Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
18 mei 2021, 07:00
Nee, laat mij dan maar lekker bij Alamo blijven en de auto via uscarhire boeken.
Ben je daar flexibel. Of kan je nog annuleren mochten er ooit betere prijzen komen??
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Elizabeth Henry schreef:
17 mei 2021, 10:11
Dank voor de tip betreft Autoeurope!
Ik kreeg al maanden daar lage tarieven bij Budget te zien, maar als ik er op klikte waren ze niet meer beschikbaar. Nu dus wel!
Ik zie inderdaad ook aardige tarieven bij AutoEurope. Daar kan je in ieder geval niet flexibel boeken. Maar ik zie op dit moment bij AutoEurope geen knop waarmee je tot boeking over kunt gaan.

Ook geinig, ipv .nl kan je ook .de voor de gein is gebruiken. Geeft toch weer andere prijzen. Maar ook hier, geen knop om mee te boeken...
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Ze zijn in zoverre flexibel dat je tot 48 van tevoren kunt annuleren.
De boeken knop staat er bij mij gewoon op. Overigens wel even opletten, de prijs op mijn mobiele telefoon via de website is 500 euro gekoper dan via de browser op de pc :shock:
image.png
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Bij Autoeurope.de kan ik gewoon boeken. Prijs bij Budget is 282 euro. Direct bij National betaal ik voor dezelfde periode en klasse 302 euro met alle emerald voordelen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

peterz84 schreef:
25 mei 2021, 11:42
Ze zijn in zoverre flexibel dat je tot 48 van tevoren kunt annuleren.
De boeken knop staat er bij mij gewoon op. Overigens wel even opletten, de prijs op mijn mobiele telefoon via de website is 500 euro gekoper dan via de browser op de pc :shock:

image.png
Die knop krijg ik dus nergens naar voren...
🤔
246CC1A0-118F-44FD-A20A-43034A81EB5F.jpeg
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Almere vak V ik wist niet dat ze de Explorer ook als cabrio hebben...maar volgens mij zit hier in ieder geval een dak op... :clap:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
25 mei 2021, 12:01
Bij Autoeurope.de kan ik gewoon boeken. Prijs bij Budget is 282 euro. Direct bij National betaal ik voor dezelfde periode en klasse 302 euro met alle emerald voordelen.
ik hoef iig niet bij Autoeurope.de of .nl te boeken gezien de tarieven die ik krijg. Ik houd het bij mijn $1100 boekingen bij Hertz en National:
image.png
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Ligt helemaal aan de periode en afhaalplaats. Overigens is Autoeurope bij mij nu ook weer 300 euro duurder dan een week eerder (zie eerdere berichten).
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elizabeth Henry »

Voor mijn boeking zou ik inmiddels het dubbele betalen via de Nederlandse site. De Duitse is ook 200 duurder, die prijs was tijdens het boeken gelijk.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Vraagje over National. Kun je daar zonder enige kosten reserveren en de auto niet ophalen. Ik lees namelijk veel over backup-boekingen, maar wordt dat er mee bedoeld? Als Emerald lid kunnen ze toch zien dat jij het bent en eventueel je creditcard belasten?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bij zowel National als Hertz betaal je pas nadat je de auto weer inlevert (Wel wordt er vanaf het moment van ophalen een reservering voor het huurbedrag op je creditcard gezet).
De reservering vervalt automatisch als je de auto niet ophaalt.
Hierdoor kun je ook makkelijk je boeking aanpassen of vervangen als je een goedkoper tarief tegenkomt.
Vandaar dat je zonder problemen en kosten vooraf een backup reservering kunt maken. :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Eens en zo werkt het - persoonlijk vind ik het wel zo netjes om even te annuleren, bv als je in de garage staat en er niets bij is
peterz84
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

Vind ik ook hoor, zal ik ook zeker doen. Maar ik vind het een vreemde tijd. We hebben nu een pre-paid huur bij Autoeurope (770 eur), maar als het daar echt mis is bij Budget, heb je in ieder geval nog een mogelijkheid om bij National (weliswaar voor 1100 dollar) een auto op te halen en niet tegen balieprijzen alsnog iets moet regelen.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Wat zou er mis kunnen gaan? Je reserveert een bepaalde klasse. In het ergste geval is je auto niet beschikbaar en moeten ze je een passend alternatief kunnen bieden en dan zullen ze je echt geen downgrade gaan aanbieden. Voor welke periode zoek je een auto?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ik snap het nu wel hoor. Je leest de laatste tijd genoeg verhalen van mensen die bij de verhuurder kwamen en voor wie gewoon helemaal geen auto klaarstond, of alleen na lang wachten. Als je dan een backupboeking bij een andere verhuurder hebt, spreid je je kansen.

Van de andere kant wordt de schaarste zo wel op een kunstmatige manier nóg groter.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

harryh schreef:
25 mei 2021, 15:26
Eens en zo werkt het - persoonlijk vind ik het wel zo netjes om even te annuleren, bv als je in de garage staat en er niets bij is
Uiteraard cancel je netjes even :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:
25 mei 2021, 21:08
Wat zou er mis kunnen gaan? Je reserveert een bepaalde klasse. In het ergste geval is je auto niet beschikbaar en moeten ze je een passend alternatief kunnen bieden en dan zullen ze je echt geen downgrade gaan aanbieden. Voor welke periode zoek je een auto?
En als ze verder niets hebben staan? Dan heb je of wel een auto of je moet gaan wachten (of lopen)….

Het zal te zijner tijd best meevallen als we weer mogen vliegen naar de US…maar een backup boeking en meerdere verhuurders is geen overbodige luxe…zeker nu niet…
Ik heb 2 x 2 boekingen staan bij zowel Hertz als National.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
25 mei 2021, 11:13
Ben je daar flexibel. Of kan je nog annuleren mochten er ooit betere prijzen komen??
Ja, ik kan bij uscarhire.com tot 2 werkdagen voor de afhaaldatum annuleren:
CANCELLATIONS / No Show's
You are entitled to a full refund of any payments made, for cancellations made up to 2 working days prior to collection of your car. Notice of cancellation must be made in writing (or by email) and received by us prior to this time. If you do not collect your car that has been booked and pre-paid (this is called a 'no-show') then you are not entitled to a refund.
Zo'n 8 weken voor vertrek moet ik het restant betalen. Ik heb nu slechts € 30 aanbetaald. Ik ga ervan uit dat begin augustus wel duidelijk is of we wel of niet naar Amerika mogen reizen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
25 mei 2021, 21:33
Ik heb 2 x 2 boekingen staan bij zowel Hertz als National.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een dubbele boeking gemaakt, en al helemaal niet 4! :wink:

Aangezien ik altijd een speciale klasse boek, SUV of Convertible is dat nooit nodig geweest. Ben het ook niet van plan voor de komende trip.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Coyote En ik heb nog nooit vooruit betaald voor een auto huur, laat staan dat ik ter plekke niet zou kunnen besluiten om naar een andere verhuurder te gaan als er niks bij staat wat naar mijn zin is. Ik heb nooit extra betaald voor een type auto wat ik wilde hebben, en een cabrio laat ik sowieso staan.

Dus wat is je punt?

Ik heb zowel bij Hertz als bij National een vrije keus uit de aisles geboekt en een gegarandeerde boeking voor de klasse die ik wil rijden. Ter plekke maak ik mijn keus….dat werkt voor jou niet. Bij mij wel. Wat jij boekt is gewoon een slechte regeling…via een broker is sowieso nergens voor nodig. Kijk maar eens naar een aantal mensen die grote moeite hebben om hun geld terug te krijgen omdat ze hun huurauto boeken via een broker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer