Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mirjamenjasper »

Coyote schreef:
23 mei 2023, 19:49

Welke berichten bedoel je dan?

Roland
De berichten over dat het onduidelijk was of er nu voor 300000 of 1miljoen verzekerd was, verschillende termen voor verschillende verzekeringen die voorbij kwamen, alle opties, ik werd er wat onzeker van.

bedankt voor de tip ik had de openingspost al wel gelezen, maar nogmaals na gelezen, en denk dat ik nu goed zit met:

Protection Products:
Collision Damage Waiver Full
Ep Inclusive Contract Only
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JVBNL »

Martin & Marianne schreef:
23 mei 2023, 16:51
Ja, is goed; usareisen is een bekende partij. Een extra bestuurder is altijd gratis als je de auto in CA huurt.

Marianne
En de dekkingen zijn dus ook voldoende? Niets extra's wat ik af moet sluiten?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Nee
JVBNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2023, 09:55
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JVBNL »

Hinko schreef:
24 mei 2023, 11:32
Nee
Sorry dat ik hier zo op reageer, maar bedoel je: "Nee, de dekkingen zijn niet voldoende" of "Nee, je hoeft niets extra's af te sluiten"?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

ik reageer op het laatste wat je vroeg.
je hoeft niks extra's af te sluiten. :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Om even terug te komen op de vraag over downtown locaties. Meestal vind je die niet bij brokers, wel als je rechtstreeks boekt bij een verhuurder. Kijk eens in google maps welke verhuurders er in de buurt van je hotel een locatie hebben en ga dan naar hun eigen website (wel de Europese versie). Ik zoek zo altijd naar een verhuurder dichtbij de camperverhuurder.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Velen hier hebben meerdere reserveringen voor auto's staan en gaan ter plaatse kijken wat er staat. Met name als men in de PC van Hertz wil kijken.
@dejong89 schrijft letterlijk in het "Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan." topic dat Hertz geen no-show fee kent bij pay later boekingen.
Maar ik heb zojuist een auto gereserveerd op Hertz.com (Phoenix), moest ook bij pay-later mijn creditcardgegevens invoeren en er is een no-show fee van toepassing als ik niet kom opdagen uiterlijk op de tijd van reservering staat in de voorwaarden.
Ik vraag mij toch af: hoe doen jullie dat dan? Wordt in de praktijk de no-show fee niet geïncasseerd? Worden hier verkeerde aannames gedaan? Of snap ik iets niet?

nb: hoewel deze vraag aansluit op hetgeen gezegd is in het bovengenoemde topic ga ik hier even verder, omdat er een ingreep door mod was om aldaar alleen over status-matching verder te praten
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Als je boekt via Hertz met pay later tarieven dan is er geen no show fee bij boekingen in de Verenigde Staten!
Screenshot_20230524_172510_Gmail~2.jpg
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Maak mij gek. Er staat daar toch dat ze het recht hebben 65 euro in te houden?

Edit: ik zie het al: het gaat om de laatste zin waar je circel half doorheen staat. Ik verwacht de essentie in het midden van de circel ;-) Dank.
Ten tijde van boeking stond er (in het Engels) een andere tekst, maar ik zie dit nu inderdaad ook in mijn bevestigingsmail staan.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 24 mei 2023, 17:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Misschien nog een keer lezen?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb in mijn huur een aflevertijd aangegeven , zeg even 13:00 uur. Door ticketwijziging of vertraging wordt dit bijv. 17:00 uur. Moet je dit dan ergens van te voren doorgeven? Ik kan wel vinden in overeenkomst dat als je hem te laat terugbrengt dat er een dan een dag in rekening wordt gebracht maar dat is als je het niet van te voren doorgeeft, maar als je het van te voren doorgeeft omdat je de andere tijd tijdig te weten bent gekomen ? Betaal je dan nog steeds die dag extra (wij huren via hertz.com/us)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Er is meestal een kleine 'grace-period' waarin je de auto te laat mag inleveren. Meestal 29 of 59 minuten.
Maar anders is mijn ervaring dat de huur gewoon opnieuw berekend wordt als je wijzigt.
Ik heb net een reservering van Alamo aangepast en die werd opnieuw berekend. Viel in mijn geval 20 dollar goedkoper uit (SUV), maar ik zag een andere auto categorie (Pick-up) die 150 dollar duurder werd.
Kan mij voorstellen dat er dan situaties ontstaan dat het goedkoper is te laat terug te brengen in plaats van vooraf wijzigen...

Voor mij is het door jou geschetste scenario overigens de reden dat ik inlevering altijd flink later aangeef (23h59 ofzo) dan ik eigenlijk zal doen. In sommige voorwaarden staat dat je een boete kunt krijgen voor te vroeg inleveren (jaja...) maar die heb ik in de praktijk nog nooit gekregen
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 24 mei 2023, 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@jeppiepruts

Geloof ons maar, er is geen no show fee.
Vorig jaar had ik 2 reserveringen. 1 op mijn naam en 1 op naam van mijn vrouw. Uiteindelijk hebben we van mijn reservering geen gebruik gemaakt. Kon hem ter plekke niet annuleren maar na 24u verdween de reservering uit mijn account.

@ClaireVHaut
Zou je voor de zekerheid kunnen doen maar ze houden de reservering bij mijn weten tot 23:59 voor je vast.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

het is voor de terugreis. ik heb natuurlijk een tijd opgegeven die overeenkomt met mijn vertrektijd, maar je kan vertraging hebben (en soms weet je dat al even). Dan breng je hem te laat terug.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

@ClaireVHaut
Wat ik ervan begrijp is dat de huur per 24 uur gaat. Dus als je in jouw voorbeeld de auto om 13.00 hebt opgehaald moet je bijbetalen bij inleveren om 17.00 uur, heb je hem na 17.00 opgehaald dan zal dat niet het geval zijn.
Ik denk dat te laat inleveren je geld gaat kosten; of je het nu wel of niet op van te voren doorgeeft.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 269
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Dat klopt ten tijde van boeking @Martin & Marianne. Je kunt dan spelen met 24h intervallen zonder dat het impact heeft op je huurprijs.
Maar als je eenmaal je boeking hebt gedaan, dien je gewoon je auto uiterlijk de afgesproken tijd in te leveren (+ grace period). Je kunt dan daar niet kosteloos ineens een paar uren bij optellen ook al blijf je binnen een veelvoud van 24h gerekend vanaf geboekte moment van afhalen.

Daarom kan het ook altijd lonen om inlevertijd zo ver mogelijk vooruit te zetten (maar binnen 24h van de laatste dag) voor onvoorziene omstandigheden.

Bij een wijziging vooraf kijkt Alamo (in ieder geval via USTravel) naar de actuele tarieven en die kunnen flink afwijken van de tarieven ten tijde van oorspronkelijke boeking. Dat dus los van of je binnen je 24h interval blijft.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 24 mei 2023, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, dat is goed om te weten @jeppiepruts !

Marianne
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
23 mei 2023, 11:51

Sunnycars is gewoon duur omdat volgens hun '' alles inclusief '' is en je zorgeloos bij ze huurt. Daar winnen ze de angstige zieltjes mee en mensen betalen graag voor een stukje '' zekerheid '' want ja, ze bieden gewoon een compleet en zorgeloos pakket aan.
:thumbup: Amen !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ga er ook niet vanuit dat ik niets hoef te betalen hoor :) maar vroeg me af of het verschil zou maken qua prijs bij inleveren, maar dat is dus waarschijnlijk gewoon vast tarief. Nou dan maar hopen dat we gewoon op onze tijd kunnen inleveren en geen rare dingen hebben qua vlucht :)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Voor mijn periode kom ik voor een goede prijs uit op Thrifty (MCO).
In het forum lees ik er niet veel over behalve sanmen met Dollar enzv.

Wel een link gevonden in het forum Skip the Counter.

Op Youtube wel slechte filmpjes lange wachtrijen. iemand nog recente ervaringen
klasse is 7 Seater Premium SUV (PFAR) Surburban, staan die gereserveerd net als bij Alamo?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer