Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

ONYX666 schreef:
11 apr 2024, 14:32
alleen in LA zit er een kwartiertje lopen tussen dus wil eigenlijk eerst naar degene met meeste kans op succes gaan.

Is het bij alamo ook mogelijk om een greeter aan te spreken als er niets wat je " leuk" vind tussen staat ?
Mijn enthousiaste uitspraak eerder over Alamo op LAX kwam niet uit de lucht vallen..
Midsize en standard SUV staan door elkaar ; jouw favoriet staat er niet bij ?
Greater aansprken en een mooi groen briefje in je hand hebben !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
11 apr 2024, 14:36
let wel even op dat een kwartiertje lopen overdag geen probleem is. In de avond zou ik dat persoonlijk niet meer doen. :mrgreen:
Gure buurt..
Absoluut Niet !!
National en Alamo hebben hebben dan kleine shuttles rondrijden die huurders na retour auto naar hotels in de buurt brengen.
Prima service..

Wil je perse een back-up huur ?
Avis en Hertz zitten bijna tegenover elkaar op Airport boulevard...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:
11 apr 2024, 15:02
Wil je perse een back-up huur ?
Avis en Hertz zitten bijna tegenover elkaar op Airport boulevard..
niet perse maar we hebben wel minimaal een standard suv nodig (zijn met 4) dus ik zou de hertz kunnen laten vallen maar het zou wel vervelend zijn als er bij alamo alleen " kleine" standard suv's staan. Ik zie daar wel redelijk wat grote verschil als ik youtube filmpjes bekijk.

Avis is een stuk duurder (we gaaan van 21 april tot 12mei , pickup lax retour sfo)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Wat is je bezorgdheid mbt LAX @ONYX666 ?

Ik vlieg 1 mei van DAL naar LAX en daar heb ikbij Alamo een pickup auto gehuurd omdat je er toch altijd wel met een greeter uitkomt welke auto het uiteindelijk wordt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@bedeve Ik kijk daar wat anders tegenaan, betreft wel LAS ipv LAX. Zo makkelijk gaat het niet overal.

De greeter van Alamo op LAS was afgelopen zomer niet van plan mij een Ford Explorer mee te geven terwijl ik een Standard SUV had gehuurd. Er stonden alleen midsizes in het Standard size vak. Komt er een Explorer aanrijden, vraag ik of ik die kan meenemen, maar antwoord was nee. Hij gebruikte een belachelijke smoes dat "7-seats cars" niet onder Standard SUV vallen. Was geen beweging in te krijgen. Heb z'n naam gevraagd en genoteerd en ben naar een andere greeter gelopen. Explorer was intussen weg. Deze greeter ging het voor me regelen en kwam 15min later met een 7-seats Arcadia aanrijden, die ik uiteraard genomen heb.

Heb achteraf een zeer negatieve review op Google geplaatst. CS heeft contact met me opgenomen en het is door CS prima opgelost. Eind goed al goed maar was geen prettige ervaring.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Ben nu al een hele tijd aan het zoeken naar de goedkoopste huurauto net als de rest :wink: . Ik lees dat bij veel forummers de prijs daalt naar mate de reisdatum nadert, maar bij mij lijkt het tegenover gestelde te gebeuren. Wil iemand meekijken of ik er steeds overheen kijk?

De prijs die ik vond op 26 augustus is nog steeds het laagst. Huurperiode SLC van 12 juni 19.30 uur tot 5 juli 19.00 uur.

Tot nu toe heb ik 3 boekingen:
  • Hertz C-klasse $1134
  • Alamo.de middelklasse SUV $ 1317
  • Alamo.de standard klasse SUV $ 1409
Ik heb op mijn naam geen creditcard, maar zou die nog aan kunnen vragen AMEX flying blue (gratis eerste jaar). De middelklasse staat nl op mijn naam en ik weet niet of ik die meekrijg zonder creditcard. Ik lees op alamo.de dat een debet mastercard voldoende is mits je ook bij hebt: Proof of your entry into the country at the pick-up rental location, and Proof of your departure from the country at the drop-off rental location. This could be an airline boarding pass or train ticket, for example.
We hebben natuurlijk onze tickets bij, dus dan zou ik met mijn N26 mastercard de huurauto ook moeten kunnen huren. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Verder heb ik (lees mijn man :wink: ) bijna overal hoogste status of kan er nog naar terugmatchen, maar enterprise, national, Avis etc zijn als ik zoek echt veel duurder.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:
12 apr 2024, 12:09
Wat is je bezorgdheid mbt LAX @ONYX666 ?

Ik vlieg 1 mei van DAL naar LAX en daar heb ik bij Alamo een pickup auto gehuurd omdat je er toch altijd wel met een greeter uitkomt welke auto het uiteindelijk wordt.
ik heb gewoon nog geen ervaring met " iets regelen" met een greeter mocht dat nodig zijn :D
Hoe herken je de greeter eigenlijk, ben 1 keer bij almo lax geweest en toen zat er alleen iemand bij ingang op een stoeltje. Is dat de greeter ? Of zijn het de mensen die autos binnerijden ?

Ik zie nu dat ik me vergist heb alamo is 840 usd terwijl hertz 840 euro is. Dus zit wel prijsverschil in dus ik denk dat ik maar gewoon voor alamo ga en mocht er niets staan het met een greeter regelen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Kijk eens wat ik eerder schreef @harryh


bedeve schreef:
11 apr 2024, 13:35
Tsja @ONYX666 ; ligt er aan vanwaar jij huurt .
Vanaf LAX zou ik een midsize suv huren bij Alamo ....om in Explorer uit te komen.

Vanaf LAS ist een heel ander verhaal
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

harryh schreef:
12 apr 2024, 12:49
Deze greeter ging het voor me regelen en kwam 15min later met een 7-seats Arcadia aanrijden, die ik uiteraard genomen heb.

harry wat regelt hij dan ? moet hij dan in je boeking aanpassen dat je de 7 seater mee mag nemen ? of valt de explorer gewoon onder standard suv ?
Ik heb namelijk een (oud) lijstje gevonden met standard suvs en daar staat de explorer gewoon bij.

Ik vraag me af of als er een explorer of andere auto (van wat bijvoorbeeld de afgelopen maanden op verschillende filmpjes van alamo bij standard suv zie staan.) bij fulsize suv staat en deze meeneemt of je dan bij uitrijden een probleem krijgt
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

ONYX666 schreef:
12 apr 2024, 13:19


Ik zie nu dat ik me vergist heb alamo is 840 usd terwijl hertz 840 euro is. Dus zit wel prijsverschil in dus ik denk dat ik maar gewoon voor alamo ga en mocht er niets staan het met een greeter regelen.
Wat je zou kunnen doen.
Alamo huur incl "Skip the counter "
Vanuit bus rechts af naar parkkerplek an auto's en ook links kijken in de garage naar autoos.
Bepalen welke auto jeleuk vind.
"Greeters " lopen op / bij de parkeerplekken ...

Met een vriendlijke smile zeg je welke auto je wilt hebben.
Als die greeter net zo vriendelijk is als jij besef jij je dat ie van een smile geen kop koffie kan kopen.....daarom heb jij al een $20 in je hand om je waardering "echt " te laten zijn...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
12 apr 2024, 13:22
Vanaf LAS ist een heel ander verhaal
Dat kan ik dan bevestigen ;)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5020
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

ONYX666 schreef:
12 apr 2024, 13:24
harry wat regelt hij dan ? moet hij dan in je boeking aanpassen dat je de 7 seater mee mag nemen ? of valt de explorer gewoon onder standard suv ?
Ik heb namelijk een (oud) lijstje gevonden met standard suvs en daar staat de explorer gewoon bij.
Hij hoeft niets te regelen, het is gewoon onzin, daarom heb ik een klacht ingediend en die heeft Alamo HQ gegrond verklaard. Explorer is gewoon een Standard SUV, deze meneer dacht vooral aan zijn eigen bonus en wilde me een duurdere klasse tegen meerprijs verkopen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

@Elendan meestal (volgens mij altijd) moet de creditcard op naam van de hoofdbestuurder staan. Dus goede kans dat je de auto niet meekrijgt. Als de auto geboekt is op jouw naam maar de creditcard van (ik denk?) je partner is gebruikt. Geen idee of ze moeilijk doen als je partner er bij is overigens. Ik weet niet of je met een debitcard een auto kunt huren… Ik heb dat nog nooit gezien, kan dacht ik niet voor ons Europeanen.

Voor wat betreft de aanvraag van een creditcard. Houd er rekening mee dat zo’n beetje elke creditcard verstrekker een financiële check doet voor ze je een kaart toekennen en de bestedingslimiet kunnen aanpassen, zo kijken ze o.a. naar je financiële situatie. Hoe en of amex dat doet geen idee, kan natuurlijk allemaal prima passen, maar iets om rekening mee te houden.

Ik vind overigens de prijzen die je noemt best ok voor ruim 3 weken autohuur. Met hoeveel personen reis je? Op Alamo.de met de kortingscode is de Fullsize bijvoorbeeld behoorlijk goedkoper dan de SUV’s. Maar wel ongeveer de prijs die jij nu hebt..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
dionnu
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2018, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dionnu »

Lief Forum, misschien kunnen jullie wel het succes bereiken waar ik op zoek naar ben. Tot nu toe probeer ik via alle toeters en bellen die op dit forum te vinden zijn een boeking te bemachtigen voor een prijs waarvan ik denk dat deze voordeliger uitvalt dan de meeste standaard prijzen aangeven. Op zich lukt dit min of meer maar ik heb nog niet het eureka moment ervaren zoals ik dat, en vele mede forum leden, dit eerder beleeft hebben.

Misschien is dat ook zoeken naar een spelt in een hooiberg omdat ik probeer te huren vanaf Denver International Airport (DEN) en de auto wil terugbrengen op Los Angeles International Airport (LAX). Met Denver als populaire huurlocatie en de One-way fee is het redelijk lastig om een Full-size SUV te boeken voor een prijs onder de tweeduizend euro (€2000).

Tot nu toe heb ik twee boekingen gemaakt, en wel de volgende:

National Emerald Club Ierland – Full Size boeking (wel ingelogd Executive Elite status , geen code) voor ± € 2015
Alamo Duitsland – Full Size SUV (code THPPS30, skip the counter) voor ± € 2140

Deze boekingen gaan uit van een reis van 22 dagen startende op 17 juli (Denver) tot 8 augustus (LA).

Een boeking bij National is risicovol vanwege de schaarste van SUV’s op de Denver locatie en het uitzoeken ervan uit de Emerald en Executive Selection Aisles. Heb fijne ervaringen om via National een auto uit de Aisles te kiezen, daar gaat mijn voorkeur naar uit maar het reserveringssysteem geeft al aan dat als je zeker wil zijn van een AWD of SUV je daadwerkelijk deze klasse moet boeken om teleurstellingen te voorkomen. Ik houd het Flyertalk forum (Cars at DENVER) een beetje bij om een indruk te krijgen wat het aanbod is. Het late aankomsttijdstip (21:00 h) maakt het misschien ook lastiger om überhaupt een FS SUV uit de aisles te kiezen.

Een Full Size SUV boeking bij Alamo is prima via ‘Skip the Counter’, maar toch een beetje een dure boeking over de 2000 euro. Hopelijk is er aanbod en kan ik kiezen, is natuurlijk het leukst. Beide maatschappijen zitten op hetzelfde terrein wat fijn is.

Vandaar dit bericht waarbij jullie misschien een betere tip hebben. Status is geen probleem (National, Avis, Hertz, Sixt). Alvast bedankt voor het meedenken/helpen/lezen … :thumbup:
Laatst gewijzigd door dionnu op 13 apr 2024, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@d_vdploeg die creditcard bemachtigen is geen probleem. Heb vaker amex gehad, als het gratis is. Juist omdat er bij Alamo staat dat een debetcard van Mastercard ook geldig is hoop ik iemand te vinden die het eerder gedaan heeft. De andere auto’s staan op naam van mijn man dus die krijgen we sowieso mee.

De prijzen zakken alleen totaal niet voor mijn huurperiode en dat in tegenstelling tot anderen hier op het forum. Vandaar dat ik hoop dat iemand een betere prijs kan vinden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
cvr
Amerikafan
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

Nog even over het onderwerp "kosteloos annuleren".

Heb bij Hertz (PC) een cat. C auto geboekt voor 22/7-10/8 in Austin. We waren al eens eerder op die locatie en het is een beetje hit/miss, er liepen geen greeters in de garage en bij de balie zat een shaggy dame die naar huis wilde ipv ons te helpen. We zijn dit keer met z'n 5en dus het moet een Minivan of een hele leuke 7-persoons SUV zijn maar die zie ik vrijwel nooit in de PC staan.

Via Alamo.de kan ik voor vrijwel hetzelfde bedrag als de Cat C bij Hertz een Minivan boeken. Ik doe eigenlijk nooit een back-up boeking (ben al 4 jaar PC en het lukt altijd wel) maar dit is de eerste keer met 5 man dus ik wil het op safe spelen.

Hoe werkt annuleren dus precies? Doe je dat online of gewoon dmv een no-show?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

volgens mij is bij alamo alleen geen fee bij no show als je skip the counter niet invult (ze hebben dan geen creditcard0
Frikandel
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 aug 2021, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frikandel »

Ik krijg bij Alamo.de het bericht dat er geen enkele auto beschikbaar is vanaf san francisco fishermanswarf voor mijn periode 24 juni tm 8 juli met wel inleveren op las vegas. Ik heb hier in principe gewoon een reservering staan voor een oké-bedrag (hoop nog altijd dat hij verder gaat zakken), maar vind het wel gek. Omdat ik de locatie nog altijd kan aanklikken lijkt mij dat dit uiteindelijk wel goed gaat toch, niet dat de locatie opeens weg is haha. Nog meer mensen die vanaf daar de auto halen?

De fishermanswarf is handiger qua ophalen dan het vliegveld, maar die hou ik ook in de gaten en die is ook al sinds februari dezelfde (dure) prijs @Elendan...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

dionnu schreef:
12 apr 2024, 19:45
Misschien is dat ook zoeken naar een spelt in een hooiberg omdat ik probeer te huren vanaf Denver International Airport (DIA) en de auto wil terugbrengen op Los Angeles International Airport (LAX). Met Denver als populaire huurlocatie en de One-way fee is het redelijk lastig om een Full-size SUV te boeken voor een prijs onder de tweeduizend euro (€2000).
Je bedoelt DEN ipv DIA??

Via Avis.dk met BA Blue 744100 vind ik voor rond de EUR 2.096 een Full Size.

Je zou de andere landen Avis-sites .de, .be etc. nog eens kunnen proberen? Met de KLM Flying Blue code F82700 kwam ik hoger uit bij avis.dk.

Ik denk dat het een gangbare prijs voor Denver is. Vooral de one-way maakt het een stuk duurder voor jou.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Ik lees op flyertalk veel negatieve reacties over hertz lax. Dat je er soms uren voor debgoldbballie moet wachten (ook mensen met pc). Zijn er hier ook mensen met die ervaring ? En waarom zou je nog langs de balie moeten?

Zat nog in mijn achterhoofd om deze als backup te houden maar als dit klopt dan zeker niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer