarde van het gehuurde voertuig tot een maximum van €75.000 met betrekking
tot elk ongeval of elke gebeurtenis.

---

6. Als u wettelijk aansprakelijk wordt gehouden voor letsel toegebracht aan een andere partij of partijen of voor de beschadiging
van hun eigendommen, neemt de verzekeraar alle daarmee verband houdende schadevergoedingen en procedurekosten voor
zijn rekening tot een maximum van €750.000 (of $1.000.000 in de Verenigde Staten) die direct of indirect uit een oorzaak
voortvloeien.

7. Wij willen u er graag op wijzen dat het in verband met deze vergoedingsregeling wellicht niet noodzakelijk is de volgende
aanvullende verzekeringen af te sluiten bij het verhuurbedrijf:
a. Collision Damage Waiver (CDW)
b. Loss Damage Waiver (LDW)
c. Opheffing/verlaging eigen risico (Super CDW/LDW)
d. Theft Protection (TP)
e. Top Up/Supplemental Liability (SLI)


Dat zou beteken dat we een auto kunnen huren zonder de extra verzekeringen? Dat scheelt namelijk nogal wat in de kosten. Ik ben altijd een beetje voorzichtig als het om verzekeringen gaat.

We bijvoorbeeld voor een periode van 20 mei - 28 juni een reservering staan voor Midsize SUV via Drive-USA voor 3072 euro (Meeting-Point).

Maar als ik nu zonder de verzekeringen zou boeken via Expedia.com kom ik voor diezelfde periode & type auto uit 2400 dollar (Sixt). Nogal een verschil dus.

Lees ik de voorwaarden nu dus goed en kunnen we gewoon die tweede auto boeken?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@tosca dus als ik het goed lees; Je gaat naar Canada en de US.

Waar huur je de auto? In Canada moet je verplicht verzekeren, in de US hoeft dat niet: je moet alleen controleren of CDW/LDW en SLI/PLI inbegrepen zijn (hier betaal je extra voor in Canada) maar of dit meeverzekerd is via je cc weet ik niet. Met een EU rijbewijs zijn deze verzekeringen bij autohuur in de US inbegrepen, tenzij je gaat ‘rommelen’ met codes bij bv National en Hertz.

Prijs en verzekerings technisch is het beter om in de US te huren, maar ik ken je route, data en ophaal/inlever locatie niet dus kan daar met je summiere informatie nog geen goed advies in geven.

NB. Je spreekt over 3 maanden? Of bedoel je 90 dagen? Dat is niet hetzelfde. Mei juni en juli samen is 92 dagen, dat is niet toegestaan, tenzij je in Canada begint/eindigt en je Max 90 dagen (beter is 88 dagen) in de US blijft.

Overstay in de US kan leiden tot weigering toekomstige ESTA’s en/of VISA’s. Let hier goed op!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door tosca »

Sorry, misschien inderdaad wat meer info. We gaan 100 dagen, maar starten in Canada. En dus zeker geen overstay oid! Daar is goed op gelet met het maken van de route.

De autohuur is in stukken opgeknipt vanwege de verschillende plekken die we bezoeken. We gaan dus nergens met de auto de grens over. Maar als voorbeeld had ik dus het stuk US aangegeven (Vegas naar LA en later hebben we nog een stuk Florida), waarbij de voorwaarden van de creditcard letterlijk aangeven welke je niet meer nodig hebt. Normaal boek ik altijd vanuit een site dat ik zeker weet dat het goed zit. Maar nu vraag ik me dus af of dat nodig is, juist vanwege die voorwaarden :).
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door phoonke »

Ik zoek naar een betaalbare autoverhuur voor 1/7 tot 21/7 in Miami.
De Prijzen die ik overal zie :shock: :shock: :shock:
Iemand tips of links waar het toch iets of wat betaalbaar is?
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterd87 »

Lees even het hertz topic door, met code 510000 kom je voor jouw periode zo rond de 1100 dollar.

Nog steeds behoorlijk, maar vermoedelijk een stuk beter dan andere tarieven die je tegenkomt.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

asv60 schreef:
19 sep 2021, 16:40
@Terpies Dat was een bericht van Mattrob uit 2019 in het National topic. Lukt me niet om hier een quote van te maken.
Maar via Avis.be zie ik dus niets van een underage fee, ook niet als ik zijn leeftijd heb ingevoerd.
Zie dat het op Avis.fr nog goedkoper is. Zitten alle verzekeringen er dan wel bij?
Dit staat er: DEZE PRIJS IS INCLUSIEF
Luchthaven-/stadstoeslag
Voertuigregistratiekosten
Lokale belasting
Schadedekking (LDW)
Onbeperkt aantal kilometers
EIGEN RISICO
0.00 SCHADE EIGEN RISICO
USD 0,00 EIGEN RISICO BIJ DIEFSTAL

En op de .fr site: LE PRIX INCLUT
Surcharge aéroport
Participation aux coûts d’immatriculation
Taxe locale
Rachat partiel de franchise en cas de sinistre. Als ik dit vertaal staat er: Gedeeltelijk eigen risico afkoop bij schade. Is dat dan hetzelfde als LDW?
Kilométrage illimité

Ook nog even gekeken voor onze eigen autohuur, maar daar kom ik op de verschillende Avis sites veel hoger uit.
Mijn zoon is inmiddels weer terug uit FL. Geboekt bij Avis.Fr met FB code, $244 voor 1 week. Uiteindelijk geen underage fee hoeven te betalen, daar is hij natuurlijk heel blij mee. Qua verzekering zat er toch LDW en SLI bij.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door phoonke »

peterd87 schreef:
09 jan 2022, 14:26
Lees even het hertz topic door, met code 510000 kom je voor jouw periode zo rond de 1100 dollar.

Nog steeds behoorlijk, maar vermoedelijk een stuk beter dan andere tarieven die je tegenkomt.
Ik denk dat ik iets verkeer doe want ik krijg alleen prijzen te zien van 2300$ en meer
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dan doe je inderdaad iets verkeerd. Op hertz.nl krijg ik met CDP 510000 voor Miami (01-07 - 21-07) o.a. de volgende prijzen te zien:
USD 884 - Economy
USD 945 - Small sedan
USD 1035 - Medium sedan
USD 1048 - Standard
USD 1070 - Large premium sedan
USD 1095 - Large sedan
USD 1154 - Small SUV
USD 1350 - Large luxury sedan
USD 1575 - Minivan

Zelfs als ik bij een broker zoals drive-usa.com kijk vind ik lagere prijzen dan de prijzen die je zelf noemt (allemaal Alamo/National):
EUR 1412 - Economy
EUR 1570 - Midsize
EUR 1642 - Fullsize
EUR 1649 - Midsize SUV
EUR 1920 - Premium
EUR 1990 - Standard SUV
EUR 2012 - Luxury
EUR 2024 - Van
EUR 2060 - Fullsize SUV
PieterSilke
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jan 2020, 12:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door PieterSilke »

Kan iemand ons nog helpen met de ultieme tip voor een suv 9 april 13u tot en met 30 april 13u, ophalen Lax en terugbrengen San Francisco stad. Gisteren nog herboekt bij us carhire. Dit voor 1197 euro intermediate suv (Dollar). Zou dit nog goedkoper kunnen elders?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@PieterSilke Als je specifiek opzoek bent naar een midsize suv zou ik dit zo laten staan.
Je zou ook met de bovengenoemde Hertz CDP wat kunnen zoeken. Ik kom dan uit op 1172 usd voor een Catogerie C met aise kleuze. Alleen is je midsize suv dan natuurlijk niet gegarandeerd maar de kans acht ik vrij hoog dat er iets tussen staat.
Ik heb als Inleverlocatie gekozen voor San Francisco Mason street.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pretberg »

Iemand recente ervaring met Fox car rental? Kwam daar erg goedkope prijzen tegen voor Orlando in Oktober.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Heb je de zoekfunctie gebruikt? Ik kom bv deze tegen viewtopic.php?p=1265588#p1265588 van oktober.
Heb zelf geen ervaring met Fox.
Wat ik wel weet is dat toll-by-plate bij Fox erg duur wordt als je dat meerdere dagen gebruikt, zie https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalvehicles.shtml.
Maar omdat je op Orlando huurt kun je de Visitors Toll Pass nemen, dan heb je die kosten niet, zie https://visitortollpass.com/.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

pretberg schreef:
11 jan 2022, 10:01
Iemand recente ervaring met Fox car rental? Kwam daar erg goedkope prijzen tegen voor Orlando in Oktober.
Wat zijn erg goedkope prijzen? Goedkoop is een relatief vaag begrip...
Welke data in oktober?
Welke categorie auto?
Welke ophaallocatie? Orlando Int'l Airport of Sanford?
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Op de site van Hertz zie ik 4.95 dollar per dag voor een tollpass.Geld dit voor de volledige huurperiode of enkel voor de dagen dat je op tolwegen rijd?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dat is toll-by-plate, dmv het kenteken ;). Die overigens 5,95 betaal je per dag alleen op de dagen dat je tol gebruikt. Exclusief de werkelijke tolkosten.
Als je niet op Miami maar op Orlando vliegt kun je ipv daarvan de Visitors Tollpass nemen dan heb je die 5,95 kosten niet.
Laatst gewijzigd door harryh op 11 jan 2022, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door recidivist »

Ik denk dat je de convenience fee bedoeld? Die bedraagt $ 5.95 per dag dat je gebruik maakt van een tolweg.

"The Hertz PlatePass program charges tolls at the highest, undiscounted toll rate plus a $5.95 convenience fee each day tolls are incurred, with no convenience fee cap."

(Kreeg toevallig net deze week een afrekening van Hertz na onze huur van 20 dagen afgelopen december: hadden 1 dag over de tolweg gereden, factuur bestond uit de tol-bedragen met daarbij eenmalig de convenience fee van $ 5.95)
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pretberg »

@Terpies @harryh

Ik heb de zoekfunctie gebruikt gaf alleen aan dat er te veel hits waren op de zoekterm.

Gaat om auto ophalen op Orlando Airport op 3 oktober en inleveren 20 oktober, minimaal midsize SUV.
Kwam bij Fox nu een prijs tegen van 650 USD.

Heb nu boeking staan bij Hertz voor 780 euro. Alleen ophalen op Sanford dus iets omslachtiger.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer