Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door paulr »

@Frikandel Tja, de logica en beweegredenen van autoverhuurders zijn soms lastig te peilen. Heeft ongetwijfeld te maken met voorraad op een locatie en de behoefte van mensen die een one way de ene, maar ook de andere kant op willen boeken. Ook wij hebben vorig jaar gekeken naar SF-LAS vanaf Fishermans Warf. Voor grote SUV's was die er niet en ging er ook niet komen. Andere type auto's wel. Wij hebben toen toch maar op SFO gehuurd (waren met 4 en BART tickets kwamen ongeveer overeen met extra dag autohuur en konden auto gratis bij hotel parkeren...). Paul
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

Ik herken dit 'probleem' ook. Wij 'moeten' van Seattle naar Denver en reizen met 4 volwassenen, en onze ervaring is dat dit minstens een Tahoe of vergelijkbaar moet zijn.
Bij heel veel verhuurders/tussenpersonen krijg je die optie niet eens voor een fullsize, maar kleiner vinden we geen optie en het valt me op dat minivans ook heel duur zijn.

Ik heb op 4 oktober een Stor (Tahoe of vergelijkbaar) gehuurd via Avis.dk voor DKK 14053. Dat is ongeveer €1880,- met de FB of BA code.
Vandaag kost die auto DKK 29400, ongeveer €3900,-. Nergens heb ik nog een betaalbaarder alternatief gevonden, vooral omdat dit aanbod, one-way i.c.m. fullsize, zeer beperkt is.
Nog nooit heb ik ergen zo lang moeten wachten als bij Avis op LAX, maar voor deze prijs heb ik dat er wel voor over.
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dionnu »

Dank je wel Roland (@Coyote) voor het meedenken!
Die ± €350 one-way kosten maken het voor de Denver locatie richting LA inderdaad duur. Daar kom je niet onderuit.
Coyote schreef:
13 apr 2024, 06:57
Je bedoelt DEN ipv DIA??
Klopt, ik vergis mij, het is DEN. Heb het veranderd om verwarring te voorkomen.

De Avis aanbiedingen met de code N744100 (en ook andere) zijn op dit moment helemaal niet gunstig, ik heb het idee dat ik beter vorig jaar oktober/november of zoiets had kunnen boeken. De prijzen waren toen ongeveer rond de 1800/1900 euro. Had ik toen maar ... :D .

Misschien dat de prijzen de komende 3 maanden nog fluctueren, daar gok ik dan op, maar ik heb het gevoel van niet. Kan mij nog herinneren van eerdere vakanties dat het richting de zomer niet meer gaat veranderen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 898
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@dionnu Tis even omschakelen maar kijk eens bij AutoEurope. Moet je wel vooruitbetalen met annuleren tot 2 dagen van te voren. Maar je kunt dus annuleren mocht een betere aanbieding langskomen. Daar is een 7 pax (bv Pathfinder of Explorer) momenteel onder de 1800 voor jouw data/plaatsen. Wel even een account aanmaken dan wordt korting verwerkt.
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

ONYX666 schreef:
13 apr 2024, 08:11
Ik lees op flyertalk veel negatieve reacties over hertz lax. Dat je er soms uren voor debgoldbballie moet wachten (ook mensen met pc). Zijn er hier ook mensen met die ervaring ? En waarom zou je nog langs de balie moeten?

Zat nog in mijn achterhoofd om deze als backup te houden maar als dit klopt dan zeker niet.
Wij waren daar in oktober 2023, Hertz LAX heeft een aparte stop voor Gold/PC als je met de shuttle gaat. Wij zijn direct naar de PC gelopen en hebben daar uiteindelijk ook een keuze gemaakt. Ben wel even bij de balie geweest omdat de PC zo goed als leeg was op een paar afgetrapte Mustang cabrio's na. Greeter zei "sorry het is druk" en aan de balie kreeg ik het antwoord "u kunt kiezen uit wat er staat". Terwijl we stonden te twijfelen kwam er een Nissan Armada binnen op de PC, vlug ingestapt en doei!

In antwoord op je vraag, ik ben dus niet langs de balie geweest bij aankomst en dat was ook niet nodig.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Is toch ook niet nodig, langs de balie als je gold status of hoger hebt en op je reservering gold canopy staat? Mits de betreffende vestiging uiteraard gold canopy heeft.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dionnu »

Trom schreef:
13 apr 2024, 11:47
@dionnu Tis even omschakelen maar kijk eens bij AutoEurope. Moet je wel vooruitbetalen met annuleren tot 2 dagen van te voren. Maar je kunt dus annuleren mocht een betere aanbieding langskomen. Daar is een 7 pax (bv Pathfinder of Explorer) momenteel onder de 1800 voor jouw data/plaatsen. Wel even een account aanmaken dan wordt korting verwerkt.
Dank je wel @Trom voor de moeite!
Wist niet eens meer dat ik al eens gekeken had op die site (alle info stond nog gereed als zoekopdracht :D. Kon alleen nu niets vinden onder de €1900. Waarmee deze opties in lijn liggen met mijn boekingen ... helaas :)
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

ONYX666 schreef:
13 apr 2024, 08:11
Ik lees op flyertalk veel negatieve reacties over hertz lax. Dat je er soms uren voor debgoldbballie moet wachten (ook mensen met pc). Zijn er hier ook mensen met die ervaring ? En waarom zou je nog langs de balie moeten?

Zat nog in mijn achterhoofd om deze als backup te houden maar als dit klopt dan zeker niet.
Wij waren er begin september afgelopen jaar. Ondanks gold canopy stond onze naam niet op het bord (we hadden 8 uur vertraging, dus misschien had het daarmee te maken) en gingen we eerst langs de balie. Er stonden slechts 2 mensen voor ons en we waren dus zo aan de beurt.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

ik had op flyertalk ook gereageerd, ik kreeg daar deze antwoorden :
"I believe the Gold Booth comment had to do with getting a better car than what's reserved and/or available in Ultimate Choice.

I was here three weeks ago at around 9:30 p.m. and the Ultimate Choice selections were abysmal. They also have some exceptionally rude staff here. I've also had bad experiences with National and Sixt at LAX. Add in the bus ride, and it's just not a great place to rent a car."

en

"At LAX often they have no vehicles in the various aisles so status means very little. Basically anyone with a gold canopy reservation stands in a line to get vehicles as they come in. When you get off the bus trip (which can take a fair bit of time if you land at T7, bus's are always full when they get that far around the "U"), and the Gold Board literally shows everyone as Gold Choice you can pretty much figure your screwed. God help you if you don't have a gold canopy and you have to wait inside, thats where good trips go to die.."
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Mijn ervaring in Los Angeles is dan een compleet ander verhaal.

We kwamen in de ochtend aan via een Uber. De aisles stonden bomvol. Van alles wat en meerdere Ford Explorers.
De manager was super vriendelijk maar die stond ook iemand in te werken. Ook bij het uitrijden was de medeweker erg vriendelijk. Een prima ervaring
Het enige dat vreemd was , was dat dat we per toeval ontdekte dat ze een Mustang cabrio aan ons hadden toegewezen. Voor de zekerheid nog even nagevraagd waarom maar toen ze hoorde dat ik PC was mochten we gewoon zelf kiezen, zoals gebruikelijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Als je om 16:35 aankomt in Seattle met rechtstreekse vlucht (zomervakantie), dus dat je eerst nog door de douane moet, voor welk tijdstip reserveer je dan je huurauto? We hebben naast handbagage met ons vieren 1 ruimbagage koffer mee, dus staan ook even aan de band.

Hoeveel tijd rekenen jullie hiervoor? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Familyof4 Nee hoor, jullie staan niet even aan de band. Tegen de tijd dat jullie door immigratie zijn, draaien de koffers al een tijdje rond op de band. Of ze zijn er zelfs al af gehaald.
Ga ervan uit dat er ruim een uur zit tussen landing en hereniging met je koffer(s). Dan nog naar de autoverhuurder en je bent zo 1,5u verder.
Tenzij je na de vakantie de huurauto weer op hetzelfde tijdstip gaat inleveren, maakt het ook niet zoveel uit. Autohuur gaat per 24 uur.
Dus ik zou de autohuur op 18:00u uur zetten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Hertz / Gold Canope

Bericht door dvidur »

Hallo,

Hertz schijnt wel eens makkelijker geweest te zijn als dit jaar. Eerder met statusmatch presidents circle geworden, maar dat kon niet een tweede keer (binnen 5 jaar) op hetzelfde account, ook na aandringen. Toen een nieuw account aangemaakt, en na wat aandringen (werd eerst slechts naar 5 star ge-upgraded) presidents circle geworden.

Toen met dit account een booking gemaakt. (met de 15K code) voor een std suv (SEA-LAX). Na de booking, zoals eerder ook gedaan Veerle gemailed voor Gold canope, echter dit was (ook na enig aandringen) niet mogelijk omdat ik met dit account nog nooit gehuurd had. :-(

Hebben jullie gelijke ervaringen ? Hoe wel `gold Canope ' te regelen ?
En: hoe groot is de keuze met Ultimate choice op SEA (door de week, plm 12:00) ? Zijn hier ervaringen mee ?

Alvast bedankt, en geniet van de USA !
rudi
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Ik heb het op account van mijn vrouw ook niet voor elkaar gekregen . Veerle
Bleef zeggen dat dit al enkelebjaren niet meer kon als je niet eerder gehuurd had
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Ik heb dezelfde ervaring gehad met Veerle, een paar pagina's hierboven postte ik hier al over. Betrof een huur in Canada (maar dat maakt niet uit volgens mij) ook toen was de terugkoppeling dat dit echt niet kon omdat het onze eerste huur bij Hertz betrof. Ik heb het altijd als een trucje en gunst van Hertz beschouwd. Ben er verder niet op doorgegaan. Het lijkt er toch op dat de procedures wat aangescherpt zijn...
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2026
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@dvidur

Het is al vaker gezegd, als je geen succes, dan ga je bij aankomst gewoon naar de Gold/Five Star of PC aisle. Je kiest je auto, laad hem in, laat je reisgenoten bij de auto wachten en loopt zelf even langs de gold booth IN de garage om het in orde te laten maken. Ik heb nu een aantal keren een auto gehuurd in Seattle. Bij zowel Hertz als bij National zijn mijn ervaringen wisselend. Toch heb ik altijd wel een SUV meegekregen. Soms moest ik even wachten. Maar het geeft natuurlijk geen enkele garantie dat de gewenste auto/klasse er ook staat. Dit kan per uur verschillend zijn. Wil je perse een bepaalde klasse? Huur die dan ook of maak een back up boeking. In Seattle zitten alle verhuurders in hetzelfde pand dus je loopt zo heen en weer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Symbolio »

dionnu schreef:
13 apr 2024, 22:06
Trom schreef:
13 apr 2024, 11:47
@dionnu Tis even omschakelen maar kijk eens bij AutoEurope. Moet je wel vooruitbetalen met annuleren tot 2 dagen van te voren. Maar je kunt dus annuleren mocht een betere aanbieding langskomen. Daar is een 7 pax (bv Pathfinder of Explorer) momenteel onder de 1800 voor jouw data/plaatsen. Wel even een account aanmaken dan wordt korting verwerkt.
Dank je wel @Trom voor de moeite!
Wist niet eens meer dat ik al eens gekeken had op die site (alle info stond nog gereed als zoekopdracht :D. Kon alleen nu niets vinden onder de €1900. Waarmee deze opties in lijn liggen met mijn boekingen ... helaas :)
Op de vrijdagen zijn ze vaak goedkoop (is mijn ervaring uit de laatste 8 maanden). Onze auto daar voor een 'relatieve' spotprijs kunnen krijgen (Ford Expedition or similar). Inmiddels is deze ruim €1000 euro duurder dan de prijs waar wij hem voor hebben voor vertrek op 6 juni.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
WM-USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2024, 10:34

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door WM-USA »

Ik heb nu een aantal reserveringen staan (Hertz Presidents Circle, National Executive Isle en Alamo Luxury SUV).
Echter vraag ik me af wat nu eigenlijk de "beste" allround SUV"s zijn.

We zijn met zijn 3en dus een Chevy Tahoe vind ik bijvoorbeeld wel gaaf echter is dit nogal overdreven groot en dus onnodig veel brandstofverbruik.
Een maat kleiner lijkt mij dus ideaal of lever je dan ook in op luxe en aankleding? Bijvoorbeeld een Ford Explorer. Wat is nu volgens jullie de fijnste auto in deze klasse ?
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JeroenenTineke »

@dionnu Op welke avis site heb je gekeken?
Bij ons scheelde het circa €150, goedkoper wanneer je de BA code N744100 gebruikt op de avis preffered site.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Frasi schreef:
15 apr 2024, 17:37
@Familyof4 Nee hoor, jullie staan niet even aan de band. Tegen de tijd dat jullie door immigratie zijn, draaien de koffers al een tijdje rond op de band. Of ze zijn er zelfs al af gehaald.
Ga ervan uit dat er ruim een uur zit tussen landing en hereniging met je koffer(s). Dan nog naar de autoverhuurder en je bent zo 1,5u verder.
Tenzij je na de vakantie de huurauto weer op hetzelfde tijdstip gaat inleveren, maakt het ook niet zoveel uit. Autohuur gaat per 24 uur.
Dus ik zou de autohuur op 18:00u uur zetten.
Bedankt. Wij vertrekken uit SLC pas om 21:00 dus ik kom idd redelijk precies op de 24 uur uit qua ophalen en inleveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer