Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Terpies
Is het voor juni 22 nog te vroeg of zijn er al concurrerende prijzen te vinden?
En als het nog vroeg is, vanaf wanneer start de zoektijd?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@Trom

Ik heb voor juli 2022 al gereserveerd, kijk ook eens bij budget.com zeer aantrekkelijke prijzen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Rosalor
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2014, 12:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rosalor »

Galapogos schreef:
24 jul 2021, 02:03
Fiesta68 schreef:
23 jul 2021, 20:20
Mijn man ontdekte toevallig volgende broker: https://www.discovercars.com/nl
Hij zag héél goedkope prijzen op deze site bij Avis en ook bij Corpusa rent a car.
Het ziet er te mooi uit om waar te zijn :? , heeft er iemand ervaring met deze 'brokersite'? Of wat zijn bemerkingen?
Geen ervaring met die site, maar Corpusa lijkt dezelfde verhuurder te zijn als Zezgo. Er zijn een heleboel klachten over te vinden. Bovendien is er volgens discovercars.com een eigen risico van $2500 van toepassing. Ik zou die gok niet nemen.

De prijs van een Avis-auto via die site is alweer en stuk hoger, en daar staat dan weer expliciet bij dat er geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering bij zit inbegrepen. Vreemd.

Maak eens een account aan bij autoshuren.nl (zelfde bedrijf als alamo.nl) en zoek daar eens terwijl je ingelogd bent. Ik vind daar de volgende prijzen voor jullie reisperiode. Uitvoerder is Alamo, benodigde verzekeringen zijn inbegrepen. Tot 48 uur voor ophaaltijd gratis annuleren.
€ 561,50 - economy
€ 653,00 - compact
€ 670,50 - intermediate
€ 716,00 - standard
€ 740,50 - full size
€ 837,00 - midsize suv

Dat is zo snel het goedkoopste dat ik kan vinden voor jullie periode / locatie.
Galapogos wij zijn ook nog opzoek naar een auto en kwamen jouw post tegen. autoshuren.nl komen wij verder op het forum niet veel tegen. Heb je zelf ook bij autoshuren.nl geboekt en ervaring mee? Of iemand anders? Krijg je gewoon inloggegevens bij alamo.nl en heb je verder niet veel te maken bij autoshuren.nl? Wij zagen namelijk dat de prijzen echt wel een stuk lager zijn dan bij alamo.nl zelf bijvoorbeeld. Dat wij ons afvroegen hoe dit kan.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Wij zullen vandaag ook een boeking doen voor juli 2022 bij budget.com. We hebben nog geen vliegtickets, maar de prijs is opvallend goedkoper dan bij andere aanbieders, en gratis annuleerbaar en later te betalen.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@pumi1000
Dan doe ik iets fout zeker bij budget.com. 3 1/2 week van 4/6 tm 27/6 met vertrek Lax en aankomst Las kost met achteraf betalen 2232 euro.
Heb je bepaalde instellingen/codes/aanbiedingen gebruikt?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Nee geen code gebruikt. Ik heb voor juli 2022 LAX-LAX 3 weken standard SUV voor 806 dollar daar te betalen.

@SuperFieke wij hebben ook geen tickets, maar data ligt vast en ik heb tijd gekozen waarop we meestal arriveren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Heb nu naar Lax-Lax gekeken en dat is inderdaad veel goedkoper.
Dan toch nog maar ff wachten.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Ik heb net ook geboekt bij Budget, maar (heel optimistisch) nog voor dit najaar.
Autoeurope had heel scherpe prijzen voor Budget, maar die aanbiedingen zijn weg. Via Budget.com of Budgetinternational.com heb ik deze lage prijzen nog wel weer gevonden.
Maar zowel de ophaal als afleverlocatie maakt een groot verschil in de prijs die je krijgt. Zo was bij mij ophalen in de stad San Francisco veel goedkoper dan op SFO en afleveren buiten Californië (zoals Las Vegas) veel duurder.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Budget.com is momenteel goedkoop maar als ik voor mijn periode van 4/6 tm 27/6 zou boeken en dan vanaf LAX zou gaan dan is het met achteraf betalen $1034. Als ik daarbij aangeef dat ik in Nederland woon dan gaat de prijs omhoog naar $1532 ivm inbegrepen verzekeringen en dan is het een prijs die je vaker tegenkomt. Alleen is het dan wel hier met achteraf betalen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Mrvanilla schreef:
09 aug 2021, 11:18
Ik kan alleen nergens zien bij welke verhuurder ik nu de boeking heb lopen (Alamo of National). Waar kun je dat zien, weet je dat?
Excuus, ik zie dat je dat tegenwoordig inderdaad pas ziet na daadwerkelijke betaling. Al kun je het afhankelijk van de locatie ook meteen na het boeken al weten, door te kijken naar het adres van de afhaallocatie in de bevestigingsmail. Maar in het geval van LAX is dat adres voor Alamo en National identiek, dus dat schiet niet zo op. In het geval van SEA is het adres niet identiek (ander Suite number).

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand uiteindelijk bij National uitkomt. Het lijkt doorgaans Alamo te zijn, en dat is ook mijn persoonlijke ervaring (2016 LAS, 2017 YYC).
Rosalor schreef:
10 aug 2021, 12:21
Galapogos wij zijn ook nog opzoek naar een auto en kwamen jouw post tegen. autoshuren.nl komen wij verder op het forum niet veel tegen. Heb je zelf ook bij autoshuren.nl geboekt en ervaring mee? Of iemand anders? Krijg je gewoon inloggegevens bij alamo.nl en heb je verder niet veel te maken bij autoshuren.nl? Wij zagen namelijk dat de prijzen echt wel een stuk lager zijn dan bij alamo.nl zelf bijvoorbeeld. Dat wij ons afvroegen hoe dit kan.
Ik heb zelf geen ervaring met alamo.nl of autoshuren.nl. Het is hetzelfde bedrijf. Als je op alamo.nl een account aanmaakt of probeert in te loggen, wordt je vanzelf doorgeleid naar autoshuren.nl. Het lijkt mij dus dat ervaringen die je kunt vinden over alamo.nl (let op: niet alamo.com) ook gelden voor autoshuren.nl.

Hoe het kan dat de prijzen wanneer je inlogt zoveel afwijken van de prijzen die je ziet als je niet inlogt weet ik ook niet, maar dat is wel vaker zo in de autohuurwereld. Dezelfde huurauto kan op avis.nl een stuk duurder zijn dan op avis.be, terwijl die twee sites toch één en dezelfde klantenservice hebben. Idem voor wanneer je rechtstreeks bij de verhuurder boekt (alamo.com, hertz.com, etc.). Je kunt door wel/niet in te loggen hele andere prijzen voorgeschoteld krijgen, om nog maar te zwijgen over alle verschillende rates en coupons die je dan nog kunt toepassen.

@Trom Mocht je een minivan overwegen: via avis.es met rate F982700 (Flying Blue member, lid worden kost niets) nu 988 EUR, ter plekke betalen. Of 898 euro als je nu betaalt (tot 24h van tevoren kosteloos annuleren). Nog steeds geen superprijs natuurlijk, maar al wel weer een stukje goedkoper dan de midsize SUV via Drive-USA.com. En met gunstigere voorwaarden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Galapogos schreef : "

@Trom Mocht je een minivan overwegen: via avis.es met rate F982700 (Flying Blue member, lid worden kost niets) nu 988 EUR, ter plekke betalen. Of 898 euro als je nu betaalt (tot 24h van tevoren kosteloos annuleren). "

Zeker ook het tarief even nakijken op Avis.fr.

Veel prijsverschillen op die verschillende Avis sites.
Maar bij allen huur je wel bij Avis zelf.
En dat kun je over bijv Alamo.nl en .be echt niet zeggen.
Reisbureaus die de naam mogen gebruiken.
Heeft Alamo vaker zoals dat duitse bureau een paar jaar geleden die een zgn officieel Lufthansa tarief had ....
:lol:

I
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Aan de prijzen van de verschillende Avis-sites vergelijken heb ik een dagtaak als ik weer eens een auto wil huren. :lol: De verschillen kunnen extreem zijn. En soms ook voor het gevoel onlogisch.

Ik heb nu een reservering uitstaan bij Avis voor volgende maand, 29 dagen standard SUV in Vancouver. Het ‘ter plekke betalen’-tarief was ongeveer 1000 euro, het ‘nu betalen’-tarief 1500 euro, duurder dus! Wie het snapt mag het zeggen. Je snapt voor welk tarief ik gekozen heb…
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

@Galapogos Thanks! Ik heb er vooralsnog weinig vertrouwen in dat ik kan gaan, maar goed we zullen het gaan zien. Dank voor de tip in ieder geval!
Groetjes,
Daniel
Rosalor
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 nov 2014, 12:58

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rosalor »

@Galapogos

Dank voor je reactie Galapogos, we hebben vandaag de auto gereserveerd. Dit was voor ons een mooie prijs.
T_Erkens
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 okt 2016, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door T_Erkens »

Galapogos schreef:
11 aug 2021, 22:51
Ik heb nu een reservering uitstaan bij Avis voor volgende maand, 29 dagen standard SUV in Vancouver. Het ‘ter plekke betalen’-tarief was ongeveer 1000 euro, het ‘nu betalen’-tarief 1500 euro, duurder dus! Wie het snapt mag het zeggen. Je snapt voor welk tarief ik gekozen heb…
Via welke site heb jij uiteindelijk je auto geboekt? Wij vertrekken op 7 oktober voor maand richting Amerika, waar ik hele mooie deal voor auto heb. Bij Hertz 1100 euro voor Fullsize SUV (FFAR). Begin zoals iedereen langzaam de moed te verliezen dat we daadwerkelijk kunnen gaan en dat we weer moeten annuleren. Ben nu ook een back-up reis op papier aan het zetten vanuit Vancouver. Kom zelf niet onder de 1400 euro voor een Standard SUV en rond de 1700 euro voor een Fullsize SUV.
(12) Januari 2018 Westen
(13) November 2018 Florida
(14) Mei 2019 Westen
(15) Oktober 2021 Westen Canada
(16) Maart 2022 Zuid Westen

Reisverhalen: http://exploriff.com/
Instagram: https://www.instagram.com/t_erkens/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Ben even gaan kijken bij Avis. Zeer raadselachtige site.
Avis.nl
vanmorgen b.v. Ford Edge 1882. Vanmiddag met Avis Preferred 2237!!!. Toen uitgelogd en zonder account: 1631
Avis.be
Ford Edge 1080
Avis.fr 1490

Toen gebeld. Klantenservice 3x geprobeerd en na het bandje 3x er van af gegooid.
Toen verkoop gebeld en na 15 minuten maar opgehangen.

Avis zou toch een betrouwbare organisatie moeten zijn.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

bedeve schreef:
11 aug 2021, 22:40
Maar bij allen huur je wel bij Avis zelf.
En dat kun je over bijv Alamo.nl en .be echt niet zeggen.
Maar huur je wel echt bij Avis Amerika? Je kunt met een login van Avis.nl niet inloggen bij Avis.com.
Normaliter kun je met Avis preferred ook "skip the line" doen maar op de site van Avis.nl staat dat dat alleen geldt voor een beperkt aantal Europese bestemmingen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Avis.nl staat inderdaad los van Avis.com. Als je bij Avis.nl een boeking doet en vervolgens contact opneemt met Avis.com met een vraag, zeggen ze: “Please call your travel agency”, weet ik uit eigen ervaring.

Wel kun je de boeking die je op Avis.nl plaatst meteen na het boeken terugvinden in de systemen van Avis.com. Uiteraard zonder dat er prijzen bij staan, want je hebt immers geboekt voor een reisbureau-rate.

Verder overigens geen problemen met Avis gehad hoor. In 2018 geboekt bij Avis.be en in 2019 bij Avis.nl. Ging allemaal prima. Voor dit jaar geboekt bij Avis.es.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Heb nu ook een boeking gemaakt. Voor mij kwam Avis.be met Flying blue veruit als goedkoopste uit de bus. Scheelde de helft met Ned en Spanje. Frankrijk zat daar tussen in en Duitsland was nog duurder dan Nederland.
stevenVB
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2021, 14:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door stevenVB »

Hi all,

Wij zijn ons aan het oriënteren voor auto huur van de periode 16 mei tot 7 juni 2022. Wij willen het rondje San Francisco - Las Vegas gaan doen.

Nu willen wij graag een Mustang huren, helaas is het altijd maar de vraag of je deze ook daadwerkelijk gaat krijgen. Nu zien wij dat er een groot verschil zit in prijzen. Als ik bijv bij avis.nl een Ford mustang of soort gelijke wil huren kom je op de genoemde periode uit op een bedrag van 1921Eu. Terwijl dit op de website van Avis.be 1098Eu is.

Zitten er hier nog adertjes onder het gras? of ik kan rustig boeken via Avis.be? Ook zit er een groot verschil in waar je de auto aflevert. Loont het om vanuit Las Vegas weer terug te rijden en vanuit SF retour te gaan met het vliegtuig het scheelt via avis.be 180eu.

Hebben jullie nog tip en evt zaken waar ik bij Avis op moeten letten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer