Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik kom bij budget niet aan geweldige prijzen. Ook vallen de categorieën anders dan bij andere verhuurders.

Zo komt voor mijn periode.vanaf MSY een standard SUV (Ford Edge) $1900 en een Premium SUV (Ford Explorer, een auto die bij National gewoon een standard SUV is) $2900.

Edit: via auto Europe kom ik op de volgende prijzen (ik denk dat ik beter een auto kan kopen):
16EEA310-1216-4135-81C0-B659D04E7CDF.jpeg
16EEA310-1216-4135-81C0-B659D04E7CDF.jpeg (38.48 KiB) 1749 keer bekeken
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@Frasi

Grote verschillen bij jou ook zeg.
Ik moet zeggen dat bij ons al enkele jaren Budget veel goedkoper uit viel dan Alamo.

@Terpies
Kijk je dan ook rechtstreeks op budget.com?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Yep budget.com leverde $2900 op voor een Explorer.

Ik heb nu een reservering bij National voor $1066 en bij Hertz voor $1126 staan voor 30 dagen. Te duur maar dat is helaas nu de tijd (en de locatie (MSY New Orleans))
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Ik was ook verbaasd dat ik deze prijs kreeg (806 dollar), gezien de erg hoge prijzen nu. Ben benieuwd wat andere maatschappijen doen volgend jaar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Marcelis10
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 sep 2019, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcelis10 »

Ik ben op zoek naar een MidSuv van 21 april tot en met 13 mei 2021, Miami Airport. De goedkoopste die ik op dit moment vind is Exit reizen, € 844 inclusief extra bestuurder Alamo. Ik zie echter nergens of je daar gratis kunt annuleren of wat de voorwaarden zijn. Bij drive-usa kom ik hoger uit en zie ik nergens een mogelijkheid voor extra bestuurder. De overige maatschappijen komen allemaal rond de € 1.500. Iemand nog een tip of ervaring met Exit reizen? Ik heb al geprobeerd te bellen maar tot op heden niet gelukt.
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door groennom »

Marcelis10 schreef:
27 jul 2021, 09:18
I.... Iemand nog een tip of ervaring met Exit reizen? Ik heb al geprobeerd te bellen maar tot op heden niet gelukt.
Ik heb voor destijds geinformeerd voor het boeken van een auto voor 2020 en de annuleringsmogelijkheden. Toen kreeg ik dit (ietwat verwarrend) bericht.

Annuleren
De huurauto is niet gratis te annuleren. De annuleringsvoorwaarden voor een huurauto zijn:

Voor de boeking van huurauto’s geldt de volgende annuleringskosten: volledige ticketprijs inclusief evt. stoelreserveringskosten + percentage v.d. reissom zonder tickets. Tot 35 dagen voor vertrek 25%, tot 14 dagen voor vertrek 50%, tot 7 dagen voor vertrek 75%, tot 1 dag voor vertrek 90%, op de dag van vertrek of later 100%. Geen restitutie bij niet op komen dagen (no-show).


Mijn ervaring is dat ze vrij snel reageren op e-mail, ik heb niet verder geinformeerd omdat de prijs niet aantrekkelijk was destijds.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Diederik52 »

@Marcelis10 en @groennom : Dat zijn wel erg ongunstige annuleringsvoorwaarden!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Marcelis10 schreef:
27 jul 2021, 09:18
Iemand nog een tip of ervaring met Exit reizen?
Geen tip voor Exit reizen maar als ik zo de annuleringsvoorwaarden zie, zou ik daar nooit bij boeken. Zou betekenen dat je altijd minimaal 25% van de huurprijs kwijt bent.

Het duurt nog even voordat het volgend jaar april is. Ik zou de komende tijd gewoon elke dag kijken bij de verschillende aanbieders (rechtstreeks of via broker) wat de prijzen doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

We hebben onze reis voor september gecanceld en doorgeschoven naar juni.
Op dit moment zijn de voorwaarden en prijzen heel anders dan die voor september.
We huren de auto in LAX op 4 juni en leveren weer in in LAS op 27 juni.
De volgende prijzen heb ik gevonden:
Alamo.nl/Autoshuren.nl: Intermediate SUV 1274 met annuleren tot 2 dagen voor vertrek maar wel nu betalen. Geen skip the row.
Drive-USA.de: Intermediate SUV via National 1095 met annuleren tot 2 dagen voor vertrek maar wel nu betalen. Geen skip the ros

Ik weet niets van Drive-USA maar zie het wel soms genoemd worden op het forum. Is het een OK partij?
En dan mijn hoofdvraag: heeft iemand een idee of er betere prijzen te krijgen zijn?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Drive-USA is een prima betrouwbare partij. Is hetzelfde bedrijf als usareisen.de (Duitstalige site) en drive-canada.de. Op dit forum staan volgens mij alleen positieve berichten over hen, al zijn die berichten wel wat ouder. Tegenwoordig komen ze klaarblijkelijk niet meer zo vaak als goedkoopste uit de bus.

We hebben in 2016 bij hen geboekt. Toen rentalcars.com een paar maanden later goedkoper werd, heeft usareisen.de onze bestaande boeking gepricematcht en kregen we zonder probleem het verschil van hen terug.

We hebben in 2017 ook bij hen geboekt. Verder geen bijzonderheden. Was prima.

Dit jaar had ik ook bij hen geboekt. Die boeking heb ik echter geannuleerd. Binnen een dag een bevestiging van de annulering.

Als je bij hen kiest voor 'Meeting Point' krijg je een auto van Alamo of National toegewezen. Je ziet meteen na het plaatsen van de boeking of het Alamo of National is geworden. Boekingen via hen bij Alamo / National / Meeting Point kun je voor zover ik weet altijd tot 48 uur van tevoren kosteloos annuleren. Bij het boeken moet je je creditcardgegevens achterlaten, maar ze belasten je card pas ongeveer een maand voordat de huur start.
Trom schreef:
05 aug 2021, 12:55
Drive-USA.de: Intermediate SUV via National 1095 met annuleren tot 2 dagen voor vertrek maar wel nu betalen. Geen skip the ros
Ik vermoed dus dat je creditcard pas een maand voor de daadwerkelijke huur wordt belast. Ik dacht dit jaar ook dat ik meteen moest betalen (was voorgaande jaren ook zo), maar hun systeem is klaarblijkelijk recent veranderd.

Ik vind 1274 / 1095 euro overigens niet erg goedkoop. Maar inderdaad wel goedkoper dan wat we de laatste tijd meestal zien. Ter vergelijking: in april/mei 2018 betaalde ik zo'n 600 euro voor 4 weken LAS->LAX, en in juni/juli 2019 betaalde ik zo'n 600 euro voor 4 weken DEN. Beide keren voor een midsize SUV bij AVIS.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ik voelde mijn "ervaringsdeskundigheid " wegdeemsteren...
Hoe moet dat nu als we over een tijdje wel weer mogen...
Deze week 4 dagen lang van 07.30 uur -tot 18.00 uur "bijspijkercursus "

Helemaal blij mee !
Genieten !

sixt.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Galapogos
Bedankt voor je reactie. Heb jij (of iemand anders) een idee waar de beste prijzen en voorwaarden te vinden zijn?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb nog steeds een anderhalve weekse reis naar Arizona staan begin november. Of het door kan geen weet niemand, maar heb voor de zekerheid toch maar een reservering geplaatst. Dit keer bij drive.usa.de. Een midsize SUV kost me nu 475 euro voor 10 dagen, wat duurder is dan in het verleden maar minder duur dan ik had verwacht gezien alle berichtgeving.

Ter vergelijk: wij gaan in september 2 weken naar Mallorca (verplaatst van vorig jaar). Een stationwagen kostte vorig jaar mei 275 euro voor 2 weken en dit jaar kost dezelfde auto 1300 euro. :wtf:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Moet zeggen dat ik voor een maatje van mij met de tips van @Terpies tot zeer acceptabele prijzen kwam. Niet zo scherp als voorheen. Maar een standard SUV voor $600 voor 12 dagen is te doen. In Seattle trouwens.
Mrvanilla schreef:
09 aug 2021, 08:59
Ter vergelijk: wij gaan in september 2 weken naar Mallorca (verplaatst van vorig jaar). Een stationwagen kostte vorig jaar mei 275 euro voor 2 weken en dit jaar kost dezelfde auto 1300 euro.
Mallorca en Ibiza zijn gewoon lachwekkend. Daar kan je inmiddels beter een auto kopen en die gewoon op het vliegveld laten staan. Voor de volgende keer. Das goedkoper... :blink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Galapogos schreef:
05 aug 2021, 13:04


Als je bij hen kiest voor 'Meeting Point' krijg je een auto van Alamo of National toegewezen. Je ziet meteen na het plaatsen van de boeking of het Alamo of National is geworden. Boekingen via hen bij Alamo / National / Meeting Point kun je voor zover ik weet altijd tot 48 uur van tevoren kosteloos annuleren. Bij het boeken moet je je creditcardgegevens achterlaten, maar ze belasten je card pas ongeveer een maand voordat de huur start.
Hoi! Net geboekt en kan inderdaad tot 48 uur van te voren kosteloos annuleren en wordt pas een maand van te voren van je cc afgeschreven. Ik kan alleen nergens zien bij welke verhuurder ik nu de boeking heb lopen (Alamo of National). Waar kun je dat zien, weet je dat?

EDIT: ik zie nu het volgende in de voorwaarden: After successful payment processing, you will receive your voucher and other relevant documentation via email. Dus wellicht krijg ik dat pas te zien als ik daadwerkelijk betaald heb.
Almere vak V schreef:
09 aug 2021, 10:14
Mallorca en Ibiza zijn gewoon lachwekkend. Daar kan je inmiddels beter een auto kopen en die gewoon op het vliegveld laten staan. Voor de volgende keer. Das goedkoper... :blink:
Ja, bijna wel. Dat is mij echter teveel werk en gedoe, maar dit zijn wel bizarre prijzen. Maar goed, idioten als ik betalen het, dus deze prijzen zullen voorlopig wel gehanteerd blijven.
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Mrvanilla wat heb je nu dan geboekt, welk type en welke locatie/data?
De voorwaarden klinken gewoon niet echt fijn....dat moet toch beter kunnen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Welke voorwaarden doel je op?

Ik heb een IFAR gereserveerd op LAX van 5-11 t/m 14/11.
Groetjes,
Daniel
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Almere vak V
Je geeft aan dat je acceptabele prijzen hebt gevonden met de tips van Terpies.
Maar de laatste stand van zaken was toch dat de bekende codes momenteel niet meer werken en dat je beter even kon afwachten?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

@Trom
Ik heb het ff voor je nagekeken. Want het is voor een maatje van me. Wij hebben hier inmiddels onze eigen auto. Eind mei geregeld. Wat de stand van zaken nu is weet ik niet. Ook niet welke codes wel/niet werken. Ik moet zeggen dat als ik nu met zijn reserveringsgegevens helemaal niks krijg. Behalve; Error We're sorry, but no vehicles are available at this time. Please call us for assistance.

Maar @terpies kennende goochelt ie vast wel weer wat tevoorschijn...
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Mrvanilla schreef:
09 aug 2021, 11:26
Welke voorwaarden doel je op?
Deze voorwaarden uit je post:
Hoi! Net geboekt en kan inderdaad tot 48 uur van te voren kosteloos annuleren en wordt pas een maand van te voren van je cc afgeschreven. Ik kan alleen nergens zien bij welke verhuurder ik nu de boeking heb lopen (Alamo of National). Waar kun je dat zien, weet je dat?

EDIT: ik zie nu het volgende in de voorwaarden: After successful payment processing, you will receive your voucher and other relevant documentation via email. Dus wellicht krijg ik dat pas te zien als ik daadwerkelijk betaald heb.
Een maand van te voren afgeschreven? Tot 48 uur van te voren kosteloos annuleren? En daarna niet meer te annuleren? Lekkere voorwaarden heb je dan :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer