Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Seyst »

Hi Amerikaliefhebbers,

Aankomende zomer gaan we weer een rondreisje maken in Amerika en voor het eerst gaan we onze auto huren bij Hertz. Nu weet ik zelf al aardig goed welke verzekeringen ik moet hebben bij een boeking, maar ik vind het voor mijn gemoedsrust altijd fijn als iemand met kennis dit even wil controleren voordat ik boek.

Omdat jullie hier veel kennis en ervaring hebben zou ik jullie vriendelijk willen vragen of jullie als extra controle mijn boeking willen controleren of alles er qua verzekeringen inzitten en ik geen extra kosten over het hoofd zie 😊

Ik heb het volgende geboekt:
Site: hertz.nl (Engelse taal)
Code: 510000
Ophaallocatie: Phoenix Int. Airport
Inleverlocatie: Salt Lake City Int. Airport
Auto: Large Sedan (F) (hoop met mijn Presidents Circle status een SUV te krijgen)

Ik had nog een ander vraagje. Op het forum lees ik dat je bij Hertz altijd kan annuleren. Nu zie ik zelf nergens de annuleringsvoorwaarden staan bij mijn boeking. Kan ik ervan uitgaan dat ik gratis kan annuleren of moet dit duidelijk vermeld staan zoals bij Avis.

Alvast bedankt voor jullie vriendelijke hulp :angel:

Ik heb mijn boeking als screenshot bijgevoegd.


Afbeelding
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

ONYX666 schreef:
27 jan 2023, 10:32
status maakt toch niet uit als je bij alamo goedkoper de auto kunt boeken die je wilt ?

bij hertz en national boek je de c klasse om dan te hopen dat er een grotere auto staat
Wij hoeven geen specifieke auto, willen alleen een auto die high clearance heeft (of een Jeep Wrangler, maar dat is meer een droom). De Luxury cars bij Alamo zijn niet met high clearance dus die auto willen we niet. Als we geen gebruik kunnen maken van de keuze uit alle auto's is de kans op een small SUV bv nihil. Vandaar dat we dan toch beter op een deal kunnen wachten bij een aanbieder waar we wel kunnen kiezen.

We gaan met zijn 2e, maar hebben een aantal scenic routes waarbij we over zandweggetjes moeten, voor ons gemoedsrust willen we dan een auto die wat hoger van de grond af is.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

wij willen ook een high clearance. We hebben dus de midsize suv bij alamo gekozen voor 475 euro. de 7 persoons suv fluctueerd daat de laatste dagen tusseb 600 en 1050 voor 11 dagen in mijn periode
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Ja als we een midsize SUV boeken bij Alamo (via UStravel) dan is die net iets duurder dan Hertz, waarbij we dus uit elke auto kunnen kiezen. Dus helaas geeft dit geen voordeel. We zoeken nog verder :).

Klein vraagje, een Jeep Wrangler valt onder een Intermediate truck (bij Alamo althans), die klasse kan je alleen niet los boeken. Moet je dan een Pick up truck klasse huren?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

ik zou alamo/uscarhire meerdere keren per dag checken. Prijzen gaan hard op en neer. De midsize suv die ik vorige week voor 475 heb geboekt is op dit moment 781
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

Wie wil er met mij meekijken/zoeken, ik kom uit op meer dan 2000 euro, benieuwd of jullie t beter kunnen :wink:
Ik zoek een midsize SUV
Seattle 23 juni
San Francisco 17 juli
Incl one way kosten
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

@terralinda

Indien je een status hebt of weet te regelen dan zit je via Hertz op net geen 1700 dollar met een Cat-C auto.


Totaal 1692.22 USD
Wat u bij de balie betaalt 1692.22 USD

Tariefsoort:
Betaal later tarief


Kortingen:
CDP Name: : 20 GENERIC


Tariefopgave:
3 weken
3 extra dagen


Inclusief:
Luchthaven toeslag
Toeslag Extra Bestuurder
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
BTW
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kentekenregistratie toeslag dekking
Klant Faciliteiten vergoeding
MISCELLANEOUS SDT FEE
MISCELLANEOUS TUF FEE
One way fee (te betalen bij het inleveren van het voertuig)
Onbeperkte mijl inclusief
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

@Resetovic
Dank voor t meekijken.
Ik weet niet hoeveel Hertz berekent voor the one way fee van Seattle naar San Francisco?
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

Geen idee....., maar staat onder kopje inclusief dus waarschijnlijk dus gewoon inbegrepen.
Misschien dat iemand die ervaring met Hertz heeft dit duidelijk kan maken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ff roundtrip Seattle er naast zetten, verschil is one way fee...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Hertz laat het ook mooi zien als je in de volgende stap klikt op "Meer details over uw aanvraag" (helemaal onderaan de opsomming van de inclusief/exclusief lijst. Dan zie je dat de One-way fee (die er dus wel is) al is opgenomen in de totaalprijs.
Dit is een fictief voorbeeld van een huur Denver-Los Angeles. Vreemd is wel dat de onderverdeling niet optelt tot het totaalbedrag. :?
image.png
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

@Frasi bedankt voor je uitleg
Dat totaalbedrag dat snap ik inderdaad niet
Ik zie ook dat je de one fee fee bij inleveren van de auto betaalt

Weet iemand of er een car rental is die geen one way fee rekent vanaf Seattle naar San Francisco?
Ik weet eens dat ik een tabel ergens heb gezien, maar kan deze niet meer vinden
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tantelotje »

In 2017 rekende Alamo (toen via Sunnycars :oops: ) geen oneway fee en was daarmee voor ons veruit de goedkoopste optie.
In 2019 ook geen one way fee tussen Seattle en Los Angeles en ook nu gehuurd bij Alamo (en ook weer via Sunnycars).

Weet niet hoe het nu is, maar toen bij Alamo geen one way fee tussen o.a. Washington state en Californië. Precies om die reden deden wij in 2017 'de grote wisseltruc' omdat er een forse one way fee zat op traject Seattle - Las Vegas.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Geen recente ervaring maar in 2006 hadden wij bij Hertz gehuurd omdat we daar geen drop off kosten hadden tussen Seattle en San Francisco.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Resetovic schreef:
27 jan 2023, 19:41
Misschien dat iemand die ervaring met Hertz heeft dit duidelijk kan maken.
Wellicht dat ik wat licht in de duisternis kan brengen hoe Hertz e.e.a. berekent. :wink:

Vorig jaar juni heb ik nl. via Hertz een auto gehuurd op SFO en ingeleverd op JFK. Ook bij mij kwam de totale telling bij het reserveren niet overeen met het eindbedrag. Achteraf bleek dat dat kwam doordat in de reservering een fee en een belasting niet specifiek gespecificeerd was, maar wel meegenomen was in het totaal bedrag.

Hieronder 3 afbeeldingen.

De 1e is de boekingsbevestiging die ik kreeg na het boeken. Het totaal bedrag is hoger dan de bedragen die vermeld worden als die bij elkaar optelt en de korting van USD 60 eraf haalt.

De 2e is de uiteindelijke rental agreement die ik direct via e-mail ontving nadat ik de auto opgehaald had. Hier zie je kosten wel uitgesplitst staan en zie je dat er een Concession Fee Recovery van USD 55.55 en een Tax van 11.875% (USD 65.98) over de one way fee van USD 500.00 geheven wordt. Als je dan alles optelt (incl. de USD 60 korting) dan kom je ongeveer uit op het bedrag van de boeking, zij het dat het een paar USD lager is.

Je kunt ook zien dat Hertz op mijn creditcard een reservering deed voor USD 2,092.00. Na het inleveren op JFK werd het werkelijke bedrag van mijn creditcard afgeschreven en verdween de reservering, zie afbeelding 3, de eindafrekening.

Hopelijk geeft dit inzicht hoe Hertz de kosten opbouwt en waarom het totaal niet altijd overeenkomt de bedragen die je ziet staan. Waarom men die Fee en Tax niet gelijk in de boeking laat zien is mij niet bekend, zou het wel wat duidelijker maken.

Maar Hertz rekent dus niet apart de one-way fee bij het inleveren, die zie je al staan in het totaalbedrag ten tijde van de boeking. En wil je weten of Hertz wel of geen one-way fee rekent, doe dan eens een boeking waarbij de inleverlocatie gelijk is aan de ophaallocatie. :)

Roland

De boeking:
Hertz_boeking.JPG
Hertz_boeking.JPG (36.03 KiB) 949 keer bekeken
De rental agreement:
Hertz_rental_agreement.jpg
Hertz_rental_agreement.jpg (77.11 KiB) 949 keer bekeken
De eindafrekening:
Hertz_eindafrekening.JPG
Hertz_eindafrekening.JPG (17.42 KiB) 949 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Coyote Duidelijk, dank je.

Voor @terralinda en anderen: staar je niet blind op de one-way fee.
Mijn bovenstaande voorbeeld (ik ben overigens echt Denver-Los Angeles aan het bekijken) van Hertz rekent een one-way fee van $400 waarin de totaalprijs uitkomt op $1713.
Bij o.a. usa-reisen.de rekent Alamo geen one-way fee maar komt in de totaalprijs toch hoger uit.
Zeker sinds corona zijn de huurprijzen zijn flink gestegen en zijn er gigantische prijsverschillen tussen aanbieders, verhuurders, periode, locaties, met/zonder codes. Een one-way fee van $400 valt dan makkelijk weg in het prijsverschil tussen bijv. Hertz en Alamo.
Zeker Amerikanen grossieren graag met comps en kortingen (zo is er permanente uitverkoop in o.a. outlet malls) maar uiteindelijk gaat het niet om de korting maar om het totaalbedrag dat je wél moet betalen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

@Coyote bedankt voor de duidelijke uitleg.

@Frasi
Ik had t inderdaad opgemerkt dat de totaalprijs best hoger kan zijn als de one way fee included is.
Ik was op zoek naar dat schema, maar kan t nergens vinden.

Vooralsnog lijkt Hertz t goedkoopst
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Pepito schreef:
25 mei 2022, 21:39
Was dat een MC van Lufthansa, dat heb ik niet meer onthouden. In mijn profiel staat: MASTERCARD WORLD ELITE
Ja ; die was het.
Misschien ben jij ook daardoor President Circle geworden ?
Geeft dezelfde korting als de Amex Platinum
Maar wat zijn de cijfers van deze mooie CDP , die voor MC houders oh zo leuk s ?
De oorspronkelijke CDP 501032 geeft niet de mooie korting die de profiel tekst MASTERCARD WORLD ELITE van Pepito en anderen biedt...

senator.jpg
senator.jpg (34.78 KiB) 784 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dvidur
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2012, 21:40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dvidur »

bericht verplaatst naar: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
bvbal79
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 dec 2022, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bvbal79 »

bedeve schreef:
29 jan 2023, 17:42
Pepito schreef:
25 mei 2022, 21:39
Was dat een MC van Lufthansa, dat heb ik niet meer onthouden. In mijn profiel staat: MASTERCARD WORLD ELITE
Ja ; die was het.
Misschien ben jij ook daardoor President Circle geworden ?
Geeft dezelfde korting als de Amex Platinum
Maar wat zijn de cijfers van deze mooie CDP , die voor MC houders oh zo leuk s ?
De oorspronkelijke CDP 501032 geeft niet de mooie korting die de profiel tekst MASTERCARD WORLD ELITE van Pepito en anderen biedt...


senator.jpg
welke code heb je het nu over? bericht gaat helemaal terug naar mei vorig jaar.
Is het deze: 795091 ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer